Beantwoord

geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik

  • 27 August 2021
  • 65 reacties
  • 914 Bekeken


Toon eerste reactie

65 reacties

Reputatie 2

Hoi @Lisa ,

Dank je voor je respons.

Ik zie dat je ontzettend je best doet om ons op de hoogte te houden en het vuurtje op te stoken binnen jouw organisatie. Ik kan me echter steeds minder vinden in de kwaliteit van de dienstverlening. Het duurt absoluut veel te lang voor er oplossingen zijn. Ik krijg de overtuiging dat t-mobile maar iets op de markt kiept en dat de klanten misbruikt worden om het platform te testen. Dat is best een veel gebruikte methode in softwareland om nieuwe versies zo snel mogelijk de deur uit te krijgen. Echter ik vind deze methode zeer, zeer kwalijk.

Ik vraag me dan ook werkelijk af wat een passende compensatie is voor het werk dat ik voor jullie heb verricht. Mijn normale uurtarief is € 80,- exclusief btw. Ik heb er nu zeker 20 uur in gestoken om dingen te testen. Daarnaast wil ik ‘beloond’ worden voor mijn geduld, zeg € 250. Dit zou dan nog opgehoogd moeten worden met een soort van ‘ergenispremie’, laten we zeggen ook van € 250,-. Dat komt op een totaal van € 2.100,00 excl. BTW.

En dan nog behoud ik mij het recht voor om de overeenkomst op te zeggen….. 

Ik zeg niet dat ik deze claim bij jullie neerleg maar het is wel ter illustratie van de tijd, moeite en ergernis die t-mobile veroorzaakt. 

Aangezien ik al vanaf het begin van de contractperiode (ca 1 jaar geleden) al problemen ondervindt en de onmacht / onwil van t-mobile om dit op te lossen, kun je spreken van een wanprestatie…… 

Ik weet zeker dat, als wij als gebruikers / abonnees deze zaken bij de consumentenbond, radar of zo iets dergelijks zouden aankaarten, t-mobile flink op haar plaat gaat.

Begrijp me goed, het is niets persoonlijks, tot nu toe ben jij de enige die probeert zaken terug te koppelen. Ik heb bijna mijn grens bereikt.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Davevh, onze technische dienst is hier nog druk mee bezig! Ik zie dat één van mijn collega's ook voor jou een verzoek heeft ingediend voor de technische dienst vorige week. Er wordt hier nog druk aan gewerkt en ik hoop dat ik hier morgen weer een update over te horen krijg. Morgen vindt er namelijk weer een meeting plaats, waarbij ik dit ga navragen. Zelf ben ik morgen vrij en heb ik deze opdracht doorgegeven aan één van mijn collega's, zodat ik dit na het weekend gelijk weer kan oppakken. Excuses voor het ongemak, want ik wil dat dit zo snel mogelijk voor jullie wordt gefixt. Het staat in ieder geval op onze radar en ik hoop dat de oplossing nabij is!

Hi @AdriO, ik kan me voorstellen dat je geduld op raakt en had ook heel graag gewild dat ik je al eerder kon verblijden met goed nieuws! Ik blijf dit in ieder geval voor jullie chasen en hoop snel wat te horen. Heel erg bedankt voor jouw engelengeduld. Ik kijk dan ook graag - zodra dit issue is opgelost - naar een passende compensatie voor jullie! 

Reputatie 2

@Davevh en @Lisa 

Nee, en ik moet zeggen dat ik mijn geduld begin te verliezen….. 

Goedemiddag, Hier ook hetzelfde probleem. Uitvallen van het geluid bij opnames. Ook meerdere malen een reset uitgevoerd. Is hier intussen al een oplossing voor gevonden?

Mvg Dave

Reputatie 6
Badge +2

Hi allemaal, hopelijk heeft iedereen een mooi weekend gehad! Zoals beloofd heb ik instructies doorgegeven aan mijn collega's om afgelopen vrijdag te bespreken tijdens een meeting. Er lijkt een mogelijke overlap te zijn met een ander algemeen issue dat momenteel speelt. Om deze reden dienen er dan ook nog steeds nieuwe voorbeelden verzameld te worden, zodat dit kan worden uitgesloten door de technische dienst. Ik blijf hierboven op zitten om zo de oplossing zo het snelste boven tafel te krijgen. Jullie horen weer van mij, zodra er een nieuwe update is! 

Reputatie 6
Badge +2

Hi guys,

Merci nog voor de aanvullingen! Ik wil jullie heel graag laten weten dat er morgen een meeting op de planning staat waarbij ik ga checken wat de status van dit issue is. Excuus dat jullie (nog) geen updates hebben doorgekregen. Dit komt omdat het probleem nog volop wordt onderzocht en er nog geen concreet nieuws is dat ik met jullie kan delen over de oplossing. 

Aangezien ik jullie echt graag op de hoogte wil blijven houden, hoop ik dat we hier morgen meer over horen. Zelf heb ik vanmiddag al lekker weekend, maar morgen komt de terugkoppeling van de meeting en die zal in dit topic voor of na het weekend worden gedeeld. Weet dus dat dit nog mijn volle aandacht heeft, want ik wil echt dat de problemen heel snel verdwijnen. Heel erg bedankt voor jullie engelengeduld en ik hoop snel meer te kunnen delen! 

Ondanks alle beloftes van T-Mobile dat het probleem opgelost zou zijn of dat er hard aan wordt gewerkt (al 3 maanden 😂) vanavond weer uitval van geluid. Al 3 maanden tobben nu, nog 9 te gaan. Ik tel af. 

Hier ook hetzelfde probleem met het zomaar wegvallen van het geluid bij opnames. Ik gebruik geen externe geluidsbronnen. Heb vanavond maar volgens protocol een reset gedaan en hopen dat het nu goed is. Echter na reset van de tv box lopen de favorieten tv zenders de verkeerde  richting weer op omhoog / omlaag, net nu ik sinds vorige week alles eindelijk goed had en dacht dat dit probleem ook was opgelost.

 

Reputatie 2

@Sander 

Gisteravond zat ik een opname te kijken op mijn laptop. Had een beresterk wifi signaal. De opname echter toonde vrijwel de zelfde kuren als kijken via mijn tv systeem thuis. Het lijkt er dus echt op dat er iets mis is op jullie servers…… 

Ik weet uiteraard niet op anderen dit ook ervaren…. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Dank allen voor de antwoorden op mijn uitgebreide vragenrondje! Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. 

  1.  Alle zenders
  2.  Nee, geen issues
  3.  Nee, geen issues.
  4. ? Rechtstreeks aangesloten.
  5.  Totaal willekeurig.
  6.  Is moeilijk te bepalen vind ik, het “lijkt” consequent te zijn.
  7.  Nee, internet werkt prima, het is puur de stream vanuit de cloud (dus in mijn optiek gerelateerd met de cloud)

Laatste opmerking, gisteren avond RTL7, ik stop een uitzending voor kort pauze, start weer en beeld/geluid hapert, beeld staat compleet stil en springt ineens naar het moment van live uitzending en mis dus een aantal minuten.

 

Reputatie 2

1 idem
2 idem
3 idem
4 er zit een switch tussen, maakt geen verschil als ik hem er tussenuit haal
5 treedt willekeurig op. Het probleem van een verkeerde startpositie heb ik niet. Inderdaad na vooruitspoelen (reclameblok) vaak haperingen en backloops
6 heb geen verschil gemerkt, na reset blijft het min of meer hetzelfde
7 geen haperingen in het internet opgemerkt.

Succes!

1 dit issue betreft alleen interactieve tv en opgenomen programma’s. Zenders nvt. 
2 life tv gaat goed. 
3 ja. 
4 ja, rechtstreeks aangesloten. 
5 treedt willekeurig op. De ene keer start de opname achteraan. Dan weer willekeurig midden in de opname geen geluid. Na vooruitspoelen heel vaak haperingen en backloops. 
6 na resets even weer goed en dan is het er ineens. 
7 internet blijft goed. Is puur alleen tv. 
 

Tot de volgende keer. Dan zullen je wel weer om dezelfde antwoorden vragen, die ik al 3 keer eerder heb gegeven…..

Reputatie 7
Badge +6

Dag allen, 

 

Ik ben hier druk mee bezig, maar ik heb het nog niet helemaal scherp. Daarom doe ik een beroep op jullie, @t.stupers, @AdriO en @VonTrox. Kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen?

  1. Speelt dit issue op enkele zenders of op alle? Welke?
  2. Speelt het wegvallen van het geluid (of andersom) ook bij Live TV-kijken?
  3. Speelt het wegvallen van het geluid ook als je alleen het geluid van de TV gebruikt (dus geen soundbar of andere apparatuur hebt aangesloten)? 
  4. Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem of zit hier iets tussen (switch of adapter)? Zo ja, wat zit hier tussen?
  5. Gebeurt het wegvallen telkens op hetzelfde moment (nadat je hebt teruggespoeld)? Zo kan ik achterhalen of het in de opname zit of dat het issue willekeurig om de zoveel tijd optreedt. 
  6. Hoe vaak gebeurt dit? Is het ook weleens een dag niet?
  7. Is het internet op het moment van wegvallen wél in orde? Of valt het internet gelijktijdig ook weg?

 

Ik probeer hier zo meer duidelijkheid over te krijgen. Dat is de weg naar de oplossing!

Ben ik weer….  Met het oorspronkelijke probleem: geluid valt weg. Moet ik echt nu weer allerlei powerfully en resets uitvoeren? Blijft echt zwaar &@#%$¥! Elke keer opnieuw gezeik!

Hier het zelfde, sinds een paar dagen is het terug kijken vanuit de cloud niet te doen. Zwaar irritant, ik heb meerdere films opgenomen en kan ze gewoon niet normaal terugkijken. Het geluid valt weg, scènes gaan soort elkaar. Kunnen jullie dit asap fixxen, we betalen extra voor cloud opname he.

Reputatie 2

Ik ben nu bijna een jaar klant van t-mobile thuis. en het heeft nooit zonder problemen gewerkt. Meestal geen echt hele grote problemen maar dingen waaraan je je op den duur gaat ergeren. Ik zie ook weinig oplossingen komen van t-mobile…. jammer.
Ik ben me dus aan het beraden of ik hier wel mee doorga……. 

Inderdaad: niets gefixeddoor T-Mobile. Staat wel goed hier in de Community, de inzet en de bereidwilligheid van het bedrijf, maar zijn ze deskundig?

Reputatie 2

Ik heb het gisteravond weer bekeken en ook hier ging het nu weer fout. De fix was dus geen fix.

Nee, ik heb het basis abo. Werkte ook goed bij mijn vorige provider Telfort. Ik wacht wel even op het antwoord van T-Mobile, ik moet immers nog 10 maanden mijn abo uitzitten enwegstrepen wat het probleem kan zijn 😁.

Reputatie 2

Dat zou ik je echt niet kunnen vertellen. Ik merk wel dat op mijn 100Mbit dsl verbinding de boel flink vol zit met het tv kijken er bij. Of dat nu live is of een opname maakt niet zoveel uit. Weet je zeker dat je maar 50Mb hebt en geen 500? Indien 500 zou dat ruim genoeg moeten zijn… 

Het lijkt erop dat de tv box geen goede/snelle verbinding heeft met de server. Gegevens van opgenomen programma’s in een reeks komen ook vertraagd binnen. Ik heb een 50 Mb glasvezel verbinding die 8 van de tien keer veel minder dan de helft aan downloadsnelheid heeft. 
zit hier mijn probleem? Moet ik upgraden? (Gebruik echter vaak alleen maar 1 tv en een ander toestel tegelijk)

Reputatie 2

Ik had gisteravond geen last. Kon voor het eerst in bijna een jaar de reclame doorspoelen zonder jumps. Ik moest vooruit springen met een truc. (KIjk op hoeveel minuten de opname staat, zet afspelen weer aan en typ de afgespeelde tijd in plus een minuur of 7. 1 uur en 25 minuten moet ingetypt worden als 125)

Had ook geen last van dat heen en weer springen of stoppen van het geluid. Ik hou het vanavond opnieuw in de gaten en laat het weten.

Ben ik weer! 
Ik kijk een naar een opgenomen film, spoel door bij reclame en dan beginnen de kuren weer:

scènes gaan heen en weer terug. Telkens gaat de opname weer even terug en herhaalt hij een stukje en gaat weer een eindje vooruit waar de film was gebleven. Geluid valt dan weg en hapert 

stroom van tv box eraf en opnieuw gestart. Nog steeds hetzelfde probleem. Het lijkt wel of er een barst in de cd zit…

Reputatie 2

Dank!Ik ga het testen en laat het weten in het nieuwe topic

Reageer