Beantwoord

Geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik


Verschillende keren valt ineens het geluid weg als ik opgenomen programma’s bekijk of bij het terug kijken. 

icon

Beste antwoord door Lisa 25 February 2022, 15:54

Bekijk origineel

196 reacties

Reputatie 7

Hi @t.stupers, wat ontzettend balen! Super goed dat je dit laat weten, want ik wil dat dit zo snel mogelijk voor eens en altijd goed werkt. Deze week zijn wij aan het testen met een nieuwe workaround die ik heel graag aan je wil voorleggen. 

Zou jij eens op de volgende manier de TV Box(en) willen resetten?

Je drukt als eerste op MENU op je afstandsbediening, vervolgens bovenaan in het menu ACCOUNT en dan onderaan INSTELLINGEN.  Vervolgens links in het menu TV Box en dan rechts bijna onderaan Reset TV Box.

Als hij vervolgens klaar is met resetten, dien je in te loggen met je klantnummer en pincode.  

Kan je aangeven of dit jouw probleem heeft verholpen? Ik ga heel erg duimen dat dit werkt. Ik hoor heel graag of dit heeft geresulteerd in de oplossing! ❤

Reputatie 3

@t.stupers en @Lisa 

Geloof het of niet (ik geloof het zelf ook niet) maar gisteravond toen ik weer de overbekende shit verwachtte werkt alles naar behoren….. 

Ik kon zelfs door opnames spoelen zonder met idiote sprongen geconfronteerd te worden.
De ‘zoveel minuten vooruit truck’ lijkt nu ook veel sneller te werken.

Nee Lisa, denk nu niet dat dit idiote probleem wat vele zwijgende gebruikers treft nu verholpen is. Dit is alleen een constatering op één moment….. 

Nogmaals ik geloof er geen barst van dat t-mobile de problemen heeft opgelost maar zal het monitoren.

Zoals een ieder weet luidt het spreekwoord: “een goede naam komt te voet en gaat te paard”.
Een ieder die dit niet snapt mag om uitleg vragen….. Ik ben namelijk bang dat deze zegswijze niet wordt begrepen bij een hoop t-mobile ‘dik-betaalde-functionarissen’. Wie de schoen past die trekke hem aan. Of wordt deze basisschool uitdrukking ook niet begrepen.

Dringend advies aan een ieder bij t-labiel zorg dat de huidige functionaliteit nu echt eens in orde is.
Ik heb nog een lijstje van minor issues klaar liggen. Echter, eerst de grote dingen.

Mazzel,

 

Adri

@adri. Inderdaad, vertrouwen is er bij mij ook niet zo veel na 4 maanden pappen en nathouden. Heb ook de reset uitgevoerd en zal dit ook monitoren. 

Reputatie 7

Hi @AdriO, dankjewel voor de terugkoppeling! Ik hoop heel erg dat dit blijft aanhouden, maar ik ben het helemaal met je eens dat de structurele oplossing hiervoor nog steeds dient te komen. Ik hoop deze ook echt met jullie te kunnen delen. Weet dat je altijd met al jouw problemen bij mij aan kunt kloppen, want ik zet dit graag door zodat er oplossingen voor kunnen komen. Daarnaast zou ik je willen vragen om dezelfde reset uit te willen voeren die ik heb meegegeven aan @t.stupers, omdat ik heel graag wil uitsluiten of deze workaround werkt. In ieder geval heel fijn dat je mij hebt voorzien van deze update, merci! 

Hi @t.stupers, super fijn dat je dit hebt uitgevoerd! Dankjewel en top dat jij dit blijft monitoren. Ik graag de uitkomst van je! 

Reputatie 3

@Lisa 
Ik heb de reset uitgevoerd en hou je op de hoogte….. 

Reputatie 7

Je bent een topper, dankjewel voor de moeite @AdriO! 💪

Reputatie 3

@Lisa geen probleem, het is ook in mijn belang.
Eerste bevindingen:
Het geluid stopte gisteravond één keer kort, beeld liep door.
Vanmorgen had ik het RTL4 ontbijtnieuws even gepauzeerd maar bleek bij hervatten vastgelopen te zijn.
Opnieuw geprobeerd met Begin Gemist maar moest dat twee keer doen alvorens ik het kon kijken.
Bij vooruit of terugspoelen van een opname stuitert het een en ander heen en weer. Stukje terug, stukje vooruit, stukje terug, stukje vooruit. Het maakt daarbij niet uit of ik vooruit of achteruit in de opname wil.

Eén en ander laat mij zien dat het nog niet is opgelost…… 
 

24-11: speciale reset. Beeld bevriest toch weer even, moet laden. 

25-11: directe uitzending rtl4: geluid totaal niet synchroon. Heen en weer zappen en het is weer in orde. 23.30: beeld loopt vast. 

25-11: 19.44: npo1 live tv: beeld bevriest 2 keer achter elkaar. 
 

ik heb er problemen bij gekregen! 
Met alle begrip voor de moeite die T-Mobile hier insteekt: het blijft aanklooien met al die foutjes in het systeem. KPN/Telfort heeft dit totaal NIET. Mijn besluit staat nu echt vast: ik wil dit niet, dit gerommel met de tv. Ik wil kwaliteit. Ik heb me echt vergist dat dit zo vanzelfsprekend was bij KPN/Telfort. Ik wil dit niet de rest van mijn contract zo hebben. Sorry T-Mobile, compenseer  me met wat korting voor deze rommel tv en ik hou mij mond nog tot ik weg ben bij jullie. Mijn vertrouwen dat dit opgelost wordt is nihil, ook gezien andere reacties hier op de community, die al 11 maanden lopen. 

Hier hetzelfde probleem. Vanavond alweer 2 keer een opname opnieuw gestart en moeten spoelen tot het moment waar ik was gebleven. Zo duurt het kijken van een programma van 1,5 uur minimaal een half uur langer. Nog los van de ergenis.

Hopelijk vinden jullie snel een oplossing.

Reputatie 7

Hi @AdriO, @t.stupers en @Joep.sharon, heel erg bedankt voor het testen en het doorgeven van deze terugkoppeling! Ik had heel erg gehoopt dat deze workaround zou werken, maar jammer genoeg heeft dit niet geresulteerd in een oplossing. Ik heb dit dan ook doorgegeven aan mijn collega's van de technische dienst. Wanneer jullie op de '1' toets drukken bij het afspelen van je programma, zorgt dit er dan voor dat de problemen verdwijnen? Wellicht dat deze wokaround voor jullie werkt. 

Wat betreft een vergoeding, hier hebben jullie zeker recht op. Echter kan ik dit pas in orde maken als het probleem is opgelost. Weet dat ik hier heel graag naar ga kijken voor jullie! ❤

Reputatie 3

@Lisa Ik laat mijn opnamen altijd 5 minuten van tevoren beginnen. I druk dan ook altijd de 5 in als ik ga kijken. Dit heeft er dus in ieder geval niet in geresulteerd dat de problemen verdwijnen. Ik weet niet of die 1 speciaal is en of ik dat dus ook moet testen. Ik hoor het wel.

Reputatie 7

Hi @AdriO, goed om te weten! De 1 heeft inderdaad hetzelfde effect. Dit zorgt ervoor dat er kort vooruit wordt gespoeld, waardoord de opname juist kan worden afgespeeld. Balen om te lezen dat ook dit niet het probleem oplost. Ik blijf mijn collega's achterna zitten om een structurele fix te krijgen voor dit issue! 

Ook ik heb al maanden last van wegvallend geluid bij het terugkijken vanuit mijn opnames (cloud). En ook ik heb dat soms de opnames het niet doen omdat ze bij het eind beginnen ipv bij het begin. Ik heb op dit forum alles hierover gelezen en door de maanden heen meermaals gereset, instellingen nagelopen etc. Dit is nu de 1e keer dat ik van mijzelf laat horen, maar bij deze: ik ben ontevreden.... dat er nu naar maanden nog steeds geen oplossing is. Ik ben tevreden met jullie mobiele netwerk maar ik heb ontzettend spijt van mijn overstap naar t-mobile televisie.  Deze problemen had ik nooit bij kpn.

Wat kunnen jullie nu concreet nog voor mij betekenen? Want ik heb liever vanuit jullie een oplossing, maar als dit nog lang duurt dan stap ik helaas toch over / weer terug bij kpn. (Mijn contract loopt binnenkort af).

Ik hoor graag van jullie.

 

Mvg Claudia

Reputatie 7

Dankjewel dat jij in dit topic ook jouw verhaal deelt @Claudia W! Ik kan me jouw gevoel zeker voorstellen en ik had ook gehoopt dat ik al een structurele oplossing met jullie kon delen. Jammer genoeg blijkt dit gecompliceerder te liggen en is onze technische dienst hier ontzettend druk mee bezig. Als ik een definitieve oplossing met je kon delen, dan had ik dat heel graag gedaan. Op dit moment kan ik wel de volgende workaround met je delen:

Wanneer je op de '1' toets drukt bij het afspelen van je programma, zorgt dit er dan voor dat de problemen verdwijnen? Ik hoop dat dit tot een verbetering bij jou leidt. Daarnaast hoop ik volgende week meer te kunnen delen over de structurele oplossing. Als hier iets bekend over is, dan zijn jullie de eerste die het horen! 💪

 

 

@T-Mobile:

Ik ben door een medewerkster van T-Mobile gebeld en heb als workaround de T-Mobile TV app als oplossing aangeboden gekregen. Ik heb die nu in gebruik. Werkt zonder tv box. Veel te omslachtige interface, gids zoeken: 5 tot 6 klikken! en terugkijken en opnemen veel handelingen. Wel sneller doorspoelen 64x. Goed beeld. Kan T-Mobile dit verbeteren, dan heeft deze app meer potentie dan de Tv box en Dan kan die retour met €5,- korting!

@Lisa ik probeer nu een paar keer geprobeerd om het probleem op te lossen door de “1” truc te gebruiken. Tot nu toe lijkt dit voor mij te werken.

niet de ideale oplossing maar iig iets. Ik laat je weten als ik weer tegen problemen aanloop.

Reputatie 7

Hi @t.stupers, dankjewel dat jij dit hier deelt! Lijkt het jou leuk om de feedback over de App met ons te delen? Dan kan ik je namelijk toevoegen om de nieuwe versies van de App te testen. Zo ja, zou je dan een privébericht naar mij willen sturen (door op mijn naam te klikken) en daarin jouw e-mailadres te vermelden inclusief de tv die jij hebt? Dan kan ik dat doorzetten. Vervolgens kun je vragen om lid te worden van de groep: https://community.t-mobile.nl/groups. Als je hier geen interesse in hebt, dan zorg ik dat deze feedback wordt doorgezet zodat we er samen een top App van kunnen maken! 😊

Hi @Joep.sharon, wat fijn dat deze workaround voor nu werkt! Ik ben heel blij om dit te lezen. Yes, trekt gerust weer aan de bel als ik je ergens mee kan helpen. Hopelijk volgt de structurele oplossing snel! 

 

 

@Lisa ik heb nog steeds dezelfde problemen met het wegvallen van geluid bij opnames terugkijken. Zojuist keek ik een opname terug, en viel het geluid na een paar minuten ineens weg. Toen heb ik dus jouw tip geprobeerd van op nummer 1 drukken. Het programma begon weer van voor af aan, en weer op exact hetzelfde moment viel het geluid weg. Dus... ik druk weer op 1, en wederom valt op hetzelfde moment het geluid weg. Probeer het nog eens... helaas.…enige optie is dus om de opname te stoppen, en terug in het menu opnieuw de opname te starten, toen deed geluid het weer.

Is er inmiddels al een structurele oplossing gevonden??

 

 

Groeten Claudia

 

 

 

Dankjewel dat jij in dit topic ook jouw verhaal deelt @Claudia W! Ik kan me jouw gevoel zeker voorstellen en ik had ook gehoopt dat ik al een structurele oplossing met jullie kon delen. Jammer genoeg blijkt dit gecompliceerder te liggen en is onze technische dienst hier ontzettend druk mee bezig. Als ik een definitieve oplossing met je kon delen, dan had ik dat heel graag gedaan. Op dit moment kan ik wel de volgende workaround met je delen:

Wanneer je op de '1' toets drukt bij het afspelen van je programma, zorgt dit er dan voor dat de problemen verdwijnen? Ik hoop dat dit tot een verbetering bij jou leidt. Daarnaast hoop ik volgende week meer te kunnen delen over de structurele oplossing. Als hier iets bekend over is, dan zijn jullie de eerste die het horen! 💪

 

 

 

Reputatie 7

Hi @Claudia W, super dat je dit gelijk met mij deelt! Wat balen om te lezen dat de workaround niet bij jou werkt. Ik heb vandaag weer een tv meeting staan, waarbij ik ga vragen hoe het zit met de structurele oplossing voor dit issue. Ik hoop echt dat ik dan meer met je kan delen en dat de oplossing nabij is! 

Reputatie 7

Hi guys, zoals ik voor het weekend aangaf hoopte ik dat ik een concrete update met jullie kon delen omtrent het Terug Kijken en Cloud Opnemen issue! Ik had heel graag wat anders mee willen delen, maar de permanente oplossing zal naar verwachting in het begin van het nieuwe jaar worden doorgevoerd. Zodra dit bekend is, dan ga ik dat met heel veel plezier met jullie delen.

Reputatie 3

Nou, ik zal er ook heel veel plezier aan hebben :joy:

Laten we hopen dat het eindelijk opgelost gaat worden…… 

Ik zou zeggen, deel je suf haha.

Overigens zijn er nog een zootje kleine issues naast deze grootste…..
Als je er aan toe bent geef je het maar aan dan zal ik ze ventileren…… 
Zorg in ieder geval dat je goed uitgerust bent en je ochtendbakkie al hebt gehad. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7

Hi @AdriO, dat zou sowieso een mooie start zijn van het nieuwe jaar! Haha telt een kopje thee ook? Ik ben hier om je te helpen, dus ik zit er helemaal klaar voor. Ik hoor heel graag de overige punten van je, zodat ik die voor je uit kan zoeken. Weet dat je altijd - of het nou om een groot of klein issue gaat - bij mij mag aankloppen. Kom maar op! 💪

@Lisa heb je al enig idee of dat ik en andere klanten die hebben geklaagd over het wegvallende geluid een vorm van compensatie krijgen? Feit is dat we al bijna een jaar deze klacht hebben, en dat het nog een tijdje gaat duren voordat het probleem is opgelost (Je schreef begin volgend jaar). Garanties zijn dus eigenlijk "tot aan de voordeur", en  ik betaal braaf iedere maand T-mobile terwijl het probleem dus al lange tijd speelt, nog geen oplossing, en mijn irritatie nu eerlijk gezegd groeit (sorry). ... ik hoor graag van je.

Mvg Claudia

Reputatie 7

Hi @Claudia W, dit vind ik een zeer terechte vraag van je! Ik wil hierin zeker coulant zijn en kijken wat ik voor vergoeding hierin kan betekeen. Echter kan ik dit pas in orde maken als het issue is verholpen, aangezien jullie recht hebben op een vergoeding over de gehele periode waarin deze problemen hebben gespeeld. Dit maak ik dan ook met liefde voor jullie in orde en dat zeg ik je via deze weg alvast graag toe. Weet jij voor nu voldoende? In begin januari wil ik hier graag naar kijken en als blijkt dat het issue dan nog niet is opgelost, dan maak ik graag een tussentijde vergoeding voor jullie in orde!

@Lisa daarin kan ik me vinden. Dan hoor ik graag van je in januari. Groetjes Claudia

Reageer