Beantwoord

Geluidskwaliteit TV Anywhere op Apple TV


Reputatie 3
  • is een Master Poster
  • 28 reacties
Ik ben erg blij met de nieuwe TV Anywhere app voor de Apple TV 4 maar ik kan nergens de instellingen voor geluid wijzigen. Worden uitzendingen alleen in stereo signaal doorgegeven of is 5.1 ook mogelijk?
icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 9 July 2018, 14:50

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @arjannl84, we hebben dit tot ons genomen en we weten ervan. Op dit moment heb ik hier nog geen concrete update over! 

Inmiddels een aantal jaar verder, nieuwe naam… nu ook nieuwe updates omtrent het geluid in de apple tv app? 
anno 2023 is alleen stereo geluid wel erg karig. 

Reputatie 1

@hvgelderen100 Naar aanleiding van dit topic kwam ik er laatst achter dat zenders die niet gecodeerd worden doorgegeven (voornamelijk NPO) inmiddels voorzien zijn van een surround-track. Er wordt nog aan gewerkt om dit ook op de andere zenders voor elkaar te krijgen, aldus @Lisa, die de voortgang in de gaten houdt.

Dank je voor de update. Ik zag op mijn apple TV dat Viaplay en Prime een koppeling kregen met de App van Apple TV+ en T-mobile niet. Mogelijk kan zo’n koppeling, door herkenbaarheid, iets opleveren om gebruik te kunnen maken van bepaalde functionaliteiten op de Apple TV! Ook in elektronische apparaten kan communicatie soms wonderen verrichten.  

Reputatie 7
Badge +6

@hvgelderen100 Naar aanleiding van dit topic kwam ik er laatst achter dat zenders die niet gecodeerd worden doorgegeven (voornamelijk NPO) inmiddels voorzien zijn van een surround-track. Er wordt nog aan gewerkt om dit ook op de andere zenders voor elkaar te krijgen, aldus @Lisa, die de voortgang in de gaten houdt.

Reputatie 1

@fsiebrand77 UPDATE: ik heb een antwoord van onze expert → We zijn nog bezig met ondersteuning van AC3/Dolby op Apple TV. Er zijn nog wat implementatie issues, maar hopelijk is dit binnenkort opgelost. 

Er wordt dus aan gewerkt en we doen er alles aan om ook hier een fix voor te vinden!

Hallo Ik ben benieuwd wat de status is van deze implementatie issue (AC3/Dolby op Apple TV)?
Deze comment is van 10 mnd. geleden. De gebruikelijke TV apps zoals Netflix, Viaplay, Prime, ondersteunen dat je het geluid mbv de Apple TV kan doorzetten op muziek boxen, voor een bioscoop ervaring. Enkel bij de T-mobile TV anywhere app kan er geen geluid worden doorgezet! Als alle standaard TV apps deze functionaliteit kunnen ondersteunen dan dient het wiel toch niet opnieuw te worden uitgevonden? Ik ben wat slechthorend en ervaar het echt als een gemis. Want met de standaard boxjes achterin een flatscreen TV, komt het voor mij niet verstaanbaar over. 

Reputatie 7

Hi @Claude_Viole, het heeft even geduurd maar ik heb een reactie doorgekregen! Hier zit geen ontwikkeling in momenteel. Ik had gehoopt dat ik een andere uitkomst met je kon delen, sorry hiervoor. Hopelijk weet je zo wel waar je aan toe bent. Laat het zeker even weten als jij nog andere vragen hebt! 

Reputatie 7

Hi @Claude_Viole, top dat je hiervoor aanklopt! Ik wil je graag laten weten dat ik dit morgen laat navragen bij een tv meeting. Zodra ik hier een reactie op heb gekregen, dan koppel ik dat aan je terug. 

Hoe zit het nu met het originele issue, multi channel ondersteuning voor Apple TV? Ik kan hier 2 jaar later nergens een bevredigend antwoord terugvinden... 

 

Reputatie 1

Gisteren heb ik een paar minuten een dolby signaal gehad, maar na een keer heen en weer zappen heb ik het niet meer geactiveerd gekregen. Ik wacht wel op de update en probeer het dan nog eens. 

 

Reputatie 7
Badge +16

@fsiebrand77 Herkent jouw Sonos de setting op stereo als Dolby? Zo ja, dan is dat momenteel de workaround. Zoals Brian opmerkte, zijn ze nu per ongeluk omgedraaid. Niet heel handig natuurlijk, maar we gaan dit herstellen! 😄

Reputatie 1

Hi @fsiebrand77 Het probleem is boven water, door een fout in de UI zijn de codecs omgewisseld en is ‘stereo’ nu Dolby en ‘AC3’ is stereo. Dit gaan we oplossen in een fix of de volgende update. Als workaround kan je de instellingen in de TV Box nu op ‘stereo’ zetten voor Dolby geluid. Ik weet alleen niet of de Sonos/de TV dit dan ook zodanig als Dolby herkent. Mocht dit niet het geval zijn dan is het even wachten op de fix (op dat moment kan je de instellingen dan ook weer terug zetten naar Dolby/AC3). Excuses voor het ongemak!

Ok Dan. 
dan kun je blijven zoeken 😳🤭

bedankt voor je antwoord 

Reputatie 7

Hi @fsiebrand77 Het probleem is boven water, door een fout in de UI zijn de codecs omgewisseld en is ‘stereo’ nu Dolby en ‘AC3’ is stereo. Dit gaan we oplossen in een fix of de volgende update. Als workaround kan je de instellingen in de TV Box nu op ‘stereo’ zetten voor Dolby geluid. Ik weet alleen niet of de Sonos/de TV dit dan ook zodanig als Dolby herkent. Mocht dit niet het geval zijn dan is het even wachten op de fix (op dat moment kan je de instellingen dan ook weer terug zetten naar Dolby/AC3). Excuses voor het ongemak!

Reputatie 1

@Jason 

ik heb de tv box gereset naar fabrieksinstellingen (met een prikker achterin de box) en alle instellingen weer na gekeken maar helaas nog steeds geen dolby op geen enkel kanaal (meerdere bekeken van nos/rtl/sbs en andere omroepen)

Ik geef het op ik weet het niet meer. Gelukkig nog wel atmos op mijn Apple TV (niet met t-mobile😋)
 

fijne dag. 

Reputatie 7
Badge +16

@fsiebrand77 Mocht het niet werken: ik heb het onderzoek nog uitstaan dus ik voeg alle updates toe aan de notities, zo weet het onderzoeksteam er ook het fijne van. Dankjewel voor je hulp!

Reputatie 1

@Jason 

ik zal de box wel een reset geven als ik weer thuis ben straks 

je hoort nog van mij 

Reputatie 7
Badge +16

@fsiebrand77 Dan kun je mijn vermoeden inderdaad wel gelijk uitsluiten, thanks voor de check! 

Ik heb niet het idee dat het aan de kabels ligt, die kunnen er in principe niet voor zorgen dat de functie op de TV Box verdwijnt. 

Nog een allerlaatste check: kun je de TV Box volledig resetten door middel van een factory reset? 

Dit is enkel om te testen of het net zo werkt als bij het issue met Begin Gemist → daar lost de factory reset in 9 van de 10 gevallen het probleem op.

Reputatie 1

Bedankt voor je antwoord maar Mijn tv geeft met andere apps (Netflix amazon) en kanalen via de satelliet nog gewoon dolby (+) door. Dus weet even niet hoe het helemaal zit. 

 

ik zal binnenkort nog eens wat met de kabels sleutelen. 

Reputatie 7
Badge +16

@fsiebrand77 Krijg je de 5.1 functie op geen enkele zender meer? We hebben het aan onze kant getest en dit zou bij bepaalde zenders nog moeten werken. Je gaf eerder aan de dat je op de TV Box nog wel Dolby kon selecteren, maar op de tv zelf niet.

Ik begin in jouw specifieke geval te vermoeden dat dit een tv-issue is (zonder voorbarige conclusie te trekken natuurlijk): kun je jouw tv eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen, alsjeblieft?

Reputatie 1

Ik zal van het weekend eens met de bekabeling spelen , eens zien of er wat veranderd. 
 

alvast bedankt voor dit antwoord.

 

 

Vanmorgen een tijd anders aangesloten gehad (eerder werkte 5.1 toen wel, voor de update naar de nieuwe os) maar geen verschil,ik krijg helaas geen 5.1 uit de tv-box meer.

Reputatie 1

Ik zal van het weekend eens met de bekabeling spelen , eens zien of er wat veranderd. 
 

alvast bedankt voor dit antwoord.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, het is gecheckt en dit is het antwoord vanuit het onderzoeksteam na reproductie van het issue: de 5.1 wordt bij instelling DD (Dolby Digital) geleverd maar afhankelijk van welke zender is het wel of niet mogelijk om 5.1 te gebruiken.

Daaruit maak ik op dat het bij enkele zenders niet mogelijk is, maar uit jullie verhaal maak ik op dat het bij jullie nog steeds voor alle zenders geldt, klopt dat?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, het onderzoek ligt inmiddels bij de tv specialisten. Ik heb nog geen concrete update voor jullie, maar blijf het continu in de gaten houden.

Reputatie 7
Badge +16

@fsiebrand77 Bedankt voor het doorgeven van de antwoorden. Ik geef het door aan de specialisten!

@Dennis25 Ik snap het sentiment en begrijp dat het frustrerend is en moet heel eerlijk stellen dat ik die vraag ook niet helemaal snap in deze context, laten we die stap overslaan. Ik heb het onderzoek ook bij jou geopend en hoop spoedig een concrete fix te verkrijgen.

Reputatie 4

@Jason 

Is er een verschil in Audi met tv kastje en/of TV anywhere? Het was toch 1 identieke stream voor alle devices/tv’s?

Wat betreft de 4 vragen, even serieus, als de vraag is ‘ check de mute functie en zet het volume harder, helpt dit’ dan snap ik wel dat de technici niet begrijpen wat je bedoelt als je een probleem aan ze doorgeeft,

Succes ermee, ik heb mijn conclusies getrokken.

Reputatie 1

1 ja ik maak gebruik van Sonos arc met sub en twee surround speakers en op de Sonos app zie ik stereo staan(Apple TV bijvoorbeeld heeft zelfs dolby atmos) ,de tv box is via de tv (Samsung)met HDMI aangesloten en op de tv kan ik geen dolby meer selecteren in de settings van de tv, en (2) ik heb wel de dolby optie wel weer aangezet in de tv box .

3 nee

4 nee

Reageer