Beantwoord

Geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik


Verschillende keren valt ineens het geluid weg als ik opgenomen programma’s bekijk of bij het terug kijken. 

icon

Beste antwoord door Lisa 25 February 2022, 15:54

Bekijk origineel

196 reacties

Reputatie 3

@TMTV 

Dank voor je reactie. Ik snap hem helemaal en is een goeie workaround. Het is alleen storend als je dat niet gewoon via de gids interface kan instellen. Niet iedereen hier is doorkneed met de ins en outs van het t-mobile systeem. Het journaal is maar een voorbeeld. Het is overigens wel het sterkste voorbeeld…. 

Ik kijk toch iedere dag in de gids of er iets is wat het opnemen waard is dus het is geen grote moeite om iedere dag ff die opname aan te zetten. En als ik het onverhoopt vergeet dan kan ik altijd terug kijken.

Ik doe dit allemaal meer als de upper-beta-tester van dit systeem.

Ik word er ook grof voor beloond. Wat? Beloond? Jazeker…. ik krijg iedere keer de grote dankbaarheid van @Lisa overgemaakt. 🤣 🤣 🤣

@Lisa daarin kan ik me vinden. Dan hoor ik graag van je in januari. Groetjes Claudia

Dat zou fantastisch zijn Lisa! Ik ga het de komende tijd testen. 

@Lisa Super! Ik ga het in de gaten houden. Groetjes

Dat klinkt goed! Ga het ook in de gaten houden.

Ben ook blij met 64x vooruit spoelen!

Reputatie 7

Hi @rvaneerd en @jk90, thanks voor het aankaarten! Weet dat de oplossing nabij is. Mijn collega van de IT-afdeling houdt mij hiervan op de hoogte en krijgt hier aankomende vrijdag weer een update over binnen. Ik heb gevraagd of de exacte datum van de permanente oplossing dan met ons gedeeld kan worden, zodat ik jullie meer duidelijkheid kan geven. De oplossing ligt in ieder geval op het begin van dit jaar, dus op korte termijn. Ontzettend bedankt voor al jullie geduld van de afgelopen tijd. Graag wacht ik nog even tot vrijdag en vanaf dan ga ik aan de slag met de compensaties, zoals ik eerder met @Claudia W heb afgestemd. Ik houd jullie op de hoogte, beloofd! 

Reputatie 3

Nou, ik zal er ook heel veel plezier aan hebben :joy:

Laten we hopen dat het eindelijk opgelost gaat worden…… 

Ik zou zeggen, deel je suf haha.

Overigens zijn er nog een zootje kleine issues naast deze grootste…..
Als je er aan toe bent geef je het maar aan dan zal ik ze ventileren…… 
Zorg in ieder geval dat je goed uitgerust bent en je ochtendbakkie al hebt gehad. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 3

Hoi @Lisa 

  1. Top, we wachten het weer even af.
  2. OK
  3. Dat klopt, deze lagen ook in die periode.
  4. GRRRRRRRR (lol)
  5. Tsja, da’s een lastige… bij recente opnames heb ik inderdaad geen last. Echter het lijkt wel alsof het optreed als de opname ouder wordt. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
    Het speelt natuurlijk al een hele tijd….. 
  6. Ok, thanks…
  7. Mooi. Ik hoop dat het inderdaad nu een keer goed uitpakt.

En zoals altijd, ik wil alles en ik wil het nu! 🤣 🤣

Fijne dag verder en smelt niet aankomend weekend….. tegen wie moet ik anders zeuren hè?

Reputatie 3

@Joep.sharon Je kunt op de afstandsbediening het aantal minuten intikken waar de opname naar toe moet springen. 43 voor 43 minuten 143 voor 1 uur en 43 minuten. Het blijft allemaal balen maar wellicht verzacht het een beetje.

 

Reputatie 7

Heel fijn om te lezen @Claudia W! Yes, ik houd hem op de radar! 💪

Reputatie 7

Hi @AdriO, dankjewel voor de terugkoppeling! Wat ontzettend fijn dat je de opname(s) terug hebt kunnen toveren. Ik wil je graag laten weten dat ik jou zelf ga bellen, aangezien ik geen reactie meer heb vernomen van mijn collega en wij ook veruit het meeste contact hebben gehad samen. Schikt maandagmiddag jou? Dan kunnen we het één en ander telefonisch bespreken om er samen uit te komen. Vandaag bij de wekelijkse tv-meeting kaart ik ook nogmaals het fenomeen dat jij ervaart aan met de hamvraag of collega's dit vaker hebben zien gebeuren. Ik blijf het namelijk net zo'n mysterie vinden als jij en ik wil echt dat jij te allen tijde zonder zorgen van alle opnames kan genieten. 

Ik hoor graag of ik jou maandag of dinsdag kan bereiken en welk tijdstip jou goed uitkomt. Laat je dit aan mij weten? Dankjewel! 

Reputatie 3

Hoi @Lisa 

  1. TV Box
  2. Heel verschillend maar zeker niet bij allemaal
  3. Verschillend maar ook (vrij) recente opnamen.
  4. Pijl naar rechts om vooruit te spoelen (16x, 32x of 64x),
    doorschieten,
    Afspelen
    direct door naar terugspoelen met pijl links
    Afspelen op (ongeveer) de juste plek.

Beeld beweegt, geen geluid.

Allemaal geen drama, afspelen stoppen en weer opnieuw starten en dan gaat het gewoon weer goed.

Reputatie 3

Hoop het bericht tijdig te zien…. je mag ook een app of sms sturen. Tot maandag.

Reputatie 7

Hi @Camiel76@AdriO@TMTV en @jk90, ik heb jullie voorbeelden vandaag aangekaart tijdens een tv meeting! In deze update geef ik jullie graag meer duidelijkheid. Zoals ik onlangs aangaf, is het issue met wegvallend geluid bij Cloud Opnames verdwenen. Echter geldt dit niet als je een uitzending kijkt die op dat moment nog bezig is. Dit is ook opgemerkt door onze technische dienst en dit kunnen wij niet gelijk oplossen. Dit zal worden verbeterd in een volgende update. Excuses hiervoor! Klopt het dat jullie geen issues ervaren wanneer jullie een programma terugkijken die al is afgelopen? 

Als advies zou ik willen meegeven om gebruik te maken van Terug Kijken als jullie iets willen kijken wat op dat moment nog bezig is. Hier kan je ook bij veel zenders vooruitspoelen. Weet dat dit in ieder geval gesignaleerd is en dit gaat ook worden aangepakt. Zodra hier meer duidelijk over is, laat ik dat uiteraard tegen die tijd weten! 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Lisa Inmiddels gebruik ik alweer een tijdje de Apple TV, maar voor zover ik me kan herinneren ging het kijken van voltooide opnames altijd goed. Terug Kijken werkt inderdaad prima voor NPO-zenders, maar de commerciëlen kun je niet doorspoelen, wat voor mij de belangrijkste reden is om programma's op te nemen.

Op de Apple TV werkt het allemaal prima, dus ik red me wel. Mijn reactie was vooral bedoeld om het probleem wat preciezer te omschrijven zodat jullie het makkelijker kunnen reproduceren en oplossen. Maar wel fijn voor degenen die er last van hebben dat er aan gewerkt wordt. Gaat vast goed komen!

Reputatie 1

Hi @Lisa, ik heb diverse uitgebreide test gedaan en leuke bevindingen daaruit gedaan. Ik heb maar voor het overzicht een nieuw topic gestart:

 

1 dit issue betreft alleen interactieve tv en opgenomen programma’s. Zenders nvt. 
2 life tv gaat goed. 
3 ja. 
4 ja, rechtstreeks aangesloten. 
5 treedt willekeurig op. De ene keer start de opname achteraan. Dan weer willekeurig midden in de opname geen geluid. Na vooruitspoelen heel vaak haperingen en backloops. 
6 na resets even weer goed en dan is het er ineens. 
7 internet blijft goed. Is puur alleen tv. 
 

Tot de volgende keer. Dan zullen je wel weer om dezelfde antwoorden vragen, die ik al 3 keer eerder heb gegeven…..

Ik heb dezelfde ervaringen als hier boven. Geen geluid tijdens opnames, niet synchroon lopen van geluid en niet opstarten van de box. Word er niet goed van. Spijt dat ik ben overgestapt. Had nooit problemen, maar wilde glasvezel proberen.
Heb ook telefonisch contact gehad, waarna er werd gezegd dat de technische dienst mij binnen 2 dagen zou bellen. Dat is nog niet gebeurd. (December) Zeg meteen dat het een bekend probleem is en laat mij niet geloven dat er met mijn box/tv iets bijzonders aan de hand is. Hoe lang moet ik nog doorsukkelen? Tot mijn contract is afgelopen? Dat kan toch niet de oplossing zijn? Zit er schot in deze zaak? Ik verneem het graag! 

@Lisa heb je al enig idee of dat ik en andere klanten die hebben geklaagd over het wegvallende geluid een vorm van compensatie krijgen? Feit is dat we al bijna een jaar deze klacht hebben, en dat het nog een tijdje gaat duren voordat het probleem is opgelost (Je schreef begin volgend jaar). Garanties zijn dus eigenlijk "tot aan de voordeur", en  ik betaal braaf iedere maand T-mobile terwijl het probleem dus al lange tijd speelt, nog geen oplossing, en mijn irritatie nu eerlijk gezegd groeit (sorry). ... ik hoor graag van je.

Mvg Claudia

Reputatie 3

1 idem
2 idem
3 idem
4 er zit een switch tussen, maakt geen verschil als ik hem er tussenuit haal
5 treedt willekeurig op. Het probleem van een verkeerde startpositie heb ik niet. Inderdaad na vooruitspoelen (reclameblok) vaak haperingen en backloops
6 heb geen verschil gemerkt, na reset blijft het min of meer hetzelfde
7 geen haperingen in het internet opgemerkt.

Succes!

Hi @rvaneerd en @jk90, thanks voor het aankaarten! Weet dat de oplossing nabij is. Mijn collega van de IT-afdeling houdt mij hiervan op de hoogte en krijgt hier aankomende vrijdag weer een update over binnen. Ik heb gevraagd of de exacte datum van de permanente oplossing dan met ons gedeeld kan worden, zodat ik jullie meer duidelijkheid kan geven. De oplossing ligt in ieder geval op het begin van dit jaar, dus op korte termijn. Ontzettend bedankt voor al jullie geduld van de afgelopen tijd. Graag wacht ik nog even tot vrijdag en vanaf dan ga ik aan de slag met de compensaties, zoals ik eerder met @Claudia W heb afgestemd. Ik houd jullie op de hoogte, beloofd! 

@Lisa Is er inmiddels bekend hoe de compensatie voor mij eruit komt zien? Gisterenavond viel geluid weer weg bij opname BigBrother. Ik volg dit topic inmiddels al enkele maanden, dat er nog steeds geen oplossing/ compensatie is gekomen, vind ik nu erg lang (te lang) duren. Ik verneem graag van je. Mag Claudia 

Reputatie 3

@Lisa 
Ik heb de reset uitgevoerd en hou je op de hoogte….. 

Hoi Lisa, 

Bij mij doet het probleem zich al een tijd niet meer voor. Alle cloud opnames doen het naar wens. Thanks voor de update.. 

Grtjs Peter 

Reputatie 7

Hi @Claudia W, dit vind ik een zeer terechte vraag van je! Ik wil hierin zeker coulant zijn en kijken wat ik voor vergoeding hierin kan betekeen. Echter kan ik dit pas in orde maken als het issue is verholpen, aangezien jullie recht hebben op een vergoeding over de gehele periode waarin deze problemen hebben gespeeld. Dit maak ik dan ook met liefde voor jullie in orde en dat zeg ik je via deze weg alvast graag toe. Weet jij voor nu voldoende? In begin januari wil ik hier graag naar kijken en als blijkt dat het issue dan nog niet is opgelost, dan maak ik graag een tussentijde vergoeding voor jullie in orde!

Reputatie 7

Hi @TMTV, juist helemaal top dat jij dit hier laat weten! Ik ben ook erg blij dat mijn collega's dit issue op de radar hebben, zodat dit verbeterd kan worden. Super om te lezen, dankjewel. En laat het vooral weten als jij nog andere punten hebt, dat helpt juist altijd enorm!

Hi @AdriO, super dat jij het Journaal eens wilt gaan bekijken via Begin Gemist of Terug Kijken! Dankjewel dat jij deze heldere feedback hier deelt, want dit zet ik altijd graag voor je door. Toevallig heeft iemand onlangs dit punt met herhalingen van Cloud Opnames aangestipt en hier heeft mijn collega bij aangegeven dat dit jammer genoeg niet aangepast kan worden. Ik had gehoopt dat dit inderdaad kon worden aangepast, maar wij kunnen dit niet vanuit het platform ondersteunen. Sorry hiervoor!

Wat betreft jouw laatste punt, dit vind ik ook zeker een goede! Ik ga bij een volgende tv meeting eens navragen wat hierin mogelijk is. Zoals @TMTV al zegt, zijn wij afhankelijk van hoe de gidsgegevens worden aangeleverd. Maar ik wil toch vragen of hier wat anders in mogelijk is. Hier kom ik bij je op terug, zodra ik een reactie heb gekregen. Tot die tijd zou ik zeker de tip van TMTV adviseren. Laat het vooral weten als jij nog andere punten hebt, want hopelijk maakt dit het kijken voor jou nóg leuker! 

Hi @Alain13, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Dit zou zonder problemen moeten werken, dus ik help je hier graag bij. Ter check: bekijk jij het journaal op RTL of op Ned 1? Bij commerciële zenders kan je namelijk geen reclame doorspoelen. Kan jij alvast aangeven welke iOS versie jij gebruikt? Als jij dit kan laten weten, dan dien ik graag een verzoek in voor onze technische dienst. Wat betreft jouw tweede punt: maak jij gebruik van externe audioapparatuur? Ik wil beide punten graag zo snel mogelijk voor je fixen! 

Reageer