Beantwoord

geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik

• 27 August 2021
  • 36 reacties
  • 481 Bekeken

Toon eerste reactie

36 reacties

Ben ik weer….  Met het oorspronkelijke probleem: geluid valt weg. Moet ik echt nu weer allerlei powerfully en resets uitvoeren? Blijft echt zwaar &@#%$¥! Elke keer opnieuw gezeik!

Reputatie 7
Badge +6

Dag allen, 

Ik ben hier druk mee bezig, maar ik heb het nog niet helemaal scherp. Daarom doe ik een beroep op jullie, @t.stupers, @AdriO en @VonTrox. Kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen?

1. Speelt dit issue op enkele zenders of op alle? Welke?
  2. Speelt het wegvallen van het geluid (of andersom) ook bij Live TV-kijken?
  3. Speelt het wegvallen van het geluid ook als je alleen het geluid van de TV gebruikt (dus geen soundbar of andere apparatuur hebt aangesloten)? 
  4. Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem of zit hier iets tussen (switch of adapter)? Zo ja, wat zit hier tussen?
  5. Gebeurt het wegvallen telkens op hetzelfde moment (nadat je hebt teruggespoeld)? Zo kan ik achterhalen of het in de opname zit of dat het issue willekeurig om de zoveel tijd optreedt. 
  6. Hoe vaak gebeurt dit? Is het ook weleens een dag niet?
  7. Is het internet op het moment van wegvallen wél in orde? Of valt het internet gelijktijdig ook weg?

Ik probeer hier zo meer duidelijkheid over te krijgen. Dat is de weg naar de oplossing!

1 dit issue betreft alleen interactieve tv en opgenomen programma’s. Zenders nvt. 
2 life tv gaat goed. 
3 ja. 
4 ja, rechtstreeks aangesloten. 
5 treedt willekeurig op. De ene keer start de opname achteraan. Dan weer willekeurig midden in de opname geen geluid. Na vooruitspoelen heel vaak haperingen en backloops. 
6 na resets even weer goed en dan is het er ineens. 
7 internet blijft goed. Is puur alleen tv. 

Tot de volgende keer. Dan zullen je wel weer om dezelfde antwoorden vragen, die ik al 3 keer eerder heb gegeven…..

Reputatie 1

1 idem
2 idem
3 idem
4 er zit een switch tussen, maakt geen verschil als ik hem er tussenuit haal
5 treedt willekeurig op. Het probleem van een verkeerde startpositie heb ik niet. Inderdaad na vooruitspoelen (reclameblok) vaak haperingen en backloops
6 heb geen verschil gemerkt, na reset blijft het min of meer hetzelfde
7 geen haperingen in het internet opgemerkt.

Succes!

1.  Alle zenders
  2.  Nee, geen issues
  3.  Nee, geen issues.
  4. ? Rechtstreeks aangesloten.
  5.  Totaal willekeurig.
  6.  Is moeilijk te bepalen vind ik, het “lijkt” consequent te zijn.
  7.  Nee, internet werkt prima, het is puur de stream vanuit de cloud (dus in mijn optiek gerelateerd met de cloud)

Laatste opmerking, gisteren avond RTL7, ik stop een uitzending voor kort pauze, start weer en beeld/geluid hapert, beeld staat compleet stil en springt ineens naar het moment van live uitzending en mis dus een aantal minuten.

Reputatie 7
Badge +6

Dank allen voor de antwoorden op mijn uitgebreide vragenrondje! Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. 

Reputatie 1

@Sander 

Gisteravond zat ik een opname te kijken op mijn laptop. Had een beresterk wifi signaal. De opname echter toonde vrijwel de zelfde kuren als kijken via mijn tv systeem thuis. Het lijkt er dus echt op dat er iets mis is op jullie servers…… 

Ik weet uiteraard niet op anderen dit ook ervaren…. 

Hier ook hetzelfde probleem met het zomaar wegvallen van het geluid bij opnames. Ik gebruik geen externe geluidsbronnen. Heb vanavond maar volgens protocol een reset gedaan en hopen dat het nu goed is. Echter na reset van de tv box lopen de favorieten tv zenders de verkeerde  richting weer op omhoog / omlaag, net nu ik sinds vorige week alles eindelijk goed had en dacht dat dit probleem ook was opgelost.

Ondanks alle beloftes van T-Mobile dat het probleem opgelost zou zijn of dat er hard aan wordt gewerkt (al 3 maanden 😂) vanavond weer uitval van geluid. Al 3 maanden tobben nu, nog 9 te gaan. Ik tel af. 

Reputatie 6
Badge +2

Hi guys,

Merci nog voor de aanvullingen! Ik wil jullie heel graag laten weten dat er morgen een meeting op de planning staat waarbij ik ga checken wat de status van dit issue is. Excuus dat jullie (nog) geen updates hebben doorgekregen. Dit komt omdat het probleem nog volop wordt onderzocht en er nog geen concreet nieuws is dat ik met jullie kan delen over de oplossing. 

Aangezien ik jullie echt graag op de hoogte wil blijven houden, hoop ik dat we hier morgen meer over horen. Zelf heb ik vanmiddag al lekker weekend, maar morgen komt de terugkoppeling van de meeting en die zal in dit topic voor of na het weekend worden gedeeld. Weet dus dat dit nog mijn volle aandacht heeft, want ik wil echt dat de problemen heel snel verdwijnen. Heel erg bedankt voor jullie engelengeduld en ik hoop snel meer te kunnen delen! 

Reputatie 6
Badge +2

Hi allemaal, hopelijk heeft iedereen een mooi weekend gehad! Zoals beloofd heb ik instructies doorgegeven aan mijn collega's om afgelopen vrijdag te bespreken tijdens een meeting. Er lijkt een mogelijke overlap te zijn met een ander algemeen issue dat momenteel speelt. Om deze reden dienen er dan ook nog steeds nieuwe voorbeelden verzameld te worden, zodat dit kan worden uitgesloten door de technische dienst. Ik blijf hierboven op zitten om zo de oplossing zo het snelste boven tafel te krijgen. Jullie horen weer van mij, zodra er een nieuwe update is! 

Reageer