Beantwoord

Geen videoland en netflix

  • 23 September 2021
  • 4 reacties
  • 374 Bekeken

Hallo, recent ben ik overgestapt van Ziggo naar T-Mobile thuis internet en tv. Op dit moment kan ik op mijn tv (Samsung Q95T) de apps van Netflix en Videoland niet gebruiken. Bij Netflix krijg ik alleen maar zwart beeld en bij Videoland een foutmelding: error code 107. Wat kan het probleem zijn of wat moet ik doen?

Groet,

Michael

icon

Beste antwoord door MichaelJayden 23 September 2021, 23:43

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MichaelJayden 

Is de tv bekabeld aangesloten of via de WiFi?

Werken andere apps wel zoals YouTube bijvoorbeeld? Voor Netflix las ik ergens dat het hielp om de tv even van het stroom te halen.

Hallo @MichaelJayden 

Bij Videoland op de website kan ik het volgende vinden:

Soms kan het voorkomen dat Videoland niet altijd even lekker werkt. Gelukkig is dit vaak gemakkelijk op te lossen! Hieronder vind je een aantal tips die vaak wonderen kunnen verrichten:

  1. Haal de stekker van de tv uit het stopcontact voor minimaal 60 seconden.
  2. Als het mogelijk is, probeer de app opnieuw te installeren.
  3. Controleer of er geen firmware/software updates zijn voor de tv. De tv dient helemaal up to date zijn.
  4. Verbind de tv direct aan de WiFi-modem. 
  5. Controleer of je wel op andere apparaten kunt kijken.

Ik zou met punt 5 beginnen maar ik werk dan ook niet bij Videoland. Bij punt 4 bedoelen ze dat je de TV met een ethernet kabel op het modem moet aansluiten.

Veel succes.

Hi @MichaelJayden 

Er schiet me nog een ding te binnen. Je zegt dat je recent bent overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Dat betekent dat je ook een nieuw modem hebt gekregen met andere inlog codes voor de Wifi. Als je TV via Wifi is verbonden moet je de TV wel opnieuw aanmelden met de juiste gegevens van het T-Mobile modem. Waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar ik meld het hier toch even.

Dank voor jullie reacties. Op dit moment werken ze beide weer. Ik heb beide apps opgezocht en vandaaruit gestart. Vervolgens opnieuw gestart vanuit de apps en dit lijkt voor nu te werken. Ik had ook het probleem dat wanneer ik een willekeurige app opende en ik wilde weer terug naar tv, dat wanneer ik HDMI1 koos ik wel geluid had maar blauw beeld kreeg. Dit is nu ook opgelost, lijkt het tenminste.