Beantwoord

Geen geluid, wel beeld bij aantal zenders

  • 10 March 2022
  • 7 reacties
  • 251 Bekeken

Reputatie 1

Probleem

Bij een aantal zenders heb ik wel beeld maar geen geluid. Dit speelt al enkele weken.

Het gaat dan in ieder geval om Comedy Central, MTV, Fox, Zender v/d maand, Een en Canvas.

Andere zenders geven wel geluid.

 

Genomen stappen die niet tot een oplossing leiden

  • Setup box gereset
  • Modem gereset
  • Schakelen tussen Stereo en AC3 geluid via het menu
  • Andere kabels gebruiken
  • Geluid via televisietoestel laten lopen in plaats van via versterker

 

icon

Beste antwoord door Lisa 23 March 2022, 11:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7

Hi @Expecho, dankjewel dat jij zo helder hebt geformuleerd wat er bij jou speelt en wat je zelf al hebt geprobeerd! Ik help je hier graag bij, want zowel jouw beeld als geluid horen perfect te werken. Zojuist wilde ik jouw verbinding onder de loep nemen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op jouw abonnement. Kan je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan kijk ik graag met je mee en kan ik eventueel gelijk de hulptroepen inschakelen. Dit wil ik zo snel mogelijk voor je fixen! 💪

Reputatie 1

Hi @Expecho, dankjewel dat jij zo helder hebt geformuleerd wat er bij jou speelt en wat je zelf al hebt geprobeerd! Ik help je hier graag bij, want zowel jouw beeld als geluid horen perfect te werken. Zojuist wilde ik jouw verbinding onder de loep nemen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op jouw abonnement. Kan je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan kijk ik graag met je mee en kan ik eventueel gelijk de hulptroepen inschakelen. Dit wil ik zo snel mogelijk voor je fixen! 💪

Bericht gestuurd!

Reputatie 7
Badge +16

@Expecho Niet om in herhaling te vallen - ik heb het immers net in een ander topic ook verkondigd - maar Lisa heeft je bericht binnengekregen en het wordt opgepakt! 😄

Reputatie 7

Hi @Expecho, ik heb zojuist jouw verbinding onder de loep genomen! Wat mij direct opvalt is dat ik de TV Box niet terugzie in de verbinding. Kan je aangeven of deze rechtstreeks is aangesloten op het modem? 

Zou je daarnaast kunnen laten weten welke tv jij hebt? Nieuwe tv’s spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kan je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de tv wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt dan vaak. Zou je dit eens willen proberen? Ik hoor graag van je of dit resulteer in de oplossing! 🤞

Reputatie 1

Hi @Expecho, ik heb zojuist jouw verbinding onder de loep genomen! Wat mij direct opvalt is dat ik de TV Box niet terugzie in de verbinding. Kan je aangeven of deze rechtstreeks is aangesloten op het modem? 

Zou je daarnaast kunnen laten weten welke tv jij hebt? Nieuwe tv’s spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kan je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de tv wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt dan vaak. Zou je dit eens willen proberen? Ik hoor graag van je of dit resulteer in de oplossing! 🤞

Ha  @Lisa , Ik heb een Full HD televisie, dus 4K kan niet de oorzaak zijn. Ik zie geen instelling om de framerate te wijzigen in het menu van de televisie. Wat mij betreft is het ook goed te kijken of de overstap naar het nieuwe tv platform het probleem verhelpt.

Reputatie 7

Hi @Expecho, thanks voor deze terugkoppeling! Goed om te weten dat het hier niet om een 4K televisie gaat. Helemaal top en dankjewel dat je dit aangeeft. In de meeste gevallen lost het nieuwe platform inderdaad dit soort problemen op, dus graag wacht ik dit ook nog even af. Houd jij ons hier op de hoogte? 

Reputatie 1

Ha @Lisa @Jason zoals aangeven in het andere topic (Migratie nieuwe TV-platform | T-Mobile Community (t-mobile.nl)) is na de update alles opgelost.