Beantwoord

Geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik


Verschillende keren valt ineens het geluid weg als ik opgenomen programma’s bekijk of bij het terug kijken. 

icon

Beste antwoord door Lisa 25 February 2022, 15:54

Bekijk origineel

196 reacties

Reputatie 7

Heel fijn om te lezen @Claudia W! Yes, ik houd hem op de radar! 💪

@Lisa 

Gisteravond toch weer een tegenvaller. Na een kwartier doorspoelen eindelijk aangekomen bij het moment waar ik was gebleven en wilde ik de opname afspelen. Helaas liep de opname wederom vast en niet op te lossen met de work around omdat de opname vanzelf weer vanaf het begin afspeelde.

2 vragen:

  • Hangt dit samen met het hier besproken issue?
  • Is er iets te doen aan de “doorspoelsnelheid”, met 16x de snelheid duurt een uur doelspoelen vrij lang.

ik hoor het graag!

Reputatie 3

@Joep.sharon Je kunt op de afstandsbediening het aantal minuten intikken waar de opname naar toe moet springen. 43 voor 43 minuten 143 voor 1 uur en 43 minuten. Het blijft allemaal balen maar wellicht verzacht het een beetje.

 

Reputatie 7

Hi @Joep.sharon, merci voor de duidelijke vragen! Ik ben super blij om te lezen dat @AdriO jou al top heeft geholpen met het tweede punt. Wat betreft het eerste punt: dit valt inderdaad onder het algemene issue waar begin volgend jaar de permanente oplossing voor komt. Ik hoop dat jij al lekker aan de slag bent gegaan met de tip van AdriO. Werkt dit beter voor je? Laat het vooral weten als je nog meer vragen hebt! 

Sinds een week ook een abonnement bij tmobile thuis met opname functie. Hier ook het probleem, maar valt op dat verschilt per opname. Toenstraks 1.5 uur zonder problemen. Zojuist een programma van 30 min en 2x opname gestopt en opnieuw aangezet.

 

in januari komt er een update?

 

Fijn dat er truckje is voor doorspoelen. Want 16x is erg langzaam.

Hier ook al een hele tijd het zelfde probleem. Tijdens het kijken van opnames stopt het geluid ineens ermee. Bij het opnieuw starten van de opname werkt het geluid weer. Mag hopen dat dit eens wordt aangepakt, probleem speelt al lang. Zelfde geld voor de wens van velen om ook 32x en 64x (of zelf 128x) door te kunnen spoelen.

Reputatie 7

Hi @Headhunter85 en @jk90, goed dat ook jullie aan de bel trekken! Ik hoop inderdaad dat ik in begin januari een update kan geven over de permanente oplossing voor dit issue. Heel erg bedankt voor jullie begrip! Top dat jullie het puntje van het doorspoelen aanstippen, hier deel ik vast een korte update voor. Onlangs hebben wij de functie om sneller door te spoelen getest. We hebben nog geen datum voor deze uitrol, maar weet dus dat dit er ook aan gaat komen! 💪

 

Hallo,

 

graag wil ook ik me melden met hetzelfde probleem van het wegvallen van het geluid / bevriezen van het beeld bij het terugkijken van opnames uit de cloud.

Ik ben absoluut niet alwetend maar vanuit mijn IT-achtergrond kan ik zeggen dat er een wezenlijk verschil zit tussen het kijken van live beeld en het afspelen van cloud opnames.

ook wij hebben bij het live kijken géén problemen maar bij het afspelen van een opname vrijwel continue.

ik hoop dus dat er snel een oplossing komt voor dit issue.

 

ik kom bij XS4All vandaan (weggegaan vanwege de KPN-perikelen) maar overweeg om per eerstvolgende gelegenheid toch ook weer bij T-Mobile weg te gaan!

 

groet,

Rob

Hi @Headhunter85 en @jk90, goed dat ook jullie aan de bel trekken! Ik hoop inderdaad dat ik in begin januari een update kan geven over de permanente oplossing voor dit issue. Heel erg bedankt voor jullie begrip! Top dat jullie het puntje van het doorspoelen aanstippen, hier deel ik vast een korte update voor. Onlangs hebben wij de functie om sneller door te spoelen getest. We hebben nog geen datum voor deze uitrol, maar weet dus dat dit er ook aan gaat komen! 💪

 

@Lisa is er inmiddels bekend wanneer dit issue wordt opgelost? Ik betaal extra voor opnames, maar kan nooit normaal kijken omdat meerdere keren per opname het geluid stil valt. 

Reputatie 7

Hi @rvaneerd en @jk90, thanks voor het aankaarten! Weet dat de oplossing nabij is. Mijn collega van de IT-afdeling houdt mij hiervan op de hoogte en krijgt hier aankomende vrijdag weer een update over binnen. Ik heb gevraagd of de exacte datum van de permanente oplossing dan met ons gedeeld kan worden, zodat ik jullie meer duidelijkheid kan geven. De oplossing ligt in ieder geval op het begin van dit jaar, dus op korte termijn. Ontzettend bedankt voor al jullie geduld van de afgelopen tijd. Graag wacht ik nog even tot vrijdag en vanaf dan ga ik aan de slag met de compensaties, zoals ik eerder met @Claudia W heb afgestemd. Ik houd jullie op de hoogte, beloofd! 

Dag allen, onlangs overgestapt van Ziggo en ook hier dezelfde problemen. Geluid van live uitzendingen loopt na enige tijd niet synchroon. Bij opnames valt het geluid plots weg. Spoelen is belachelijk traag en na pauzeren kan je niet doorspoelen (bij Ziggo wel, ook reclames). Na decennia lang vast te hebben gezeten aan Ziggo was ik er wel klaar mee. Ik wilde wat anders proberen. Helaas ben ik na 2 maanden al klaar met T-mobile :-( Ik hoop echt dat er snel een oplossing komt.

Reputatie 7

Hi @Camiel76, ik had echt heel graag een positieve ervaring gelezen! Heel goed dat jij hier jouw bevindingen deelt, want ik help je hier met alle liefde bij. Je geeft aan dat jij bij live tv-kijken last hebt van geluid en beeld dat niet synchroon loopt. Kan je enkele zenders/programma's met mij delen waarbij je dit hebt opgemerkt? Ook hoor ik graag of je dit op specifieke tijden ervaart of te allen tijde? Daarnaast hoor ik graag van je of jij gebruik maakt van externe audioapparatuur. Zo ja, ervaar jij dit probleem ook wanneer je deze apparatuur loskoppelt? 

Wat betreft het doorspoelen heb ik goed nieuws! De functie om sneller door te kunnen spoelen is inmiddels getest en dit zit er dan ook aan te komen. Ik kan alleen nog geen exacte datum hiervan geven, maar weet dat mijn collega's hier druk mee bezig zijn achter de schermen. Ik hoor het graag van je en laat het vooral weten als je nog andere punten voor mij hebt. Ik wil namelijk dat je helemaal tevreden bent! ❤

Dag Lisa, dank voor de snelle reactie. De problemen doen zich op bijna alle zenders voor. Ik heb geen externe apparatuur. Alle acties zoals zijn vermeld op dit forum, heb ik al uitgevoerd. Ook een harde reset na een call met de helpdesk en ook de instellingen van mijn TV heb ik al aangepast.
 

Ik merk het met name bij RTL4, zoals The Voice (maar dat zal wel even duren). Maar ook bij kinderprogramma’s op NPO zoals de cupcake cup.

 

Gisteren bij het terugkijken van GTST en Married at first sight viel meerdere malen het geluid volledig weg. Opname stoppen, opnieuw opstarten en het geluid is dan weer terug.

 

Als het geluid niet synchroon loopt, dan loopt het overigens vóór op het beeld. Ik heb ook het vermoeden dat het verschil gedurende een uitzending steeds meer wordt. Dus in het begin synchroon en later steeds minder.

 

Twee weken geleden tijdens The Voice heb ik een test gedaan met mijn Chromecast. Live uitzending casten vanaf mobiel naar Chromecast. Ook toen liep het geluid niet synchroon.

Reputatie 7

Hi @Camiel76, super dat je zo'n heldere terugkoppeling hebt doorgegeven! Ik heb hiervoor een verzoek ingeschoten bij de technische dienst om hier verder in te duiken. Ik houd dit de komende dagen goed voor je in de gaten en laat het aan je weten als hier wat uitrolt. Als je tot die tijd nog andere aanvullingen hebt, deel die dan vooral en dan voeg ik die graag toe! 💪

Hi Lisa, nog even een aanvulling:

 

19-1-22

GTST 20:30 geluid valt weg van de opname (live uitzending loopt nog. Dus kijken can de opname, terwijl de uitzending nog loopt)

21:01 geluid weg na doorspoelen Snack masters (idem, kijken van opname terwijl de live uitzending nog loopt)

21:45 Rooijakkers over de vloer, geluid weg (live uitzending loopt nog)

 

21-1-22

Box start niet op

Geluid blijft overigens weg en komt alleen terug door te stoppen en opnieuw te starten. 

Reputatie 7

Hi @Camiel76, thanks voor de aanvulling! Ik heb deze aanvullingen gelijk aan het onderzoek toegevoegd, want hoe meer informatie hoe beter. Ik check de aankomende dagen voor je of ik al een update aan je mee kan geven. 

Ik heb hetzelfde probleem. Ben net overgekomen van KPN naar T-Mobile maar begin spijt te krijgen. Geluid TV valt geregeld weg en geluid staat soms stil bij opnames. 

Ook het doorspoelen gaat belachelijk langzaam vergeleken met KPN (ook met Amino).

En de amino box gaat na een bepaalde periode uit als je radio luistert. 

Hi @rvaneerd en @jk90, thanks voor het aankaarten! Weet dat de oplossing nabij is. Mijn collega van de IT-afdeling houdt mij hiervan op de hoogte en krijgt hier aankomende vrijdag weer een update over binnen. Ik heb gevraagd of de exacte datum van de permanente oplossing dan met ons gedeeld kan worden, zodat ik jullie meer duidelijkheid kan geven. De oplossing ligt in ieder geval op het begin van dit jaar, dus op korte termijn. Ontzettend bedankt voor al jullie geduld van de afgelopen tijd. Graag wacht ik nog even tot vrijdag en vanaf dan ga ik aan de slag met de compensaties, zoals ik eerder met @Claudia W heb afgestemd. Ik houd jullie op de hoogte, beloofd! 

@Lisa Is er inmiddels bekend hoe de compensatie voor mij eruit komt zien? Gisterenavond viel geluid weer weg bij opname BigBrother. Ik volg dit topic inmiddels al enkele maanden, dat er nog steeds geen oplossing/ compensatie is gekomen, vind ik nu erg lang (te lang) duren. Ik verneem graag van je. Mag Claudia 

Het is ook te belachelijk voor worden dat zaken als dit zo lang moeten duren! Beetje actie zou fijn zijn. 
 

Er komt meestal een antwoord dat er ‘achter de schermen hard aan gewerkt wordt’. 

Dag Lisa, nog een aanvulling. Gisteren tijdens de uitzending van Beau bleef het beeld en geluid een minuut stilstaan. Dat was op 27-01 om 22:52.

Dag Lisa, weer een aanvulling. Tijdens live uitzending van ‘I can see your voice’ loopt het geluid wéér voor op het beeld. Het is echt bijzonder vervelend en ik hoop dat het snel wordt opgelost. 

Ik heb dezelfde ervaringen als hier boven. Geen geluid tijdens opnames, niet synchroon lopen van geluid en niet opstarten van de box. Word er niet goed van. Spijt dat ik ben overgestapt. Had nooit problemen, maar wilde glasvezel proberen.
Heb ook telefonisch contact gehad, waarna er werd gezegd dat de technische dienst mij binnen 2 dagen zou bellen. Dat is nog niet gebeurd. (December) Zeg meteen dat het een bekend probleem is en laat mij niet geloven dat er met mijn box/tv iets bijzonders aan de hand is. Hoe lang moet ik nog doorsukkelen? Tot mijn contract is afgelopen? Dat kan toch niet de oplossing zijn? Zit er schot in deze zaak? Ik verneem het graag! 

Reputatie 7

Hi @t.stupers@AdriO en @Joep.sharon@Claudia W@Headhunter85@rvaneerd@Camiel76@sander.wels en @wybereen, zojuist heb ik voor jullie de vergoeding in orde gemaakt voor de geluid issues die jullie de afgelopen weken/maanden ervaarden (en nog steeds ervaren) met Cloud Opnemen. Dit kunnen jullie terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie geduld van de afgelopen tijd! ☘️

Het blijkt dat de fix die er deze maand zou aankomen, de issues met het wegvallende geluid bij opnames niet oplost. Ik heb dan ook opnieuw de verzoeken ingediend voor de technische dienst om dit permanent te verhelpen. Bij de afgelopen tv meeting is namelijk besloten om via deze weg zo snel mogelijk de oplossing voor dit probleem te vinden. Hiervoor wil ik nog aan sommigen van jullie vragen of jullie ter aanvulling recente voorbeelden voor mij hebben van zenders/programma's. Deze informatie kan de technische dienst helpen om dit issue sneller te verhelpen. Ik houd alle onderzoeken nauwlettend voor jullie in de gaten en deel het direct als er nieuws is! 

Heel erg bedankt voor de aanvullingen @Camiel76, dit heb ik aan het onderzoek toegevoegd! 

Hi @Atlantis@Davevh en @VonTrox, graag hoor ik van jullie of jullie inmiddels van dit probleem af zijn. Als dit niet het geval is, dan hebben jullie uiteraard ook recht op de compensatie en maak ik die graag in orde. Ook schiet ik dan het verzoek voor de techniche dienst in, zodat jullie worden meegenomen in het vinden van de oplossing. 

Hi @t.stupers@AdriO en @Joep.sharon@Claudia W@Headhunter85@rvaneerd@Camiel76@sander.wels en @wybereen, zojuist heb ik voor jullie de vergoeding in orde gemaakt voor de geluid issues die jullie de afgelopen weken/maanden ervaarden (en nog steeds ervaren) met Cloud Opnemen. Dit kunnen jullie terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie geduld van de afgelopen tijd! ☘️

Het blijkt dat de fix die er deze maand zou aankomen, de issues met het wegvallende geluid bij opnames niet oplost. Ik heb dan ook opnieuw de verzoeken ingediend voor de technische dienst om dit permanent te verhelpen. Bij de afgelopen tv meeting is namelijk besloten om via deze weg zo snel mogelijk de oplossing voor dit probleem te vinden. Hiervoor wil ik nog aan sommigen van jullie vragen of jullie ter aanvulling recente voorbeelden voor mij hebben van zenders/programma's. Deze informatie kan de technische dienst helpen om dit issue sneller te verhelpen. Ik houd alle onderzoeken nauwlettend voor jullie in de gaten en deel het direct als er nieuws is! 

Heel erg bedankt voor de aanvullingen @Camiel76, dit heb ik aan het onderzoek toegevoegd! 

Hi @Atlantis@Davevh en @VonTrox, graag hoor ik van jullie of jullie inmiddels van dit probleem af zijn. Als dit niet het geval is, dan hebben jullie uiteraard ook recht op de compensatie en maak ik die graag in orde. Ook schiet ik dan het verzoek voor de techniche dienst in, zodat jullie worden meegenomen in het vinden van de oplossing. 

Lisa,

Bedankt voor de update, maar aangezien het feit dat het probleem én nog niet is opgelost én er eigenlijk nog geen uitzicht is op die oplossing snap ik niet dat we zo mager gecompenseerd worden.

Ik hoop dat dit snel duidelijk wordt.

Ik houd niet van dreigen maar ik ben serieus aan het overwegen om over te stappen naar een andere partij.

Groet,

Rob.

Reageer