Beantwoord

Geen tv en telefonie meer

  • 13 September 2022
  • 20 reacties
  • 230 Bekeken

Reputatie 2

Vorige week ineens geen tv en telefonie.  Internet werkt wel. 
Alle apparatuur gereset zonder resultaat.

T-Mobile gebeld. Repons » alles is in orde meneer, het moet nu werken. 
Helaas. Niet dus.  
weer gebeld.  Repons» we zetten de klacht door.  
Toen was het stil.  Totaal geen reactie.  
welke reactie tijd is nog acceptabel?


 

icon

Beste antwoord door ael0721 26 September 2022, 16:14

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ael0721,

Goed dat je aan de bel trekt, ik wil je niet langer laten wachten en ik hoop dit samen snel op te kunnen lossen!

De vraag is vast al gesteld, maar ik neem aan dat je de vaste telefoon hebt aangesloten op ‘Phone 1’ op het modem en de TV Box direct hebt aangesloten op een van de LAN poorten van het modem?

Graag kijk ik met je mee zodat wij samen snel tot een oplossing kunnen komen, alleen heb je jouw Community account nog niet gekoppeld met jouw Thuis abonnement. Zou je mij daarom de volgende gegevens toe kunnen sturen via een privébericht:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Hiermee hebben wij het ongetwijfeld snel samen opgelost! 🙂

Reputatie 2

Hoi @ael0721,

Goed dat je aan de bel trekt, ik wil je niet langer laten wachten en ik hoop dit samen snel op te kunnen lossen!

De vraag is vast al gesteld, maar ik neem aan dat je de vaste telefoon hebt aangesloten op ‘Phone 1’ op het modem en de TV Box direct hebt aangesloten op een van de LAN poorten van het modem?

Graag kijk ik met je mee zodat wij samen snel tot een oplossing kunnen komen, alleen heb je jouw Community account nog niet gekoppeld met jouw Thuis abonnement. Zou je mij daarom de volgende gegevens toe kunnen sturen via een privébericht:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Hiermee hebben wij het ongetwijfeld snel samen opgelost! 🙂

Phone1 is aangesloten
Amulet 515 kan geen IP adres ophalen.
Reset op afstand is niet mogelijk.
ps.
Ik kan je geen PB sturen! Zie geen mogelijkheid hiervoor.

 

Reputatie 2

Modem geeft in de IPTV statistics aan dat IPTV disabled is.
T-Mobile kan dit niet inschakelen  (zeggen ze)  

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @ael0721 

Een privébericht sturen kan op de volgende manier:

Als je in een topic een gebruiker ziet waar je een privébericht naar wilt sturen dan klik je op zijn of haar naam aan de linkerkant van het scherm. Zodra je op de naam hebt geklikt, wordt je doorverwezen naar de profielpagina van deze gebruiker. Op deze pagina vind je een aantal gegevens over deze gebruiker. Onder de aangegeven informatie staat het knopje 'Stuur bericht'. Als je op dit knopje klikt dan kom je in een chatvenster waar je een bericht kan sturen.

 

Als je een verzonden bericht wilt verwijderen dan is dit ook mogelijk! Bijvoorbeeld wanneer je privégegevens hebt verzonden en deze nu graag wilt wissen. 
Klik in je verzonden privébericht op de drie puntjes rechts in het scherm, dan vouwt de [Verwijder] optie open en kun je jouw privébericht verwijderen.

Reputatie 2

Vandaag 20-9, twee weken na de melding en nog steeds geen reactie van T-Mobile.
TV en Telefoon doen het nog steeds niet. 
Super klantenservice heet dat.
Jammer dat de klant zelf een reactie af moet dwingen.
Een beetje pro-actieve houding zou T-Mobile sieren onder het motto 'hoe hou ik mijn klanten binnen’

Reputatie 7

Hoi @ael0721, goed dat je aan de bel trekt! Ik help je graag verder, maar daarvoor heb ik wel enkele gegevens nodig. Wil je mij een privébericht sturen doormiddel van de link uit @Cal z'n bericht of door de stappen omschreven door @soepkip67? Graag ontvang ik je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Met deze gegevens kunnen we je verder helpen. 

Reputatie 2

Vandaag 23-9  geen TV geen Telefonie!
Op 6-9 , de storing gemeld en nog steeds geen reactie van T-Mobile.
 
Klantenservice??????????
Jammer 😞 Gemiste kans.
Klanten werven gaat snel maar behouden??
Als iemand vraagt of T-Mobile het juiste adres is privé als ISP. 
Dan mag je raden wat ik antwoord.
 

Heb je al wel je postcode en huisnummer enz doorgegeven waar hierboven om is gevraagd??

Reputatie 2

Natuurlijk….. maar ook dan…. geen reactie

 

Aha,  dat had ik niet van ze verwacht en dat valt mij dan ook wel tegen. Meestal reageren ze via dit forum wel goed namelijk. Ik hoop voor je dat ze na deze berichtjes toch wel snel gaan reageren en actie ondernemen!

Reputatie 2

Hoi T-Mobile,
Morgen is het weer drie weken geleden dat mijn TV en Telefonie uitgevallen is.
Dankzij de prettige samenwerking is dat vandaag nog steeds zo.
Wanneer mag ik verwachten dat er vanuit T-Mobile met mij gecommuniceerd en naar een oplossing gezocht wordt?

 

Reputatie 7

Hi @ael0721, excuus voor de verlate reactie! Ik pak direct jouw privébericht op, zodat we je kunnen helpen met een oplossing. We gaan er alles aan doen om dit te bewerkstelligen! 

Reputatie 2

Hi @ael0721, excuus voor de verlate reactie! Ik pak direct jouw privébericht op, zodat we je kunnen helpen met een oplossing. We gaan er alles aan doen om dit te bewerkstelligen! 

Ik heb intussen een 1e lijns collega gesproken. Zij heeft de ticket ook opgepakt.

Ter info.
Gisteren heeft een IT collega van mij een Mikrotik Modem geplaatst. Op dit moment werkt TV en internet weer. Maar ik wil graag terug naar het T-Mobile modem zodat alles weer werkt.

Samengevat.
De TV Box is niet defect. Ik heb weer TV en kan opnemen.
Ik heb haar gevraagd een nieuw modem toe te sturen.
En mij te informeren als er nieuwe acties zijn.

Reputatie 2

ik krijg sinds vandaag nu ook op diverse sites, via mijn netwerk, de melding via een Cisco firewall o.i.d. dat een verbinding niet privé is. Via 5G van T-Mobile werken de sites wel.

net::err_cert_authority_invalid

Kan niet aan het T-Mobile modem liggen want die is afgekoppeld en in mijn huidige modem wordt dit niet afgevangen.
Kunnen jullie dit oplossen?

Staat er soms een Web Guard aan?

Reputatie 7

Hi @ael0721, thanks voor je terugkoppeling! Een duidelijk verhaal en dit geeft zeker meer duidelijkheid. Ik denk wel graag nog met je mee met betrekking tot de instellingen van de firewall. Via welke instellingen is deze gekoppeld? Is er alleen bij de firewall wanneer je deze melding krijgt? Wellicht dat we alvast een balletje kunnen opgooien bij @Pieter_B, onze inhouse tech-held! 

Reputatie 7
Badge +3

@ael0721 

net::err_cert_authority_invalid heeft meestal te maken met een incorrect SSL bestand, veelal als men gebruik maakt van wat we noemen ‘self-signed certificate’ zo als bijv. bij je router. Snap niet helemaal wat Cisco hiermee van doen heeft, het is namelijk een functie van je browser. De browser heeft een lijst met ‘trusted’ SSL certificaten, maar als de browser dus een onbekende SSL certificaat ziet dan krijg je deze melding of een variant daarvan.

How to Fix NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID: 10 Proven Solutions

Als je naar mijn gelinkte pagina gaat, lees je daar een aantal oorzaken en oplossingen die je eventueel eens na kunt lopen. Zeker oplossing die betrekking hebben op je OS en/of browser, om te voorkomen dat je een intern probleem extern gaat zoeken.

Nog een link met nog wat extra Quick and Simple Ways to Fix the NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID Error

 

Als je een website bezoekt en die geeft binnen je browser problemen, zou je die site op SSL ook eens kunnen controleren via SSL Checker.

Dan krijg je een volgend plaatje met info .. hieronder van dit forum

Dat je geen TV en telefoon hebt met het TMT modem, maar wel met een eigen modem .. zou ik bijna zegen dat je TMT modem een issue heeft. Heb je hem al eens een ‘factory reset’ gegeven? Weet niet of @Boris eventueel anders een mogelijkheid ziet om je TMT modem te laten omruilen?

Reputatie 2

@ael0721

net::err_cert_authority_invalid heeft meestal te maken met een incorrect SSL bestand, veelal als men gebruik maakt van wat we noemen ‘self-signed certificate’ zo als bijv. bij je router. Snap niet helemaal wat Cisco hiermee van doen heeft, het is namelijk een functie van je browser. De browser heeft een lijst met ‘trusted’ SSL certificaten, maar als de browser dus een onbekende SSL certificaat ziet dan krijg je deze melding of een variant daarvan.

How to Fix NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID: 10 Proven Solutions

Als je naar mijn gelinkte pagina gaat, lees je daar een aantal oorzaken en oplossingen die je eventueel eens na kunt lopen. Zeker oplossing die betrekking hebben op je OS en/of browser, om te voorkomen dat je een intern probleem extern gaat zoeken.

Nog een link met nog wat extra Quick and Simple Ways to Fix the NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID Error

 

Als je een website bezoekt en die geeft binnen je browser problemen, zou je die site op SSL ook eens kunnen controleren via SSL Checker.

Dan krijg je een volgend plaatje met info .. hieronder van dit forum

Dat je geen TV en telefoon hebt met het TMT modem, maar wel met een eigen modem .. zou ik bijna zegen dat je TMT modem een issue heeft. Heb je hem al eens een ‘factory reset’ gegeven? Weet niet of @Boris eventueel anders een mogelijkheid ziet om je TMT modem te laten omruilen?

Dank je wel Pieter_B
Duidelijk verhaal over certificaten. 
Wat bedtreft het modem! Ik heb vanaf dag 1 al geroepen dat er iets met het modem aan de hand was. Alleen het overgaan tot actie miste ik bij T-Mobile. Ik hoop dat er deze week wat schot in de zaak komt en ze mijn verklaring mbt een eigen moder/router serieus nemen. Een respons van drie weken lijkt mij toch echt te gek. Eigenlijk te gek voor woorden dat ik zelf een ander modem aan moet schaffen om weer TV te kunnen kijken.
Maar ik neem aan dat dit wel verrekend wordt.
 

Reputatie 2

[opgelost]   net::err_cert_authority_invalid
Dit kwam door een derde DNS server in de router. Nadat ik die uitschakelde was het probleem verholpen.

Reputatie 2

Maandag 26-9 wederom contact gezogd met T-Mobile.  Een zeer aardige dame stond me te woord.
Na daangegeven te hebben dat ik een eigen modem in gebruik genomen had, omdat het proces erg lang duurde, heeft ze e belooft de info nogmaals door te zetten naar de techneuten met een verzoek een nieuw modem naar mij te sturen.
Gisteren 28-6 werd ik netjes door haar teruggebeld met de melding dat er een nieuw modem verstuurd was.
Doorlooptijd ?  3 dagen. 
Zo kan het dus ook. Dit zijn acties waar iedereen blij van wordt. Aan deze dame? Dank je wel.
@T-Mobile , wees zuinig op deze dame.
Vandaag gaat het nieuwe modem binnen komen en er is zelfs een bloemetje door T-Mobile gestuurd. Dit was nu ook weer niet nodig maar wordt zeker gewaardeerd.

Laten we hopen dat er zich geen problemen meer voordoen! Maar als dit toch gebeurd dan hoop ik dat ze snel opgelost worden. 

Reputatie 7

Hi @ael0721, ik word heel blij van deze terugkoppeling! Super fijn om te lezen. Ik hoor heel graag van je of de problemen hierna verdwenen zijn. Houd je ons op de hoogte? 🤞

Reageer