Beantwoord

Geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik


Verschillende keren valt ineens het geluid weg als ik opgenomen programma’s bekijk of bij het terug kijken. 

icon

Beste antwoord door Lisa 25 February 2022, 15:54

Bekijk origineel

196 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @t.stupers,

Slim dat je aan de bel trekt! Weet je of je dit probleem zich op beide TV Boxen afspeelt óf enkel op één van de twee? In dat laatste geval, om welk serienummer gaat het?

Daarnaast, maak je gebruik van externe geluidsapparatuur?

Zo te zien heb je zelf al de stappen uitgevoerd die ik voor ogen had. Mooi meegenomen, bedankt! :relaxed:

Na de hele boel weer resetten (veel werk en al vaak gedaan in de maand dat ik nu bij T-Mobile Thuis zit!) blijft het geluid nu goed werken. Ik denk dat het bij jullie zit. Ik hou het in de gaten. Bedankt voor  snelle reactie! Gr Ton

Reputatie 7
Badge +4

Fijn om te horen dat het geluid weer zonder valse klank te horen is @t.stupers! Mocht het probleem weer opspelen, dan hoor ik dat heel graag. Zoals je zelf al aangeeft is het zeker niet de bedoeling dat je constant met de apparatuur in de weer bent en dit zou ik ook graag eens en voor altijd voor je op willen lossen als dat nodig is.

Graag gedaan en voor nu wens ik je nog veel luisterplezier toe! :smile:

Reputatie 3

Helaas gebeurt dit bij mij ook regelmatig. Geluid stopt en gaat dan soms na ±10 seconden weer verder. Soms moet ik de het bekijken van de opname stoppen en weer opnieuw starten. 

Decoder herstart, modem van stroom en weer opgestart. Het blijft tot nu toe regelmatig misgaan.

Is hier een oplossing voor?

Reputatie 7

Hi @AdriO, heel goed dat jij ook in dit topic aanklopt! Ik help je hier graag bij, want jij hoort ongestoord van je opnames te genieten zonder problemen. Kan jij ook bij mij aangeven of jij gebruik maakt van externe geluidsapparatuur? Mocht jij hier gebruik van maken, zou jij dan willen testen of het geluid wel goed loopt als je alleen het geluid van de TV gebruikt? 

Mocht het bovenstaande niet bij jou aan de orde zijn, zou jij dan eens het volgende willen proberen? 

  1. Menu > Account > Instellingen
  2. Audio & ondertiteling > Zender Audio codec
  3. Verander Dolby digital naar stereo.

Ik hoor het graag van je, zodat ik verder voor je aan de slag kan. Ik wil dit namelijk graag voor je oplossen! 😊

Beste Lisa en Cal,

heb 7 dagen geleden alles volgens jullie voorschriften opnieuw gereset. Werkte weer goed tot vanavond. Opgeslagen programma terugkijken: weer eerst geluid weg, daarna blijft gewoon het beeld vast staan en vervolgens doet hij niets meer!  Op allebei de twee tv boxen hetzelfde probleem. Geluidsinstellingen via soundbar lopen goed. Alles bij direct tv kijken loopt goed. Alleen terugkijken en opgenomen programma’s terugkijken gaat nu ineens weer helemaal fout! Iets loopt bij T-Mobile vast! Na 10 minuten gaat alles wel weer goed.  
Moet ik nu echt de resterende tijd bij T-Mobile uitzitten met elke week een complete reset van router en tv box? 
 

Wordt vervolgd…

Reputatie 3

@Lisa Bedankt voor je reactie.

Ik heb een extern geluidssysteem. Een Sonos Arc. Loskoppelen of instellingen veranderen maakt geen verschil. Zoals @t.stupers ook aangeeft bevriest ook het beeld. Bij mij is dat meestal kortstondig en loopt het daarna weer verder. Ook zie ik dat soms de afspelende opname een stukje terug springt. Als de bevriezing te lang duurt stop ik het afspelen en start het weer opnieuw. Het loopt daarna weer een poosje goed totdat het circus weer opnieuw begint.

Hoop dat jullie er snel uitkomen want dit is best storend….. 

Reputatie 7

Hoi @t.stupers @AdriO ,

Ik ga graag met jullie meedenken naar een oplossing. Nu zie ik dat jullie beiden gebruik maken van een extern geluidsysteem, waaraan de tv box is gekoppeld. Om te checken of het probleem ook voorkomt zonder deze apparatuur ertussen, wil ik jullie vragen om dit te testen. Hierdoor kunnen we uitsluiten waar het probleem zit en verdere stappen zetten, maar nu met meer duidelijkheid. Ik hoor het dan ook graag! 

Ook hoi Boris,

Het probleem is: eerst onsynchroon geluid, dan wegvallen van geluid en daarna bevriest het beeld. Met of zonder soundbar ingeschakeld en op beide tv boxen. Na een poosje en na het stoppen van interactieve tv, loopt het beeld en geluid weer. 
 

succes met jullie zoektocht. 

Reputatie 7

Hoi @t.stupers , 

Dank je wel voor de snelle terugkoppeling en het duidelijk aankaarten waar het zit. Helemaal helder! Ik wil graag kijken of een fabrieksreset van de TV Box het probleem doet oplossen. Hoe je deze precies doet, is te vinden op onze Wiki: 

De TV Box wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen en zorgt ervoor dat hij weer helemaal ‘schoon’ wordt. Mocht dit onverwachts niet de oplossing zijn, dan kunnen we kijken naar de volgende stappen en eventueel een ruil inzetten om de TV Boxen te vervangen. Ik hoor het graag van je. 

Tv-box gereset. Wil daarna naar een opgenomen programma kijken. Loopt meteen vast. De tijdsbalk eronder is helemaal roze, alsof ik het programma al gezien heb, terwijl dat niet zo is. Kan alleen maar terugspoelen met de achterlijk langzame T-Mobile “snelheid” van wel 16 keer! Is niet normaal. Andere tv-box hetzelfde. De fout zit niet in de tv-box, maar bij jullie in het systeem, programma of server. 

Nog even toevoegen: opgenomen programma kan niet doorgespoeld worden. Zeer vreemd. 

Reputatie 7

Hoi @t.stupers

 

Ik heb een tijdelijke oplossing. Als je direct na het starten van het opgenomen programma op 1 drukt, start het programma aan het begin. het lijkt erop dat de TV Box per ongeluk start aan het einde van het programma. Uiteraard werken we aan een permanente, beter oplossing!

Reputatie 3

@Sander en @t.stupers Ik heb het een paar dagen aangekeken maar ik zie nog steeds geen verbetering. Wanneer het afspelen start staat de opname 100% zeker aan het begin. (tenzij er natuurlijk iets achter de schermen mis is wat ik niet kan zien).

Het geluid valt nog steeds weg. Soms komt dat na een paar seconden weer terug. In andere gevallen moet ik het afpelen stoppen en weer opnieuw starten.

Het beeld gedraagt zich ook regelmatig vreemd. Dat valt stil terwijl het geluid doorgaat. Ook zie ik de ondertiteling terugspringen en dan weer verder gaan waar het moet. 

De problemen lijken dus groter te zijn. Herstarts (box én modem) maken niets uit.

succes met het oplossen van deze problemen.

Reputatie 7

Hi allen,

Sinds gisteravond is er een fix geweest waarbij de problemen met het Terug Kijken verholpen lijken te zijn. Mocht het onverwachts nog niet werken, raad ik aan om een herstart van de TV Box uit te voeren. Hoe je deze precies doet, vind je in dit topic: 

Om jullie zo goed mogelijk te informeren over de gang van zaken met betrekking tot dit issue, hebben we een topic waarbij we alles centraal houden. Je vindt dit in het volgende topic: 

 

Reputatie 3

Dank!Ik ga het testen en laat het weten in het nieuwe topic

Ben ik weer! 
Ik kijk een naar een opgenomen film, spoel door bij reclame en dan beginnen de kuren weer:

scènes gaan heen en weer terug. Telkens gaat de opname weer even terug en herhaalt hij een stukje en gaat weer een eindje vooruit waar de film was gebleven. Geluid valt dan weg en hapert 

stroom van tv box eraf en opnieuw gestart. Nog steeds hetzelfde probleem. Het lijkt wel of er een barst in de cd zit…

Reputatie 3

Ik had gisteravond geen last. Kon voor het eerst in bijna een jaar de reclame doorspoelen zonder jumps. Ik moest vooruit springen met een truc. (KIjk op hoeveel minuten de opname staat, zet afspelen weer aan en typ de afgespeelde tijd in plus een minuur of 7. 1 uur en 25 minuten moet ingetypt worden als 125)

Had ook geen last van dat heen en weer springen of stoppen van het geluid. Ik hou het vanavond opnieuw in de gaten en laat het weten.

Het lijkt erop dat de tv box geen goede/snelle verbinding heeft met de server. Gegevens van opgenomen programma’s in een reeks komen ook vertraagd binnen. Ik heb een 50 Mb glasvezel verbinding die 8 van de tien keer veel minder dan de helft aan downloadsnelheid heeft. 
zit hier mijn probleem? Moet ik upgraden? (Gebruik echter vaak alleen maar 1 tv en een ander toestel tegelijk)

Reputatie 3

Dat zou ik je echt niet kunnen vertellen. Ik merk wel dat op mijn 100Mbit dsl verbinding de boel flink vol zit met het tv kijken er bij. Of dat nu live is of een opname maakt niet zoveel uit. Weet je zeker dat je maar 50Mb hebt en geen 500? Indien 500 zou dat ruim genoeg moeten zijn… 

Nee, ik heb het basis abo. Werkte ook goed bij mijn vorige provider Telfort. Ik wacht wel even op het antwoord van T-Mobile, ik moet immers nog 10 maanden mijn abo uitzitten enwegstrepen wat het probleem kan zijn 😁.

Reputatie 3

Ik heb het gisteravond weer bekeken en ook hier ging het nu weer fout. De fix was dus geen fix.

Inderdaad: niets gefixeddoor T-Mobile. Staat wel goed hier in de Community, de inzet en de bereidwilligheid van het bedrijf, maar zijn ze deskundig?

Reputatie 3

Ik ben nu bijna een jaar klant van t-mobile thuis. en het heeft nooit zonder problemen gewerkt. Meestal geen echt hele grote problemen maar dingen waaraan je je op den duur gaat ergeren. Ik zie ook weinig oplossingen komen van t-mobile…. jammer.
Ik ben me dus aan het beraden of ik hier wel mee doorga……. 

Hier het zelfde, sinds een paar dagen is het terug kijken vanuit de cloud niet te doen. Zwaar irritant, ik heb meerdere films opgenomen en kan ze gewoon niet normaal terugkijken. Het geluid valt weg, scènes gaan soort elkaar. Kunnen jullie dit asap fixxen, we betalen extra voor cloud opname he.

Reageer