Beantwoord

Geluid valt weg bij Samsung televisie


Reputatie 3
  • is King of Content
  • 104 reacties
Goedendag

Sinds enkele maanden valt het ons op dat het geluid op de Samsung televisie Regelmatig wegvalt voor tussen de 1 en 5 seconden ongeveer.
De box heb ik al gereset,modem gerest en van de stroom gehaald en een andere HDMI poort op de tv geprobeerd, dit helpt niet
Graag zouden wij die opgelost zien want het is erg storend
icon

Beste antwoord door Sander 12 June 2019, 12:48

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6
Ik zie dat je alles geprobeerd hebt, alleen zie ik niet of je al een andere HDMI kabel geprobeerd hebt?
Reputatie 3
Ook heb ik inderdaad al een nieuwe HDMI kabel aangesloten wat zonder resultaat was. Het wegvallen van geluid is erg hinderlijk en hoop dat het snel wordt opgelost.
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @staub,

Dat is inderdaad erg hinderlijk. Niet fijn kijken zo en dat moet natuurlijk opgelost worden. Naast de goede vraag van Glassertje, heb ik ook enkele vragen om te kijken waar het probleem precies zit:

  • Welke decoder heb je?
  • Hoe heb je de reset uitgevoerd?
  • Heeft de TV de laatste firmware update?
Hoor graag van je.
Reputatie 3
Ik heb de utp kabel uit de decoder gehaald, stroom eraf gezet, modem spanningsloos gemaakt voor minstens 5 minuten.
daarna modem weer Opspanning gezet totdat er een melding op de tv kwam over de ethernetkabel / utp dineren gedaan en gewacht op beeld.

decoder is een amulst 515B
Reputatie 7
Badge +4
Heb je ook naar de firmware van de TV gekeken? Soms zijn dit issues, die te verhelpen zijn met zo'n update. Bovendien veiliger als je TV met internet verbonden is.

Welk type TV is het? Dan kijk ik mee of ik iets kan vinden.
Reputatie 3
Hebben firmware van de Samsung f8000 ook al gedaan.
lijkt erop dat er hier in huis niets meer te verhelpen is qua privé apparatuur en dat het dus of in het modem / decoder moet zitten..
Reputatie 7
Badge +4
Check. Dank je voor het nakijken. Ik zal in de tussentijd nog op onderzoek gaan of ik meer kan vinden over die serie icm TV decoders.

Op een fabrieksreset door webcare na kan ik zo niets bedenken wat we nog kunnen doen. Ze lezen mee, dus reageren vanzelf. Meestal binnen 24 tot 48 uur.
Reputatie 7
Hoi @staub!

Dat is een tijd geleden! Welkom terug op de Community. :)

Ik begrijp dat sinds kort het geluid van de TV Box te wensen overlaat, terwijl dit voorheen zonder problemen was. Het beeld hapert niet als het geluid stottert? Ik zou graag een fabrieksreset willen uitvoeren, maar dan ben je ook je bestaande opnames kwijt. Vind je dat oké? Kun je mij ook vertellen hoe vaak het geluid wegvalt? De laatste check gaat over de TV. Als je bijvoorbeeld netflix of youtube kijkt, valt het geluid dan ook weg? Of kun je testen met de TV Box op een andere TV om te controleren of het geluid daar ook wegvalt? Op die manier kunnen we uitsluiten of het van de TV Box of de TV komt.

Hoe dan ook, ik hoor graag! Dan kunnen we het snel herstellen!
Reputatie 3
Geluid valt weg bij televisie kijken via de decoder (live en opnames), bij Videoland, Netflix en tv kijken via internet geen probleem ed nog geen problemen gehad. Ik heb naar 1 tv en kan dus niet testen op andere televisie.harde fabriek reest mag van mij, alleen ben ik dan de WiFi versterker (welke ik via jullie heb) gegevens / instellingen ook kwijt?
Reputatie 7
Hey @staub,

Ik zie dat mijn collega dit heeft gemeld bij de technische dienst. Zodra we meer weten, komen we bij je terug! Hoe dan ook gaan we er alles aan doen om dit probleem voor je op te lossen!
Reputatie 3

Hallo,

 

afgelopen maandag 6 januari 2020 een monteur thuis gehad welke de internetverbinding teste. Kwam al gauw op een kapot modem, daarna nieuw modem geïnstalleerd en verbinding getest. Snelheid lijkt normaal, maar nu kom ik er achter dat het probleem het geluid wegvallen nog steeds niet is opgelost.

 

dit komt voor bij zowel live kijken, streamen via diensten als Videoland en Netflix.

heb meer dan 6 maanden geduld gehad ( zo nu dan dan minder problemen, maar laatste 3a4 weken absurt vaak) maar begin er nu beetje van te balen...

 

wie o wie kan mij van dit probleem afhelpen.

Reputatie 7

Hi @staub, ai dat is balen. Heeft het geluid het in de tussenliggende periode wel goed gedaan (ik zie dat je al eerder contact op hebt genomen in dit topic)? Maak je toevallig gebruik van powerline adapters of andere eigen apparatuur? En hoe heb je de TV Box aangesloten? Is dit rechtstreeks op de TV met een HDMI kabel of op een versterker? En hoe is het geluid waar je bijvoorbeeld de TV Anywhere stream gebruikt (dus niet via de TV Box). Ik hoor het graag, dan gaan we kijken hoe we dit op kunnen lossen!

Reputatie 3

Hallo, ik maak geen gebruik van powerline of ander adapters. De tv box is rechtstreek aangesloten met een HDMI kabel ( welke ik ook al heb vervangen)  en het geluid valt weg bij zowel live tv kijken als streamen via bv netflix en videoland. Afgelopen maandag is er een monteur geweest welke een modemwissel / zelfde type en merk heeft uitgevoerd zonder succes. Wel iets betere verbinding, maar geluid probleem blijft bestaan. afgelopen vrijdagavond ook nog ff gebeld met de klantenservice die o.a. een reboot hebben gedaan van de tv box. ook dit laatste zonder gewenst effect.

Hoi staub,

wij hadden hier ook last van en hebben uiteindelijk een nieuwe tvbox ontvangen. Dit was de enige goede oplossing. Zou een nieuwe tvbox eisen.

Reputatie 7

Hi @staub, ik ben in dit geval geneigd mee te gaan met @vlyndertje. Ik het verzoek uitgezet bij onze technische dienst om de TV Box om te wisselen. Mijn collega’s nemen contact met je op! 

Reputatie 3

 @brian  Ik heb afgelopen woensdag nogmaals ( in totaal 6de a 7de keer)  telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en deze zouden een onderzoek instellen via de technische dienst. Tot op heden nog niets van gehoord en beeld blijft haperen en geluid van tv regelmatig onderbroken.

 

hoop toch echt dat ze snel met een voorstel / verbetering komen, want mijn geduld en dat van mijn huisgezin word zo aardig op de prijs gesteld.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @staub,

 

Goed dat je aan de bel trekt en vraagt naar de status! Het onderzoek is in volle gang, geen zorgen. De gemiddelde verwerkingstijd bij de technische dienst bedraagt 3 tot 5 werkdagen. Je geduld wordt inderdaad getest, sorry daarvoor en tegelijkertijd bedankt dat je ons nog wat tijd gunt. :relaxed:

Reputatie 3

#Jason en #Brian,

 

Ik zou afgelopen vrijdag meer horen van de klantenservice m.b.t. het haperende beeld, wegvallen van geluid e.d..en de oplossing hierop.

Tot op heden nog niets gehoord, vernomen en de problemen blijven bestaan.

Graag zou ik meer duidelijk over de problemen en oplossingen van jullie zijde vernemen.

Elk vrije uurtje / vrije tijd gaat zo in het probleem t-mobilethuis zitten, lijkt me de bedoeling dat de klant van jullie diensten moeten genieten en niet gaan ergeren ( gevoel hebben aan het lijntje gehouden te worden)

Reputatie 3

@Sander en @Brian

 

Ik zou afgelopen vrijdag meer horen van de klantenservice m.b.t. het haperende beeld, wegvallen van geluid e.d..en de oplossing hierop.

Tot op heden nog niets gehoord, vernomen en de problemen blijven bestaan.

Graag zou ik meer duidelijk over de problemen en oplossingen van jullie zijde vernemen.

Elk vrije uurtje / vrije tijd gaat zo in het probleem t-mobilethuis zitten, lijkt me de bedoeling dat de klant van jullie diensten moeten genieten en niet gaan ergeren ( gevoel hebben aan het lijntje gehouden te worden)

Reputatie 7

Hey @staub,


Je hoeft je geen zorgen te maken dat we je vergeten! Zodra onze techneuten een terugkoppeling hebben gegeven betreft jouw probleem, laten we je dit zo spoedig mogelijk weten. Sorry voor het ongemak en bedankt voor je geduld!

Reputatie 3

@Piotr , ik ben ook zeker niet bang dat ze mij vergeten, maar ben er klaarmee dat ik aan het lijntje wordt gehouden. Als iemand mij beloofd dat er afgelopen vrijdag meer duidelijkheid verschaft wordt mbt mijn langlopende probleem, mag ik er vanuit gaan dat dit dan ook gebeurd.

 

ik heb 06 januari een monteur op bezoek gehad i.v.m slechte WiFi, wegvallend geluid en slecht beeld. Deze heeft een modem wissel gedaan ( draytech voor draytech) zonder resultaat overigens 

ik mag mijn t-mobilethuis abbonement al sinds vorig jaar  december verlengen, maar als het probleem nog ff aanhoud denk ik erover naar om een andere provider te overwegen.

Reageer