Beantwoord

Geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik


Verschillende keren valt ineens het geluid weg als ik opgenomen programma’s bekijk of bij het terug kijken. 

icon

Beste antwoord door Lisa 25 February 2022, 15:54

Bekijk origineel

196 reacties

@Lisa Goedemiddag, wij ondervinden nog steeds geluidsproblemen bij opnames. Al is dit wel in mindere mate. 

Mvg Dave van Hunen.

Hoi Lisa, 

Bij mij doet het probleem zich al een tijd niet meer voor. Alle cloud opnames doen het naar wens. Thanks voor de update.. 

Grtjs Peter 

Hoi Lisa de problemen met het wegvallen van  geluid  bij opnames zijn bij mij al enige opgelost. Voor de rest gaat het sinds de laatste update weer even goed en hoop ook dat dit zo blijft. Zoals eerder aangegeven het tv kijken op zich niets mis mee, problemen ondervond ik in alle aanvullende opties , opnames , terug kijken, favorieten aanmaken , afspelen van opnames die vast liepen en een tijdje het wegvallen van geluid, en zacht geluid van de tv box op tv stand. Dat alles lijkt nu voor zover opgelost en blijft zo hoop ik. Groet Johan

Hoi Lisa de problemen met het wegvallen van  geluid  bij opnames zijn bij mij al enige opgelost. Voor de rest gaat het sinds de laatste update weer even goed en hoop ook dat dit zo blijft. Zoals eerder aangegeven het tv kijken op zich niets mis mee, problemen ondervond ik in alle aanvullende opties , opnames , terug kijken, favorieten aanmaken , afspelen van opnames die vast liepen en een tijdje het wegvallen van geluid, en zacht geluid van de tv box op tv stand. Dat alles lijkt nu voor zover opgelost en blijft zo hoop ik. Groet Johan

Hoi Johan, zijn er bij jou nog specifieke acties uitgevoerd (zoals update of omruilen van box, contact met technische dienst o.i.d.), of werkt het plots weer? Bij mij zie ik namelijk nog geen verbetering. Vast dank voor je reactie! Groet, Camiel

Hoi Camiel sinds april 2021 klant en ik heb een keer na veel problemen in juni een andere box gekregen, voor de rest is het steeds maar weer de box opnieuw opstarten, stroom eraf en internet kabel eruit en dan weer kabel terugplaatsen. Op deze manier af en toe wat problemen kunnen oplossen, maar erg leuk is het op deze manier niet steeds is er wel weer iets met die tv box. Gewoon tv kijken nooit probleem mee gehad maar juist alle extra opties erom heen waar je dus maandelijks extra voor betaald laten het juist afweten. Van het weekend maar weer eens een reset gedaan omdat ik na een laatste klacht bericht had gehad dat er in januari een update voor alle problemen zou komen. Tot nu toe werkt alles weer goed en hoop dat dit zo blijft want ik was er ook helemaal klaar mee.

 

@Lisa 

bedankt voor het waarmaken van de beloofde vergoeding. Prima inzet. Jammer blijft dat T-Mobile geen betrouwbare tv dienst via een tv box kan leveren. Daar verlies je me mee als klant. Ik gebruik nu de app. Die heeft een goede stabiele ontvangst, maar de menustructuur is dodelijk: 5 tot 6 keer klikken om de tv gids te zien is echt teveel, maar kan ook niet anders, omdat de afstandsbediening van de tv gebruikt moet worden. 

Nou alweer te vroeg gejuicht, ziatten vanavond een opname te kijken van Nederland 1 en plots viel halverwege de opname ineens dus het geluid weg terwijl het beeld doorloopt.Even stopgezet en weer opnieuw gestart en  toen was het weer goed. Hoop niet dat we dit gedonder nu weer krijgen nu net de nieuwe update uitgevoerd en nu is dit weer mis. Hopelijk word dit snel opgelost 😡

Hier gisterenavond precies hetzelfde. Ook een opname van NPO1. Plots het geluid weg. Opname gestopt en opnieuw gestart. Normaal weet de box waar je bent gebleven, maar dit keer niet. De box startte het programma vanaf het begin op 😡.

Reputatie 7

Hi @rvaneerd, goed dat je dit bij mij aangeeft! Ik heb voor ieder van jullie gehele kosten van Cloud Opnemen vergoed op basis van het moment dat jullie je in dit topic hebben gemeld. Voor jou heb ik dan ook één maand aangehouden. Als dit zich langer afspeelt, laat het mij dan gerust weten en dan pas ik dit voor je aan. Iedereen in dit topic heeft recht op dezelfde compensatie, dus hier trek ik één lijn in. Ik hoop dat je dit begrijpt. Ook wil ik alvast laten weten dat mijn collega van de technische dienst dit issue heeft doorgezet naar onze IT-afdeling, zodat er met extra man aan een oplossing kan worden gewerkt! 

Hi @Davevh, merci voor het doorgeven! Ik heb zojuist de vergoeding voor jou in orde gemaakt en ik heb het verzoek ingediend voor de technische dienst. Zou jij nog enkele voorbeelden van zenders/programma's aan mij door kunnen geven? Dan voeg ik dit aan het onderzoek toe. Fijn om te lezen dat het probleem minder is geworden, maar dit hoort natuurlijk helemaal te verdwijnen. Ik blijf je hier op de hoogte houden van het onderzoek!

Hi @VonTrox, super fijn om te lezen! Top dat je dit hier laat weten. Maak er een mooie dag van! 

Hi @Atlantis, ik werd helemaal vrolijk van jouw mooie update! Heel fijn dat dit issue al enige tijd is verdwenen bij je en mooi om te zien dat ook de rest van de problemen weg zijn. Ik baal er dan ook van dat jij gisteren toch weer hinder hebt ondervonden en heb voor de zekerheid ook voor jou een verzoek ingediend bij de technische dienst. Je kunt hier alle topics lezen. Ook heb ik een vergoeding voor je in orde gemaakt die je terug kunt zien in je My T-Mobile Thuis omgeving, aangezien je hiervoor ook met meerdere problemen kampte: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties

Hi @t.stupers, heel graag gedaan! Ik ben heel blij dat je tevreden de App gebruikt. Maar ik ben het met je eens dat tv-kijken met TV Box ook perfect hoort te werken. Dus hopelijk kan jij binnenkort toch weer met veel plezier ook mét TV Box tv-kijken. Dat punt over de menustructuur die zal ik intern nog eens aansnijden, om te zien of dit inderdaad niet minder kan worden. Merci voor jouw input! 

Hi @Camiel76, wat rot dat dit zich weer voordeed! Maar heel fijn dat je gelijk de moeite hebt genomen om dit door te zetten, want dit voorbeeld heb ik doorgezet voor bij het onderzoek. Merci!

@Lisa bedankt voor je reactie. 
Het probleem speelt bij ons al zo lang als we klant zijn (7 juni 2021). 
Ik heb alleen eerst van allerlei andere dingen geprobeerd en er is van alles tussen gekomen tot ik op dit topic in de community stuitte en daarop in stapte. 
Ik snap dat dat lastig is maar dat is het voor ons ook. 
groetjes, Rob

@Lisa Bedankt voor je reactie! Wij hebben de geluidsproblemen voornamelijk bij RTL4 (Goede tijden Slechte tijden en Married at first sight) en TLC (Sisterwives). Deze programma's neemt mijn vrouw vaak op. Fijn dat er hard aan gewerkt word.

Mvg Dave van hunen.

Reputatie 7

Hi @rvaneerd, merci voor de snelle aanvulling! Check, dan duik ik graag nog eens in de vergoeding en ik geef je een seintje in een privébericht als ik dit voor je in orde hebt gemaakt. Hopelijk kan jij vanaf dit jaar zonder zorgen gebruikmaken van Cloud Opnemen! ☘

Hi @Davevh, super fijn dat je dit doorgeeft! Ik heb dit direct aan het onderzoek toegevoegd. Want hoe meer voorbeelden, hoe beter. Ik laat het weten zodra er iets uitrolt! 💪

Hi @t.stupers@AdriO en @Joep.sharon@Claudia W@Headhunter85@rvaneerd@Camiel76@sander.wels en @wybereen, zojuist heb ik voor jullie de vergoeding in orde gemaakt voor de geluid issues die jullie de afgelopen weken/maanden ervaarden (en nog steeds ervaren) met Cloud Opnemen. Dit kunnen jullie terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie geduld van de afgelopen tijd! ☘️

Het blijkt dat de fix die er deze maand zou aankomen, de issues met het wegvallende geluid bij opnames niet oplost. Ik heb dan ook opnieuw de verzoeken ingediend voor de technische dienst om dit permanent te verhelpen. Bij de afgelopen tv meeting is namelijk besloten om via deze weg zo snel mogelijk de oplossing voor dit probleem te vinden. Hiervoor wil ik nog aan sommigen van jullie vragen of jullie ter aanvulling recente voorbeelden voor mij hebben van zenders/programma's. Deze informatie kan de technische dienst helpen om dit issue sneller te verhelpen. Ik houd alle onderzoeken nauwlettend voor jullie in de gaten en deel het direct als er nieuws is! 

Heel erg bedankt voor de aanvullingen @Camiel76, dit heb ik aan het onderzoek toegevoegd! 

Hi @Atlantis@Davevh en @VonTrox, graag hoor ik van jullie of jullie inmiddels van dit probleem af zijn. Als dit niet het geval is, dan hebben jullie uiteraard ook recht op de compensatie en maak ik die graag in orde. Ook schiet ik dan het verzoek voor de techniche dienst in, zodat jullie worden meegenomen in het vinden van de oplossing. 

Lisa,

Bedankt voor de update, maar aangezien het feit dat het probleem én nog niet is opgelost én er eigenlijk nog geen uitzicht is op die oplossing snap ik niet dat we zo mager gecompenseerd worden.

Ik hoop dat dit snel duidelijk wordt.

Ik houd niet van dreigen maar ik ben serieus aan het overwegen om over te stappen naar een andere partij.

Groet,

Rob.

@Lisa helaas bij mij weer fout gegaan. Bij het terugkijken van Over mijn lijk viel na 32 minuten het geluid weg. Dat was op 2-2-2022 om 22:30 uur. Bekijken van de opname stoppen en weer starten verhielp het probleem.

Ook het geluid van de radio luisteren valt zomaar weg als deze een aantal uren aan staat. Gisteren rond 17:30 uur is dat voorgekomen.

Reputatie 7

Hi @sander.wels, dankjewel voor de aanvulling! Heel fijn dat je zo helder dit voorbeeld doorzet, want dit heb ik aan het onderzoek toegevoegd. Mocht zich nog iets voordoen, laat het vooral weten. Ik hoop jullie snel iets te kunnen vertellen over de structurele oplossing! 💪

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil jullie graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek! Er wordt dus volop gezocht naar een oplossing. Omdat het is doorgezet naar een andere afdeling, kan het iets langer duren voordat ik een nieuwe update met jullie kan delen. Ik wil nog aan jullie vragen of jullie nog wat extra voorbeelden naar mij kunnen doorzetten? Ook al doet het probleem zich structureel voor, als jullie mij de datums en programma's/zenders kunnen laten weten van bepaalde opnames dan helpt dat mijn collega's heel erg. Ik blijf dit in ieder geval goed in de gaten houden en hoop op een spoedige en permanente oplossing! ☘

Reputatie 7

Hi allemaal, ontzettend bedankt voor jullie geduld en fijne medewerking van de afgelopen tijd! Ik heb goed nieuws: de algemene fix voor dit issue is nabij. Er zijn dan ook geen concrete voorbeelden meer nodig en onze IT-afdeling is een algemene fix voor iedereen met dit probleem aan het ontwikkelen. Ik hoop hier deze week nog meer over te horen en dan deel ik dat gelijk met jullie! Het wordt dus niet individueel aangevlogen, maar algemeen. Ik houd jullie op de hoogte!

Reputatie 7

Hi allemaal, ik ben onwijs blij dat ik het volgende met jullie kan delen! Ik heb vandaag te horen gekregen dat het issue van wegvallend geluid bij Cloud Opnames is opgelost. Kunnen jullie aangeven of jullie sinds vandaag weer Cloud Opnames kunnen maken en die vervolgens zonder wegvallend geluid kunnen bekijken? De opnames van hiervoor konden niet meer hersteld worden, maar vanaf nu zou alles weer vlekkeloos moeten werken. Ik kijk uit naar jullie reacties om zeker te weten dat dit probleem is gefixt. Dit zou een heel mooi begin van het weekend zijn! ✨

Dat zou fantastisch zijn Lisa! Ik ga het de komende tijd testen. 

@Lisa Super! Ik ga het in de gaten houden. Groetjes

Dat klinkt goed! Ga het ook in de gaten houden.

Ben ook blij met 64x vooruit spoelen!

Reputatie 7

Helemaal super! Zodra jullie eraan toe zijn gekomen om dit te testen, dan hoor ik graag het resultaat. Maak er nog een mooie zondag van! ☘️

Hi Lisa, helaas… het probleem is nog niet opgelost 🥴. Zojuist bij opname van ‘Beat the champions’ (live uitzending liep nog) viel het geluid 2 keer weg. 

Reputatie 3

Ook aan mijn kant viel het geluid weg. De opname van Project Rembrandt liep nog terwijl ik deze al aan het kijken was.

Reputatie 7
Badge +6

@Lisa Ik gebruik doorgaans de Apple TV (tot grote tevredenheid), maar toen ik laatst op de tv-box aangewezen was, viel me het volgende op. Stel dat je een opname gaat kijken die nog bezig is, dan valt het geluid weg zodra de opname het punt heeft bereikt waarop je begon met kijken. Concreet: als je de opname vanaf het begin start als de uitzending al 10 minuten bezig is, dan valt het geluid weg zodra je tot 10 minuten hebt gekeken. Op dat moment is de uitzending dus 20 minuten bezig. Als je de opname herstart, gaat hij (nu met geluid) verder waar je was gebleven (op 10 minuten). Als je dan weer 10 minuten hebt gekeken (in totaal dus 20, uitzending is dan 30 minuten bezig), valt het geluid weer weg. Enzovoorts. Hopelijk helpen deze observaties bij het oplossen van het probleem.

@Lisa Ik gebruik doorgaans de Apple TV (tot grote tevredenheid), maar toen ik laatst op de tv-box aangewezen was, viel me het volgende op. Stel dat je een opname gaat kijken die nog bezig is, dan valt het geluid weg zodra de opname het punt heeft bereikt waarop je begon met kijken. Concreet: als je de opname vanaf het begin start als de uitzending al 10 minuten bezig is, dan valt het geluid weg zodra je tot 10 minuten hebt gekeken. Op dat moment is de uitzending dus 20 minuten bezig. Als je de opname herstart, gaat hij (nu met geluid) verder waar je was gebleven (op 10 minuten). Als je dan weer 10 minuten hebt gekeken (in totaal dus 20, uitzending is dan 30 minuten bezig), valt het geluid weer weg. Enzovoorts. Hopelijk helpen deze observaties bij het oplossen van het probleem.

@Lisa Het geen wat @TMTV beschrijft ervaar ik momenteel nog. Zaterdagavond Big Brother Live ingesteld voor opname, programma gestart terwijl deze nog bezig was. Geluid viel op een gegeven moment weer uit, ongeveer op het moment dat ik de opname gestart ben tijdens de live uitzending. 

Reageer