Beantwoord

Geluid niet synchroon


Goedemiddag,

 

Sinds vorige week woon ik hier op mijn nieuwe adres en heb ik een Philips TV(55OLED705) en een soundbar van LG (LG DSN8CY) met twee extra surround speakers van LG (LG SPK8). 

Dit is aangesloten met HDMI ARC op de televisie. En heb ik een Amino 7x tv kastje van T mobile met de Zycel.

Nu heb ik het probleem dat het geluid van de tv niet synchroon loopt met de Amino.

Als ik de soundbar loskoppel loopt het wel synchroon.

Gebruik ik een app op de televisie zoals Netflix of youtube met de soundbar klopt het geluid wel.

Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd op de tv maar er zijn ook niet heel veel instellingen helaas. Mijn idee is ook dat het geluid er eerder is als het beeld.

Iemand hier ervaring mee of tips het is namelijk heel erg vervelend TV kijken op deze manier. 

icon

Beste antwoord door Boris 18 January 2022, 10:52

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7

Hi @ladigue, heel goed dat je dit aangeeft! Ter dubbelcheck: ervaarde je gisteren op RTL 5 weer dat het beeld en geluid niet synchroon liep of speelde er ook nog iets anders? Graag wil ik checken of je ook gebruikmaakt van externe audio-apparatuur. Zo ja, dan wil ik vragen of het wel werkt wanneer je enkel het geluid van de tv gebruikt. Mocht je geen externe audio-apparatuur gebruiken, dan wil ik graag een verzoek inschieten voor onze technische dienst. Hiervoor wil ik de volgende informatie bij je opvragen:

  • Wat is de tvOS versie van jouw Apple TV? 
  • Welke handelingen voer je uit totdat het probleem zich voordoet?

Dankjewel alvast! 💪

Reputatie 2

Hi @ladigue, heel goed dat je dit aangeeft! Ter dubbelcheck: ervaarde je gisteren op RTL 5 weer dat het beeld en geluid niet synchroon liep of speelde er ook nog iets anders? Graag wil ik checken of je ook gebruikmaakt van externe audio-apparatuur. Zo ja, dan wil ik vragen of het wel werkt wanneer je enkel het geluid van de tv gebruikt. Mocht je geen externe audio-apparatuur gebruiken, dan wil ik graag een verzoek inschieten voor onze technische dienst. Hiervoor wil ik de volgende informatie bij je opvragen:

  • Wat is de tvOS versie van jouw Apple TV? 
  • Welke handelingen voer je uit totdat het probleem zich voordoet?

Dankjewel alvast! 💪

Nee alleen beeld en geluid liepen niet synchroon. Verder geen issues. Ik maak geen gebruik van externe audio-apparatuur. 

Antwoord op je vragen:

  • tvOS versie: 16.1
  • Handelingen: meestal pak ik wat te drinken of wat lekkers en ga weer zitten :-D. Grapje natuurlijk. Niets bijzonders. T-mobile app opstarten, zender kiezen en kijken. 
Reputatie 7

Hi @ladigue, dankjewel voor de aanvulling - helemaal helder zo! Haha ik geef je groot gelijk: een film/programma kijken zonder snacks, dat kan natuurlijk niet. Ik wilde het verzoek meteen voor je indienen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik dit indienen en houd ik het onderzoek de komende tijd goed in de gaten. 

 

Reputatie 7

Hi @ladigue, super dat je mij nog van alle informatie kon voorzien via een privébericht! 💪 Het verzoek naar de technische dienst is ingeschoten en hier heb je ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Ik houd een oogje in het zeil en laat het je weten als het onderzoek succesvol is afgerond. 

Reputatie 7

Hi @ladigue, ik wil je graag laten weten dat de technische dienst heeft aangegeven dat er extra informatie nodig is voor het onderzoek! Kun je op de volgende punten terugkomen? Zo kan ik er vervolgens weer achteraan voor je: 

  • Welke afstandsbediening gebruik je? 
  • Wat is het merk en het type van de tv waarop je Apple TV App hebt staan? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie van de tv? 
  • Doet het issue zich nog enkel voor op RTL 5? 

Heel erg bedankt voor de moeite! 

Hoi, 
Ik wil mijzelf ook melden met een vergelijkbaar probleem;

Situatie:

  • 1000mb glasvezel.  
  • zowel per lan (cat6) als wifi (tplink xc60) loopt het geluid niet synchroon met het beeld.
  • Situatie wanneer het wel / niet voorkomt is haast niet te beschrijven. Bijna meer niet synchroon dan wel synchroon en komt bij veel verschillende zenders voor, zowel bij live kijken als bij terugkijken.
  • We kijken tv zonder aparte tv-box maar met de tv app op een 55” Sony tv van een jaar oud.

Ik volg deze topics al maanden in de hoop een oplossing te lezen. 
stroom er op/ er af, tv bijwerken, modem reset, tv direct op modem etc. geen succes.
 

Iemand een oplossing?

Reputatie 7

Hi @Velixr, heel goed dat je je hier ook meldt! Dankjewel voor de duidelijke toelichting. We gaan hier meteen iets aan doen. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de Smart TV App. Je kunt dit in het menu uitzetten onder Instellingen: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Is het probleem hierna opgelost? Zo niet, dan hoor ik graag of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur. Mocht je hier gebruik van maken, dan wil ik aan je vragen of het wel zonder problemen werkt wanneer je de apparatuur loskoppelt? Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Als je hierop terug kunt komen, dan zou dat top zijn. Ik wil dit zo snel mogelijk oplossen! 💪

Reputatie 2

Hi @ladigue, ik wil je graag laten weten dat de technische dienst heeft aangegeven dat er extra informatie nodig is voor het onderzoek! Kun je op de volgende punten terugkomen? Zo kan ik er vervolgens weer achteraan voor je: 

  • Welke afstandsbediening gebruik je? 
  • Wat is het merk en het type van de tv waarop je Apple TV App hebt staan? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie van de tv? 
  • Doet het issue zich nog enkel voor op RTL 5? 

Heel erg bedankt voor de moeite! 

Hi @Lisa! Sorry voor de late reactie. Kennelijk komen de emails in ene in de spam box terecht. 

Momenteel is de tv stuk 🙈 moet nog een nieuwe worden aangeschaft. Dus kan alleen antwoord geven op de eerste vraag: apple Siri remote. Die van de tv gebruikte we alleen om de tv uit te zetten. 

Wanneer er een nieuwe tv staat kom ik in de lucht! 

Reputatie 7

Hi @ladigue, heel erg bedankt voor de aanvulling! Helemaal geen probleem, juist super dat je er nog op terugkomt. Excuses dat de meldingen momenteel in jouw spam terechtkomen: dit probleem ervaren wij zelf ook en is momenteel gelukkig in onderzoek. Hopelijk is het snel gefixt. 

Wat balen van de tv zeg, maar hopelijk komt er een mooie nieuwe voor in de plaats en ben je hiermee meteen helemaal probleemvrij. Helemaal top, dan wacht ik nog even geduldig af. Ik wil je ook graag laten weten dat we op 18 november een aanpassing hebben verricht achter de schermen om dit probleem aan te pakken. Dus hopelijk ervaar je met de nieuwe tv zo goed als geen problemen meer op dit gebied. 

Reputatie 2

Hi @ladigue, heel erg bedankt voor de aanvulling! Helemaal geen probleem, juist super dat je er nog op terugkomt. Excuses dat de meldingen momenteel in jouw spam terechtkomen: dit probleem ervaren wij zelf ook en is momenteel gelukkig in onderzoek. Hopelijk is het snel gefixt. 

Wat balen van de tv zeg, maar hopelijk komt er een mooie nieuwe voor in de plaats en ben je hiermee meteen helemaal probleemvrij. Helemaal top, dan wacht ik nog even geduldig af. Ik wil je ook graag laten weten dat we op 18 november een aanpassing hebben verricht achter de schermen om dit probleem aan te pakken. Dus hopelijk ervaar je met de nieuwe tv zo goed als geen problemen meer op dit gebied. 

Goed nieuws! Inmiddels nieuwe tv en het probleem heeft zich nog niet voor gedaan. 🤞

Reputatie 2

Hi @ladigue, heel erg bedankt voor de aanvulling! Helemaal geen probleem, juist super dat je er nog op terugkomt. Excuses dat de meldingen momenteel in jouw spam terechtkomen: dit probleem ervaren wij zelf ook en is momenteel gelukkig in onderzoek. Hopelijk is het snel gefixt. 

Wat balen van de tv zeg, maar hopelijk komt er een mooie nieuwe voor in de plaats en ben je hiermee meteen helemaal probleemvrij. Helemaal top, dan wacht ik nog even geduldig af. Ik wil je ook graag laten weten dat we op 18 november een aanpassing hebben verricht achter de schermen om dit probleem aan te pakken. Dus hopelijk ervaar je met de nieuwe tv zo goed als geen problemen meer op dit gebied. 

Goed nieuws! Inmiddels nieuwe tv en het probleem heeft zich nog niet voor gedaan. 🤞

@Lisa zag dat ik je niet gementioned had. Bij deze alsnog! Ow maar zie wel dat je collega het bericht gezien heeft 😁

Hallo, ik heb ook een synchronisatie probleem maar net even anders ik heb geen tv kastje kijk via de apps alleen maakt het bij mij niet uit of ik het geluid over de speakers of de tv heb het blijft niet synchroon . Ik heb alles al meerdere keren los gehad en opnieuw opgestart zo gek kan je niet bedenken of ik heb het geprobeerd er is een nieuw modem/router en een converter geplaatst ook zonder succes.

Heeft er iemand nog tips wand dit is geen kijken of zou het aan een instelling bij Odido kunnen liggen ???

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Imac, heel goed dat je aan de bel trekt, ik meld je graag aan bij het lopende onderzoek zodat wij gericht een oplossing voor je kunnen vinden! Om je toe te voegen aan het onderzoek heb ik een aantal gegevens van je nodig zodat ik we dit probleem voor je bij de wortels aan kunnen pakken, namelijk:

  • Gebruik je het Odido / origineel geleverde modem? Als je een eigen modem gebruikt, vermeld graag welk type.
  • Welk model TV heb je?
  • Op welke versie van het besturingssysteem draait je TV? Je vindt dit onder de gegevens / instellingen van je TV menu.
  • Je geeft aan dat je dit op alle zenders en programma’s ervaart. Graag geven wij desondanks nog een specifiek programma, zender en tijdstip door. Kan je hier twee voorbeelden van geven?
  • Als je jouw speakers nog hebt aangesloten op de TV, kan je aangeven welk model speakers je gebruikt?
  • Heb je het geluid van de TV Box op Dolby of stereo staan? Dit vind je bij de geluidsinstellingen van het menu van de Odido smart-tv app.

Excuses voor de hele hap vragen, alleen kunnen wij zo gericht en het snelst het probleem voor je vinden. Wij willen je hier heel graag zo snel mogelijk mee helpen! 

Het modem is de Zyxel T56

Philips Oled 65OLES806/12

Android software versie TPM21EA_R101.001.004.250

NPO-Viaplay-Videoland enz. Tijd speelt geen rol 

Bang & Olufsen-Beolab18 icm de Beosound core aangesloten met toplink vanaf de tv naar de B&O alles is al twee maal door B&O gecontroleerd en er zijn geef afwijkingen en/of fouten gevonden.

Ik gebruik geen tv box en het geluid staat op stereo van de tv

Het maakt niet uit of het geluid alleen van de tv komt of over de B&O gaat de vertraging blijft het beeld loopt voor op het geluid.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Imac, dank je wel voor de extra informatie! Sorry voor de verkeerde informatie. Het lopende onderzoek waar mijn collega Cal het over heeft gaat puur over de tv-dienst vanuit Odido en niet externe apps. Ik ben dieper jouw verbinding ingedoken om te kijken of ik het euvel kan achterhalen. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je de tv hebt aangesloten. Kun je mij vertellen op welk LAN-poort je de tv hebt aangesloten? De ‘home sweet home’ devices die ik zie, zijn allemaal van Apple en werken als een soort switch of repeater, heb ik het idee. Kan dit kloppen? Of wat voor apparaten heb je hier precies aangesloten? Zou je de tv eens rechtstreeks met het modem willen verbinden en kijken wat dit doet met de desync in de apps? 

Ik heb deze als ondersteuning, hier zitten bvb nu de tv op aangesloten, voorheen had ik de tv rechtstreeks aangesloten op de zyxel daar is de klacht mee begonnen daarna pas de apple’s gaan gebruiken deze zijn tevens extra wifi ondersteuning.

 

Reageer