Beantwoord

Geen live TV, geen monteurs beschikbaar bij Guidion, wat nu?

  • 15 December 2022
  • 8 reacties
  • 177 Bekeken

Sinds 8 december heb ik geen live TV beeld meer. Terugkijken lukt wel. De helpdesk krijgt het TV beeld niet hersteld en geeft aan dat er een monteur van Guidion langs moet komen. Guidion geeft echter aan dat er momenteel geen monteurs beschikbaar zijn. Ik heb al doorgegeven dat ze hier alle dagdelen van de week welkom zijn maar ook dat lijkt niet te helpen. Ik weet het even niet meer. Door de aanhoudende problemen met het glasvezelnetwerk van T-Mobile heb ik inmiddels een overstap in gang gezet. Dat helpt waarschijnlijk ook niet mee om voor de resterende opzegmaand het TV beeld nog in orde te krijgen. Jammer, ik ben jarenlang een tevreden klant geweest maar sinds de overstap naar glasvezel is het een grote puinhoop.

icon

Beste antwoord door Sander 23 December 2022, 11:12

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ook als je hebt opgezegd zul je nog geholpen worden hoor. Maar als het op afstand niet lukt is een monteur sturen het beste wat de klantenservice kan doen. Dus blijf contact houden met de planning van Guidion. In de tussentijd kun je nog TV kijken via TVanywhere op je mobiel, tablet of PC.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @henkwvr, ik heb de afspraaktool geraadpleegd en constateer hetzelfde issue. Door de decemberdrukte is het op jouw adres momenteel niet mogelijk, sorry daarvoor! Je wordt opgebeld en/of gemaild met een voorstel voor een datum zodra dit mogelijk is op relatief korte termijn.

Houd je mailbox/telefoon de komende dagen goed in de gaten; indien je woensdag nog niets hebt gehoord, wil ik je vragen mij een privébericht te sturen met daarin de volgende gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN, dan kijk ik in hoeverre ik nog iets kan forceren voor je.

Ondanks deze tegenslag, hoop ik dat je een prachtig weekend tegemoet gaat! 

T-Mobile dit heeft werkelijk waar niets meer met service te maken!

Ik heb gisteren uw bericht over de monteursafspraak ontvangen. Twaalf dagen na het begin van de storing laat u mij weten dat er over een kleine 3 weken een monteur langs kan komen om de storing aan mijn glasvezel aansluiting te onderzoeken. Ik zit dan welgeteld 32 dagen zonder live TV signaal. Wat is er toch met T-Mobile aan de hand dat de service momenteel zo enorm slecht is?

Op 9 januari, 32 dagen na het wegvallen van het TV signaal, komt de monteur de storing onderzoeken. Ik zal hem gelijk alle apparatuur mee retour geven want 3 dagen later ga ik over naar KPN. TV kijken op een mobieltje met TVanywhere is misschien voor 1 of 2 dagen een oplossing maar je kunt een klant daar toch niet 32 dagen lang mee aan laten rommelen! Ik ben echt zwaar ontevreden over de manier waarop T-mobile dit afhandelt. Ik verwacht met spoed een betere oplossing!

  

Reputatie 7

Hoi @henkwvr, ik denk graag mee om deze situatie te verbeteren. De allereerste stap die het meeste oplevert is de afspraak met de monteur te vervroegen. Ik kan niet in jouw agenda of die van de monteur kijken, dus ik raad aan om zo snel mogelijk te bellen met Guidion: 020-3232767. Het kan zijn dat er lokaal wat minder monteurs beschikbaar zijn en ik kan mij ook voorstellen dat rond de feestdagen er wat krapte is, maar Guidion moet zeker een monteur eerder dan 9 januari kunnen langssturen. 

 

In de tussentijd is TV Anywhere een oplossing. TV-kijken op een mobiel is niet ideaal, maar er zijn met TV Anywhere ook betere mogelijkheden. Zo kun je ook op een laptop kijken via: https://t-mobiletv.nl/. Je kunt er ook eventueel voor kiezen om met een Chromecast of Apple TV 4 het beeld weer op je TV te casten, zonder tussenkomst van de TV Box. Lees meer over Apple TV 4:

 

Mocht je een moderne Smart TV hebben, dan is eventueel T-Mobile TV via een app op de TV ook mogelijk. Dan hoef je niet te streamen, maar kun je direct via de app op TV alle TV-zenders ontvangen:

 

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen met Guidion? Mocht je nog vragen hebben over de tijdelijke alternatieven, dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar!

Hallo Sander,

Bedankt voor je reactie maar ik kan er helaas niets mee.

Ik bel dagelijks met Guidion om te kijken of er nieuwe tijdsloten zijn vrijgevallen maar het is allemaal tevergeefs. Guidion heeft geen mogelijkheden om de afspraak eerder in te plannen. Bizar overigens dat ik als klant van T-mobile moet onderhandelen met een derde partij om support te krijgen. 

TV kijken op een mobieltje is niet te doen. Ik beschik helaas niet over een laptop, chromecast of apple TV en jullie app werkt niet op mijn smart-TV. Ik heb het vertrouwen in een oplossing inmiddels opgegeven. Het heeft me allemaal al teveel ergernis gekost. Ik zal mijn tijd moeten uitzitten. 

Reputatie 7

Hi @henkwvr, ik had ontzettend graag een andere terugkoppeling gelezen! Nogmaals excuses voor deze situatie. Ik hoopte dat je door de tips van Sander toch zo min mogelijk hinder zou ervaren, want dat is het laatste wat we willen. Heel erg bedankt voor jouw geduld. Ondanks deze situatie wil ik je toch alvast een heel mooi 2023 wensen! ✨

Hoi @Lisa , vandaag is jullie monteur langs geweest. Hij heeft geconstateerd dat de Aria TV box die ik 2 maanden geleden heb ontvangen defect is en dat daarom het live TV signaal niet werkt. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren om dit helder te krijgen. Een nieuwe TV box is overigens niet nodig, die zou hoe dan ook te laat komen omdat ik a.s. donderdag overstap. Omdat er niet binnen een redelijke termijn een oplossing heeft kunnen komen wil ik graag mijn contract met terugwerkende kracht vanaf 8 december j.l. ontbinden. Kun jij aangeven hoe ik dit kan regelen?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @henkwvr, sorry dat we dit niet sneller en niet op tijd konden verhelpen, het liefst had ik dit heel anders gezien! Heel graag wil ik dit voor je rechtzetten en daarom zal ik je TV abonnementskosten vergoeden vanaf 8 december. Mocht je verder nog ergens tegenaan lopen, geef het gerust aan. Voor nu wil ik je in ieder geval het allerbeste toewensen!

Reageer