Beantwoord

Geluid niet synchroon

• 25 juni 2021
  • 5 reacties
  • 130 Bekeken

Goedemiddag,

Sinds vorige week woon ik hier op mijn nieuwe adres en heb ik een Philips TV(55OLED705) en een soundbar van LG (LG DSN8CY) met twee extra surround speakers van LG (LG SPK8). 

Dit is aangesloten met HDMI ARC op de televisie. En heb ik een Amino 7x tv kastje van T mobile met de Zycel.

Nu heb ik het probleem dat het geluid van de tv niet synchroon loopt met de Amino.

Als ik de soundbar loskoppel loopt het wel synchroon.

Gebruik ik een app op de televisie zoals Netflix of youtube met de soundbar klopt het geluid wel.

Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd op de tv maar er zijn ook niet heel veel instellingen helaas. Mijn idee is ook dat het geluid er eerder is als het beeld.

Iemand hier ervaring mee of tips het is namelijk heel erg vervelend TV kijken op deze manier. 

icon

Beste antwoord door Boris 28 juni 2021, 12:04

Hi @jasper_c ,

Dank je wel voor je bericht en goede vraag! Een duidelijke omschrijving van het probleem, daar kunnen we zeker wat mee. Ik denk dat ik de oplossing heb in de vorm van uitleg aan de kant van Sony (link is klikbaar). Ik vermoed dat met deze tips de synchronisatie recht kan worden gezet. Wil je laten weten of de tips hebben geholpen? Ik hoor het graag van je!  

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hi @jasper_c ,

Dank je wel voor je bericht en goede vraag! Een duidelijke omschrijving van het probleem, daar kunnen we zeker wat mee. Ik denk dat ik de oplossing heb in de vorm van uitleg aan de kant van Sony (link is klikbaar). Ik vermoed dat met deze tips de synchronisatie recht kan worden gezet. Wil je laten weten of de tips hebben geholpen? Ik hoor het graag van je!  

Helaas, ben ik inmiddels tot de conclusie gekomen dat het geluid niet synchroon loop bij een meerkanaals audio signaal bijvoorbeeld Atmos of 5.1. Als het signaal een stereo signaal is of als ik de instellingen op stereo zet loopt alles wel synchroon.

Waarschijnlijk zit het tussen de Philips tv en de LG soundbar.

Wel heb ik dat mijn tv signaal van T mobile regelmatig stoort kunnen jullie dit even checken? Met storen bedoel ik vaak grijsbeeld of de mooie mozaïek blokjes.

Reputatie 5
Badge +2

Hi @jasper_c ,

Balen om te horen! Ik zie inderdaad de stream die doorkomt niet helemaal soepel verloopt. Ik denk dat ik dé oplossing voor je heb! Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! Wil je het laten weten of dit resultaat heeft geboekt? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 6
Badge +2

@jasper_c 

Het belangrijkste uit de link van @Boris geprobeerd?

De Amino HDMI via de HDMI-IN van de LG Soundbar laten lopen?

De soundbar ondersteunt Dolby-Atmos vlgs de specs.

Heel erg druk gehad en verschillende dingen geprobeerd. Vandaar mijn late reactie

De optie van de link om de tv box aansluiten op de soundbar HDMI IN en dan de soundbar HDMI OUT in de televisie werkt niet want dan heb ik geen beeld.

Dit is ook wat ik al dacht

Alles gaat synchroon nu behalve nog steeds het kastje van T mobile als de settings op Dolby AC3 staan.

Ook heb ik nog wel eens dat beeld blokkerig (kwaliteit verlies). Kan het hier mee te maken hebben?

Reageer