Beantwoord

geen zenders of ontvangst tv

  • 5 January 2020
  • 9 reacties
  • 1854 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb al een paar dagen alleen Ned 1, 2 en 3. De andere zenders worden niet weergegeven en ook het zenderoverzicht wordt niet geladen. Ik kijk tv via glasvezel wat hier in het gebouw aanwezig is. Iemand een verklaring of tip?

Groet,

Ruben

icon

Beste antwoord door Glassertje 5 January 2020, 12:50

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6

@Rubennnn  Heb je al in mijn T-Mobile gekeken of je tv pakket wel actief is? Bij andere providers blijf je NPO1 t/m 3 houden als je tv niet actief is, vandaar de vraag. Hoe het bij T-Mobile zit weet ik helaas niet.

Hallo @Glassertje,

Jaa ik heb gekeken en hij is actief. Momenteel krijg ik ook Nef 1, 2 en 3 niet meer te zien. Het lampje van de tv box is blauw (aan) maar reageert nergens op, behalve waneer ik het input kanaal verander naar hdmi 2 bijvoorbeeld. 

Reputatie 6

@Rubennnn Heb je dit al geprobeerd?

@Glassertje zojuist gedaan en alle stappen gaan volgens het omschreven gedeelte, behalve dat er aan het einde nogsteeds zwart beeld is. Ik kan via de afstandsbediening ook niet meer de tv box aan en uit krijgen of van kanaal wisselen. De tv box reageert niet meer op de afstandsbediening, behalve bij aanpassen van het input kanaal. 

Reputatie 6

@Rubennnn  Gezien een reactie van webcare 24/48 uur kan duren, kan je beter even bellen zodat je meteen weet wat het probleem is. Het telefoon nummer is 0800-0092

@Glassertje  Top dankje!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rubennnn,

 

Het is nooit fijn wanneer je TV Box er ineens mee ophoudt, gelukkig zie ik dat je proactief gehandeld hebt na het advies van Glassertje en de klantenservice hebt gebeld! Klopt het dat na de factory reset alle zenders nu weer zichtbaar zijn? Zo niet, dan helpen we je met alle liefde verder op de Community. :smile:

Nu al de derde dag op rij een soortgelijk probleem. Alleen NPO1,2, en alle regionale zenders muv AT5 (Amsterdam). Dat is toch vreemd? 
Reactie via de chat: er zijn meer mensen met dit probleem, er wordt aan gewerkt enz. Maar nu (zondag) is men niet meer bereikbaar. 
 

Reputatie 7

Hi @bertmegelink, super dat je hiervoor aan de bel trekt! Dit hoort zeker niet en het klopt dat dit jammer genoeg een algemeen issue is bij enkele klanten momenteel. Excuses hiervoor! Zojuist heb ik een kijkje genomen achter de schermen en zie ik dat er al een verzoek is ingediend door één van mijn collega's van het weekend om de zenders weer werkend te krijgen bij je. Onze technische dienst is namelijk volop bezig om alle gedupeerden handmatig over te zetten. Ik ben super blij om te zien dat jij als het goed is sinds gisteren ook weer alle zenders zou moeten zien. Kan je aan mij laten weten of dit inderdaad zo is? Ik hoop het enorm! 😊

Reageer