Beantwoord

Geluid is niet synchroon met het beeld

  • 24 September 2022
  • 1 reactie
  • 976 Bekeken

Sinds kort ervaar ik dat het geluid niet meer synchroon loopt met het beeld, er is ongeveer een halve seconde verschuiving en erg irritant.
Mijn setup is een Samsung TV model QE43Q67TASXXN
Met de TV app geïnstalleerd om TV te kijken, dus niet via een Amnio kastje.
Kan deze synchronisatie weer goed gezet worden of mij vertellen wat ik kan doen om die weer goed te krijgen?

icon

Beste antwoord door Lisa 26 September 2022, 07:57

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hi @koos75, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Hier help ik je graag bij, want je hoort zonder problemen tv te kijken. Zou je de de Smart TV App eens kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren? 

De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de App. Je kunt dit in het menu uitzetten onder Instellingen: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Zou je deze handeling kunnen verrichten? Ook wil ik aan je vragen of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur?

Ik hoor graag of deze twee tips hebben geholpen! 💪

Reageer