Beantwoord

Gids in app op Samsung TV blijft hangen

  • 10 December 2021
  • 90 reacties
  • 2604 Bekeken

Reputatie 1

Beste forumgebruikers,

Ik heb sinds vorige week TV en internet van T-Mobile via de glasvezel. Bij Ziggo weg gegaan en alles ondergebracht bij T-mobile... Internet bevalt goed, allen TV app gids is een drama. Spijt van overstap….?

Ik heb problemen met de app op de nieuw aangeschafte Oled Tv van Samsung. Deze tv gebruik ik in de woonkamer, en speciaal aangeschaft om de T-mobile app te kunnen gebruiken. De app werkt wel zenders naar boven en naar beneden zappen. Alleen bij het aanzetten van de tv en het selecteren van de gids komt het scherm doorzichtig in beeld en blijft er een radertje draaien. De gids wordt niet opgestart en blijft hangen. Heb al van alles geprobeerd, een harde reset; de tv dus van spanning af gedurende 20 sec, en daarna weer aan. Modem gereset. App er af en weer erop. Meerdere keren van alles geprobeerd. Wie heeft hier een oplossing voor? Het TV kastje gebruik ik op de slaapkamer en werkt wel goed. Ik wil de app op de tv gebruiken omdat ik het tv kastje niet kan plaatsen. Zo is het geen TV kijken!

Weet iemand een oplossing? Dank je alvast.

 

 

icon

Beste antwoord door Lisa 13 December 2021, 12:05

Bekijk origineel

90 reacties

Ik werd 2,5 geleden gebeld door T-mobile met de vraag hoe tevreden ik was over het internet en de tv. helaas nog steeds problemen met het laden van de tv gids enz. dus niet zo tevreden. Er is mij toen gevraagd een filmpje te mailen. Echter ging het laden van de tv gids en menu sinds die tijd foutloos, op 1x na. Na 1x herstart deed die het toen ook weer. Tot gisteren helaas, toen bleef het menu weer hangen. Na 3x heropstart van de tv APP en reset van de tv deed het menu het uiteindelijk weer.

Op verzoek van de meneer die me 2,5 geleden belde heb ik probleem gefilmd. Ik had een mailadres gekregen waar ik dit filmpje naar toe moest zenden, maar helaas heb ik dat mailadres niet meer.

Waar kan ik het filmpje naar toe sturen?

Reputatie 7
Badge +8

@Boudewijn van R Het probleem is nog niet opgelost en is bij ons bekend en wordt aan gewerkt voor de Samsung tv in samenwerking met de leverancier. Zodra ik een update/oplossing heb, zal ik dit gelijk hier in dit topic delen.  

Hier het zelfde, gisteren glasvezel met T mobile thuis.  Maar meteen problemen met het algemene menu die niet werkt.  30 seconden de stekker eruit halen heeft ook geen zin. 
 

Nu heb ik uitgevonden dat ik de cache en instellingen kan verwijderen. Dan mag ik weer mijn gegevens invullen en het werkt. 
 

Als ik dit had geweten had ik misschien wel bij het oude vertrouwde ziggo gebleven waar alles gewoon werkte.   
 

Hopelijk wordt er iets aan gedaan. Ik ga morgen wel een melding maken.  
 

Boudewijn

Ik heb sinds kort een abonnement. In het begin werkte de TV gids prima maar heb nu hetzelfde probleem! Het is nu schijnbaar 1 jaar later en er is nog steeds geen oplossing gevonden??

Ik heb een Samsung frame TV en baal er ook ontzettend van dat het niet werkt.

De klantenservice had deze klacht nog nooit gehoord en dacht dat het internet overbelast zou zijn, dat de data van de app te groot is ofzo. Ik heb geen zin om een box aan te schaffen die weer €2,50 extra per maand kost, het zou gratis moeten zijn voor diegenen die dit probleem hebben totdat het is opgelost.

Het is geen doen om met de afstandsbediening te scrollen om de zenders te zien, opnemen gaat ook moeilijk op deze manier. Ook ik heb de cloud waarvoor ik betaal maar niet kan gebruiken.

HIer moet snel een oplossing voor gevonden worden!! Compensatie is het minste!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Ahartveld , allereerst van harte welkom op onze Community! Het probleem is bij ons bekend maar kan jammer genoeg niet zo snel opgelost worden met de leverancier. We zijn er in ieder geval nog steeds ermee bezig en zodra ik meer weet over de oplossing, deel ik het gelijk in dit topic. Voor in de tussentijd kun je gebruikmaken van de TV Box of  door TV Anywhere te streamen naar de tv met een Google Chromecast.

Hallo iedereen,

ik heb sinds 5 weken T-Mobile thuis en de app op mijn Samsung TV geïnstalleerd 

 Ik heb ook regelmatig last van het niet laden van de gids. 
Soms helpt het stoppen en opnieuw starten van de app of het uitzetten van de TV.

Vaak helpt niets. 
 

ik heb de indruk dat er niets aan gebeurt. Het loopt al heel lang. 

groeten

 

Albert

Reputatie 7
Badge +8

Hoi allemaal! Jullie hebben al een tijdje niks gehoord, maar ik wil laten weten dat we hier nog steeds druk mee bezig zijn en we jullie allemaal niet vergeten zijn! We doen onze uiterste best in wat we kunnen doen. Wanneer de oplossing nabij is horen jullie dit direct van mij in dit topic.

 

 

Hoi @Erik_Mobile, ik neem aan dat je de opname niet keek terwijl de uitzending live plaatsvond? Waren dit allemaal opnames van dezelfde zender of serie? Als ik het goed begrijp is dit nog niet eerder voorgekomen?

Omdat het probleem ook al is opgelost is de oorzaak lastig te onderzoeken. In ieder geval is dit zeker iets om in de gaten te houden mocht het vaker voorkomen, maar ik verwacht niet dat je hier nog last van zal hebben. 

Hallo @Cal,

Het waren opnamen van verschillende zenders en verschillende dagen, allemaal uit december en januari. Ik heb het al een keer eerder gehad helaas.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Erik_Mobile, ik neem aan dat je de opname niet keek terwijl de uitzending live plaatsvond? Waren dit allemaal opnames van dezelfde zender of serie? Als ik het goed begrijp is dit nog niet eerder voorgekomen?

Omdat het probleem ook al is opgelost is de oorzaak lastig te onderzoeken. In ieder geval is dit zeker iets om in de gaten te houden mocht het vaker voorkomen, maar ik verwacht niet dat je hier nog last van zal hebben. 

Hi @Erik_Mobile, wat een top nieuws - dankjewel voor het melden! Ik heb ook doorgekregen van de technische dienst dat het is opgelost, dus daar ben ik heel blij om. Alvast een hele mooie jaarwisseling! 

Helaas heb ik een ander programma dat ik probeerde op 25 december terug te kijken en niet lukte.

Eerder heb ik het programma wel kunnen bekijken, maar nu niet meer. Net nog geprobeerd, maar nog steeds lukt het niet, zowel in de APP als online.

Het gaat om:

An Audience with Adel

NPO3, 30 april 2022

Helaas doet deze opname het nog steeds niet.

Ook de volgende opname doet het niet:

The Prestige

Paramount Network, 03 december 2022

Gisteren zat ik een opname te kijken, deze opname heb ik even gestopt.

Toen ik een half uurtje later de opname weer wilde starten deed deze het niet, evenals enkele andere opnamen. Gisteren de rest van de avond was dat zo en ook vanmorgen.

Toen ik net weer even controleerde deed alles het weer gelukkig. Wel heel vervelend dat soms opnamen (tijdelijk) niet af te spelen zijn. Waar zou dat aan kunnen liggen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @KHV, ik had ook graag gezien dat dit eerder opgelost zou zijn. Onze IT-afdeling is er nog steeds druk mee bezig. Ik hoop zo snel mogelijk een nieuwe update hierover te hebben. Excuus hiervoor. Weet dat we hier druk mee bezig zijn!

Hier ook nog steeds dezelfde ellende sinds april 2022.. ik blijf het forum volgen maar ben het ook wel een klein beetje beu nu!

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, heel erg bedankt voor het melden! Ik wil je laten weten dat het issue onlangs is doorgezet naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek. Mijn collega @Cheyenne laat het de uitkomst hiervan weten zodra het onderzoek succesvol is afgerond. Vrijdag is namelijk mijn laatste werkdag bij T-Mobile, anders had ik graag zelf de terugkoppeling met je gedeeld. Hopelijk kunnen we jou binnenkort verblijden met de definitieve oplossing. 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil graag een update delen over het issue met de ladende tv-gids! Op dit moment hebben we het probleem nog niet kunnen reproduceren, wat het oplossen hiervan lastig maakt. Samen met de leverancier kijken we hoe we het onderzoek kunnen voortzetten. We verwachten geen oplossing op de korte termijn en hierin willen we wel open en eerlijk met jullie zijn. Maar weet dat we er nog steeds mee bezig zijn om dit tot een goed einde te brengen! 

Hi @Erik_Mobile, wat een top nieuws - dankjewel voor het melden! Ik heb ook doorgekregen van de technische dienst dat het is opgelost, dus daar ben ik heel blij om. Alvast een hele mooie jaarwisseling! 

Helaas heb ik een ander programma dat ik probeerde op 25 december terug te kijken en niet lukte.

Eerder heb ik het programma wel kunnen bekijken, maar nu niet meer. Net nog geprobeerd, maar nog steeds lukt het niet, zowel in de APP als online.

Het gaat om:

An Audience with Adel

NPO3, 30 april 2022

Helaas doet deze opname het nog steeds niet.

Ook de volgende opname doet het niet:

The Prestige

Paramount Network, 03 december 2022

Reputatie 7

Hi @Ferrie05, hele terechte opmerking van je! Het lastige is dat ik hier (nog) geen concreet antwoord op heb. Morgen ga ik dit tijdens een tv-meeting opnieuw navragen, want ik kan me volledig voorstellen dat jullie hier meer over willen weten. Ik hoop hier morgen/overmogen met een concrete update op terug te kunnen komen en dan laat ik dat direct weten. 

Goedenavond Lisa,

Vanaf maart 2022 hebben wij een nieuwe Samsung tv. Eindelijk van het kastje af, dachten wij. De TV gids was vanaf het begin al een probleem. Soms doet hij het 2-3 dagen achter elkaar wel, en dan weer niet. De stroom er soms wel 2-3 keer afhalen helpt dan. Het blijft amateuristisch, vooral omdat het al een tijd loopt. Ik zit primair niet te wachten op een vergoeding, maar zou graag nu wel duidelijkheid krijgen wanneer het probleem met de tv gids concreet is opgelost. Anders overweeg ik net als andere gebruikers om dit jaar met alles over te stappen naar een andere aanbieder. Komt nog bij dat in het tv signaal een vertraging zit van 60 tot 90 seconden, vervelend bij live sportwedstrijden. Zie je reactie graag tegemoet

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, heel fijn dat je gelijk weer zo'n helder voorbeeld mee hebt gestuurd! Voor deze opname heb ik opnieuw een verzoek ingediend bij onze technische dienst. Hier heb je zojuist weer een e-mail van gekregen ter bevestiging. Je hoort namelijk van elke opname te genieten, dus we gaan ervoor zorgen dat ook dit heel snel wordt verholpen. 

Hi @Thieu, terechte opmerking van je! Ik kan je garanderen dat dit inderdaad in onderzoek is. Zodra ik deze informatie weet, dan deel ik dat zeker. Ik heb om een nieuwe concrete status update gevraagd, want ook ik wil niets liever dan duidelijkheid voor jullie. Ik houd jullie op de hoogte! 

Beste t-mobile,

Nu speelt het probleem van het niet laden van ee programmagids al een jaar. Enige antwoord is: het is in onderzoek. Kunnen jullie aangeven wanneer het probleem wordt opgelost zodat ik, en andere klanten, kunnen beslissen of ze hierop willen wachten of een andere oplossing zoeken.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HansVanBuuren, het is zeer begrijpelijk dat jij jouw frustratie wilt uiten en daar heb je volkomen recht toe. Probeer het echter alsjeblieft wel bij één topic te houden en niet in allerlei topics dubbel te posten - dit wordt gezien als spam en zal vanaf nu dan ook geflagd en uiteindelijk verwijderd worden. Bedankt voor je begrip! Mocht je nog niet helemaal bekend zijn met de Huisregels, neem dan zeker een kijkje: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community.

Reputatie 2

Ik hoor nu dat T-Mobile ophoudt met Tizen ondersteuning. Dat had ik met mijn Samsung TV wel effe eerder willen weten! 

Moderator edit: probeer je alsjeblieft aan de Huisregels te houden, dankjewel!

Hi @Erik_Mobile, wat een top nieuws - dankjewel voor het melden! Ik heb ook doorgekregen van de technische dienst dat het is opgelost, dus daar ben ik heel blij om. Alvast een hele mooie jaarwisseling! 

Helaas heb ik een ander programma dat ik probeerde op 25 december terug te kijken en niet lukte.

Eerder heb ik het programma wel kunnen bekijken, maar nu niet meer. Net nog geprobeerd, maar nog steeds lukt het niet, zowel in de APP als online.

Het gaat om:

An Audience with Adel

NPO3, 30 april 2022

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, wat een top nieuws - dankjewel voor het melden! Ik heb ook doorgekregen van de technische dienst dat het is opgelost, dus daar ben ik heel blij om. Alvast een hele mooie jaarwisseling! 

Hi @Erik_Mobile, hartstikke fijn dat je zo'n helder voorbeeld hebt doorgezet! Ik heb een onderzoek voor je gestart en hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd dit voor je in de gaten en laat het hier weten als het onderzoek is afgerond. Voor nu wil ik je hele mooie feestdagen wensen! 🎄

Ik merkte gisteren dat het programma nu wel weer te bekijken is, zowel in de APP als online.

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, hartstikke fijn dat je zo'n helder voorbeeld hebt doorgezet! Ik heb een onderzoek voor je gestart en hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd dit voor je in de gaten en laat het hier weten als het onderzoek is afgerond. Voor nu wil ik je hele mooie feestdagen wensen! 🎄

Reageer