Beantwoord

Geen ontvangst meer van TV5 Monde

  • 23 December 2021
  • 22 reacties
  • 287 Bekeken

sinds enkele dagen  spontaan geen ontvangst meer van TV5 Monde

verder doet alles het goed!

heb al tv van stroom gehaald

gebruik voor ontvangst smarttv met app van Samsung  (dus zonder apart kastje

 

wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 December 2021, 14:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

22 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @leenaarts66, van harte welkom op de Community, leuk dat je een account aangemaakt hebt! 😄

Graag help ik je met het zichtbaar maken van TV5 Monde zodat je elke zender met plezier kunt bekijken. Ik zie dat het modem al een tijdje onafgebroken online is, dat is op zich hartstikke goed en getuigt van een stabiele verbinding. In dit geval wil ik je echter adviseren om zowel modem, als TV Box gelijktijdig te herstarten via de onderstaande methode:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!

Mocht dit nog niet werken, geef het aan alsjeblieft. Dan gaan we op zoek naar een alternatieve oplossing: oplossingen zijn er namelijk altijd.

Indien ik je vandaag niet meer spreek: alvast een geweldig kerstweekend toegewenst! 🎄

heb helaas het bovenstaande ongeveer gedaan (ik heb Samsung tv met bijbehorende app van t-mobile)

en modem van stroom gehaald evenals de stroom van (smart tv)

Opnieuw opgestart en nog steeds geen tv5 (juist deze zender kijk ik vaker)

Ik vermoed dat het aan Samsung smart tv ligt, want via chromecast ontvang ik Wel TV5

App ook opnieuw geinstalleerd op smart tv, ...ook zonder gewenst resultaat

Op andere app van T-telecom (tv anywhere app) OOk gewoon TV5 (maar nog steeds niet op tv app)

 

Vervelend, en de tijd zal het wel “ spontaan” verhelpen vermoed ik , als er update van Samsung komt (hoop ik)

Voorlopig desnoods via chromecast  kijken dus, voor TV5

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @leenaarts66, bedankt voor je updates! 

Ik heb net als jij het sterke vermoeden dat het dan aan de Samsung ligt inderdaad. Kun je de Samsung tv eens resetten met een factory reset en daarna meteen voorzien van de nieuwste software updates? Ik denk dat het daar weleens aan kan liggen!

Nou bedankt voor de tip!... Dat ga ik meteen proberen

 

Helaas, nog steeds geen tv5.... Ik vermoed iets met de software van Samsung TV... Andere 2 opties werken Wel ( on the go App, en via ChromeCast) dus geen grote ramp.... Ben sel benieuwd

 

 

Reputatie 7

Hi @leenaarts66, heel fijn dat je gelijk de tip van Jason hebt geprobeerd! Wat balen dat ook dit niet heeft geresulteerd in het terugbrengen van de zender. Geen zorgen, want ik ga mijn uiterste best doen om de zender zo snel mogelijk weer werkend te krijgen. Ik zou je nog twee dingen willen vragen en als ook dat niet de boosdoener blijkt te zijn, dan ga ik de hulptroepen voor je inschakelen. 

  • Soms staat een TV Box verkeerd geregistreerd, namelijk met een ander klantnummer. Dit kan problemen veroorzaken, dus daarom wil ik controleren of de TV Box wel goed geregistreerd staat. Zojuist heb ik in een privébericht aangegeven welk tv-klantnummer ik in jouw profiel zie staan. Kan je laten weten of dit overeenkomt met wat jij ziet? Dit check je als volgt: Menu > Account > Instellingen > Over (onderaan) > Hier vind je het tv-klantnummer.
  • Soms kan het ook zo zijn dat je alleen de zenders ziet die als ‘favoriet’ zijn gemarkeerd. Wil je checken of de favorieten-functie aan of uit staat? Zie hieronder hoe je dat kunt checken:

Klik op de Menu-knop 
Ga naar Account > Profielen
Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit
Je bent nu in de lijst met favorieten. Je kunt via de Exit-knop terugkeren naar het menu.

Ik hoor heel graag van je of de favorieten uit staan, want dan ga ik meteen een verzoek indienen bij de technische dienst om dit zo snel mogelijk op te lossen! 💪

favorieten stond uit (heb ‘aan’ ook geprobeerd, maar zonder resultaat)                                                  

opvallend is, dat ik tot bepaald moment (nu ca 10dg geleden, nog tv5 wel terug kon kijken…..iets later ook niet meer                                                                               

Het tv klantnummer was gewoon correct

Ik ben dus heel benieuwd, waar het dan wel aan ligt (want volgens mij, kan ik verder gewoon “alles “ ontvangen

 

 

“Zojuist heb ik in een privébericht aangegeven welk tv-klantnummer ik in jouw profiel zie staan"”

Prive bericht aan mij ?

kan ik niet vinden

Wel heb ik de klantnummer gecheckt (en die waren correct) 

 

Laatst Opvallend ontdekt detail:  OOK op de PC kan ik TV5 niet ontvangen, rest wel (net als via de app van Samsung tv

Reputatie 7

Hi @leenaarts66, merci voor de snelle terugkoppeling! Wat gek dat mijn bericht niet is aangekomen, maar heel fijn dat je dit zelf al hebt gecheckt. Voordat ik een verzoek indien bij de technische dienst, wil ik graag nog één ding proberen. Zou je de App eens willen verwijderen en opnieuw willen installeren? Als dit er ook niet voor zorgt dat de zender weer te zien is, dan ga ik aan de bel trekken bij de technische dienst. Als jij alvast kan aangeven welke tv jij precies hebt en welke afstandsbediening, dan heb ik alvast alle informatie om het vervolgens door te zetten! 😊

App al opnieuw geïnstalleerd, ook geen resultaat

Heb nog kleinsre samsung tv, met dezelfde app 'ingebouwd '

Model tv: Samsung UE55NU8002

                  smart control afstandbediening

Reputatie 7

Hi @leenaarts66, super dat je zo snel deze aanvulling hebt doorgezet! Ik heb direct een verzoek ingediend bij de technische dienst. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek volledig is afgerond. Ik ga dit in ieder geval nauwlettend voor je in de gaten houden. Zodra er een update uit het onderzoek rolt, dan ben je de eerste die het hoort. Hopelijk kan ik je snel met goed nieuws verblijden! 

Reputatie 7

Hi @leenaarts66, zoals beloofd heb ik het onderzoek voor je in de gaten gehouden! Ik zie dat deze gistermiddag is gesloten en deel dan ook graag de uitkomst met je. TV5 is beschikbaar op de App onder de naam TV5 (in plaats van TV5 Monde). Kan je aangeven of jij inmiddels TV5 wel kunt vinden en bekijken? Ik hoop het enorm! 😊
 

nee, helaas kan ik nog steeds geen TV5  bekijken rechtstreeks via app op  mijn eerder genoemde Samsung tv

Het lijkt ook niet aan de Samsung te liggen, want ook op mijn PC géén TV5 (Monde Europe op 421 (zenderplaats)

Gelukkig wel mogelijkheid om op één tv , via Chromecast tv alle zenders te bekijken

tot slot, nog één zender er bij gekomen waarbij het beeld zwart blijft, via app Samsung tv,nl muziekzender Xite op 29 ( tot voor kort was deze zender Wel te bekijken ipv zwart beeld)

Reputatie 7

Hi @leenaarts66, ik had heel graag een andere update van je gelezen! Heel goed dat je dit aangeeft, want zojuist heb ik gelijk weer het onderzoek heropend en aangegeven dat jij ook problemen met XITE hebt. Hopelijk kan de technische dienst hier dieper in duiken en is er een oplossing die zorgt dat beide zenders snel weer tevoorschijn komen. Ik ga dit weer voor je in de gaten houden en klop weer bij je aan als ik nieuws heb. Dankjewel voor jouw geduld! ❤

Reputatie 7

Hi @leenaarts66, ik wil je graag van een korte update voorzien! Dit issue is doorgezet naar onze IT afdeling. Het kan dan ook iets langer duren voordat ik een update met je kan delen. Ik blijf dit in ieder geval in de gaten houden, maar zo heb je alvast een beetje tijdmanagement waar je rekening mee kunt houden! 

Reputatie 7

Hi @leenaarts66, zoals je weet houd ik het onderzoek goed voor je in de gaten! De technische dienst heeft me gevraagd om de volgende aanvullende informatie. Zou je nog kunnen aangeven of jij te allen tijde zwart beeld hebt bij XITE en TV5 in de T-Mobile TV App of gaat het soms ook wel goed? En zo ja, wanneer gaat dit dan goed? Daarnaast hoor ik nog heel graag de software versie van jouw tv. Kan je dit nog aangeven? Merci! 💪

 

Op half december vorig jaar ging beeld op zwart, en dat is bij beide zenders zo gebleven.     Ik heb de nieuwste software 1320.4 ( update op automatisch) op Samsung tv.                             Onafhankelijk van TV, OOK op PC ontbreken deze zenders al die tijd!

Reputatie 7

Super fijn dat je dit zo snel hebt toegevoegd @leenaarts66! Ik heb het onderzoek hiermee aangevuld. Zodra ik weer wat nieuws zie, dan laat ik dat aan je weten. 

Reputatie 7

Hi @leenaarts66, het is alweer even geleden! Ik wil je dan ook laten weten dat ik dit issue nog steeds goed voor je in de gaten houd. Er is een tijdelijke oplossing geprobeerd, die ervoor heeft gezorgd dat sommige zenders weer beschikbaar zijn. Het onderzoek naar de permanente oplossing is nog steeds gaande. Kan je aangeven of jij door deze tijdelijke oplossing weer van XITE en TV5 monde kunt genieten? Ik hoor het graag! ☘

 

Deze tijdelijke oplossing, mag van mij permanent zijn.... Ik kan beide zenders oa tv5 weer ontvangen! 

Reputatie 7

Hi @leenaarts66, wat ontzettend fijn om te lezen! Yes, de technische dienst is druk bezig om dit permanent te fixen. Omdat allebei de zenders weer bij je werken, wil ik je graag voorzien van een tegemoetkoming. Graag verblijd ik je met een maand een gratis Thema zenderpakket naar keuze. Kijk gerust op onze website welk pakket jou aanspreekt: https://www.t-mobile.nl/thuis/interactieve-tv/zenderpakketten. Vervolgens kun je dit in je My T-Mobile Thuis omgeving aanzetten en maak ik de kosten voor één maand naar je over: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv! 🎈