Beantwoord

Geluid van mijn TV Box valt frequent weg

  • 4 August 2019
  • 4 reacties
  • 676 Bekeken

Ik heb onlangs een nieuwe TV Box ontvangen omdat de vorige problemen gaf met opnemen.
Nadat ik de nieuwe TV Box had aangesloten bleek dat het geluid frequent gedurende 1 tot 5 seconden wegvalt. Met frequent bedoel ik enige malen per minuut. Zeer irritant dus. Dit probleem doet zich niet voor als ik Netflix afspeel. Ik heb zowel het modem als de TV box gereset, maar geen resultaat. Wie weet hoe dit probleem op te lossen. Met mijn oude TV Box had ik dit probleem niet!
icon

Beste antwoord door soepkip67 20 September 2021, 16:17

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Hi @Victor053,

Daar help ik graag bij! Het volume valt weg en lijkt niet aan de TV zelf te liggen. Mag ik vragen hoe het geluid is aangesloten? Gaat het hier om de speakers van de TV zelf of maak je gebruik van een soundbar? Welke uitgang van de TV Box gebruik je voor de aansluiting met de TV? Via de scart, tulp of HDMI kabel? Wellicht ten overvloede, maar kun je de kabels op de TV en TV Box nog eens goed aandrukken?

Voor de zekerheid wil ik een fabrieksreset van de TV Box uitvoeren. Hierdoor raak je ook je gemaakte opnames kwijt. Ben je hiermee akkoord?

Ik heb onlangs een nieuwe TV Box ontvangen omdat de vorige problemen gaf met opnemen.
Nadat ik de nieuwe TV Box had aangesloten bleek dat het geluid frequent gedurende 1 tot 5 seconden wegvalt. Met frequent bedoel ik enige malen per minuut. Zeer irritant dus. Dit probleem doet zich niet voor als ik Netflix afspeel. Ik heb zowel het modem als de TV box gereset, maar geen resultaat. Wie weet hoe dit probleem op te lossen. Met mijn oude TV Box had ik dit probleem niet!

Ik heb hetzelfde probleem als Viktor053 het geluid valt weg als opname bekijkt. Kijk je opname dan gebeurt het ook dat de opname iets terug gaat en dan weer gaat af spelen.

Ook bij het gewoon tv kijken gebeuren er dit soort dingen dat het beeld blijft stilstaan of de box loopt helemaal vast.

Heb nog steeds last van zwarte beelden als je het kastje aan zet. dan moet met de programmatoets omhoog of omlaag drukken dan krijg je weer beeld. De laatste update heeft niet veel goeds gedaan.

Of je kijkt tv en je wilt dan naar een andere zender toe dan doet de box niks meer.

Kortom er gaan heel veel dingen niet goed.

Fabriek reset hebben we al zoveel keren gedaan maar helpt allemaal niks.

Ook zonder de Utp kabel aan te sluiten.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Gijs50 ,

Ik zie dat je inmiddels zelf ook een topic hierover bent gestart. Zoals je misschien weet staat er in de huisregels om niet op meerdere plaatsen je vraag te stellen. Ik stel dan ook voor om in je nieuwe topic verder te gaan. Namelijk deze:

Ik zal een moderator vragen dit topic te sluiten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Gijs50, bedankt voor het doorgeven @soepkip67 bedankt voor het aankaarten. We spreken elkaar in je andere topic!

Dit topic gaat nu op slot.