Beantwoord

Geluidskwaliteit TV Anywhere op Apple TV


Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 28 reacties
Ik ben erg blij met de nieuwe TV Anywhere app voor de Apple TV 4 maar ik kan nergens de instellingen voor geluid wijzigen. Worden uitzendingen alleen in stereo signaal doorgegeven of is 5.1 ook mogelijk?
icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 9 July 2018, 14:50

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +2
@Patrix Fijn om te horen dat je blij bent met de nieuwe app! We bieden momenteel alleen een standaard stereo signaal aan. Daarom heb je ook geen mogelijkheid om dit evt. aan te passen.
Reputatie 2
[quote user="Hans-Juriën"]@Patrix Fijn om te horen dat je blij bent met de nieuwe app! We bieden momenteel alleen een standaard stereo signaal aan. Daarom heb je ook geen mogelijkheid om dit evt. aan te passen.

Dank voor je reactie. Zijn er plannen om dit aan te passen en in de (nabije) toekomst bijvoorbeeld Dolby 5.1 uit te zenden?
Reputatie 7
Badge +2
Voorlopig zijn hier nog geen plannen voor. Mochten we dit alsnog implementeren dan zal dit o.a. op het forum worden gemeld.

Ff weer wat aandacht aan dit topic geven,

 

jammer dat dit nog steeds geen aandacht heeft gehad de afgelopen twee jaar alweer. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @fsiebrand77, ik heb het voor je nagevraagd bij ons TV team. Zodra ik een reactie heb, ontvang je meteen het antwoord. Goed dat je het topic weer eens onder de aandacht brengt!

Reputatie 7
Badge +14

@fsiebrand77 UPDATE: ik heb een antwoord van onze expert → We zijn nog bezig met ondersteuning van AC3/Dolby op Apple TV. Er zijn nog wat implementatie issues, maar hopelijk is dit binnenkort opgelost. 

Er wordt dus aan gewerkt en we doen er alles aan om ook hier een fix voor te vinden!

Dat is mooi om te horen,

hopelijk snel actief,dan kan de tv-decoder eruit ,en kunnen we via de Apple TV met goed geluid kijken. 

Reputatie 2

@fsiebrand77 UPDATE: ik heb een antwoord van onze expert → We zijn nog bezig met ondersteuning van AC3/Dolby op Apple TV. Er zijn nog wat implementatie issues, maar hopelijk is dit binnenkort opgelost. 

Er wordt dus aan gewerkt en we doen er alles aan om ook hier een fix voor te vinden!


Hi @Jason 

Heb je hier al weer een update op? Zijn er ontwikkelingen op het gebied van geluidskwaliteit?
 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Patrix, goede check, dankjewel voor de reminder! Ik heb wederom nagevraagd of hier al verbetering in zit en wat de status is. Ik hoop komende week een sluitend antwoord te kunnen geven.

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Patrix, ik heb het nogmaals nagevraagd en ben in afwachting van het verlossende antwoord! 😉

Goedemiddag @Patrix, ik heb het nogmaals nagevraagd en ben in afwachting van het verlossende antwoord! 😉

En hoe staat het hier nu mee eigenlijk?

de tv-box draait nu op hetzelfde os als de app bij Apple-tv maar op de Apple-tv nog steeds geen 5.1 en/of Dolby. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @fsiebrand77, goed dat je ‘em weer eens nieuw leven in blaast, bedankt voor het ter attentie brengen hiervan!

Ik heb het wederom nagevraagd aan de expert en hoop spoedig dan toch echt een definitief antwoord te  kunnen geven. Ik houd het in de gaten en zal dit topic in mijn to-do lijstje plaatsen opdat ik het niet vergeet, excuses.

Reputatie 7
Badge +14

Onze specialist zal navragen waarom er nog geen ondersteuning is: ik hoop hier deze week nog op terug te komen. Bedankt voor alle geduld!

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen all, de oorzaak zit ‘em in het feit dat onze encoders dit momenteel niet ondersteunen. Hierdoor is 5.1/Dolby nog niet mogelijk ,et de Apple TV Anywhere app. 

Kan het zijn dat met de nieuwste update, de tv kastjes ook geen 5.1 meer hebben?

mijn surroundset geeft aan dat er nog maar stereo uitkomt terwijl dat eerder (voor de update) nog wel het geval was ,

in de instellingen staat wel een optie 5.1 maar daar verandert het geluid niet(meer)mee.

 

Reputatie 4

Nieuwe update, nieuw geluid, nog alleen maar stereo. Gaat goed op deze manier, inferieure beeldkwaliteit, en van AC3 terug naar stereo.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @fsiebrand77 en @Dennis25, het is mij nog onbekend dat de 5.1 functionaliteit niet langer bestaat na de recente update op de TV Boxen. Bedankt voor het aanmelden van dit probleem! Ik heb dit meteen in onderzoek gebracht bij onze specialisten, maar heb wel een paar belangrijke checks voordat we het onderzoek kunnen vervolgen:

  1. Maak je gebruik van externe audioapparatuur? Zo ja, van welke? Voorbeeld: surroundset of versterker van Philips en dan graag het type
  2. Controleer de mutefunctie en zet het volume harder, helpt dit? Let op! Standaard staan de Dolby Digital instellingen op stereo. Het kan zijn dat deze per abuis zelf veranderd zijn
  3. Helpt het wanneer je de volumefunctie ontkoppelt?
  4. Werkt de functie weer wanneer je modem én TV Box herstart (20 seconden stroomloos houden)?

Als jullie die vier vragen zouden willen aanleveren in dit topic, dan kan ik met een volledig verhaal aankloppen bij onze techneuten en hebben we hopelijk snel meer duidelijkheid. Thanks alvast! 

1 ja ik maak gebruik van Sonos arc met sub en twee surround speakers en op de Sonos app zie ik stereo staan(Apple TV bijvoorbeeld heeft zelfs dolby atmos) ,de tv box is via de tv (Samsung)met HDMI aangesloten en op de tv kan ik geen dolby meer selecteren in de settings van de tv, en (2) ik heb wel de dolby optie wel weer aangezet in de tv box .

3 nee

4 nee

Reputatie 4

@Jason 

Is er een verschil in Audi met tv kastje en/of TV anywhere? Het was toch 1 identieke stream voor alle devices/tv’s?

Wat betreft de 4 vragen, even serieus, als de vraag is ‘ check de mute functie en zet het volume harder, helpt dit’ dan snap ik wel dat de technici niet begrijpen wat je bedoelt als je een probleem aan ze doorgeeft,

Succes ermee, ik heb mijn conclusies getrokken.

Reputatie 7
Badge +14

@fsiebrand77 Bedankt voor het doorgeven van de antwoorden. Ik geef het door aan de specialisten!

@Dennis25 Ik snap het sentiment en begrijp dat het frustrerend is en moet heel eerlijk stellen dat ik die vraag ook niet helemaal snap in deze context, laten we die stap overslaan. Ik heb het onderzoek ook bij jou geopend en hoop spoedig een concrete fix te verkrijgen.

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen all, het onderzoek ligt inmiddels bij de tv specialisten. Ik heb nog geen concrete update voor jullie, maar blijf het continu in de gaten houden.

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag all, het is gecheckt en dit is het antwoord vanuit het onderzoeksteam na reproductie van het issue: de 5.1 wordt bij instelling DD (Dolby Digital) geleverd maar afhankelijk van welke zender is het wel of niet mogelijk om 5.1 te gebruiken.

Daaruit maak ik op dat het bij enkele zenders niet mogelijk is, maar uit jullie verhaal maak ik op dat het bij jullie nog steeds voor alle zenders geldt, klopt dat?

Ik zal van het weekend eens met de bekabeling spelen , eens zien of er wat veranderd. 
 

alvast bedankt voor dit antwoord.

 

 

Ik zal van het weekend eens met de bekabeling spelen , eens zien of er wat veranderd. 
 

alvast bedankt voor dit antwoord.

 

 

Vanmorgen een tijd anders aangesloten gehad (eerder werkte 5.1 toen wel, voor de update naar de nieuwe os) maar geen verschil,ik krijg helaas geen 5.1 uit de tv-box meer.

Reputatie 7
Badge +14

@fsiebrand77 Krijg je de 5.1 functie op geen enkele zender meer? We hebben het aan onze kant getest en dit zou bij bepaalde zenders nog moeten werken. Je gaf eerder aan de dat je op de TV Box nog wel Dolby kon selecteren, maar op de tv zelf niet.

Ik begin in jouw specifieke geval te vermoeden dat dit een tv-issue is (zonder voorbarige conclusie te trekken natuurlijk): kun je jouw tv eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen, alsjeblieft?

Reageer