Beantwoord

Geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik


Verschillende keren valt ineens het geluid weg als ik opgenomen programma’s bekijk of bij het terug kijken. 

icon

Beste antwoord door Lisa 25 February 2022, 15:54

Bekijk origineel

196 reacties

Ben ik weer….  Met het oorspronkelijke probleem: geluid valt weg. Moet ik echt nu weer allerlei powerfully en resets uitvoeren? Blijft echt zwaar &@#%$¥! Elke keer opnieuw gezeik!

Reputatie 7

Dag allen, 

 

Ik ben hier druk mee bezig, maar ik heb het nog niet helemaal scherp. Daarom doe ik een beroep op jullie, @t.stupers, @AdriO en @VonTrox. Kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen?

  1. Speelt dit issue op enkele zenders of op alle? Welke?
  2. Speelt het wegvallen van het geluid (of andersom) ook bij Live TV-kijken?
  3. Speelt het wegvallen van het geluid ook als je alleen het geluid van de TV gebruikt (dus geen soundbar of andere apparatuur hebt aangesloten)? 
  4. Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem of zit hier iets tussen (switch of adapter)? Zo ja, wat zit hier tussen?
  5. Gebeurt het wegvallen telkens op hetzelfde moment (nadat je hebt teruggespoeld)? Zo kan ik achterhalen of het in de opname zit of dat het issue willekeurig om de zoveel tijd optreedt. 
  6. Hoe vaak gebeurt dit? Is het ook weleens een dag niet?
  7. Is het internet op het moment van wegvallen wél in orde? Of valt het internet gelijktijdig ook weg?

 

Ik probeer hier zo meer duidelijkheid over te krijgen. Dat is de weg naar de oplossing!

1 dit issue betreft alleen interactieve tv en opgenomen programma’s. Zenders nvt. 
2 life tv gaat goed. 
3 ja. 
4 ja, rechtstreeks aangesloten. 
5 treedt willekeurig op. De ene keer start de opname achteraan. Dan weer willekeurig midden in de opname geen geluid. Na vooruitspoelen heel vaak haperingen en backloops. 
6 na resets even weer goed en dan is het er ineens. 
7 internet blijft goed. Is puur alleen tv. 
 

Tot de volgende keer. Dan zullen je wel weer om dezelfde antwoorden vragen, die ik al 3 keer eerder heb gegeven…..

Reputatie 3

1 idem
2 idem
3 idem
4 er zit een switch tussen, maakt geen verschil als ik hem er tussenuit haal
5 treedt willekeurig op. Het probleem van een verkeerde startpositie heb ik niet. Inderdaad na vooruitspoelen (reclameblok) vaak haperingen en backloops
6 heb geen verschil gemerkt, na reset blijft het min of meer hetzelfde
7 geen haperingen in het internet opgemerkt.

Succes!

  1.  Alle zenders
  2.  Nee, geen issues
  3.  Nee, geen issues.
  4. ? Rechtstreeks aangesloten.
  5.  Totaal willekeurig.
  6.  Is moeilijk te bepalen vind ik, het “lijkt” consequent te zijn.
  7.  Nee, internet werkt prima, het is puur de stream vanuit de cloud (dus in mijn optiek gerelateerd met de cloud)

Laatste opmerking, gisteren avond RTL7, ik stop een uitzending voor kort pauze, start weer en beeld/geluid hapert, beeld staat compleet stil en springt ineens naar het moment van live uitzending en mis dus een aantal minuten.

 

Reputatie 7

Dank allen voor de antwoorden op mijn uitgebreide vragenrondje! Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. 

Reputatie 3

@Sander 

Gisteravond zat ik een opname te kijken op mijn laptop. Had een beresterk wifi signaal. De opname echter toonde vrijwel de zelfde kuren als kijken via mijn tv systeem thuis. Het lijkt er dus echt op dat er iets mis is op jullie servers…… 

Ik weet uiteraard niet op anderen dit ook ervaren…. 

 

Hier ook hetzelfde probleem met het zomaar wegvallen van het geluid bij opnames. Ik gebruik geen externe geluidsbronnen. Heb vanavond maar volgens protocol een reset gedaan en hopen dat het nu goed is. Echter na reset van de tv box lopen de favorieten tv zenders de verkeerde  richting weer op omhoog / omlaag, net nu ik sinds vorige week alles eindelijk goed had en dacht dat dit probleem ook was opgelost.

 

Ondanks alle beloftes van T-Mobile dat het probleem opgelost zou zijn of dat er hard aan wordt gewerkt (al 3 maanden 😂) vanavond weer uitval van geluid. Al 3 maanden tobben nu, nog 9 te gaan. Ik tel af. 

Reputatie 7

Hi guys,

Merci nog voor de aanvullingen! Ik wil jullie heel graag laten weten dat er morgen een meeting op de planning staat waarbij ik ga checken wat de status van dit issue is. Excuus dat jullie (nog) geen updates hebben doorgekregen. Dit komt omdat het probleem nog volop wordt onderzocht en er nog geen concreet nieuws is dat ik met jullie kan delen over de oplossing. 

Aangezien ik jullie echt graag op de hoogte wil blijven houden, hoop ik dat we hier morgen meer over horen. Zelf heb ik vanmiddag al lekker weekend, maar morgen komt de terugkoppeling van de meeting en die zal in dit topic voor of na het weekend worden gedeeld. Weet dus dat dit nog mijn volle aandacht heeft, want ik wil echt dat de problemen heel snel verdwijnen. Heel erg bedankt voor jullie engelengeduld en ik hoop snel meer te kunnen delen! 

Reputatie 7

Hi allemaal, hopelijk heeft iedereen een mooi weekend gehad! Zoals beloofd heb ik instructies doorgegeven aan mijn collega's om afgelopen vrijdag te bespreken tijdens een meeting. Er lijkt een mogelijke overlap te zijn met een ander algemeen issue dat momenteel speelt. Om deze reden dienen er dan ook nog steeds nieuwe voorbeelden verzameld te worden, zodat dit kan worden uitgesloten door de technische dienst. Ik blijf hierboven op zitten om zo de oplossing zo het snelste boven tafel te krijgen. Jullie horen weer van mij, zodra er een nieuwe update is! 

Goedemiddag, Hier ook hetzelfde probleem. Uitvallen van het geluid bij opnames. Ook meerdere malen een reset uitgevoerd. Is hier intussen al een oplossing voor gevonden?

Mvg Dave

Reputatie 3

@Davevh en @Lisa 

Nee, en ik moet zeggen dat ik mijn geduld begin te verliezen….. 

Reputatie 7

Hi @Davevh, onze technische dienst is hier nog druk mee bezig! Ik zie dat één van mijn collega's ook voor jou een verzoek heeft ingediend voor de technische dienst vorige week. Er wordt hier nog druk aan gewerkt en ik hoop dat ik hier morgen weer een update over te horen krijg. Morgen vindt er namelijk weer een meeting plaats, waarbij ik dit ga navragen. Zelf ben ik morgen vrij en heb ik deze opdracht doorgegeven aan één van mijn collega's, zodat ik dit na het weekend gelijk weer kan oppakken. Excuses voor het ongemak, want ik wil dat dit zo snel mogelijk voor jullie wordt gefixt. Het staat in ieder geval op onze radar en ik hoop dat de oplossing nabij is!

Hi @AdriO, ik kan me voorstellen dat je geduld op raakt en had ook heel graag gewild dat ik je al eerder kon verblijden met goed nieuws! Ik blijf dit in ieder geval voor jullie chasen en hoop snel wat te horen. Heel erg bedankt voor jouw engelengeduld. Ik kijk dan ook graag - zodra dit issue is opgelost - naar een passende compensatie voor jullie! 

Reputatie 3

Hoi @Lisa ,

Dank je voor je respons.

Ik zie dat je ontzettend je best doet om ons op de hoogte te houden en het vuurtje op te stoken binnen jouw organisatie. Ik kan me echter steeds minder vinden in de kwaliteit van de dienstverlening. Het duurt absoluut veel te lang voor er oplossingen zijn. Ik krijg de overtuiging dat t-mobile maar iets op de markt kiept en dat de klanten misbruikt worden om het platform te testen. Dat is best een veel gebruikte methode in softwareland om nieuwe versies zo snel mogelijk de deur uit te krijgen. Echter ik vind deze methode zeer, zeer kwalijk.

Ik vraag me dan ook werkelijk af wat een passende compensatie is voor het werk dat ik voor jullie heb verricht. Mijn normale uurtarief is € 80,- exclusief btw. Ik heb er nu zeker 20 uur in gestoken om dingen te testen. Daarnaast wil ik ‘beloond’ worden voor mijn geduld, zeg € 250. Dit zou dan nog opgehoogd moeten worden met een soort van ‘ergenispremie’, laten we zeggen ook van € 250,-. Dat komt op een totaal van € 2.100,00 excl. BTW.

En dan nog behoud ik mij het recht voor om de overeenkomst op te zeggen….. 

Ik zeg niet dat ik deze claim bij jullie neerleg maar het is wel ter illustratie van de tijd, moeite en ergernis die t-mobile veroorzaakt. 

Aangezien ik al vanaf het begin van de contractperiode (ca 1 jaar geleden) al problemen ondervindt en de onmacht / onwil van t-mobile om dit op te lossen, kun je spreken van een wanprestatie…… 

Ik weet zeker dat, als wij als gebruikers / abonnees deze zaken bij de consumentenbond, radar of zo iets dergelijks zouden aankaarten, t-mobile flink op haar plaat gaat.

Begrijp me goed, het is niets persoonlijks, tot nu toe ben jij de enige die probeert zaken terug te koppelen. Ik heb bijna mijn grens bereikt.

Ik ben heel verbaasd! Na een telefoontje 5 dagen geleden van een T-Mobile medewerker over hoe het nu ging bij mij, krijg ik gisteren ineens compleet onverwacht en voor besproken een verzoek om een Guidion afspraak te maken voor een monteur! Niets hiervan is met mij besproken en Guidion zelf weet ook niet wat er precies moet gebeuren. 
T-Mobile: ga ajb snel aan je communicatie met de klant werken!!!

Reputatie 7

Hi @AdriO, ik waardeer jouw terugkoppeling ontzettend! Ik blijf mezelf ook nog steeds hardmaken voor dit issue, omdat ik wil dat jij en andere klanten heel snel meer duidelijkheid krijgen. Hopelijk is de oplossing nu echt nabij. Ik heb in ieder geval vernomen dat deze issues zijn geschaald onder het probleem met Terug Kijken en Begin Gemist. Ik blijf dagelijks mijn collega's chasen of er al een update voor je is. Zodra er iets is dat ik aan je kan melden, klop ik gelijk in dit topic aan. Echt onwijs bedankt voor al jouw geduld! ❤️

Hi @t.stupers, ik had heel graag gelezen dat jij helemaal blij zou zijn met het verzoek van Guidion! Excuses dat jij dit niet zo ervaart. Ik was een lang weekend vrij en daardoor heb ik je jammer genoeg deze update nog niet zelf kunnen geven. Uit het verzoek dat ik heb ingediend bij de technische dienst, is er verder gekeken naar de tv stream en deze bleek af en toe slecht te zijn. Om deze reden is Guidion aangestuurd en hoop ik dat zij hier verder naar kunnen kijken. Is het wel gelukt om een datum in te plannen? Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten. Merci voor deze terugkoppeling, want de communicatie moet uiteraard volledig zijn! 

Reputatie 3

Hoi @Lisa …. terugkijken en begin gemist?

In essentie zijn het natuurlijk ook opnames die bekeken worden maar ik vraag me af of er dan wel in de juiste richting wordt gezocht. Terugkijken en Begin gemist (maar ook doorkijken na live pauzeren) werkt bij mij foutloos.

Mmmm alles zo overziend zou ik zeggen dat er iets mis is met de connectie tussen de accounts en de servers waar alle programma’s op opgeslagen zijn. Ik kan mij tenminste niet voorstellen dat alle programma’s die ik opneem naar een aparte plek in mijn account worden gekopieerd. Dat zou enorm veel schijfruimte meer kosten. Slechts een verwijzing in de database vanuit mijn account naar het fysieke opnamebestand klinkt mij logischer in de oren. En als die connectie dan iedere keer verbreekt en hersteld moet worden kan ik mij voorstellen dat het gaat haperen… Corrupte database file?

Nu ja, just a brainwave…. 

Succes er mee en ik probeer het nog even vol te houden….. 

 

@lisa: het gaat om goede communicatie: hoe kan ik nou inschatten of ik blij moet zijn met wat Guidion verder kan doen aan het probleem als zij zelf niet eens weten wat ze bij mij komen doen en jij dit niet eerst met mij bespreekt! Jouw eerste zin in jouw antwoord geeft mij het gevoel dat ik de domkop ben, maar dat is T-Mobile. Jouw collega belde een week geleden en die zei dat de download erg stabiel was.  Ik heb in overleg met Guidion de afspraak geannuleerd. Als je mij persoonlijk kunt overtuigen dat het probleem, wat trouwens veel meer mensen in de Community ervaren, bij mij ligt, dan kan er een nieuwe afspraak met Guidion gemaakt worden. 
 

Reputatie 7

Hi @AdriO, heel tof om te zien hoe je steeds zo goed meedenkt! Ik zet altijd alles door naar de technische dienst, aangezien het wellicht toch iets kan bijdrage aan het vinden van de oplossing. Heel erg bedankt voor je input en mocht dit ervoor zorgen dat de oplossing sneller achterhaald kan worden, dan laat ik dat zeker aan je weten! 💪

Hi @t.stupers, ik snap je punt helemaal! Dat is uiteraard niet mijn intentie geweest, sorry voor de miscommunicatie. De technische dienst heeft de opdracht gegeven aan Guidion om graag verder onderzoek bij jou uit te voeren, omdat de tv stream soms slecht is. De Guidion monteur zou dan vervoglens gaan kijken of er wellicht adapters worden gebruikt. En wanneer de oorzaak niet duidelijk is, om dan de mediaconverter / patckabels en het modem te vervangen. Het klopt inderdaad als een bus dat er aan dit overkoepelende probleem volop wordt gewerkt door onze technishe dienst, maar elk issue kan natuurlijk bij iedereen weer verschillen. Ik laat de keuze dan ook helemaal aan jou of jij zij willen dat de afspraak toch doorgaat. Mocht je nog verdere vragen hebben, schroom dan niet om die te stellen.

Alvast een heel fijn weekend voor jullie allebei! 

@lisa: kun je opnieuw een Guidion afspraak voor mij maken? Mvg Ton

Reputatie 7

Hi @t.stupers, yes uiteraard! Ik heb zojuist weer een nieuw verzoek ingediend en jij zult dan ook binnen enkele minuten een sms / e-mail ontvangen met daarin de afspraaktool. Ik hoop dat er snel een plekje vrij is, zodat de monteur op korte termijn bij je langs kan komen. Fingers crossed dat na het bezoek de problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen! 

Beste Lisa,

de Guidion monteur is 3 dagen geleden bij mij geweest. Hij heeft een defecte mediaconverter omgewisseld en een nieuwe router geplaatst. 
Maar erg jammer, het geluid blijft wegvallen. Vanavond ook weer 2 keer in een uur. Erg vervelend. 

17-11: Guidion monteur heeft mediaconverter, statuslampje uit=defect, vervangen. Ook router Zyxel.

Daarna life tv: 12.45: rtl4: blokkenbeeld en freeze! 

18-11: 19.40: terugkijken sint journaal geluid even weg. 19.50 weer. 

20-11:22.35: geluid weer weg. 

22-11: 10.00: geluid niet synchroon bij starten directe tv. Aan-/uitzetten en het

was weer goed. 

22-11: 10.00: geluid niet synchroon bij starten directe tv. Aan-/uitzetten en het was weer goed. 
 

17-11: Guidion monteur heeft mediaconverter, statuslampje uit=defect, vervangen. Ook router Zyxel.

Daarna life tv: 12.45: rtl4: blokkenbeeld en freeze! 

18-11: 19.40: terugkijken sint journaal geluid even weg. 19.50 weer. 

20-11:22.35: geluid weer weg. 

22-11: 10.00: geluid niet synchroon bij starten directe tv. Aan-/uitzetten en het

was weer goed. 

22-11: 10.00: geluid niet synchroon bij starten directe tv. Aan-/uitzetten en het was weer goed. 

Reageer