Beantwoord

Geen TV na overstap naar GPON

  • 3 October 2021
  • 22 reacties
  • 234 Bekeken

Reputatie 1

Sinds vorige week de overstap naar GPON gemaakt. Klant van het eerste uur, 2016 vanaf de Vodafone tijd. Eigenlijk nooit iets te klagen gehad.

Overstap zelf ging met een kleine hapering (patch in de PoP was niet overgezet) ook best goed, dus vanaf die tijd Gbit internet! Hoera!

Alleen geen TV…..dus maar bellen met de klantenservice, waar ik na mijn uitleg al gelijk een medewerker had die doorhad dat ik de oude decoders had, dus moesten er nieuwe komen. Die nieuwe decoders kwamen afgelopen vrijdag (1 oktober) binnen.

 

Nu ben ik een vrij actief gebruiker op Tweakers forum en wist ik helaas van tevoren dat het mis zou gaan...en zo geschiedde…

De decoders komen niet online, ze houden op bij “verbinding maken met server”.

(de storing van vrijdag had hier dus niks mee te maken, maar maakte het wel iets lastiger)

 

Eigenlijk zijn onderstaande topics hetzelfde euvel waar ik mee te maken heb:

 

En hoop ik nu met een handige T-Mobile medewerker in contact te komen die daadkrachtig de juiste koppeling in de systemen kan maken.

Hier bovenop nog de ellende van de TV Anywhere app, die niet werkt op een Google Pixel 5. Dus streamen vanaf de telefoon is niet mogelijk. Dit euvel hebben meerdere Pixel gebruikers overigens, zal ongetwijfeld liggen aan de app die niet met recente firmware om kan gaan (het nadeel van een telefoon die altijd up-to-date is).

 

Hulp wordt gewaardeerd! Alvast bedankt.

 

icon

Beste antwoord door Brian 7 October 2021, 11:23

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 1

Zojuist een mail ontvangen dat ik vanaf 12 oktober overstap naar het nieuwe platform. Vaag....lijkt me dat als je overstapt van WBA naar GPON je altijd naar het nieuwe platform gaat?

 

Ben benieuwd, want firmware van de decoders is ook niet de goede, als ik de andere topics lees.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @air-max 

Welke modem heb je van T-Mobile of gebruik je een eigen router?

Met het overstappen naar ODF ga je niet ook meteen over naar het nieuwe tv platform, ik denk dat het gewoon toeval is dat je die mail nu krijgt.

Wil je eens testen of je tv box op een internet poort werkt als je de Zyxel modem niet hebt?

Reputatie 1

Ik heb de Zyxel en de decoders zijn daar direct op aangesloten.

Rest van mijn netwerk is Ubiquiti. Als alles werkt gaat VLAN 300 er op en de Zyxel er tussenuit.

 

Niet gelijk overstappen naar het nieuwe platform is natuurlijk raar. Bij de aanvraag van Gbit krijg je na een paar dagen een mail, dat ze hebben nagekeken welke apparatuur je hebt, daarna krijg je opgestuurd "wat je nodig hebt". 

Elke klantenservice medewerker die ik tot nu toe aan de lijn heb gehad, weet dat de oude decoders niet werken, maar die had ik niet gekregen. Ook zeiden ze allemaal dat het raar was dat de overstap niet gekoppeld is.

 

Feit is dus dat in de systemen van T-Mobile de koppelingen niet goed staan. En het kost verrekte veel moeite om daar beweging in te krijgen. Nu bijna twee weken geen tv.

Ik heb de Zyxel en de decoders zijn daar direct op aangesloten.

Rest van mijn netwerk is Ubiquiti. Als alles werkt gaat VLAN 300 er op en de Zyxel er tussenuit.

 

Niet gelijk overstappen naar het nieuwe platform is natuurlijk raar. Bij de aanvraag van Gbit krijg je na een paar dagen een mail, dat ze hebben nagekeken welke apparatuur je hebt, daarna krijg je opgestuurd "wat je nodig hebt". 

Elke klantenservice medewerker die ik tot nu toe aan de lijn heb gehad, weet dat de oude decoders niet werken, maar die had ik niet gekregen. Ook zeiden ze allemaal dat het raar was dat de overstap niet gekoppeld is.

 

Feit is dus dat in de systemen van T-Mobile de koppelingen niet goed staan. En het kost verrekte veel moeite om daar beweging in te krijgen. Nu bijna twee weken geen tv.

Als ik dit lees heb ik dezelfde ervaring ! Overstap naat Gbit gemaakt en heb gekregen “ wat ik nodig heb “ betreffende nieuw modem T50 en een media converter. Frappant is dat vlak na aanmelden van Gbit alle zender na ned. 1,2 en 3 zwart beeld geven. TV gids werkt wel over gehele zenderpakket maar geeft geen beeld. Ik zou ook graag proffesioneel geholpen willen worden, heb nu al een week geen beeld meer van alle zenders. Alle mogelijke resets gedaan iom serv. lijn niet hielp….

@Waqqas Kan je mij ook hierbij helpen ?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @air-max @RvL46, wat balen dat jullie problemen ervaren met TV bij de overstap, dat gaan we oplossen.

@air-max De omzetting op 12-10 zou voor jou de problemen moeten verhelpen. Je kan in de tussentijd TV Anywhere eventueel wel gebruiken via de browserversie.

@RvL46 In jouw geval speelt er wat anders en is TV te vroeg opgezegd wegens een systeemfout. We hebben dit in onderzoek en ik heb jouw adres hier zojuist aan toegevoegd. Zodra we een oplossing hebben gevonden gaan we de verbinding herstellen. Op 13-10 ga je over naar de nieuwe aansluiting en dan heb je sowieso weer verbinding. Excuses voor het ongemak!

Hoi @Brian , het is goed te horen dat het probleem herkend en een oorzaak heeft. Dan kan er gewerkt worden aan een oplossing. De 13e is nog ver weg dus hoop daarvoor ook geholpen te zijn. TV Anywhere is het ook niet helemaal…

Nog wel een vraagje inzake de nieuwe omgeving, ik lees ook problemen met de ‘oude ‘ boxen Entone ? en dat deze vervangen moeten worden ? Wat staat mij hierop te verwachten, ik alleen een T50 modem en Media-converter gekregen. Klopt dit verhaal ?

De box met opname vertoond al wat kuren door te blijven hangen met enige regelmaat. Beeld blijft gewoon maar de box reageert helemaal nergens meer op. enige oplossing is de stekker er uit.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RvL46, in principe zijn er geen algemene problemen met de Entone boxen, echter zijn deze slechts gedurende een korte periode officieel overgezet op T-Mobile TV. Dat komt doordat de boxen niet volledig geschikt zijn voor het nieuwe platform, maar problemen met de boxen an sich zijn er niet. De Aria 610x is een modernere variant van haar voorgangers en ondersteunt het platform volledig, wellicht dat je daar op doelt - dat is namelijk de reden dat we de boxen vervangen/vervangen hebben.

 

Hoi @Jason , nee ik heb ergens op de community icm het nieuwe platvorm zoiets gelezen. Feit is wel dat ik de entone boxen heb staan en de 13e as over wordt gezet naar het nieuwe platvorm. Zijn deze geschikt voor de nieuwe snellere en hogere frequentie ? of worden deze vervangen ? mij om het even door welke..

 

PS overigens zijn de problemen met zwarte schermen inmiddels opgelost dus daar zijn we al heel blij mee. Thx !

Reputatie 6
Badge +2

Momenteel zou ik er zeker niet voor kiezen om van een goed werkende propositie (WBA met oude tv platform)  een verzoek indienen om overgezet te worden naar 1 gb/s ondanks me dat best leuk lijkt.

Dan is het beter om nog een tijdje geduld te hebben en pas over te gaan op het moment T-Mobile alle kinderziektes heeft opgelost en er NIETS meer fout gaat, voorkomt een hoop irritatie.

Je hebt helemaal gelijk, maar helaas was ik hier niet bekend mee en had ik de upgrade al in gang gezet. Problemen die zich al voordeden zijn vanmiddag opgelost. Wat mij betreft zou ik de upgrade met de kennis van nu willen uitstellen…. Ik vrees alleen dat niet wordt gedaan dus ik wacht maar af.

Reputatie 6
Badge +2

@RvL46  Ik begrijp volkomen wat u bedoeld, daarom vind ik het ook zo belangrijk dat men voor men een keuze maakt of het nu een upgrade betreft of men kiest om wat voor reden dan ook voor een andere provider men zich eerst verdiept in of er veel klachten zijn en hoe snel worden die opgelost etc.

Naar mijn beleving kost dat niet eens zoveel tijd en moeite 

normaal gesproken zou ik dat ook gedaan hebben maar ik mag toch vertrouwen op een deugdelijk product. Als de aanbieder het niet op orde heeft moeten ze het bij een upgrade van de oude naar de nieuwe omgeving niet aanbieden of afwijzen. Het is makkelijk gezegd van je en er zit een kern van waarheid in maar grote verantwoordelijke is t-mobile. Het is, wat ik inmiddels lees en vind , al heel lang een aaneenschakeling van problemen tot wel bijna een jaar terug. 

Ik heb zelf met de oude omgeving ook geen echte problemen gekend dus dan heb je niet direct aanleiding. Bij een overstap zou dat heel anders zijn geweest.

Reputatie 7
Badge +7

@RvL46 

Hoi @Jason , nee ik heb ergens op de community icm het nieuwe platvorm zoiets gelezen. Feit is wel dat ik de entone boxen heb staan en de 13e as over wordt gezet naar het nieuwe platvorm. Zijn deze geschikt voor de nieuwe snellere en hogere frequentie ? of worden deze vervangen ? mij om het even door welke..

 

PS overigens zijn de problemen met zwarte schermen inmiddels opgelost dus daar zijn we al heel blij mee. Thx !

De boxen worden op dit moment niet omgeruild omdat je op een andere netwerktechnologie overgaat. Je wordt daarmee nog niet automatisch op T-Mobile TV overgezet, maar indien dat wenselijk is, vragen we dit vanaf de 13e meteen aan. Dan zullen de TV Boxen wel omgewisseld moeten worden. Laat me weten of ik die overgang naar T-Mobile TV straks ook voor je in orde kan maken.

Ik heb in mijn eerdere reactie overigens, ten onrechte, begrepen dat je doelde op het nieuwe tv-platform, maar je doelde op de netwerkmigratie, excuses hiervoor. Dit kan je in de war hebben gebracht en dat was niet mijn intentie.

@Jason 

 

Nee een overstap naar T-Mobile TV is niet nodig. Dat kan op termijn een optie worden. En ja de netwerkmigratie is waar ik op doelde, en mss ben ik zelf daar ook niet duidelijk in geweest.

Reputatie 1

@Jason

 

Nee een overstap naar T-Mobile TV is niet nodig. Dat kan op termijn een optie worden. En ja de netwerkmigratie is waar ik op doelde, en mss ben ik zelf daar ook niet duidelijk in geweest.

Dat kan misschien in theorie zo zijn, maar bij mijn overstap naar GPON werken zowel de oude, als de nieuwe decoders niet meer. Dus tja, waar ligt de waarheid? 

Je krijgt dan twee verschillende verhalen te horen, welke beide door elkaar lopen in de systemen van T-Mobile. 

1- oude apparatuur werkt niet op nieuwe platform, de nieuwe moeten het gelijk doen

2- je moet handmatig overgezet worden naar nieuwe platform, maar dat moet je zelf ergens aangeven bij de omzetting (waar dan???)

En dan nog hopen dat de omzetting goed gaat, want de decoders hebben een oude firmware gedownload, zoals ik in andere topics als bevestiging van mijn vermoedens kon lezen.

 

Soepel gaat het niet….

 

 

Reputatie 1

@Lisa en @Ginny Zouden jullie willen meekijken?

 

Ik ben nu eindelijk overgezet naar het nieuwe platform met TV, maar de decoders houden hun oude firmware, dus doen helemaal niks…

Exact hetzelfde als in onderstaand topic:

En uiteraard heb ik de hele rits aan powercycles al tig keer uitgevoerd.

Reputatie 7
Badge +7

@air-max Je kaart inderdaad belangrijke punten aan en enige nuance is wel aan de orde hierin: 

  1. Dat klopt grotendeels, de oudere TV Boxen (Kamai en Amulet) ondersteunen het platform niet volledig en hierdoor kan het voorkomen dat TMTV niet werkt, vandaar de switch naar de Aria 610x
  2. Dat dien je niet zelf aan te vragen, sorry als dit gemeld is. Je kunt dit hooguit aangeven in een topic, maar onze collega’s horen dit netjes bij te houden. Dat gezegd hebbende, ervaren we de laatste weken hier en daar een bug die ervoor zorgt dat bij omzetting het tv-platform (Interactieve TV én T-Mobile TV) blijft steken op de vorige technologie. Bijvoorbeeld wanneer je van DSL naar Glasvezel gaat. Dan correspondeert de aansluiting niet meer met het platform en krijg je issues als zwart beeld en dergelijke.

Bedankt voor het signaal! Ik geef dit door aan onze specialist zodat het zo snel mogelijk ook bij jou rechtgezet wordt.

Hier kom ik straks op terug, zodra er nieuws te melden is.

Reputatie 7
Badge +7

@air-max Kleine toevoeging: je hebt dit acht dagen geleden al eens gedaan, maar zou je nu de witte Media Converter (Optical Network Terminal) willen resetten, alsjeblieft? Ik heb alvast een aanpassing uitgevoerd en wil controleren of je wel op de juiste technologie aangemeld bent.

Moderator edit: foutje met type converter! 😉

Reputatie 7
Badge +7

UPDATE: het zou weer moeten werken @air-max. Hooguit nog een herstart van de TV Box nodig, daarna heb je weer de juiste registratie. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 1

@air-max Kleine toevoeging: je hebt dit acht dagen geleden al eens gedaan, maar zou je nu de zwarte Media Converter willen resetten, alsjeblieft? Ik heb alvast een aanpassing uitgevoerd en wil controleren of je wel op de juiste technologie aangemeld bent.

 

Ik heb geen zwarte mediaconverter, maar de Huawei GPON module ;)

 

Ben nu niet thuis, later vanmiddag wel, trek ik gelijk weer even alles los. @Jason bij voorbaat alvast dank voor je moeite!

 

Reputatie 1

UPDATE: het zou weer moeten werken @air-max. Hooguit nog een herstart van de TV Box nodig, daarna heb je weer de juiste registratie. Sorry voor het ongemak!

Het werkt! 

 

Beide decoders gingen na even stroomloos maken updates binnenhalen. En we hebben weer tv!

 

@Jason bedankt voor je hulp!!!

Reputatie 7
Badge +7

@air-max Yess dat is goed om te horen! Heel graag gedaan, geen enkele dank: jij bedankt voor de medewerking en tomeloze geduld. 

Indien we ooit nog eens kunnen helpen, laat dan weer een berichtje achter, alsjeblieft! 😄

Reageer