Beantwoord

geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik

  • 27 August 2021
  • 36 reacties
  • 481 Bekeken

Verschillende keren valt ineens het geluid weg als ik opgenomen programma’s bekijk of bij het terug kijken. 

icon

Beste antwoord door Sander 27 September 2021, 09:20

Bekijk origineel

36 reacties

1 dit issue betreft alleen interactieve tv en opgenomen programma’s. Zenders nvt. 
2 life tv gaat goed. 
3 ja. 
4 ja, rechtstreeks aangesloten. 
5 treedt willekeurig op. De ene keer start de opname achteraan. Dan weer willekeurig midden in de opname geen geluid. Na vooruitspoelen heel vaak haperingen en backloops. 
6 na resets even weer goed en dan is het er ineens. 
7 internet blijft goed. Is puur alleen tv. 
 

Tot de volgende keer. Dan zullen je wel weer om dezelfde antwoorden vragen, die ik al 3 keer eerder heb gegeven…..

Reputatie 1

1 idem
2 idem
3 idem
4 er zit een switch tussen, maakt geen verschil als ik hem er tussenuit haal
5 treedt willekeurig op. Het probleem van een verkeerde startpositie heb ik niet. Inderdaad na vooruitspoelen (reclameblok) vaak haperingen en backloops
6 heb geen verschil gemerkt, na reset blijft het min of meer hetzelfde
7 geen haperingen in het internet opgemerkt.

Succes!

  1.  Alle zenders
  2.  Nee, geen issues
  3.  Nee, geen issues.
  4. ? Rechtstreeks aangesloten.
  5.  Totaal willekeurig.
  6.  Is moeilijk te bepalen vind ik, het “lijkt” consequent te zijn.
  7.  Nee, internet werkt prima, het is puur de stream vanuit de cloud (dus in mijn optiek gerelateerd met de cloud)

Laatste opmerking, gisteren avond RTL7, ik stop een uitzending voor kort pauze, start weer en beeld/geluid hapert, beeld staat compleet stil en springt ineens naar het moment van live uitzending en mis dus een aantal minuten.

 

Reputatie 7
Badge +6

Dank allen voor de antwoorden op mijn uitgebreide vragenrondje! Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. 

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @t.stupers @AdriO ,

Ik ga graag met jullie meedenken naar een oplossing. Nu zie ik dat jullie beiden gebruik maken van een extern geluidsysteem, waaraan de tv box is gekoppeld. Om te checken of het probleem ook voorkomt zonder deze apparatuur ertussen, wil ik jullie vragen om dit te testen. Hierdoor kunnen we uitsluiten waar het probleem zit en verdere stappen zetten, maar nu met meer duidelijkheid. Ik hoor het dan ook graag! 

Ook hoi Boris,

Het probleem is: eerst onsynchroon geluid, dan wegvallen van geluid en daarna bevriest het beeld. Met of zonder soundbar ingeschakeld en op beide tv boxen. Na een poosje en na het stoppen van interactieve tv, loopt het beeld en geluid weer. 
 

succes met jullie zoektocht. 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @t.stupers,

Slim dat je aan de bel trekt! Weet je of je dit probleem zich op beide TV Boxen afspeelt óf enkel op één van de twee? In dat laatste geval, om welk serienummer gaat het?

Daarnaast, maak je gebruik van externe geluidsapparatuur?

Zo te zien heb je zelf al de stappen uitgevoerd die ik voor ogen had. Mooi meegenomen, bedankt! :relaxed:

Reputatie 5
Badge +2

Hi allen,

Sinds gisteravond is er een fix geweest waarbij de problemen met het Terug Kijken verholpen lijken te zijn. Mocht het onverwachts nog niet werken, raad ik aan om een herstart van de TV Box uit te voeren. Hoe je deze precies doet, vind je in dit topic: 

Om jullie zo goed mogelijk te informeren over de gang van zaken met betrekking tot dit issue, hebben we een topic waarbij we alles centraal houden. Je vindt dit in het volgende topic: 

 

Hier het zelfde, sinds een paar dagen is het terug kijken vanuit de cloud niet te doen. Zwaar irritant, ik heb meerdere films opgenomen en kan ze gewoon niet normaal terugkijken. Het geluid valt weg, scènes gaan soort elkaar. Kunnen jullie dit asap fixxen, we betalen extra voor cloud opname he.

Ben ik weer….  Met het oorspronkelijke probleem: geluid valt weg. Moet ik echt nu weer allerlei powerfully en resets uitvoeren? Blijft echt zwaar &@#%$¥! Elke keer opnieuw gezeik!

Reputatie 1

Dank!Ik ga het testen en laat het weten in het nieuwe topic

Reputatie 6
Badge +2

Hi guys,

Merci nog voor de aanvullingen! Ik wil jullie heel graag laten weten dat er morgen een meeting op de planning staat waarbij ik ga checken wat de status van dit issue is. Excuus dat jullie (nog) geen updates hebben doorgekregen. Dit komt omdat het probleem nog volop wordt onderzocht en er nog geen concreet nieuws is dat ik met jullie kan delen over de oplossing. 

Aangezien ik jullie echt graag op de hoogte wil blijven houden, hoop ik dat we hier morgen meer over horen. Zelf heb ik vanmiddag al lekker weekend, maar morgen komt de terugkoppeling van de meeting en die zal in dit topic voor of na het weekend worden gedeeld. Weet dus dat dit nog mijn volle aandacht heeft, want ik wil echt dat de problemen heel snel verdwijnen. Heel erg bedankt voor jullie engelengeduld en ik hoop snel meer te kunnen delen! 

Na de hele boel weer resetten (veel werk en al vaak gedaan in de maand dat ik nu bij T-Mobile Thuis zit!) blijft het geluid nu goed werken. Ik denk dat het bij jullie zit. Ik hou het in de gaten. Bedankt voor  snelle reactie! Gr Ton

Tv-box gereset. Wil daarna naar een opgenomen programma kijken. Loopt meteen vast. De tijdsbalk eronder is helemaal roze, alsof ik het programma al gezien heb, terwijl dat niet zo is. Kan alleen maar terugspoelen met de achterlijk langzame T-Mobile “snelheid” van wel 16 keer! Is niet normaal. Andere tv-box hetzelfde. De fout zit niet in de tv-box, maar bij jullie in het systeem, programma of server. 

Nog even toevoegen: opgenomen programma kan niet doorgespoeld worden. Zeer vreemd. 

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @t.stupers , 

Dank je wel voor de snelle terugkoppeling en het duidelijk aankaarten waar het zit. Helemaal helder! Ik wil graag kijken of een fabrieksreset van de TV Box het probleem doet oplossen. Hoe je deze precies doet, is te vinden op onze Wiki: 

De TV Box wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen en zorgt ervoor dat hij weer helemaal ‘schoon’ wordt. Mocht dit onverwachts niet de oplossing zijn, dan kunnen we kijken naar de volgende stappen en eventueel een ruil inzetten om de TV Boxen te vervangen. Ik hoor het graag van je. 

Reputatie 7
Badge +6

Dag allen, 

 

Ik ben hier druk mee bezig, maar ik heb het nog niet helemaal scherp. Daarom doe ik een beroep op jullie, @t.stupers, @AdriO en @VonTrox. Kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen?

  1. Speelt dit issue op enkele zenders of op alle? Welke?
  2. Speelt het wegvallen van het geluid (of andersom) ook bij Live TV-kijken?
  3. Speelt het wegvallen van het geluid ook als je alleen het geluid van de TV gebruikt (dus geen soundbar of andere apparatuur hebt aangesloten)? 
  4. Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem of zit hier iets tussen (switch of adapter)? Zo ja, wat zit hier tussen?
  5. Gebeurt het wegvallen telkens op hetzelfde moment (nadat je hebt teruggespoeld)? Zo kan ik achterhalen of het in de opname zit of dat het issue willekeurig om de zoveel tijd optreedt. 
  6. Hoe vaak gebeurt dit? Is het ook weleens een dag niet?
  7. Is het internet op het moment van wegvallen wél in orde? Of valt het internet gelijktijdig ook weg?

 

Ik probeer hier zo meer duidelijkheid over te krijgen. Dat is de weg naar de oplossing!

Reputatie 1

Helaas gebeurt dit bij mij ook regelmatig. Geluid stopt en gaat dan soms na ±10 seconden weer verder. Soms moet ik de het bekijken van de opname stoppen en weer opnieuw starten. 

Decoder herstart, modem van stroom en weer opgestart. Het blijft tot nu toe regelmatig misgaan.

Is hier een oplossing voor?

Ben ik weer! 
Ik kijk een naar een opgenomen film, spoel door bij reclame en dan beginnen de kuren weer:

scènes gaan heen en weer terug. Telkens gaat de opname weer even terug en herhaalt hij een stukje en gaat weer een eindje vooruit waar de film was gebleven. Geluid valt dan weg en hapert 

stroom van tv box eraf en opnieuw gestart. Nog steeds hetzelfde probleem. Het lijkt wel of er een barst in de cd zit…

Reputatie 1

Ik had gisteravond geen last. Kon voor het eerst in bijna een jaar de reclame doorspoelen zonder jumps. Ik moest vooruit springen met een truc. (KIjk op hoeveel minuten de opname staat, zet afspelen weer aan en typ de afgespeelde tijd in plus een minuur of 7. 1 uur en 25 minuten moet ingetypt worden als 125)

Had ook geen last van dat heen en weer springen of stoppen van het geluid. Ik hou het vanavond opnieuw in de gaten en laat het weten.

Reputatie 6
Badge +2

Hi allemaal, hopelijk heeft iedereen een mooi weekend gehad! Zoals beloofd heb ik instructies doorgegeven aan mijn collega's om afgelopen vrijdag te bespreken tijdens een meeting. Er lijkt een mogelijke overlap te zijn met een ander algemeen issue dat momenteel speelt. Om deze reden dienen er dan ook nog steeds nieuwe voorbeelden verzameld te worden, zodat dit kan worden uitgesloten door de technische dienst. Ik blijf hierboven op zitten om zo de oplossing zo het snelste boven tafel te krijgen. Jullie horen weer van mij, zodra er een nieuwe update is! 

Het lijkt erop dat de tv box geen goede/snelle verbinding heeft met de server. Gegevens van opgenomen programma’s in een reeks komen ook vertraagd binnen. Ik heb een 50 Mb glasvezel verbinding die 8 van de tien keer veel minder dan de helft aan downloadsnelheid heeft. 
zit hier mijn probleem? Moet ik upgraden? (Gebruik echter vaak alleen maar 1 tv en een ander toestel tegelijk)

Reputatie 1

@Sander 

Gisteravond zat ik een opname te kijken op mijn laptop. Had een beresterk wifi signaal. De opname echter toonde vrijwel de zelfde kuren als kijken via mijn tv systeem thuis. Het lijkt er dus echt op dat er iets mis is op jullie servers…… 

Ik weet uiteraard niet op anderen dit ook ervaren…. 

 

Reputatie 1

Dat zou ik je echt niet kunnen vertellen. Ik merk wel dat op mijn 100Mbit dsl verbinding de boel flink vol zit met het tv kijken er bij. Of dat nu live is of een opname maakt niet zoveel uit. Weet je zeker dat je maar 50Mb hebt en geen 500? Indien 500 zou dat ruim genoeg moeten zijn… 

Nee, ik heb het basis abo. Werkte ook goed bij mijn vorige provider Telfort. Ik wacht wel even op het antwoord van T-Mobile, ik moet immers nog 10 maanden mijn abo uitzitten enwegstrepen wat het probleem kan zijn 😁.

Reageer