Beantwoord

Geen geluid via tulpstekker i.c.m. HDMI

  • 21 August 2017
  • 9 reacties
  • 459 Bekeken

hallo,

Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn audio systeem op de top box. als ik deze aansluit via de tulp stekkers, i.c.m. de HDMI stekker, dan komt er geen geluid uit. Als ik de HDMI eruit haal, komt er wel geluid uit.

Het lijkt er dus op dat dit komt door een instelling. kan ik deze instelling wijzigen?

Alvast bedankt!
Gr, Lars
icon

Beste antwoord door larsclaus 22 August 2017, 14:36

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Voor zover ik weet is het of of.
Als je hdmi aansluit zal het geluid via hdmi lopen en die heeft blijkbaar (zo te lezen) ook voorrang op je tulp.
Kun je je audio niet op je tv aansluiten via optisch ofzo?
Zo heb ik het ook. Werkt prima
Inmiddels contact gehad met T-mobile, en het is inderdaad een instelling die T-mobile op afstand kan aanpassen.

Audio aansluiten via de TV kan zeker, en gebruik ik ook. Ik wil echter niet altijd de TV aan hebben staan om radio te luisteren. Vandaar dat ik ook het geluid via de tulp stekkers wil aansluiten.
Reputatie 3
Ah ok dan snap ik het. Wel jammer dat we die instelling dan niet zelf kunnen aanpassen. Of kan dat wel tmobile?
Reputatie 7
Hoi larsclaus,

Goed dat je even contact opneemt. Dit is inderdaad een instelling die we alleen op afstand kunnen aanpassen. In principe zijn alle TV Boxen standaard ingesteld dat ze het geluid op beide kanalen doorgeven. In een uitzonderlijk geval is het ingesteld op de één of de ander. Ik weet niet of het een goed idee is om dit aan te passen, zodat iedereen het zelf kan wijzigen. Ik kan mij ook voorstellen dat dit eerder verwarring oplevert dan dat het helpt.

Hoe dan ook, fijn dat het nu (straks?) weer goed werkt! 🙂
Ik ben net een nieuwe klant en bij mijn TV Box is hetzelfde aan de hand: met HDMI is er geen signaal via de audio-uitgang. Kan T-Mobile Thuis ook bij mij beide kanalen openzetten zodat ze tegelijkertijd weer kunnen geven? Alvast bedankt.
Reputatie 7
Hoi Geert OBI,

Dat doe ik graag voor je! Stuur je postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht aan mij en ik ga aan de slag!
Reputatie 7
Hoi Geert OBI,

Bedankt voor de gegevens. Ik verwacht dat binnen enkele dagen de tulpuitgang geactiveerd is!
Hallo Sander,

Dank voor het activeren van de audio-uitgang (tulpuitgang) van de TV-Box. Werkt goed!
Reputatie 7
Goed om te lezen, @Geert OBl! Veel radioluisterplezier!

Reageer