Beantwoord

Geen geluid op 4K TV via de Entone Amulet 515?

  • 9 August 2017
  • 30 reacties
  • 4202 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb een uitdaging, die is als volgt:

Ik heb mijn TV, Soundbar en Entone Amulet 515. Nu gebruik ik mijn Soundbar als centraal punt. Dus ik heb mijn Entone daar op aangesloten met de (meegeleverde) HDMI kabel en vervolgens de Soundbar naar de TV. Helaas krijg ik geen geluid. Ook niet als ik direct de Entone via de HDMI op de TV aansluit. Momenteel krijg ik alleen geluid als ik een optische kabel inplug van de Entone naar de Soundbar. Dit zou in principe niet hoeven lijkt mij, gezien HDMI zowel beeld als geluid moet kunnen doorzenden. En het scheelt mij weer een kabel wegwerken.

Zowel de Soundbar als de TV maken gebruik van ARC, mijn vermoeden is dus dat de Entone geen gebruik maakt van ARC. Klopt dit?

Het uitzetten van ARC van de Soundbar zoals voorgesteld in dit topic heeft niet het gewenste resultaat.
Tevens ook al andere HDMI kabels geprobeerd, zonder succes. Ook gelezen dat de volgorde waarin de apparaten worden aangezet van invloed kan zijn, maar hetzelfde resultaat.

Met vriendelijke groet,
Brandon
icon

Beste antwoord door jvdberg01 15 August 2017, 09:40

Bekijk origineel

30 reacties

Hi Sterre.
De Entone loopt via mijn versterker naar de tv dus ik gebruik maar 1 hdmi poort. Mocht ik een andere poort willen gebruiken dan zal ik de Entone rechtstreeks moeten aansluiten en het geluid via Toslink laten lopen. An sich geen probleem maar het was makkelijker geweest als alles via 1 poort verliep (nu moet ik schakelen).
Maar als de tv anywhere app zou werken op mijn Nvidia Shield dan kon ik alles gewoon via 1 poort gebruiken.

Groeten,

JJ
Reputatie 7
Hoi @JJtH

Bedankt voor de uitleg. Dat zal het probleem van het geluid inderdaad oplossen.

Ik ben niet helemaal op de hoogte van een Nvidia Shield, maar over één à twee maanden is het mogelijk om TV Anywhere via de laptop te kijken. Is dat nuttige informatie rondom jouw geluidsopstelling? 🙂
Hallo,

Sinds gisteren heb ik T-Mobile Thuis en heb de Entone 515 aangesloten op mijn Samsung 4K tv UE60KS7000 op de STB en ARC HDMI poort maar heb nog steeds geen geluid. De UHD opties zijn voor alle HDMI poorten uit, maar nog steeds geen geluid.
Zelfs de Gideon monteur wist niet hoe hij dit moest oplossen.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!

Mvg,

Suraj
Hallo,

Sinds gisteren heb ik T-Mobile Thuis en heb de Entone 515 aangesloten op mijn Samsung 4K tv UE60KS7000 op de STB en ARC HDMI poort maar heb nog steeds geen geluid. De UHD opties zijn voor alle HDMI poorten uit, maar nog steeds geen geluid.
Zelfs de Gideon monteur wist niet hoe hij dit moest oplossen.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!

Mvg,

Suraj


Hallo Suraj,

Het gebeurt bij de installatie nog wel eens dat de STB zich niet correct aanmeld. Hierdoor kun je problemen met geluid ervaren. Probeer het volgende eens om te kijken of dat je probleem verhelpt.

Haal de STB van de stroom en vervolgens ook het modem. Wacht even een minuutje en sluit het modem weer op de stroom aan. Als deze na een minuutje of twee weer helemaal up-and-running is, kun je de STB ook weer aansluiten.

Suraj, ik hoop dat dit je probleem oplost. Laat je het even weten?
Hi Sander,

Mooi dat tv anywhere ook beschikbaar komt voor de laptop. Wordt het kijken in de tuin of op je balkon wat makkelijker. Met mijn Nvidia Shield heb ik er dan nog niks aan. Ik zou het dan eventueel kunnen streamen naar de Shield vanaf de laptop.
Dus een app specifiek voor Android TV zou helemaal super zijn.

Reageer