Beantwoord

Gids in app op Samsung TV blijft hangen

  • 10 December 2021
  • 90 reacties
  • 2598 Bekeken

Reputatie 1

Beste forumgebruikers,

Ik heb sinds vorige week TV en internet van T-Mobile via de glasvezel. Bij Ziggo weg gegaan en alles ondergebracht bij T-mobile... Internet bevalt goed, allen TV app gids is een drama. Spijt van overstap….?

Ik heb problemen met de app op de nieuw aangeschafte Oled Tv van Samsung. Deze tv gebruik ik in de woonkamer, en speciaal aangeschaft om de T-mobile app te kunnen gebruiken. De app werkt wel zenders naar boven en naar beneden zappen. Alleen bij het aanzetten van de tv en het selecteren van de gids komt het scherm doorzichtig in beeld en blijft er een radertje draaien. De gids wordt niet opgestart en blijft hangen. Heb al van alles geprobeerd, een harde reset; de tv dus van spanning af gedurende 20 sec, en daarna weer aan. Modem gereset. App er af en weer erop. Meerdere keren van alles geprobeerd. Wie heeft hier een oplossing voor? Het TV kastje gebruik ik op de slaapkamer en werkt wel goed. Ik wil de app op de tv gebruiken omdat ik het tv kastje niet kan plaatsen. Zo is het geen TV kijken!

Weet iemand een oplossing? Dank je alvast.

 

 

icon

Beste antwoord door Lisa 13 December 2021, 12:05

Bekijk origineel

90 reacties

Reputatie 7

Hi @PaulArts, check - merci voor deze razendsnelle reactie! Helemaal helder en ik heb dan ook alles doorgezet naar onze technische dienst. Dit gaan ze aanvliegen naast het onderzoek dat al loopt voor de ladende tv-gids. Van dit onderzoek verwacht ik deze week trouwens meer te horen, dus daar licht ik jullie meteen over in als ik iets doorkrijg. En dit onderzoek houd ik daarnaast ook goed in de gaten voor je. 

Reputatie 7

Hi @PaulArts, ik heb goed nieuws voor je omtrent het onderzoek van de ladende tv-gids! Mijn collega verwacht hier vandaag of morgen een update over binnen te krijgen. Zo is dit van de week in een meeting met de leverancier opnieuw besproken en is er om een concrete update gevraagd. Zodra mijn collega dit aan mij doorgeeft, dan deel ik dit meteen met je. De update geef ik in het bovenstaande topic aan. 

Reputatie 7

Hi @PaulArts, ik wil heel graag de uitkomst van het onderzoek met je delen van de opnames die je niet terug kon kijken! Mijn collega heeft aangegeven dat dit issue is opgelost. Bij hem spelen de opnames die je doorgaf zonder problemen af. Merk je dit zelf ook? Ik hoor het heel graag van je. 

Daarnaast zijn we jammer genoeg nog in afwachting van een concrete reactie voor het onderzoek van de ladende tv-gids. Zodra ik deze doorkrijg, dan plaats ik deze in het onderstaande topic:

 

Reputatie 1

@Lisa hoi lisa, inmiddels na bijna 8 maanden nog steeds geen oplossing, hebben we besloten om het opnemen op te zeggen en de tv kast ook terug te sturen. Ik hoop dat het menu eens een keer gaat werken want anders ga ik binnenkort ook het tv abonnement afsluiten. Zeker als ik ook nu bericht krijg dat de abonnementen fors gaan stijgen maar een probleem als deze schijnbaar niet op te lossen valt. Is er al iets meer bekend over dit probleem? Aangezien er ook beloofd is om gecompenseerd te worden voor zolang dit probleem duurt weet ik niet hoelang dit nog uitgesteld moet worden. 

Reputatie 7

Hi @Roos90, dankjewel voor het aangeven! Deze beslissing respecteerd ik uiteraard al had ik graag gezien dat ik al een poos geleden de oplossing voor dit issue kon aandragen. Omdat je jouw tv gaat opzeggen, heb ik voor jou alvast de vergoeding van de afgelopen maanden geregeld. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als ik nog iets voor je kan betekenen, klop dan vooral weer aan. Alle updates rondom het onderzoek deel ik in het onderstaande topic: 

Zodra ik hier een update over binnenkrijg, dan deel ik die direct! 

Hi @PaulArts, ik wil heel graag de uitkomst van het onderzoek met je delen van de opnames die je niet terug kon kijken! Mijn collega heeft aangegeven dat dit issue is opgelost. Bij hem spelen de opnames die je doorgaf zonder problemen af. Merk je dit zelf ook? Ik hoor het heel graag van je. 

Daarnaast zijn we jammer genoeg nog in afwachting van een concrete reactie voor het onderzoek van de ladende tv-gids. Zodra ik deze doorkrijg, dan plaats ik deze in het onderstaande topic:

 

Ik heb ook een paar keer gehad dat ik opnamen niet kon afspelen, maar dat probleem was niet bij alle opnamen. Voornamelijk opnamen van een bepaald aantal zenders, wat een week later opeens wel weer in orde was.

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, heel goed dat je dit meldt - dankjewel voor het aangeven! Kun je aangeven bij welke opnames je dit ervaarde (programma, zender, datum en tijdstip)? Ervaar je dit nog steeds of inmiddels niet meer? Als dit zich nog steeds voordoet, dan ga ik hier voor je achteraan. 

Hi @Erik_Mobile, heel goed dat je dit meldt - dankjewel voor het aangeven! Kun je aangeven bij welke opnames je dit ervaarde (programma, zender, datum en tijdstip)? Ervaar je dit nog steeds of inmiddels niet meer? Als dit zich nog steeds voordoet, dan ga ik hier voor je achteraan. 

Volgens mij was het Net 5 en volgens mij nog een zender, maar weet niet meer welke.

Probleem deed zich niet alleen bij de SMART tv voor, maar ook online (TV Anywhere) kon ik de betreffende films niet terugkijken.

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, dankjewel voor deze aanvulling! Klopt het dat je dit probleem tot nu toe niet meer hebt ervaren? Als het zich toch nog voordoet, dan ga ik een onderzoek laten starten. Hierbij is het voor de technische dienst cruciaal om te weten om welk programma het ging, op welke zender dit was en op welke datum en het tijdstip dit euvel voorkwam. Als je dit kunt noteren wanneer je dit weer ervaart, dan zou dat heel fijn zijn en ga ik daar verder mee aan de slag. 

Hi @Erik_Mobile, dankjewel voor deze aanvulling! Klopt het dat je dit probleem tot nu toe niet meer hebt ervaren? Als het zich toch nog voordoet, dan ga ik een onderzoek laten starten. Hierbij is het voor de technische dienst cruciaal om te weten om welk programma het ging, op welke zender dit was en op welke datum en het tijdstip dit euvel voorkwam. Als je dit kunt noteren wanneer je dit weer ervaart, dan zou dat heel fijn zijn en ga ik daar verder mee aan de slag. 

Nee, probleem met het niet kunnen terugkijken doet zich niet meer voor. Mocht het weer voorkomen, dan zal ik de gegevens noteren en op het forum plaatsen.

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, hartstikke fijn om te lezen! 🎉 Top, dan spreken we dat af. Voor nu veel kijk-plezier en maak er een mooie dag van! 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb een nieuwe update gekregen uit het onderzoek van de ladende tv-gids. Kunnen jullie aangeven of het indrukken van de home-knop hetzelfde probleem veroorzaakt nadat de tv opnieuw is opgestart? Ik hoor het heel graag, merci! 

 

 

Hi allemaal, ik heb een nieuwe update gekregen uit het onderzoek van de ladende tv-gids. Kunnen jullie aangeven of het indrukken van de home-knop hetzelfde probleem veroorzaakt nadat de tv opnieuw is opgestart? Ik hoor het heel graag, merci! .

 

Ik begrijp niet precies wat de homeknop met het probleem te maken heeft. Met mijn homeknop open ik het menu om APPs te laden. De T-mobile APP laadt gewoon. Maar binnen de APP is het probleem dat vaak het menu niet laadt. Dus dan ook geen mogelijkheid om de tv gids of opnamen te bekijken.

Door de ‘return’ knop enige tijd in te houden sluit de APP en kan ik met de homeknop de APP opnieuw laden. Soms is het probleem dan weg, vaak niet. Soms zelfs na 5 keer dit gedaan te hebben blijft het probleem. De tv geheel uitzetten (langer op de ‘on’ knop drukken) is het probleem soms opgelost, maar ook vaak niet. Deze procedure vaker herhalen geeft uiteindelijk vaak wel de oplossing, maar helaas niet altijd. Blijft over dat dan alleen live programma's bekeken kunnen worden en (bijna) geen andere functies in de app beschikbaar zijn

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, heel erg bedankt voor deze snelle reactie! Helemaal helder zo. Ik heb dit meteen doorgezet naar onze technische dienst. Ik kan me voorstellen dat deze vraag wat uit het niets kwam, sorry daarvoor. Ik heb deze vraag doorgekregen vanuit mijn collega's. Dit is waardevolle informatie waar de leverancier naar heeft gevraagd. 

Hi @Erik_Mobile, dankjewel voor deze aanvulling! Klopt het dat je dit probleem tot nu toe niet meer hebt ervaren? Als het zich toch nog voordoet, dan ga ik een onderzoek laten starten. Hierbij is het voor de technische dienst cruciaal om te weten om welk programma het ging, op welke zender dit was en op welke datum en het tijdstip dit euvel voorkwam. Als je dit kunt noteren wanneer je dit weer ervaart, dan zou dat heel fijn zijn en ga ik daar verder mee aan de slag. 

Helaas een programma dat niet terug te kijken is, bij deze de gegevens:

2 voor 12, vrijdag 9 december, NPO 2.

Zowel in de APP, online als met het tv kastjes is dit programma niet af te te spelen (de opname wordt niet geladen).

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, hartstikke fijn dat je zo'n helder voorbeeld hebt doorgezet! Ik heb een onderzoek voor je gestart en hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd dit voor je in de gaten en laat het hier weten als het onderzoek is afgerond. Voor nu wil ik je hele mooie feestdagen wensen! 🎄

Hi @Erik_Mobile, hartstikke fijn dat je zo'n helder voorbeeld hebt doorgezet! Ik heb een onderzoek voor je gestart en hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd dit voor je in de gaten en laat het hier weten als het onderzoek is afgerond. Voor nu wil ik je hele mooie feestdagen wensen! 🎄

Ik merkte gisteren dat het programma nu wel weer te bekijken is, zowel in de APP als online.

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, wat een top nieuws - dankjewel voor het melden! Ik heb ook doorgekregen van de technische dienst dat het is opgelost, dus daar ben ik heel blij om. Alvast een hele mooie jaarwisseling! 

Hi @Erik_Mobile, wat een top nieuws - dankjewel voor het melden! Ik heb ook doorgekregen van de technische dienst dat het is opgelost, dus daar ben ik heel blij om. Alvast een hele mooie jaarwisseling! 

Helaas heb ik een ander programma dat ik probeerde op 25 december terug te kijken en niet lukte.

Eerder heb ik het programma wel kunnen bekijken, maar nu niet meer. Net nog geprobeerd, maar nog steeds lukt het niet, zowel in de APP als online.

Het gaat om:

An Audience with Adel

NPO3, 30 april 2022

Reputatie 2

Ik hoor nu dat T-Mobile ophoudt met Tizen ondersteuning. Dat had ik met mijn Samsung TV wel effe eerder willen weten! 

Moderator edit: probeer je alsjeblieft aan de Huisregels te houden, dankjewel!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HansVanBuuren, het is zeer begrijpelijk dat jij jouw frustratie wilt uiten en daar heb je volkomen recht toe. Probeer het echter alsjeblieft wel bij één topic te houden en niet in allerlei topics dubbel te posten - dit wordt gezien als spam en zal vanaf nu dan ook geflagd en uiteindelijk verwijderd worden. Bedankt voor je begrip! Mocht je nog niet helemaal bekend zijn met de Huisregels, neem dan zeker een kijkje: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community.

Beste t-mobile,

Nu speelt het probleem van het niet laden van ee programmagids al een jaar. Enige antwoord is: het is in onderzoek. Kunnen jullie aangeven wanneer het probleem wordt opgelost zodat ik, en andere klanten, kunnen beslissen of ze hierop willen wachten of een andere oplossing zoeken.

 

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, heel fijn dat je gelijk weer zo'n helder voorbeeld mee hebt gestuurd! Voor deze opname heb ik opnieuw een verzoek ingediend bij onze technische dienst. Hier heb je zojuist weer een e-mail van gekregen ter bevestiging. Je hoort namelijk van elke opname te genieten, dus we gaan ervoor zorgen dat ook dit heel snel wordt verholpen. 

Hi @Thieu, terechte opmerking van je! Ik kan je garanderen dat dit inderdaad in onderzoek is. Zodra ik deze informatie weet, dan deel ik dat zeker. Ik heb om een nieuwe concrete status update gevraagd, want ook ik wil niets liever dan duidelijkheid voor jullie. Ik houd jullie op de hoogte! 

Goedenavond Lisa,

Vanaf maart 2022 hebben wij een nieuwe Samsung tv. Eindelijk van het kastje af, dachten wij. De TV gids was vanaf het begin al een probleem. Soms doet hij het 2-3 dagen achter elkaar wel, en dan weer niet. De stroom er soms wel 2-3 keer afhalen helpt dan. Het blijft amateuristisch, vooral omdat het al een tijd loopt. Ik zit primair niet te wachten op een vergoeding, maar zou graag nu wel duidelijkheid krijgen wanneer het probleem met de tv gids concreet is opgelost. Anders overweeg ik net als andere gebruikers om dit jaar met alles over te stappen naar een andere aanbieder. Komt nog bij dat in het tv signaal een vertraging zit van 60 tot 90 seconden, vervelend bij live sportwedstrijden. Zie je reactie graag tegemoet

Reputatie 7

Hi @Ferrie05, hele terechte opmerking van je! Het lastige is dat ik hier (nog) geen concreet antwoord op heb. Morgen ga ik dit tijdens een tv-meeting opnieuw navragen, want ik kan me volledig voorstellen dat jullie hier meer over willen weten. Ik hoop hier morgen/overmogen met een concrete update op terug te kunnen komen en dan laat ik dat direct weten. 

Reageer