Beantwoord

Geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik


Verschillende keren valt ineens het geluid weg als ik opgenomen programma’s bekijk of bij het terug kijken. 

icon

Beste antwoord door Lisa 25 February 2022, 15:54

Bekijk origineel

196 reacties

Reputatie 7

Hi @Camiel76 en @AdriO, ontzettend bedankt voor het snelle testen! Ik heb dit gelijk teruggekoppeld, want ik had heel erg op een andere terugkoppeling gehoopt. Ik baal hier erg van, dus ik ga dit direct weer oppakken!

Hi @TMTV en @jk90, merci voor de uitgebreide toelichting! Dit helpt zeker, dus super dat jullie dit doorzetten. Ik ga hiervoor meteen met mijn collega's van de technische dienst schakelen. Zodra ik een nieuwe update binnenkrijg, dan deel ik die gelijk! 

Reputatie 7

Hi @Camiel76@AdriO@TMTV en @jk90, ik heb jullie voorbeelden vandaag aangekaart tijdens een tv meeting! In deze update geef ik jullie graag meer duidelijkheid. Zoals ik onlangs aangaf, is het issue met wegvallend geluid bij Cloud Opnames verdwenen. Echter geldt dit niet als je een uitzending kijkt die op dat moment nog bezig is. Dit is ook opgemerkt door onze technische dienst en dit kunnen wij niet gelijk oplossen. Dit zal worden verbeterd in een volgende update. Excuses hiervoor! Klopt het dat jullie geen issues ervaren wanneer jullie een programma terugkijken die al is afgelopen? 

Als advies zou ik willen meegeven om gebruik te maken van Terug Kijken als jullie iets willen kijken wat op dat moment nog bezig is. Hier kan je ook bij veel zenders vooruitspoelen. Weet dat dit in ieder geval gesignaleerd is en dit gaat ook worden aangepakt. Zodra hier meer duidelijk over is, laat ik dat uiteraard tegen die tijd weten! 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Lisa Inmiddels gebruik ik alweer een tijdje de Apple TV, maar voor zover ik me kan herinneren ging het kijken van voltooide opnames altijd goed. Terug Kijken werkt inderdaad prima voor NPO-zenders, maar de commerciëlen kun je niet doorspoelen, wat voor mij de belangrijkste reden is om programma's op te nemen.

Op de Apple TV werkt het allemaal prima, dus ik red me wel. Mijn reactie was vooral bedoeld om het probleem wat preciezer te omschrijven zodat jullie het makkelijker kunnen reproduceren en oplossen. Maar wel fijn voor degenen die er last van hebben dat er aan gewerkt wordt. Gaat vast goed komen!

Reputatie 3

@Lisa Hoi hoi,

Het kopt dat er geen issues zijn als het opnemen klaar is. Aangezien ik dat al had geconstateerd kijk ik zoveel mogelijk reeds afgeronde opnames. Het speelt dus eigenlijk alleen maar bij het 20:00 journaal. Ik denk dat ik het eens ga proberen met begin gemist of terugkijken als ik later ben.

Overigens heb ik nog een paar andere dingetjes die me zijn opgevallen. Niets ernstig maar het zou mooi zijn als dat ook opgelost kan worden.

Ik heb het bovengenoemd journaal als serieopname ingesteld. Het gekke is dat dan ook het journaal van 18:00 uur wordt opgenomen. Niet ernstig, gewoon twee programma’s weggooien na het kijken.

Wat ik wel iets vervelender vindt is dat als een serie is afgelopen deze niet automatisch wordt verwijderd uit de geplande opnames. Op het moment dat de serie wordt herhaald worden weer vrolijk alle afleveringen opgenomen….. Ook als een aflevering bijvoorbeeld de volgende dag wordt herhaald deze wordt opgenomen. Niet heel erg, alleen vervelend. Daar moet toch iets aan te doen zijn? Unieke identificatienummers of zo.

Ook zou het mooi zijn (en dat is een suggestie) om een opname pas te stoppen als het echt pas afgelopen is. Wederom het Journaal als voorbeeld. Deze week duurde de journaals onverwacht langer ivm de situatie in de Oekraïne. De opname stopte vrolijk op de tijd zoals dat in de gids staat. Ik kan mij herinneren dat jaren geleden KPN bij de interactieve tv van toen een soort signaal stuurde als het programma begon en eindigde. Hierop werd de timer aangepast.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb het bovengenoemd journaal als serieopname ingesteld. Het gekke is dat dan ook het journaal van 18:00 uur wordt opgenomen. Niet ernstig, gewoon twee programma’s weggooien na het kijken.

Je zou de opname ook handmatig kunnen plannen, dus elke dag 20:00-20:30 NPO1. Dan worden de andere journaals niet opgenomen.

Ook zou het mooi zijn (en dat is een suggestie) om een opname pas te stoppen als het echt pas afgelopen is. Wederom het Journaal als voorbeeld. Deze week duurde de journaals onverwacht langer ivm de situatie in de Oekraïne. De opname stopte vrolijk op de tijd zoals dat in de gids staat. Ik kan mij herinneren dat jaren geleden KPN bij de interactieve tv van toen een soort signaal stuurde als het programma begon en eindigde. Hierop werd de timer aangepast.

T-Mobile is hierin afhankelijk van de gidsgegevens die door de zender worden aangeleverd. Als die gegevens door plotselinge ontwikkelingen niet up-to-date zijn, houdt de opname de oorspronkelijke tijden aan. Je kunt wel bij het inplannen van de opname ervoor kiezen om er extra tijd bij te doen, zowel vooraf als achteraf. Zo kun je eventuele uitloop opvangen.

Reputatie 1

Werkt spoelen en begin gemist op de Apple TV? Dit werkt bij mij op geen van de zenders en geen van de drie Apple TV’s. Als ik om 20u10 het Journaal inschakel en ik spoel terug en/of Begin Gemist, dan spoelt hij terug naar het moment dat ik gestart ben met kijken. Ik ook altijd alles maar op. 
 

Ander issue is dat als je begint met TV kijken (live/terug kijken/opname) de eerste paar seconde het geluid normaal is en daarna een stuk zachter wordt en je het volume een enorm stuk harder moet zetten. En je dus wezenloos schrikt als je naar een andere app schakelt op de ATV. ;)


Niemand hier last van? Heb dit zowel op de AppleTV HD, 4K als op de 4K 2021.

 

Reputatie 7

Hi @TMTV, juist helemaal top dat jij dit hier laat weten! Ik ben ook erg blij dat mijn collega's dit issue op de radar hebben, zodat dit verbeterd kan worden. Super om te lezen, dankjewel. En laat het vooral weten als jij nog andere punten hebt, dat helpt juist altijd enorm!

Hi @AdriO, super dat jij het Journaal eens wilt gaan bekijken via Begin Gemist of Terug Kijken! Dankjewel dat jij deze heldere feedback hier deelt, want dit zet ik altijd graag voor je door. Toevallig heeft iemand onlangs dit punt met herhalingen van Cloud Opnames aangestipt en hier heeft mijn collega bij aangegeven dat dit jammer genoeg niet aangepast kan worden. Ik had gehoopt dat dit inderdaad kon worden aangepast, maar wij kunnen dit niet vanuit het platform ondersteunen. Sorry hiervoor!

Wat betreft jouw laatste punt, dit vind ik ook zeker een goede! Ik ga bij een volgende tv meeting eens navragen wat hierin mogelijk is. Zoals @TMTV al zegt, zijn wij afhankelijk van hoe de gidsgegevens worden aangeleverd. Maar ik wil toch vragen of hier wat anders in mogelijk is. Hier kom ik bij je op terug, zodra ik een reactie heb gekregen. Tot die tijd zou ik zeker de tip van TMTV adviseren. Laat het vooral weten als jij nog andere punten hebt, want hopelijk maakt dit het kijken voor jou nóg leuker! 

Hi @Alain13, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Dit zou zonder problemen moeten werken, dus ik help je hier graag bij. Ter check: bekijk jij het journaal op RTL of op Ned 1? Bij commerciële zenders kan je namelijk geen reclame doorspoelen. Kan jij alvast aangeven welke iOS versie jij gebruikt? Als jij dit kan laten weten, dan dien ik graag een verzoek in voor onze technische dienst. Wat betreft jouw tweede punt: maak jij gebruik van externe audioapparatuur? Ik wil beide punten graag zo snel mogelijk voor je fixen! 

Reputatie 1

hi @Lisa zoals ik al aangaf is dit bij alle zenders en gebruik ik de laatste Apple TV T-Mobile app versie 1.5. Bij geen van de zenders werkt dus het terug spoelen en Begin Gemist. Heb het dus niet over het vooruit spoelen, want dat werkt voor de commerciele zenders inderdaad niet.

Qua audio gebruik ik inderdaad externe audioapparatuur.

Reputatie 7

Hi @Alain13, thanks voor jouw super snelle reactie! Check, helemaal helder. Ik wilde gelijk een verzoek inschieten, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op jouw abonnement uit. Kan je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan ga ik dat meteen voor je regelen!

Goed om te weten dat jij gebruik maakt van eigen apparatuur. Zou je eens willen checken of het issue zich ook voordoet wanneer je enkel het geluid van de tv gebruikt? Ik ben heel benieuwd! 😊

Reputatie 7

Hi @Alain13, ik wil jou via deze weg ook laten weten dat ik zojuist het verzoek heb ingediend bij de technische dienst voor het issue met terugspoelen! Ik houd dit de komende dagen voor je in de gaten en laat het hier weten, zodra ik een update kan delen. Zou jij nog terug kunnen komen op het stukje omtrent het geluid? Dan help ik je daar ook gelijk mee verder!  

Reputatie 1

Hi @Lisa, ik heb het vanavond even kort kunnen testen (vrouw en kinderen wilden gewoon TV kunnen kijken ;)), maar kon het zo gauw niet reproduceren. Ik kom erop terug, zodra ik goed heb kunnen testen.

Reputatie 1

Hi @Lisa, ik heb diverse uitgebreide test gedaan en leuke bevindingen daaruit gedaan. Ik heb maar voor het overzicht een nieuw topic gestart:

 

Reputatie 7

Hi @Alain13, super dat jij de moeite hebt genomen om zo uitgebreid het issue met het geluid toe te lichten! Ik pak dat probleem in jouw andere topic op. Voor wat betreft het spoelen, wil ik je vragen of jij ook een video hier dan delen van het euvel? De collega's van de technische dienst hebben laten weten dat het lastig te reproduceren is en dat een video hierbij kan helpen. Zou jij die hier kunnen delen? Dat zou heel fijn zijn, dankjewel! 

Reputatie 3

Het spoelen gaat hier ook nog steeds beroerd. Niet altijd maar wel erg vaak. Het spoelende beeld stopt een poos en springt dan een heel stuk verder of terug (net welke kant je op wilt). Het gekke is dat het niet altijd gebeurt. Het maakt ook niet uit van welke zender de opname afkomstig is. Ik doe nog steeds de x minuten truc om een hoop reclame te skippen. Meestal zit ik dan redelijk in de buurt.

Reputatie 7

Hi @AdriO, goed dat je dit aangeeft! Zou jij hier wellicht ook een filmpje kunnen plaatsen zodra zich dit weer voordoet? Dan dien ik ook voor jou graag een verzoek voor dit issue in. Daarnaast wil ik je aangeven dat ik onlangs jouw bovenstaande feedback heb doorgezet naar mijn collega's en ik ben nog in afwachting van een reactie. Zodra ik wat doorkrijg, dan laat ik dat aan je weten! 

Hier helaas ook weer. Bij RTL 4 expeditie Robinson.

Reputatie 7

Hi @Headhunter85, thanks voor het laten weten! Klopt het dat jij hier weer het wegvallende geluid mee bedoelt bij een Cloud Opname? Ik hoor graag van je of dit een opname was, die op dat moment nog live bezig was. Dit is iets wat onze technische dienst gaat aanpakken in een volgende update. Sorry voor het ongemak! 💪

@Lisa 

Volgens mij was dat wel het geval,  dat we een opname bekeken welke live bezig was. Afgelopen weekend ook bij heel Holland bakt.

Reputatie 7

Hi @Headhunter85, goed om te weten! Mijn advies is om bij programma's die nog bezig zijn, gebruik te maken van Terug Kijken. Hierbij kun je ook de meeste zenders vooruitspoelen. Zo ervaar jij niet dit issue!

 

Reputatie 3

@Lisa  Ik gooi het ook maar even hier neer maar alle opnames zijn verdwenen uit mijn account. Heb geprobeerd hiervoor een apart topic te maken maar ook dat lukt niet. Geen opnames zichtbaar met de tv box en ook niet in de app. Ik hoop dat jullie recente back ups hebben…. Ik baal zo ontzettend van de voortdurende shit prestaties van t-mobile… 

Overigens, dit kan geen bedieningsfout van mij zijn want het gebeurde, zo is gebleken, terwijl we een opname zaten te bekijken.

Per direct herstellen a.u.b.

Adri

 

Reputatie 7

Hi @AdriO, heel goed dat je dit hier laat weten en wat rot dat dit is gebeurd! Ik heb hier gelijk een verzoek voor ingediend en één van mijn collega's voor aan de mouw getrokken om hierbij te helpen. Zodra ik hier een update over hoor, dan laat ik het je weten. Kan je aangeven of dit issue nog steeds speelt of heeft het zichzelf toevallig op miraculeuze wijze opgelost dit weekend? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 3

Hoi @Lisa ,

De ‘oude’ opnames zijn nog steeds verdwenen. Na 5 dagen pas een reactie… pfffff, wat een club. Best balen want er zaten een aantal programma’s bij die ik best graag wilde zien. Maar in het licht van alle wereldgebeurtenissen: waar hebben we het eigenlijk over. 

Echter, en daar gaat het ook om, als ik een opname maak beschouw ik deze opname als mijn data. Dit impliceert dat mijn data niet veilig is bij t-mobile. Dat is een teken aan de wand en zorg gevend. Als mijn data zo makkelijk kan verdwijnen en er blijkbaar geen backups zijn, hoe zit het dan met de rest van het t-mobile systeem. Bottom line…. ik vertrouw het allemaal voor geen meter. Of jij houdt ons aan het lijntje, of de organisatie poeiert jou ook af. In ieder geval blijkt t-mobile een zeer incompetente club te zijn voor het hele tv gebeuren. Jullie reclames zijn misleidend en ik verbaas me er ook dagelijks over dat er geen grote rechtzaken zijn aangespannen. Met de manier waarop de praktijk zich ontvouwt zou dit zeer wel mogelijk zijn. Immers, ik ben sinds oktober 2020 klant en heb nog geen dag zonder rariteiten of problemen tv (inclusief opnames, begin gemist, terug kijken) kunnen kijken. Er wordt mij € 25 compensatie geboden terwijl er naar mijn mening echt sprake is van een wanprestatie waarbij volledige restitutie van de abonnementsgelden op zijn plaats is. Dan laat ik maar even liggen wat er voor vergoeding zou moeten worden betaald voor het feit dat t-mobile haar klanten misbruikt als beta tester voor een slecht doordacht en geïmplementeerd systeem. Let wel, het gaat niet alleen om mij maar om alle tv klanten waarbij ik er van overtuigd ben dat het merendeel dezelfde problemen ondervindt maar niet klaagt.

De nieuwe opnames gaan gewoon weer goed. Wat meer is; het doorspoel probleem lijkt zich niet meer voor te doen. Wel had mijn vrouw gisteravond weer een geluidsstop bij een opname van een aantal dagen geleden. Het lijkt er dus op dat deze issue slechts gedeeltelijk is opgelost.

Zie maar wat je er mee doet…… 

In ieder geval succes er mee….. 

 

Reputatie 7

Hi @AdriO, dankjewel voor deze heldere terugkoppeling en excuses voor de latere reactie! Ik kan mij jouw eerste opmerking zeker voorstellen en wil dan ook heel graag uitzoeken wat er hier is gebeurd. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat opnames zo maar verdwijnen, dus dat wil ik tot op de bodem uitzoeken én natuurlijk hoop ik dat wij de verloren opnames nog kunnen terughalen. Weet dat wij niemand aan het lijntje houden en ik ook graag wil weten hoe de vork in de steel zit. 

Ik had graag een andere ervaring gelezen, maar ik waardeer het dat jij zo eerlijk bent. Wij willen dat iedereen met plezier van zijn/haar TV-abonnement geniet. Dus om te horen dat jij enkel problemen ervaart, daar word ik zelf ook niet blij van. Ik ga er nog eens voor je induiken om te zien of ik met een passendere compensatie kan komen. Goed dat je de geluidsstop aangeeft. Kan je laten weten bij welke opname/zender dit was? Dan ga ik hier ook verder naar kijken. Je kan mij altijd alles vragen, dus blijf dat ook zeker doen. Ik wil jouw ervaring echt volledig verbeteren! 

Reputatie 3

Het was bij het terugkijken van The Huntsman, Winters War (wellicht heb ik de titel niet helemaal goed onthouden) Het was op Net5 op 25 maart jl.

Over dat lijntje: het is natuurlijk niet vreemd dat ik dat denk. Na bijna anderhalf jaar nog steeds niet optimaal gebruik kunnen maken van het platform, te lezen krijgen dat sommige (in mijn ogen) bugs niet op te lossen zijn geeft mij de indruk dat t-mobile maar wat aan het rommelen is. Ook het feit dat er helemaal niets vanuit de TD of organisatie wordt gecommuniceerd naar de klanten geeft voor mij aan dat de klant niet centraal staat maar de eigen krakkemikkerige, teleurstellende organisatie. 

Ik begrijp ook helemaal niet hoe dat komt. Ik ben ook zakelijke klant voor mobiele telefonie en heb hier over het algemeen een goede relatie gehad. Het lijkt wel of er twee t-mobile organisaties zijn; Eén die het snapt en één die er gewoon helemaal niets van snapt.

Nou, ik hoor het wel weer…. 

 

Reputatie 7

Hi @AdriO, thanks voor de aanvulling! Dit heb ik achter de schermen aangevuld, want ik wil echt dat naar alle punten die jij aankaart wordt gekeken. Zo kunnen wij er samen voor zorgen dat jij meer plezier krijgt in tv-kijken en jij het vertrouwen weer terugkrijgt. Ik houd je op de hoogte, zodra er iets uitrolt! 💪

Reageer