Beantwoord

Gids in app op Samsung TV blijft hangen

  • 10 December 2021
  • 90 reacties
  • 2598 Bekeken

Reputatie 1

Beste forumgebruikers,

Ik heb sinds vorige week TV en internet van T-Mobile via de glasvezel. Bij Ziggo weg gegaan en alles ondergebracht bij T-mobile... Internet bevalt goed, allen TV app gids is een drama. Spijt van overstap….?

Ik heb problemen met de app op de nieuw aangeschafte Oled Tv van Samsung. Deze tv gebruik ik in de woonkamer, en speciaal aangeschaft om de T-mobile app te kunnen gebruiken. De app werkt wel zenders naar boven en naar beneden zappen. Alleen bij het aanzetten van de tv en het selecteren van de gids komt het scherm doorzichtig in beeld en blijft er een radertje draaien. De gids wordt niet opgestart en blijft hangen. Heb al van alles geprobeerd, een harde reset; de tv dus van spanning af gedurende 20 sec, en daarna weer aan. Modem gereset. App er af en weer erop. Meerdere keren van alles geprobeerd. Wie heeft hier een oplossing voor? Het TV kastje gebruik ik op de slaapkamer en werkt wel goed. Ik wil de app op de tv gebruiken omdat ik het tv kastje niet kan plaatsen. Zo is het geen TV kijken!

Weet iemand een oplossing? Dank je alvast.

 

 

icon

Beste antwoord door Lisa 13 December 2021, 12:05

Bekijk origineel

90 reacties

Hoi @Lisa . Helaas een update. De afgelopen 5 dagen heeft de workaround (telkens tv volledig van stroom halen voor minstens 30 sec) gewerkt, maar vandaag al 2 x geprobeerd en dit werkt nu ook niet meer! Wat nu? 

Reputatie 7

Hi @KHV, dankjewel dat je dit hier deelt en wat rot dat de workaround niet meer werkt! Ik heb meteen gevraagd aan mijn collega’s of er momenteel nog een andere workaround beschikbaar is. Zodra ik hier wat over hoor, dan laat ik het aan je weten. 

Reputatie 7

Hi @KHV, ik ben hier zoals beloofd voor je achteraan gegaan! Momenteel hebben wij enkel deze workararound en kan ik niet een andere tip met je delen, sorry hiervoor. Ik hoor dan graag of deze workaround inmiddels toch weer bij je is gaan werken of ervaar jij nog steeds hetzelfde?  

Bij ons ook aanwezig frame 2021. Hopelijk komt er snel een oplossing. 

Reputatie 7

Hi @Meppel7943, dankjewel voor de toevoeging! Kan je aangeven of de workaround om de tv voor 30 seconden van de stroom af te halen en de App opnieuw op te starten voorlopig nog wel bij je werkt? Deze bug wordt in ieder geval in de volgende firmware uitrol verholpen, het is alleen nog niet bekend wanneer dit zal zijn. Ik hoop dat we hier snel meer over zullen horen! 

Hallo, hier dezelfde problemen. Is sinds twee weken van "af en toe" niet werkend naar "continu" niet werkend gegaan. Voorgestelde workaround werkt hier ook niet. Grote beperking van de (betaalde) functies. Mijn type: QE75QN85AATXXN. Mijn tv is bekabeld met een nieuwe netwerkkabel. Eerder dit jaar van ziggo naar jullie gegaan. 

Reputatie 7

Merci voor de melding @Wilster73! Ik hoop dat ik binnenkort in dit topic kan delen dat de oplossing eraan komt. Deze bug wordt in een volgende versie van de App verbeterd, maar ik durf niet te zeggen wanner dit exact gaat zijn. Dit gaat er in ieder geval zeker aankomen. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil heel graag laten weten dat ik en mijn collega bezig zijn om het issue van de tv-gids die blijft hangen in de Smart TV App te laten escaleren bij de leverancier! Het is namelijk al enige tijd geleden aangestipt en er is nog geen oplossing voor gekomen, dus daar willen we achteraan gaan. Omdat deze informatie alweer enkele maanden oud is, wil ik vragen of jullie kunnen bevestigen of dit probleem zich inderdaad nog steeds voordoet. Ook hebben we nieuwere/verse voorbeelden nodig. Kunnen jullie de onderstaande informatie met mij delen? Bij de meeste van jullie heb ik dit eerder al doorgekregen. Zouden jullie willen checken of deze informatie nog steeds actueel is en willen aanvullen wat inmiddels is veranderd? 

  • Welke afstandsbediening gebruik je? 
  • Welke tv heb je (bijvoorbeeld: Samsung QE43LS03AAUXXN)
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en ‘over’)? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten (zoals op de TV Box)?  

Alvast bedankt! 🍀

 

Reputatie 1

Hallo Lisa,

Inmiddels 11 maanden aan het tobben. Ik kijk nu met de tv-box dmv kabels die over de schouw naar mijn tv lopen..

Dit is nu de derde keer dat ik gegevens aan moet leveren en ben wederom bereid dit te doen.

  • Welke afstandsbediening gebruik je? Zowel van de tv box en de tv de originele die hierbij zit geleverd. 
  • Welke tv heb je (bijvoorbeeld: Samsung QE43LS03AAUXXN) QE43Q64AAUXXN
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? …?
  • Wat is de software versie? T-NKLADEUC-2101.
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en ‘over’)? VIDEO MSA V600R019C10LNLD-01EPG-20211207-7614
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? Per 01-12-2021
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten (zoals op de TV Box)? Nee, tv kijken via de tv-box gaat goed.

Bij deze de gevraagde informatie.

Groet en succes.

Bart Staps

Reputatie 7

Hi @Bart en Marian, ontzettend bedankt hiervoor! Ik waardeer het heel erg dat je hier nog eens op terug wilt komen. Ik kan je verzekeren dat dit de laatste keer is dat je deze gegevens hoeft door te geven, want ik en mijn collega willen ervoor zorgen dat er nu op korte termijn een heldere terugkoppeling over de fix binnenkomt. Zojuist heb ik al jouw informatie opnieuw doorgezet en hier heb je net ook een bevestiging over gekregen per mail. Ik meld het hier als ik een update binnenkrijg. 

Hi @KHV, ik ben hier zoals beloofd voor je achteraan gegaan! Momenteel hebben wij enkel deze workararound en kan ik niet een andere tip met je delen, sorry hiervoor. Ik hoor dan graag of deze workaround inmiddels toch weer bij je is gaan werken of ervaar jij nog steeds hetzelfde?  

 

Hoi Lisa,

 

We zijn weer 5 maanden verder, is er een update? Nog steeds een gids (en dus ook toegang radio, en opnames) die vaker niet dan wel werkt. Tv / beeld blijft ook heel vaak hangen / stotteren, veel vaker dan in het begin van overstap naar T-mobile.

 

Hoor graag en mvg,

 

Kim

Hi @KHV, ik ben hier zoals beloofd voor je achteraan gegaan! Momenteel hebben wij enkel deze workararound en kan ik niet een andere tip met je delen, sorry hiervoor. Ik hoor dan graag of deze workaround inmiddels toch weer bij je is gaan werken of ervaar jij nog steeds hetzelfde?  

 

Hoi Lisa,

 

We zijn weer 5 maanden verder, is er een update? Nog steeds een gids (en dus ook toegang radio, en opnames) die vaker niet dan wel werkt. Tv / beeld blijft ook heel vaak hangen / stotteren, veel vaker dan in het begin van overstap naar T-mobile.

 

Hoor graag en mvg,

 

Kim

@Lisa  ik zie nu een  bericht dat je om gegevens vraagt, hierbij ook die van mij:

 

  • Welke afstandsbediening gebruik je? → die van de Samsung tv
  • Welke tv heb je (bijvoorbeeld: Samsung QE43LS03AAUXXN) → 
    Samsung QE55LS03AAUXXN
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? T-NKM2DEUC-2101.0, BT-S
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en ‘over’)? → Video MSA V600R019C10LNLD08 Samsung 20211029-0491
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? → direct bij aanvang contract, ergens april 22
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten (zoals op de TV Box)?  → ik heb geen tv box, dat was juist het idee
Reputatie 7

Hi @KHV, super fijn dat ook jij dit hebt willen doorzetten - dat waardeer ik enorm! Zojuist heb ik jouw gegevens ook opnieuw doorgezet en hier heb je een bevestiging van gekregen per mail. Ik laat het hier weten als ik een terugkoppeling te horen krijg. Alvast een heel mooi weekend!

Reputatie 7

Hi allemaal, ik hoop dat jullie van een mooi weekend hebben genoten! Zojuist heb ik een oplossing/workaround doorgekregen van een andere klant die ik ontzettend graag met jullie wil delen, in de hoop dat dit ook bij jullie werkt. Deze klant maakte eerder geen gebruik van de back-knop en nu hij sinds een paar dagen wel afsluit met de back-knop in de App, heeft hij geen last meer van de tv-gids die blijft laden. Willen jullie de back-knop ingedrukt houden tot de app verdwijnt (zo'n 1-2 seconden) en checken of het probleem hierdoor verdwenen is? Ik wacht in spanning jullie reacties af! 🤞

Reputatie 1

Hoi lisa,

zojuist dit geprobeerd en het lijkt te werken. Echter ga ik dit een aantal keer herhalen omdat de app tv menu bij mij meerdere keren per dag het niet deed. En de app zal dan wel een update geweest zijn 

 

gr Roza

Reputatie 7

Hi @Roos90, ik word ontzettend blij van jouw bericht! Wat fijn om te lezen dat het ook bij jou lijkt aan te slaan. Yes, helemaal super als je ons hiervan op de hoogte houdt. Fingers crossed dat dit blijft aanhouden. Ik hoor het graag van je, merci. 

Reputatie 1

@Lisa helaas werkt de oplossing toch niet. Vandaag is hij weer aan het laden en laden en laden en helpt ook de backup knop indrukken niet om het menu op te starten. 
 

gr Roza

Reputatie 7

Hi @Roos90, merci voor het aangeven! Toevallig ben ik nog in afwachting van een update over dit issue. De workaround blijkt inderdaad niet bij iedereen te werken, dus we werken nog steeds aan de fix. Zodra ik deze update doorkijg, dan plaats ik die in het onderstaande topic: 

 

Hallo,

Ik ben sinds vorige week klant met Internet & TV. Voor 1 van mijn TV’s gebruik ik het kastje, dat prima werkt (jammer dat je er er geen Netflix mee kunt kijken).

Echter - op de TV in de woonkamer gebruik ik de Samsung APP. Het probleem dat ik heb is dat de gids regelmatig niet (goed) opstart, terugkijken via de gids of via de Cloud werkt niet (altijd).

Ik sluit de app altijd af door de ‘back’ knop ingedrukt te houden en elke avond haal ik de stroom van de tv af tot de volgende ochtend. Elke keer is er weel iets wat niet naar behoren werkt, heel erg irritant. Hoe kunnen we dit oplossen?

Hieronder alvast antwoord op de standaard vragen:

  • Welke afstandsbediening gebruik je? De TV afstandsbediening
  • Welke tv heb je (bijvoorbeeld: Samsung QE43LS03AAUXXN): QE65QN95AATXXN
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? TIZEN 
  • Wat is de software versie? T-NKM2DEUC-2101.0, BT -S
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en ‘over’)? 1.0.16
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? Vanaf 21-10-2022 (dag 1 installatie)
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten (zoals op de TV Box)?  Nee
Reputatie 7
Badge +8

@PaulArts Heb je ook geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Dit wil vaak ook de oplossing zijn! Je geeft aan dat je de tv ook van de stroom haalt elke avond. Kan het zo zijn dat het niet goed opstart, zodra je de app gelijk wilt openen? Het kan soms zo zijn dat de app nog bezig is met het verbinden met het internet, waardoor het eventjes duurt voordat de gids omhoog komt. Wat werkt er verder niet goed met terugkijken of een opname? Krijg je ook nog een foutmelding of wat gebeurt er precies? Hoe meer informatie ik heb, hoe beter ik je kan helpen! 😁

Hoi @Demi,

 

Ik heb de app meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, dat maakt geen verschil. Ook als de tv al een tijd aan staat krijgen we regelmatig te maken met dit probleem. Het is heel onvoorspelbaar en geen touw vast te knopen aan wanneer het zich voordoet. 

In het kort:

Gids blijft hangen

Bij het openen van het menu scherm wil deze niet laden. Er is een soort zandlopertje in beeld - ik heb deze laatst een uur aan laten staan - maar hij blijft op hetzelfde scherm.

 

Terugkijken via gids werkt niet

Als dit probleem zich voordoet dan proberen we via de tv gids een programma terug te kijken. Met regelmaat komt het voor dat het scherm zwart wordt als je op het programma klikt, maar er daarna niets meer gebeurt. Soms is het zo dat als je een andere zender probeert, het daar wel werkt. Het zijn echter niet altijd dezelfde zenders waarbij het wel of niet werkt, dit varieerd. 

 

Terugkijken via de cloud werkt niet

Dit is exact hetzelfde probleem als bij het terugkijken via de gids. Ook hier weer volledig random wanneer het zich voordoet en bij welke opnames. 

 

Paul 

Reputatie 7

Hi @PaulArts, hartstikke bedankt voor alle informatie die je eerder hebt doorgezet! Zojuist heb ik jou toegevoegd aan het onderzoek naar de ladende gids in Smart TV App. Je hebt hier ook een mail over gekregen ter bevestiging. In het onderstaande topic zal ik alle updates hierover delen: 

Ik hoop dat ik snel een update kan geven! 🍀

Wat betreft het Terug Kijken: ook al doet het zich random voor, kun je misschien enkele zenders/programma's noemen van opnames die dit probleem hadden en aangeven op welke datum en op welk tijdstip je dit ervaarde? Dan ga ik ook daar graag achteraan. Ik wil namelijk dat je zonder problemen van de App kunt genieten. 

Hoi @Lisa , een aantal voorbeelden van vandaag rond 12.15 uur:

 

Opnamen van 01-11-2022 die ik probeerde terug te kijken:

RTL8, Law & Order

Net5, Chicago Fire

Op 1 november had ik ook problemen met het terugkijken van een opname van diezelfde dag op RTL8, Law & Order.

 

Later vandaag romd 14.00 lukte het wel om Chicago Fire terug te kijken. Super random..

Reputatie 7

Hi @PaulArts, heel erg bedankt voor de aanvullingen! Ik heb toch nog wat extra vragen voor je. Kun je enkel nog aangeven of je hier ook een foutmelding bij te zien krijgt of bljift het scherm enkel zwart? Ervaar je daarnaast ook problemen met het afspelen van opnames op andere apparaten? Verder heb ik alle informatie die ik nodig heb, dus ik ga dit zo snel mogelijk verder laten uitzoeken als je op deze twee vragen terug kunt komen. 

Hoi @Lisa , geen andere foutmeldingen en ook geen problemen op andere apparaten. 

Reageer