Beantwoord

Geen tijdweergave meer op het display van de tvbox


Vandaag (04-04-2023) is er een update geweest voor mijn tv box. Er was geen tv van 09:00-17:00.

Nu doet de box het weer en zijn er verschillende aanpassingen zichtbaar in de menu's.

Wat ook anders is, is dat er geen tijdweergave op het display van de box meer is te zien als deze uitstaat.

Voorheen was er altijd (ongeacht aan of uit) een tijdweergave op het display van de box.

Nu zie ik alleen 2 blauwe puntjes linksboven en rechtsonder op het display

Is dit nieuw door de update of gaat er iets mis?

Of kan ik dit ergens mogelijk zelf instellen.

icon

Beste antwoord door TMTV 31 May 2023, 12:16

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Dragonfly3, welkom op onze Community!

 

Ik heb dit gelijk voor je nagevraagd. We zijn net bezig met de TV-X migratie van de Entone Amulet TV Boxen. Dit moet nog getest worden! De techneuten weten ervan en gaan aan de slag.

Tijd is wel zichtbaar als de box aanstaat. En de led-verlichting lijkt helaas ook wel weer feller te branden dan voor de migratie 😞

Klopt de tijd is alleen zichtbaar als de box aanstaat, maar is dus niet meer zichtbaar als hij uitstaat. Voorheen was dit wel.

En inderdaad, ik heb ook gemerkt dat de display heel fel brandt nu. Doet pijn aan je ogen.

Wat ook vervelend is, is als je nu een programma gepauzeerd hebt, kan je daarna niet meer doorspoelen.

Ook zijn alle meerdere ingestelde opnames mislukt.

De gebruikersinterface is ook onoverzichtelijk.

Kort gezegd. Ik ben geen fan van de update. Geen verbeteringen tot nu toe. 

Krijg ook steeds bij het eerste gebruik een melding dat de box niet verbonden is met het netwerk. Dan op “ik” klikken en daarna is het prima. Alleen kan ik nergens controleren welke gegevens (bv netwerknaam oid) gebruikt worden.

Ben ook nog geen fan van de update 

Klopt. Die melding krijg ik ook iedere keer als ik de box aanzet.

Ik heb het zelfde issue. Tijd wordt alleen weergegeven wanneer de box aan staat. Daarnaast moet ik nu elke keer mijn TV-pincode invoeren. Dit hoefde op de tv voorheen nooit.

 

Weten de developers inmiddels al meer?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, mijn collega Tommie heeft dit op de radar. Zodra hij terug is, pakt hij dit zo snel mogelijk verder op - indien er updates zijn natuurlijk. Bedankt voor jullie geduld tot dusver!

Vandaag (04-04-2023) is er een update geweest voor mijn tv box. Er was geen tv van 09:00-17:00.

Nu doet de box het weer en zijn er verschillende aanpassingen zichtbaar in de menu's.

Wat ook anders is, is dat er geen tijdweergave op het display van de box meer is te zien als deze uitstaat.

Voorheen was er altijd (ongeacht aan of uit) een tijdweergave op het display van de box.

Nu zie ik alleen 2 blauwe puntjes linksboven en rechtsonder op het display

Is dit nieuw door de update of gaat er iets mis?

Of kan ik dit ergens mogelijk zelf instellen.

 

Voor deze update werkte de klok als verwacht, ook als de box uitstond. De klok kon tevens gedimd worden. op 15-05 heb ik de update ontvangen, geen klok als box op standby staat… helaas

Reputatie 7
Badge +16

@Hio Zoals reeds vermeld in jouw andere topic: dit betreft een bug en wordt onderzocht. We hopen hier spoedig op terug te kunnen komen. Bedankt voor je geduld! 

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb het zelfde issue. Tijd wordt alleen weergegeven wanneer de box aan staat. Daarnaast moet ik nu elke keer mijn TV-pincode invoeren. Dit hoefde op de tv voorheen nooit.

 

Weten de developers inmiddels al meer?

Als je in het menu naar Account > Profielen gaat, kun je de leeftijd aanpassen. Die staat standaard op AL (alle leeftijden). Als je daar 18 van maakt, hoef je zelden je pincode in te voeren.

Reputatie 1

Hier ook het zelfde probleem met de tijd en verlichting. Hopelijk kan het opgelost worden. 

Hier het zelfde probleem inderdaad alleen zou ik het fijn vinden om de klok uit te kunnen zetten als de box aan staat (dit kon voor de update wel). Nu zeer hinderlijk in donkere omgeving

Reputatie 7
Badge +16

De bug blijkt hardnekkiger te zijn dan gedacht. We proberen het snel op te lossen, maar hebben iets meer tijd nodig. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +6

Sinds de update naar het nieuwe TV-platform voor de Entone Amulet TV-boxen is de instelling voor het display verdwenen. Dit is bekend en T-Mobile werkt er hard aan om dit weer terug te krijgen. Voor wie daar niet op wil wachten en in het bezit is van het oude model afstandsbediening (de linker op onderstaand plaatje) is er een tijdelijke workaround.

Ik zal niet zeggen dat alles vroeger beter was, maar de afstandsbedieningen wel. Dus als je er nog zo een hebt, koester hem. Of leen er een van iemand anders.

De afstandsbediening mag niet aan de tv gekoppeld zijn. Of dat zo is, kun je testen door op 'INPUT' (.) linksonder te drukken. Verschijnt er een menu om een andere HDMI-ingang te kiezen, dan moet je 'm eerst ontkoppelen (klik op 'Toon inhoud'):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.

Nu komt de truc. Om het menu te openen, moet je vrijwel tegelijkertijd op INPUT en MENU drukken. Uit eigen ervaring weet ik dat het kan helpen om net een fractie eerder op INPUT dan op MENU te drukken, maar soms heb ik ook 20 pogingen nodig. Als het niet meteen lukt, gooi 'm niet gefrustreerd naar je tv. Dat is zonde van de afstandsbediening (en je tv :yum: ). Uiteindelijk kom je in dit menu:

Ga naar Front Panel Brightness, druk op OK en gebruik de pijltjestoetsen om de instelling te veranderen. Je kunt kiezen uit Low, Middle, High en Off. Eventueel kun je zelfs kiezen voor een andere helderheid tussen bepaalde tijden. Bevestig met OK, druk daarna helemaal onderaan op SUBMIT. Druk twee keer op EXIT om het menu te verlaten.

Vergeet niet om je afstandsbediening weer aan je tv te koppelen. Instructies daarvoor staan hier onder punt 6 (Koppelen TV en TV Box).

Een workaround om de tijd zichtbaar te maken als de TV-box in standby staat, heb ik helaas niet. Daarvoor is het echt wachten op een fix.

Succes!

Reputatie 1

Thanks voor het delen…

Even geprobeerd en het werkt. 
Na één poging zat ik al in het menu 🥳

Gr Leon. 

Graag zou ik een oplossing zien, die mij niet elke keer weer om mijn pincode vraagt.

ik wacht het af

Reputatie 7
Badge +6

@RutgerG82 Als je in het menu naar Account > Profielen > je profiel gaat, zie je daar een optie leeftijdsgrens. Die staat nu op AL. Maak daar 18 van en je hoeft de pincode niet meer in te voeren.

Super ga ik dat doen, ook zou ik in de toekomst graag de tijd terug krijgen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Bedoel je de tijd op het display van de TV-box als hij in standby staat? Dat is een bekende bug en daar wordt aan gewerkt.

Vandaag is bij mij ook een update gedaan op de Entone hd tvbox.

Hier zelfde problemen al bovenstaande berichten.

Echter 1 ding nog niet tegengekomen, maar misschien ook een probleem bij andere mensen als je erop gaat letten.

Het valt  mij namelijk op dat het tv geluid een fractie van een miliseconde voor loopt met het beeld.

Nu op RTL 4 met close up beeld helemaal iritant en duidelijk te zien.

Reputatie 3

Ik heb de oude afstandsbediening ontkoppeld. Maar ik kom niet in het menu van het screenshot. Ik krijg vaak het standaard menu van de tv box te zien.

Is er nog iets anders op te proberen?

Beetje triest dat deze feature niet meer via het standaard instellingen menu beschikbaar is. Dacht men tijdens de migratie van de UI applicatie dat wij dit allemaal niet zouden missen.

Zwaar irritant zo'n vel licht.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @koenvanderlinden, ik geef je graag wat meer duidelijkheid hierover.

Op dit moment werkt dit inderdaad niet, geen zorgen! We zijn druk bezig met een update om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren! Na de update zal deze feature weer werken. 

 

Reputatie 7
Badge +6

@koenvanderlinden Mocht het nog niet gelukt zijn, dan kun je proberen om INPUT en MENU niet precies tegelijk in te drukken, maar heel kort na elkaar. Dat wil nog wel eens helpen.

Ik heb de oude afstandsbediening ontkoppeld. Maar ik kom niet in het menu van het screenshot. Ik krijg vaak het standaard menu van de tv box te zien.

Is er nog iets anders op te proberen?

Beetje triest dat deze feature niet meer via het standaard instellingen menu beschikbaar is. Dacht men tijdens de migratie van de UI applicatie dat wij dit allemaal niet zouden missen.

Zwaar irritant zo'n fel licht.

Yep, die klok dimmen was een oplossing die jaren geleden is gerealiseerd. Als je de oude Entone omruilt dan krijg je een Amino Aria en dan ben je van het probleem af. Die heeft helemaal geen klok meer. 🤣

Reputatie 7
Badge +6

Sinds dinsdag heet T-Mobile Odido. Daarbij hoort een nieuwe look, ook op de TV-boxen. Deze update is niet alleen cosmetisch, maar heeft ook het probleem opgelost dat de klok in stand-by uit gaat. De update wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt 'm mogelijk ook forceren door de TV-box even van de stroom te halen. Aan de helderheid van het display instellen wordt nog gewerkt, in afwachting van een grote update. Mocht je daar niet op willen wachten en nog een oude afstandsbediening hebben, dan kun je bovenstaande workaround gebruiken.

Reageer