Geen opnames mogelijk sinds update (04-04-23)

  • 2 May 2023
  • 12 reacties
  • 200 Bekeken

Sinds de update van de Entone Amulet TV Boxen op 04-04-2023 is het niet mogelijk om opnames te maken.

Ik kan wel opnames instellen. Maar als ik ze wil afspelen staat er standaard dat de opname is mislukt. Het gaat hier om lokaal opnemen dus niet in de cloud.

Bij het voor het eerst van de dag aanzetten van de tv box komt er ook standaard een melding dat de box geen verbinding heeft.

Wellicht omdat elke dag de verbinding wordt 'verbroken' mislukken de opnames??

Hoe dan ook. Het begint aardig vervelend te worden dat ik nu al zo lang niets kan opnemen.

Graag een spoedige oplossing.

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @Dragonfly3, ik help je hier graag mee!

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de TV Box al een lange tijd aan staat. Zou je deze kunnen voorzien van een Powerflip? 

Powerflip TV Box

 

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Is het hierna nog niet verholpen, dan voer ik graag een harde reset uit op de TV Box. Hierna zullen wel alle opnames verloren gaan. Hoor graag of het geholpen heeft!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dragonfly3, ik help je hier graag mee!

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de TV Box al een lange tijd aan staat. Zou je deze kunnen voorzien van een Powerflip? 

Powerflip TV Box

 

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Is het hierna nog niet verholpen, dan voer ik graag een harde reset uit op de TV Box. Hierna zullen wel alle opnames verloren gaan. Hoor graag of het geholpen heeft!

Ik heb de powerflip uitgevoerd.

De opname van gisteren is gelukt en kan ik afspelen.

Op de tv blijft, bij het aanzetten van de box, echter nog wel steeds de melding komen : Netwerkverbinding mislukt.

En dan moet ik op OK drukken om opnieuw te verbinden. 

 

Reputatie 7
Badge +5

Fijn dat dit weer mogelijk is! Geen zorgen, wat betreft de netwerkmelding ben ik meteen een onderzoek gestart bij de technische dienst. We lossen dit graag voor je op! Hou er rekening mee dat dit minimaal vijf werkdagen kan duren. Ik hou het persoonlijk in de gaten, je hoort van mij zodra er meer bekend is! 😊

Nog een vraag over opnames.

Ik kan sinds de update niet meer 2 programma's om dezelfde tijd opnemen of programma's die overlappen.

Voorheen kon dat wel.

Is dit nieuw? Of hoort dit inderdaad niet?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dragonfly3, met die nieuwe functionaliteit ben ik (nog) niet bekend. Ik vraag het na bij onze huisexpert! 

@Cheyenne Weet jij of dit “working as intended” is of dat het een bug is? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dragonfly3, ik heb het verlossende antwoord: bij DSL kun je één programma van een bepaald tijdstip tegelijkertijd opnemen. Bij Glasvezel zijn dit er twee (met overlap dus). Omdat jij op Glas zit, vraag ik me af waar het dan misgaat. 

Kun je me vertellen welke programma's je wilde opnemen en welke foutmelding je krijgt wanneer je de tweede opname wilt starten?

Het is bij iedere tweede opname die ik wil starten ongeacht zender of programma.

Maar om een voorbeeld te geven.

Op woensdag de serie Dag&Nacht op NPO 1 om 20:30 en op RTL 4 Het Perfecte Plaatje ook om 20:30.

De melding is dan: Er zijn conflicterende opnames gepland. Selecteer de opname die je wilt verwijderen. 

 

Dan wil ik dus Het Perfecte Plaatje instellen en dan staat er als optie dat ik Dag&Nacht kan verwijderen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dragonfly3, bedankt voor de duidelijke informatie!

Ik heb het doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan een kijkje voor je nemen. Als ik meer weet hierover kom ik bij je terug! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Dragonfly3, sorry voor mijn late reactie.

Het klopt dat dit niet meer werkt na de update. Je zult Cloud Opnemen hiervoor moeten aanschaffen. Dan zal het weer werken zoals gewenst! 

Dus door een update van het systeem, wordt de inhoud van mijn abonnement afgeschaald waardoor ik voor een extra dienst moet gaan betalen. 

In mijn abonnement zat standaard 2 gelijktijdige opnames op de lokale schijf er bij in.

Daar moet ik nu dus voor gaan betalen.

Lijkt mij niet de bedoeling.

Reputatie 7
Badge +9

@Dragonfly3 na de update is dit inderdaad niet meer mogelijk. 

Wat ik eventueel voor je kan doen is je TV Box omwisselen naar de nieuwe Amino Aria, deze kost €5 per maand, in combinatie met cloud opnemen ben je dan €10 per maand kwijt. Dit betaal je nu ook voor de Entone Amulet 515, echter heb je hier nog een oude actie voor waardoor je hier €5 korting op hebt. Als je de overstap doet kan ik Cloud Opnemen één jaar lang voor je vergoeden. Dit zal worden verrekend op een volgend factuur. Let er wel op dat niet alle programma's opgenomen kunnen worden met Cloud Opnemen. In ons zenderoverzicht kun je zien welke programma's wel of niet opgenomen kunnen worden (Link is klikbaar). Ik hoor graag van je terug!

Nee bedankt. Dan zit ik over een jaar alsnog aan extra kosten vast. Terwijl dit gewoon in mijn huidige pakket hoort te zitten. Ik vind het belachelijk. 

Reageer