Beantwoord

Geen verbinding Tv Box

  • 7 October 2022
  • 9 reacties
  • 208 Bekeken

Reputatie 2
  • is een King Poster
  • 36 reacties

Sinds enkele dagen T-Mobile Thuis Internet en TV geinstalleerd gekregen. Internet werkt prima, aleen tv box heeft een raar manco. Ik krijg steeds melding op het scherm : Geen verbinding .Ook valt tijdens de uitzending even het beeld enkele seconden uit en hersteld weer. Dus utp kabel nagekeken en met utpkabeltester getest. Geen manco,s vastgesteld. De tv een Oled van LG heeft zelf ook een utp aangesloten op het modem T54, deze werkt prima. Netflix rechtstreeks als app op deze tv werkt prima deze heeft dus wel degelijk een stabiele verbinding met het modem.Hier geen storingen of uitval. Het modem en mediaconverter toont geen niet of afwijkende lampjes, dus ook geen uitval.Resetten van beide geen verbetering van de storing.Verwisselen van utp kabels op het modem heeft ook geen oplossing. Het vreemde is dat de melding Geen Verbinding  verschijnt na lange tijd de box uit te hebben gehad, dus bijvoorbeeld de volgend dag..Om toch weer beeld te krijgen moet ik steeds een harde reset van de tv box doen, dus de stroom van de tv box halen en na 20 seconden weer in het stopkontakt. Dit is geen doen, wie weet de oplossing?

icon

Beste antwoord door Boris 11 October 2022, 10:44

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2

Het lijkt er op dat tijdens het aanzetten van de box de software niet in staat is de verbinding naar het modem op te bouwen. Bij het van de stroom afhalen van de box bouwt hij dus wel op. De box staat dus bij het uitschakelen eigenlijk niet uit maar standby. Hij start snel op na inschakelen, eigenlijk te snel.Dus zou het toch in de software van de box moeten liggen, in feite de opstart . Ik heb nog een Androidboxje een Xiaomi Mi box, daar werkt de Tmobile tv app op. Dit boxje heeft een uitgebreider menu en daar kun de netwerk route beter op volgen. Wanneer je daar een ander netwerk op selecteerd of geen, verschijnt ook dezelfde foutmelding : Geen verbinding. Heel logisch dus.

Reputatie 7

Hi @hages, dank voor je bericht en duidelijke signaal. Ik denk graag met je mee, zodat we tot een oplossing kunnen komen! Heel fijn dat je al behoorlijk wat stappen hebt kunnen zetten. Zie je naast de foutmelding ook een foutcode in beeld verschijnen? Zo ja, kan jij vertellen welke dit is. 

Ook heb ik zojuist verbinding proberen te leggen met het modem, waarbij we geen verbinding ermee kunnen maken. Ben je in de mogelijkheids een fabrieksreset uit te voeren op het modem? Ik hoop daarmee de verbinding weer uit te kunnen lezen en daarbij ook verbinding met de TV Box te kunnen krijgen. Hoe je deze doet, vind je in de Wiki: 

Superbedankt voor de genomen moeite.

Reputatie 2

@Boris,

Vreemd dat je geen verbinding kunt krijgen met het modem.Het modem werkt gewoon, (anders zou ik dit bericht nu ook niet kunnen sturen, ha ha).Alles dus ook de Aria 7 tv box staan gewoon aan. De tv box wel in standby. Factory reset al zelf gedaan. Ik heb nu amper aan 1 week T-Mobile thuis , dus we zitten nog even in de gewen-fase. Vorige provider was KPN met de nieuwere experiabox. Ook daar was wel eens wat loos met de tvbox, uitval dus. Ook wat geexperimenteerd met  NLZiet . Gaat ook met horten en stoten! Zoals ik in mijn startpost al aan gaf TV via de Android MI box, werkt goed. Via het eigen menu Netflix op mijn LG OLED TV, perfekt!!.Nooit uitval af storingen. Nog een voorbeeld: Google Chromecast of Apple TV , streaming gaat prima. Dus door de bank genomen, aan het modem zou het niet liggen. Glasvezel 100MB geeft hieraan , speedtest Ookla rond de 148 MB !. 😀. Concluderend en wat ik veel op dit forum lees , je zou bijna zeggen, is er wat loos met software van de tv boxen, of zijn de bandbreedtes van de streams aan de krappe kant?

Wat je vraag betreft foucodes geen gezien behalve de melding : Geen verbinding. Met wat ook vreemd is , een vaag bijna zwart beeld van de tv uitzending met geluid,met daar overheen dus die Geen verbinding melding. Dit krijg ik ook niet weg behalve door uit zetten van de box en harde reset.

Reputatie 2

Nog even een opmerking tussendoor , ik ben heus niet boos of teleurgesteld op T-Mobile. Integendeel ik vindt het juist een uitdaging om er achter te komen wat nou de oorzaak is van het probleem. Internet is daar vaak het juiste medium voor. Vaak achteraf kom je tot conclusie, Goh dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Dus uitvogelen maar.

Reputatie 2

Als ik mijn eigen post nog eens doorlees is er dus eigenlijk dit aan de hand:

De box werkt in principe goed, maar het zwart doorzichtige beeld met de melding Geen verbinding geeft eigenlijk een melding die niet eens nodig is! Overbodig, want die verbinding is er wel! Alleen die melding maakt de bediening verder niet mogelijk. Is misschien een tip,wanneer andere posters dezelfde klacht  melden om ook even te vragen , Zie je ook vaag onder die melding nog een tv beeld?

Reputatie 7

Hi @hages, dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb zojuist vernomen dat het probleem al zodanig in onderzoek was bij onze technische dienst en dat er tijdens een meting een te lage demping is gezien in het netwerk. Om die reden heeft onze technische dienst ervoor gekozen om een monteur aan te sturen om de thuissituatie na te lopen, waaronder de patchkabel, het modem en de overige bekabeling. We hopen hierdoor de verbinding te verbeteren, waardoor je geen last meer zal hebben van deze issues. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? Alvast heel erg bedankt.

Reputatie 2

@Boris,

Snap hem even niet meer Boris. Bedoel je niet een te hoge demping? Dan zou er een OTDR meting over de kabel moeten worden gedaan.Of we hebben te maken wat al eens eerder in een topic hier aangehaald is Macro bending,  de buigradius is overschreden. Vuil of vocht. Affijn we zullen het meemaken bij het bezoek van de monteur.

Reputatie 7

Excuus! Je hebt natuurlijk helemaal gelijk @hages. Een te hoge demping inderdaad. Het zal daarbij door de monteur moeten uitwijzen waardoor dit komt. Let us know! 

Reputatie 2

Ik zie dat de ping op de Aria box ook vrij hoog is. Pingen op het modem is prima. Een kijkje in het modemlogboek geeft regelmatig aan : connection lost IPTV.

Reageer