Beantwoord

geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik

  • 27 August 2021
  • 63 reacties
  • 875 Bekeken


Toon eerste reactie

63 reacties

Nog even toevoegen: opgenomen programma kan niet doorgespoeld worden. Zeer vreemd. 

Hier hetzelfde probleem. Vanavond alweer 2 keer een opname opnieuw gestart en moeten spoelen tot het moment waar ik was gebleven. Zo duurt het kijken van een programma van 1,5 uur minimaal een half uur langer. Nog los van de ergenis.

Hopelijk vinden jullie snel een oplossing.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @t.stupers , 

Dank je wel voor de snelle terugkoppeling en het duidelijk aankaarten waar het zit. Helemaal helder! Ik wil graag kijken of een fabrieksreset van de TV Box het probleem doet oplossen. Hoe je deze precies doet, is te vinden op onze Wiki: 

De TV Box wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen en zorgt ervoor dat hij weer helemaal ‘schoon’ wordt. Mocht dit onverwachts niet de oplossing zijn, dan kunnen we kijken naar de volgende stappen en eventueel een ruil inzetten om de TV Boxen te vervangen. Ik hoor het graag van je. 

Ook ik heb al maanden last van wegvallend geluid bij het terugkijken vanuit mijn opnames (cloud). En ook ik heb dat soms de opnames het niet doen omdat ze bij het eind beginnen ipv bij het begin. Ik heb op dit forum alles hierover gelezen en door de maanden heen meermaals gereset, instellingen nagelopen etc. Dit is nu de 1e keer dat ik van mijzelf laat horen, maar bij deze: ik ben ontevreden.... dat er nu naar maanden nog steeds geen oplossing is. Ik ben tevreden met jullie mobiele netwerk maar ik heb ontzettend spijt van mijn overstap naar t-mobile televisie.  Deze problemen had ik nooit bij kpn.

Wat kunnen jullie nu concreet nog voor mij betekenen? Want ik heb liever vanuit jullie een oplossing, maar als dit nog lang duurt dan stap ik helaas toch over / weer terug bij kpn. (Mijn contract loopt binnenkort af).

Ik hoor graag van jullie.

 

Mvg Claudia

Reputatie 6
Badge +2

Hi @AdriO, dankjewel voor de terugkoppeling! Ik hoop heel erg dat dit blijft aanhouden, maar ik ben het helemaal met je eens dat de structurele oplossing hiervoor nog steeds dient te komen. Ik hoop deze ook echt met jullie te kunnen delen. Weet dat je altijd met al jouw problemen bij mij aan kunt kloppen, want ik zet dit graag door zodat er oplossingen voor kunnen komen. Daarnaast zou ik je willen vragen om dezelfde reset uit te willen voeren die ik heb meegegeven aan @t.stupers, omdat ik heel graag wil uitsluiten of deze workaround werkt. In ieder geval heel fijn dat je mij hebt voorzien van deze update, merci! 

Hi @t.stupers, super fijn dat je dit hebt uitgevoerd! Dankjewel en top dat jij dit blijft monitoren. Ik graag de uitkomst van je! 

Reputatie 6
Badge +2

Hi @t.stupers, yes uiteraard! Ik heb zojuist weer een nieuw verzoek ingediend en jij zult dan ook binnen enkele minuten een sms / e-mail ontvangen met daarin de afspraaktool. Ik hoop dat er snel een plekje vrij is, zodat de monteur op korte termijn bij je langs kan komen. Fingers crossed dat na het bezoek de problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen! 

Reputatie 7
Badge +6

Dag allen, 

 

Ik ben hier druk mee bezig, maar ik heb het nog niet helemaal scherp. Daarom doe ik een beroep op jullie, @t.stupers, @AdriO en @VonTrox. Kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen?

  1. Speelt dit issue op enkele zenders of op alle? Welke?
  2. Speelt het wegvallen van het geluid (of andersom) ook bij Live TV-kijken?
  3. Speelt het wegvallen van het geluid ook als je alleen het geluid van de TV gebruikt (dus geen soundbar of andere apparatuur hebt aangesloten)? 
  4. Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem of zit hier iets tussen (switch of adapter)? Zo ja, wat zit hier tussen?
  5. Gebeurt het wegvallen telkens op hetzelfde moment (nadat je hebt teruggespoeld)? Zo kan ik achterhalen of het in de opname zit of dat het issue willekeurig om de zoveel tijd optreedt. 
  6. Hoe vaak gebeurt dit? Is het ook weleens een dag niet?
  7. Is het internet op het moment van wegvallen wél in orde? Of valt het internet gelijktijdig ook weg?

 

Ik probeer hier zo meer duidelijkheid over te krijgen. Dat is de weg naar de oplossing!

Reputatie 2

Helaas gebeurt dit bij mij ook regelmatig. Geluid stopt en gaat dan soms na ±10 seconden weer verder. Soms moet ik de het bekijken van de opname stoppen en weer opnieuw starten. 

Decoder herstart, modem van stroom en weer opgestart. Het blijft tot nu toe regelmatig misgaan.

Is hier een oplossing voor?

Ben ik weer! 
Ik kijk een naar een opgenomen film, spoel door bij reclame en dan beginnen de kuren weer:

scènes gaan heen en weer terug. Telkens gaat de opname weer even terug en herhaalt hij een stukje en gaat weer een eindje vooruit waar de film was gebleven. Geluid valt dan weg en hapert 

stroom van tv box eraf en opnieuw gestart. Nog steeds hetzelfde probleem. Het lijkt wel of er een barst in de cd zit…

Reputatie 2

Ik had gisteravond geen last. Kon voor het eerst in bijna een jaar de reclame doorspoelen zonder jumps. Ik moest vooruit springen met een truc. (KIjk op hoeveel minuten de opname staat, zet afspelen weer aan en typ de afgespeelde tijd in plus een minuur of 7. 1 uur en 25 minuten moet ingetypt worden als 125)

Had ook geen last van dat heen en weer springen of stoppen van het geluid. Ik hou het vanavond opnieuw in de gaten en laat het weten.

Reputatie 6
Badge +2

Hi allemaal, hopelijk heeft iedereen een mooi weekend gehad! Zoals beloofd heb ik instructies doorgegeven aan mijn collega's om afgelopen vrijdag te bespreken tijdens een meeting. Er lijkt een mogelijke overlap te zijn met een ander algemeen issue dat momenteel speelt. Om deze reden dienen er dan ook nog steeds nieuwe voorbeelden verzameld te worden, zodat dit kan worden uitgesloten door de technische dienst. Ik blijf hierboven op zitten om zo de oplossing zo het snelste boven tafel te krijgen. Jullie horen weer van mij, zodra er een nieuwe update is! 

Het lijkt erop dat de tv box geen goede/snelle verbinding heeft met de server. Gegevens van opgenomen programma’s in een reeks komen ook vertraagd binnen. Ik heb een 50 Mb glasvezel verbinding die 8 van de tien keer veel minder dan de helft aan downloadsnelheid heeft. 
zit hier mijn probleem? Moet ik upgraden? (Gebruik echter vaak alleen maar 1 tv en een ander toestel tegelijk)

Reputatie 2

@Sander 

Gisteravond zat ik een opname te kijken op mijn laptop. Had een beresterk wifi signaal. De opname echter toonde vrijwel de zelfde kuren als kijken via mijn tv systeem thuis. Het lijkt er dus echt op dat er iets mis is op jullie servers…… 

Ik weet uiteraard niet op anderen dit ook ervaren…. 

 

Reputatie 2

Dat zou ik je echt niet kunnen vertellen. Ik merk wel dat op mijn 100Mbit dsl verbinding de boel flink vol zit met het tv kijken er bij. Of dat nu live is of een opname maakt niet zoveel uit. Weet je zeker dat je maar 50Mb hebt en geen 500? Indien 500 zou dat ruim genoeg moeten zijn… 

Nee, ik heb het basis abo. Werkte ook goed bij mijn vorige provider Telfort. Ik wacht wel even op het antwoord van T-Mobile, ik moet immers nog 10 maanden mijn abo uitzitten enwegstrepen wat het probleem kan zijn 😁.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @t.stupers

 

Ik heb een tijdelijke oplossing. Als je direct na het starten van het opgenomen programma op 1 drukt, start het programma aan het begin. het lijkt erop dat de TV Box per ongeluk start aan het einde van het programma. Uiteraard werken we aan een permanente, beter oplossing!

Reputatie 2

@Sander en @t.stupers Ik heb het een paar dagen aangekeken maar ik zie nog steeds geen verbetering. Wanneer het afspelen start staat de opname 100% zeker aan het begin. (tenzij er natuurlijk iets achter de schermen mis is wat ik niet kan zien).

Het geluid valt nog steeds weg. Soms komt dat na een paar seconden weer terug. In andere gevallen moet ik het afpelen stoppen en weer opnieuw starten.

Het beeld gedraagt zich ook regelmatig vreemd. Dat valt stil terwijl het geluid doorgaat. Ook zie ik de ondertiteling terugspringen en dan weer verder gaan waar het moet. 

De problemen lijken dus groter te zijn. Herstarts (box én modem) maken niets uit.

succes met het oplossen van deze problemen.

Reputatie 2

Ik heb het gisteravond weer bekeken en ook hier ging het nu weer fout. De fix was dus geen fix.

Inderdaad: niets gefixeddoor T-Mobile. Staat wel goed hier in de Community, de inzet en de bereidwilligheid van het bedrijf, maar zijn ze deskundig?

Reputatie 2

Ik ben nu bijna een jaar klant van t-mobile thuis. en het heeft nooit zonder problemen gewerkt. Meestal geen echt hele grote problemen maar dingen waaraan je je op den duur gaat ergeren. Ik zie ook weinig oplossingen komen van t-mobile…. jammer.
Ik ben me dus aan het beraden of ik hier wel mee doorga……. 

Reputatie 6
Badge +2

Fijn om te horen dat het geluid weer zonder valse klank te horen is @t.stupers! Mocht het probleem weer opspelen, dan hoor ik dat heel graag. Zoals je zelf al aangeeft is het zeker niet de bedoeling dat je constant met de apparatuur in de weer bent en dit zou ik ook graag eens en voor altijd voor je op willen lossen als dat nodig is.

Graag gedaan en voor nu wens ik je nog veel luisterplezier toe! :smile:

Hier ook hetzelfde probleem met het zomaar wegvallen van het geluid bij opnames. Ik gebruik geen externe geluidsbronnen. Heb vanavond maar volgens protocol een reset gedaan en hopen dat het nu goed is. Echter na reset van de tv box lopen de favorieten tv zenders de verkeerde  richting weer op omhoog / omlaag, net nu ik sinds vorige week alles eindelijk goed had en dacht dat dit probleem ook was opgelost.

 

Reputatie 6
Badge +2

Hi @AdriO, heel goed dat jij ook in dit topic aanklopt! Ik help je hier graag bij, want jij hoort ongestoord van je opnames te genieten zonder problemen. Kan jij ook bij mij aangeven of jij gebruik maakt van externe geluidsapparatuur? Mocht jij hier gebruik van maken, zou jij dan willen testen of het geluid wel goed loopt als je alleen het geluid van de TV gebruikt? 

Mocht het bovenstaande niet bij jou aan de orde zijn, zou jij dan eens het volgende willen proberen? 

  1. Menu > Account > Instellingen
  2. Audio & ondertiteling > Zender Audio codec
  3. Verander Dolby digital naar stereo.

Ik hoor het graag van je, zodat ik verder voor je aan de slag kan. Ik wil dit namelijk graag voor je oplossen! 😊

Beste Lisa,

de Guidion monteur is 3 dagen geleden bij mij geweest. Hij heeft een defecte mediaconverter omgewisseld en een nieuwe router geplaatst. 
Maar erg jammer, het geluid blijft wegvallen. Vanavond ook weer 2 keer in een uur. Erg vervelend. 

Reputatie 6
Badge +2

Hi @AdriO, heel tof om te zien hoe je steeds zo goed meedenkt! Ik zet altijd alles door naar de technische dienst, aangezien het wellicht toch iets kan bijdrage aan het vinden van de oplossing. Heel erg bedankt voor je input en mocht dit ervoor zorgen dat de oplossing sneller achterhaald kan worden, dan laat ik dat zeker aan je weten! 💪

Hi @t.stupers, ik snap je punt helemaal! Dat is uiteraard niet mijn intentie geweest, sorry voor de miscommunicatie. De technische dienst heeft de opdracht gegeven aan Guidion om graag verder onderzoek bij jou uit te voeren, omdat de tv stream soms slecht is. De Guidion monteur zou dan vervoglens gaan kijken of er wellicht adapters worden gebruikt. En wanneer de oorzaak niet duidelijk is, om dan de mediaconverter / patckabels en het modem te vervangen. Het klopt inderdaad als een bus dat er aan dit overkoepelende probleem volop wordt gewerkt door onze technishe dienst, maar elk issue kan natuurlijk bij iedereen weer verschillen. Ik laat de keuze dan ook helemaal aan jou of jij zij willen dat de afspraak toch doorgaat. Mocht je nog verdere vragen hebben, schroom dan niet om die te stellen.

Alvast een heel fijn weekend voor jullie allebei! 

Reageer