Beantwoord

Geen lokale zenders meer

  • 26 February 2017
  • 18 reacties
  • 1039 Bekeken

Reputatie 2
Sinds de overname zijn onze lokale zenders weg. Bijvoorbeeld Omroep Wijchen kanaal 798 en 702 RTV Nijmegen 😞
icon

Beste antwoord door Sander 28 March 2017, 14:03

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Hier in de Achterhoek uiteraard op glasvezel zijn gewoon net als altijd alle lokale zenders te zien
het zijn er ongeveer 150 dus behoorlijk veel ook 702 en 798
Reputatie 2
Hoi RayEnAng,

Wat raar! Bij ons zijn geen storingen bekend met de lokale zenders in Wijchen/Nijmegen. Zou je eens je tv kastje een reset kunnen geven? Op deze pagina kun je zien hoe je dat kan doen. Laat je ons weten of het geholpen heeft?
Reputatie 2
Beste Jeroen,

Heb 'm al meerdere malen opnieuw opgestart, echter na kanaal 421 is de eerstvolgende kanaal, 707. Hierna hebben we een paar kanalen in de 7XX en springt ie van 746 naar 901...
Wij hebben zeker geen 150 regionale zenders
Reputatie 7
Badge +1
Ik weet niet of u gebruik maakt van een DSL aansluiting of glasvezel, persoonlijk ben ik nooit voorstander van DSL geweest, m.i. is deze techniek alleen geschikt voor simpel surfen of af en toe een mailtje lezen of verzenden.
Voor tv vind ik het ongeschikt zeker gezien de steeds hogere eisen wat betreft download en streaming denk hierbij aan UHD enz.
Reputatie 2
Nee al jaren op het glasvezelnet, eerst KPN, toen Vodafone, en nu dus T-Mobile
Reputatie 2
@RayEnAng Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je adresgegevens? Dan kijk ik eens met je mee. Want dat je ze kwijt bent is niet de bedoeling! Ik hoor graag van je.:)
Wij hebben ook een aantal lokale zenders niet meer sinds de overname. Met name de zender Lokale Omroep Veldhoven hebben we niet. Deze is juist erg belangrijk dat we die snel weer terughebben, aangezien we binnenkort meedoen aan de Grote Quiz van Veldhoven en op die zender ook opdrachten uitgezonden worden. Ik heb al geprobeerd het tv-kastje te resetten maar dit helpt niet.
Reputatie 2
Nou ik kreeg als antwoord dat we op een andere server ofzo zitten, dus krijgen onze eigen regionale zenders niet heb ik begrepen. Toch reden om weer eens verder te gaan kijken, want we willen wel op de hoogte blijven van wat er gebeurt in de regio.
Reputatie 7
Badge +1
Vreemd dat bij sommigen de lokale zenders niet allemaal te zien zijn, ik woon zelf in de Achterhoek en heb ze even gecontroleerd, zo zit bij mij Veldhoven gewoon op kanaal 797, de lokale omroepen lopen
althans hier van 700 t/m 824 dat zijn er heel veel.
Reputatie 2
Ja het schijnt dat er 2 verschillende netwerken zijn, en dan zit jij net op de goeie
Wij zien inderdaad niet alle zenders. Kanaal 797 zit er bij ons niet op. Het gaat van 746 ineens naar 901. Heel vreemd.
Reputatie 7
Badge
@Anneke61 - Klopt het dat je deze zenders nooit hebt gehad? Waarschijnlijk zit je op het 'eigen' netwerk van T-Mobile Thuis. Daar zijn namelijk (nog) niet alle lokale omroepen beschikbaar.

Zeer binnenkort zullen deze ontbrekende zenders toegevoegd worden. Dit geldt in ieder geval voor Omroep Veldhoven (797), maar ook voor de eerder genoemde omroepen Wijchen (kanaal 798) RTV Nijmegen (702).
Reputatie 2
Had deze zenders wel maar had toen een glasvezelabonnement bij KPN. Hierna een paar maanden bij Vodafone, waarna het is overgenomen door T-Mobile. Dus heb het voor de overname ook niet gehad. Vergissing van mij... Echter zou ik ze graag in het pakket opgenomen willen hebben. Als dat binnenkort gaat gebeuren, dan hebben we nog wel even geduld.
Reputatie 7
Bedankt, Hans-Juriën voor de tekst en uitleg en RayEnAng voor je update!

De regionale (provinciale) zenders zijn wel al overal beschikbaar, maar de lokale (gemeente) zenders moeten dus nog beschikbaar worden op het andere netwerk. 🆒
@Anneke61 - Klopt het dat je deze zenders nooit hebt gehad? Waarschijnlijk zit je op het 'eigen' netwerk van T-Mobile Thuis. Daar zijn namelijk (nog) niet alle lokale omroepen beschikbaar.

Zeer binnenkort zullen deze ontbrekende zenders toegevoegd worden. Dit geldt in ieder geval voor Omroep Veldhoven (797), maar ook voor de eerder genoemde omroepen Wijchen (kanaal 798) RTV Nijmegen (702).


Wij hebben deze zenders wel degelijk gehad, zaten hiervoor op het glasvezelnet van Onsbrabantnet, en zijn een klein jaar geleden naar Vodafone overgestapt, waar we wel deze zender hadden. Na omschakeling naar T-Mobile zijn een aantal zenders weggevallen, waaronder dus Omroep Veldhoven. Maar bijvoorbeeld ook RTL Duitsland (heel vervelend als je fan bent van Formule 1 en geen sportabonnement hebt...). Het is jammer dat we Omroep Veldhoven moeten missen, aangezien we op 8 april meedoen met De Grote Quiz van Veldhoven, en een aantal opdrachten via die zender zullen worden doorgegeven. Het zal wel niet op tijd zijn dat we de zenders zullen krijgen.
Reputatie 7
Badge
Ik heb dan gelukkig goed nieuws! Afgelopen nacht zijn de volgende zenders toegevoegd op het eigen glasvezelnetwerk van T-Mobile Thuis, waaronder ook Omroep Veldhoven:

RTV Nijmegen1 (702)
Studio040 TV (713)
RTV Dordrecht (720)
RTV Lansingerland Berkel en Rodenrijs (722)
Kabelkrant Veldhoven (797)
Wijchenseomroep TV (798)

Er zijn bij de overgang naar T-Mobile géén wijzigingen geweest binnen het landelijke zenderaanbod. RTL Television zit nog steeds in het Thema pakket 'International'. Hebben jullie dit thema pakket onlangs misschien uitgezet?
Super bedankt, de lokale zender die we nodig hebben zit erop! Bedankt voor de snelle reactie en het goede nieuws !:D

Wat betreft RTL Television, ik denk dat ik me daar inderdaad vergist heb, en dat we dat bij Vodafone al niet meer hadden. We hebben dat thema pakket niet genomen waar die in zit. Toch bedankt voor de reactie.
Reputatie 7
Badge
@Anneke61 - Graag gedaan. Het themapakket met RTL Television kost overigens maar €3,75 per maand - geen geld om dan toch Formule1 te kunnen kijken :8

Dit pakket is eenvoudig aan te zetten in My T-Mobile Thuis.

Reageer