Beantwoord

Geen TV sinds 1 juni 2021

  • 3 June 2021
  • 9 reacties
  • 124 Bekeken

Goedemiddag,

dan toch maar via de community om hulp vragen!

Sinds 1 juni klokslag 00:00 hebben wij geen signaal maar op alle drie onze tv kastjes. Lag een film te kijken het beeld bevroor en daarna de bekende error code dat er zich een fout heeft voor gedaan. Alle mogelijkheden geprobeerd zoals T-mobile aangeeft en hier ook te lezen is op het forum. Klantenservice gaf eerst aan dat het aan de UTP kabel lag maar na wat aandringen zou er gisteren van afstand gekeken worden (denk fabrieksreset van de modem?). Ik zou teruggebeld worden maar helaas….nog niet gebeurd. Ook zelf maar een fabrieksreset gedaan, en nogmaals een UTP kabel rechtstreeks op de modem aangesloten, te vergeefs.

 Ik moet eerlijk toegeven dat ik nooit problemen heb met mijn tv aansluiting tot nu. Ik heb bij de KS aangegeven dat ik een vermoeden heb dat er iets op afstand alvast is omgezet omdat ik op 9/6 overstap naar een snellere glasvezel verbinding en hiervoor zou ik aangesloten worden op een andere lijn. De nieuwe modem en de optical network terminal liggen te wachten zodat Guidion deze kan aansluiten. Volgens KS kon dit het niet zijn. Een weekje geen TV is niet erg maar dit moet niet te lang gaan duren!

Overigens internet werkt normaal en ik kan wel tv gemist kijken...

Wie kan helpen?

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 4 June 2021, 16:37

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3

Ik ben bang dat niemand je kan helpen want het ligt aan de achterkant.

Ik had hetzelfde. Te vroeg een vinkje verplaatst. En terug plaatsen kan niet omdat dan het proces echt in de soep loopt. Even geduld.

BTW. Dit zal de KS nooit toegeven omdat ze dat, begrijpelijk, niet mogen.

Ik hoop dat je snel weer televisie hebt.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Remcojose, het lijkt er niet op dat er ergens een vinkje uitgezet is, of überhaupt iets uitgeschakeld is. Dat zeg ik niet om jouw verhaal te niet te doen @Bergeend, maar dat is niet hoe het er nu uitziet in de metingen. Ik heb de case meteen doorgezet naar onze techneuten zodat hiernaar gekeken kan worden. Dit lijkt me overigens ook niet samen te hangen met de migratie naar het ODF-glasvezelnetwerk, er is geen afmelding op het TV-abonnement. Ik heb al een reprovisie uitgevoerd, maar die draagt niets bij aan herstel. 

De gebruikelijke verwerkingstijd bij onze technische dienst is gemiddeld drie tot vijf dagen. Ik verwacht dat je uiterlijk halverwege komende week een oplossing toegereikt krijgt. Wellicht is er iets mis met de registratie op de aansluiting of ACS (auto-configuration server). Dit zijn zaken die mijn collega's kunnen herstellen.

In de tussentijd kun je gebruikmaken van TV Anywhere - wanneer je deze dan streamt naar jouw smart TV via bijvoorbeeld mirrorview, HDMI, of screencast (of Chromecast/Apple TV natuurlijk), kun je in elk geval het gros van de zenders bekijken.

Er wordt een oplossing gezocht en ik hoop oprecht dat deze snel gevonden wordt.

Ondanks deze tegenvaller, hoop ik dat je een geweldig weekend zult hebben!

@Jason bedankt voor je duidelijk uitleg en ik hoop dat het snel opgelost kan worden…..

Reputatie 3

@Jason , no worries. Het issue leek erg veel op dat wat er bij mij is gebeurd bij het overstappen. @Remcojose Succes, ik hoop dat.eea snel weer werkt. 

Reputatie 7
Badge +16

@Remcojose Heel graag gedaan en mocht er een update zijn, dan licht ik je meteen in! 

 

@Bergeend Goed dat je het aankaartte, alle hulp is meer dan welkom natuurlijk! 😄

Goedemorgen,

 

afgelopen woensdag 9/6 is Guidion langs geweest, de nieuwe modem geplaatst en alles werkt weer. Hij heeft alle tv kastjes (3 stuks) nagelopen en gecheckt en het werkte. Tot gisteravond het tv kastje in onze slaapkamer het weer niet deed, alles gereset maar kreeg foutmelding dat er geen UTP aansluiting was? Uiteindelijk kastje naar fabrieksinstelling gerest maar nu krijg ik de melding bij het opstarten “unable to connect to ACS”.

Wie weet raad? Ik weet het niet meer……

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Remcojose,

Bedankt, zo te horen heb je een hoop uitgevoerd! Sorry dat één van de TV Boxen zo snel de fout in gaat. Ik acht de kans vrij reëel dat het aan de TV Box zelf ligt, maar zou je kunnen checken of een van de andere TV Boxen ook problemen geeft op de plek waar de ‘defecte’ TV Box momenteel is aangesloten? Dit geeft een stuk meer informatie over waar het probleem zich precies bevindt. Vervolgens kan dit adequaat aangepakt worden!

@Cal, even gecheckt maar andere tv box werkt wel op deze plaats. Lijkt mij dus idd een defecte box. En nu?

Hoop snel iets te horen....!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Remcojose, bedankt voor je terugkoppeling en medewerking. Het lijkt er inderdaad sterk op dat het aan de box zelf ligt, daarom ga ik die voor je vervangen. Je zult binnen maximaal vier tot zeven dagen een vervangende TV Box bezorgd krijgen. Houd er alsjeblieft rekening mee dat de oude box retour gestuurd wordt. Hoe je dit precies doet, lees je in de e-mail die we je straks toesturen en in dit speciale topic:

Indien je nog vragen hebt, stel ze gerust. We zitten altijd voor je klaar! 😄

Reageer