Beantwoord

Gids in app op Samsung TV blijft hangen

  • 10 December 2021
  • 90 reacties
  • 2598 Bekeken

Reputatie 1

Beste forumgebruikers,

Ik heb sinds vorige week TV en internet van T-Mobile via de glasvezel. Bij Ziggo weg gegaan en alles ondergebracht bij T-mobile... Internet bevalt goed, allen TV app gids is een drama. Spijt van overstap….?

Ik heb problemen met de app op de nieuw aangeschafte Oled Tv van Samsung. Deze tv gebruik ik in de woonkamer, en speciaal aangeschaft om de T-mobile app te kunnen gebruiken. De app werkt wel zenders naar boven en naar beneden zappen. Alleen bij het aanzetten van de tv en het selecteren van de gids komt het scherm doorzichtig in beeld en blijft er een radertje draaien. De gids wordt niet opgestart en blijft hangen. Heb al van alles geprobeerd, een harde reset; de tv dus van spanning af gedurende 20 sec, en daarna weer aan. Modem gereset. App er af en weer erop. Meerdere keren van alles geprobeerd. Wie heeft hier een oplossing voor? Het TV kastje gebruik ik op de slaapkamer en werkt wel goed. Ik wil de app op de tv gebruiken omdat ik het tv kastje niet kan plaatsen. Zo is het geen TV kijken!

Weet iemand een oplossing? Dank je alvast.

 

 

icon

Beste antwoord door Lisa 13 December 2021, 12:05

Bekijk origineel

90 reacties

Beste t-mobile,

Nu speelt het probleem van het niet laden van ee programmagids al een jaar. Enige antwoord is: het is in onderzoek. Kunnen jullie aangeven wanneer het probleem wordt opgelost zodat ik, en andere klanten, kunnen beslissen of ze hierop willen wachten of een andere oplossing zoeken.

 

Hi @Erik_Mobile, dankjewel voor deze aanvulling! Klopt het dat je dit probleem tot nu toe niet meer hebt ervaren? Als het zich toch nog voordoet, dan ga ik een onderzoek laten starten. Hierbij is het voor de technische dienst cruciaal om te weten om welk programma het ging, op welke zender dit was en op welke datum en het tijdstip dit euvel voorkwam. Als je dit kunt noteren wanneer je dit weer ervaart, dan zou dat heel fijn zijn en ga ik daar verder mee aan de slag. 

Nee, probleem met het niet kunnen terugkijken doet zich niet meer voor. Mocht het weer voorkomen, dan zal ik de gegevens noteren en op het forum plaatsen.

Reputatie 7

Hi @KHV, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Heel goed dat je hier aanklopt, want ik wil dat jij zonder problemen geniet van de Smart TV App. Ik kan je gelukkig laten weten dat mijn collega's hier al druk mee bezig zijn, al kan ik jammer genoeg nog niet zeggen wanneer dit exact opgelost gaat worden. Heb je naast het installeren van de App ook de bovenstaande workaround geprobeerd? Zo niet, wil je dan de tv nog voor 30 seconden van de stroom afhalen en de App opnieuw opstarten? Merk je hierna een verbetering? Excuses voor deze situatie! 

Zodra de TV-gids weer werkt zoals het hoort, kijk ik ook met alle liefde naar een passende vergoeding voor je. Hier heb je zeker recht op! Zou je tot die tijd de opnames kunnen terugkijken via de TV Anywhere App? Zo hoef je in ieder geval jouw opnames niet te missen. Ik ga voor je navragen of er al iets meer duidelijk kan worden over wanneer dit issue wordt aangepakt, zodat je weet waar je aan toe bent! 💪

Ik heb sinds kort een abonnement. In het begin werkte de TV gids prima maar heb nu hetzelfde probleem! Het is nu schijnbaar 1 jaar later en er is nog steeds geen oplossing gevonden??

Ik heb een Samsung frame TV en baal er ook ontzettend van dat het niet werkt.

De klantenservice had deze klacht nog nooit gehoord en dacht dat het internet overbelast zou zijn, dat de data van de app te groot is ofzo. Ik heb geen zin om een box aan te schaffen die weer €2,50 extra per maand kost, het zou gratis moeten zijn voor diegenen die dit probleem hebben totdat het is opgelost.

Het is geen doen om met de afstandsbediening te scrollen om de zenders te zien, opnemen gaat ook moeilijk op deze manier. Ook ik heb de cloud waarvoor ik betaal maar niet kan gebruiken.

HIer moet snel een oplossing voor gevonden worden!! Compensatie is het minste!

Reputatie 1

Hallo Lisa,

Inmiddels 11 maanden aan het tobben. Ik kijk nu met de tv-box dmv kabels die over de schouw naar mijn tv lopen..

Dit is nu de derde keer dat ik gegevens aan moet leveren en ben wederom bereid dit te doen.

  • Welke afstandsbediening gebruik je? Zowel van de tv box en de tv de originele die hierbij zit geleverd. 
  • Welke tv heb je (bijvoorbeeld: Samsung QE43LS03AAUXXN) QE43Q64AAUXXN
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? …?
  • Wat is de software versie? T-NKLADEUC-2101.
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en ‘over’)? VIDEO MSA V600R019C10LNLD-01EPG-20211207-7614
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? Per 01-12-2021
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten (zoals op de TV Box)? Nee, tv kijken via de tv-box gaat goed.

Bij deze de gevraagde informatie.

Groet en succes.

Bart Staps

Goedenavond Lisa,

Vanaf maart 2022 hebben wij een nieuwe Samsung tv. Eindelijk van het kastje af, dachten wij. De TV gids was vanaf het begin al een probleem. Soms doet hij het 2-3 dagen achter elkaar wel, en dan weer niet. De stroom er soms wel 2-3 keer afhalen helpt dan. Het blijft amateuristisch, vooral omdat het al een tijd loopt. Ik zit primair niet te wachten op een vergoeding, maar zou graag nu wel duidelijkheid krijgen wanneer het probleem met de tv gids concreet is opgelost. Anders overweeg ik net als andere gebruikers om dit jaar met alles over te stappen naar een andere aanbieder. Komt nog bij dat in het tv signaal een vertraging zit van 60 tot 90 seconden, vervelend bij live sportwedstrijden. Zie je reactie graag tegemoet

Hi @KHV, ik ben hier zoals beloofd voor je achteraan gegaan! Momenteel hebben wij enkel deze workararound en kan ik niet een andere tip met je delen, sorry hiervoor. Ik hoor dan graag of deze workaround inmiddels toch weer bij je is gaan werken of ervaar jij nog steeds hetzelfde?  

 

Hoi Lisa,

 

We zijn weer 5 maanden verder, is er een update? Nog steeds een gids (en dus ook toegang radio, en opnames) die vaker niet dan wel werkt. Tv / beeld blijft ook heel vaak hangen / stotteren, veel vaker dan in het begin van overstap naar T-mobile.

 

Hoor graag en mvg,

 

Kim

@Lisa  ik zie nu een  bericht dat je om gegevens vraagt, hierbij ook die van mij:

 

  • Welke afstandsbediening gebruik je? → die van de Samsung tv
  • Welke tv heb je (bijvoorbeeld: Samsung QE43LS03AAUXXN) → 
    Samsung QE55LS03AAUXXN
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? T-NKM2DEUC-2101.0, BT-S
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en ‘over’)? → Video MSA V600R019C10LNLD08 Samsung 20211029-0491
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? → direct bij aanvang contract, ergens april 22
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten (zoals op de TV Box)?  → ik heb geen tv box, dat was juist het idee
Reputatie 7

Hi @Bart en Marian, ik had echt gehoopt dat ik inmiddels al de oplossing met jullie kon delen! Ik blijf dit in ieder geval in de gaten houden en breng jullie in het andere topic op de hoogte, zodra er een terugkoppeling gereed is. Fingers crossed dat ik snel goed nieuws kan brengen!

Hi @Erik_Mobile, hartstikke fijn dat je zo'n helder voorbeeld hebt doorgezet! Ik heb een onderzoek voor je gestart en hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd dit voor je in de gaten en laat het hier weten als het onderzoek is afgerond. Voor nu wil ik je hele mooie feestdagen wensen! 🎄

Ik merkte gisteren dat het programma nu wel weer te bekijken is, zowel in de APP als online.

Reputatie 7

Hi @Meppel7943, dankjewel voor de toevoeging! Kan je aangeven of de workaround om de tv voor 30 seconden van de stroom af te halen en de App opnieuw op te starten voorlopig nog wel bij je werkt? Deze bug wordt in ieder geval in de volgende firmware uitrol verholpen, het is alleen nog niet bekend wanneer dit zal zijn. Ik hoop dat we hier snel meer over zullen horen! 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Erik_Mobile, ik neem aan dat je de opname niet keek terwijl de uitzending live plaatsvond? Waren dit allemaal opnames van dezelfde zender of serie? Als ik het goed begrijp is dit nog niet eerder voorgekomen?

Omdat het probleem ook al is opgelost is de oorzaak lastig te onderzoeken. In ieder geval is dit zeker iets om in de gaten te houden mocht het vaker voorkomen, maar ik verwacht niet dat je hier nog last van zal hebben. 

Hoi @Demi,

 

Ik heb de app meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, dat maakt geen verschil. Ook als de tv al een tijd aan staat krijgen we regelmatig te maken met dit probleem. Het is heel onvoorspelbaar en geen touw vast te knopen aan wanneer het zich voordoet. 

In het kort:

Gids blijft hangen

Bij het openen van het menu scherm wil deze niet laden. Er is een soort zandlopertje in beeld - ik heb deze laatst een uur aan laten staan - maar hij blijft op hetzelfde scherm.

 

Terugkijken via gids werkt niet

Als dit probleem zich voordoet dan proberen we via de tv gids een programma terug te kijken. Met regelmaat komt het voor dat het scherm zwart wordt als je op het programma klikt, maar er daarna niets meer gebeurt. Soms is het zo dat als je een andere zender probeert, het daar wel werkt. Het zijn echter niet altijd dezelfde zenders waarbij het wel of niet werkt, dit varieerd. 

 

Terugkijken via de cloud werkt niet

Dit is exact hetzelfde probleem als bij het terugkijken via de gids. Ook hier weer volledig random wanneer het zich voordoet en bij welke opnames. 

 

Paul 

Reputatie 7

Hi @Ferrie05, hele terechte opmerking van je! Het lastige is dat ik hier (nog) geen concreet antwoord op heb. Morgen ga ik dit tijdens een tv-meeting opnieuw navragen, want ik kan me volledig voorstellen dat jullie hier meer over willen weten. Ik hoop hier morgen/overmogen met een concrete update op terug te kunnen komen en dan laat ik dat direct weten. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Ahartveld , allereerst van harte welkom op onze Community! Het probleem is bij ons bekend maar kan jammer genoeg niet zo snel opgelost worden met de leverancier. We zijn er in ieder geval nog steeds ermee bezig en zodra ik meer weet over de oplossing, deel ik het gelijk in dit topic. Voor in de tussentijd kun je gebruikmaken van de TV Box of  door TV Anywhere te streamen naar de tv met een Google Chromecast.

Reputatie 7

Hi @PaulArts, ik wil heel graag de uitkomst van het onderzoek met je delen van de opnames die je niet terug kon kijken! Mijn collega heeft aangegeven dat dit issue is opgelost. Bij hem spelen de opnames die je doorgaf zonder problemen af. Merk je dit zelf ook? Ik hoor het heel graag van je. 

Daarnaast zijn we jammer genoeg nog in afwachting van een concrete reactie voor het onderzoek van de ladende tv-gids. Zodra ik deze doorkrijg, dan plaats ik deze in het onderstaande topic:

 

Reputatie 7

Hi @ThanToya, ik geef jou heel graag duidelijkheid en wil de volgende update met je delen! Mijn collega's hebben laten weten dat dit issue voor nu niet volledig opgelost kan worden, excuses hiervoor. Wij willen dit zeker in de toekomst gaan oplossen, maar wanneer is voor nu echt nog een vraag. Het blijkt een stuk lastiger te reproduceren dan gedacht. Als jij nog andere vragen hebt, stel die dan zeker. Want dan duik ik daar met alle liefde voor je in! 💪

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mart1967, goed dat je het aangeeft! Het probleem met de gids is bij onze specialisten bekend. Ze werken momenteel aan een workaround zodat dit tijdelijk omzeild kan worden, totdat de eindfix in zicht is. We houden je op de hoogte.

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, dankjewel voor deze aanvulling! Klopt het dat je dit probleem tot nu toe niet meer hebt ervaren? Als het zich toch nog voordoet, dan ga ik een onderzoek laten starten. Hierbij is het voor de technische dienst cruciaal om te weten om welk programma het ging, op welke zender dit was en op welke datum en het tijdstip dit euvel voorkwam. Als je dit kunt noteren wanneer je dit weer ervaart, dan zou dat heel fijn zijn en ga ik daar verder mee aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +8

@Boudewijn van R Het probleem is nog niet opgelost en is bij ons bekend en wordt aan gewerkt voor de Samsung tv in samenwerking met de leverancier. Zodra ik een update/oplossing heb, zal ik dit gelijk hier in dit topic delen.  

Reputatie 3

@Bart en Marian Helaas weet ik geen oplossing maar ervaar wel hetzelfde probleem.

Dit heb ik ook aangekaart in het topic ‘Alles over de T-Mobile TV App voor Smart TV!’.

Dit loopt al een aantal weken en T-Mobile ( @Lisa  ) geeft aan dat ze druk mee bezig zijn maar tot op heden lijkt er geen oplossing te komen.

Ook ik ben er zeer ontevreden over en denk er ook hard over na om weer terug te gaan naar Ziggo of een andere aanbieder. Ook al zou ik daarmee wellicht mijn bundelvoordeel mee verliezen.

Misschien dat @Lisa hier nog een reactie op kan geven zoals ze ook gedaan heeft op mijn berichten.

Reputatie 7
Badge +8

Hoi allemaal! Jullie hebben al een tijdje niks gehoord, maar ik wil laten weten dat we hier nog steeds druk mee bezig zijn en we jullie allemaal niet vergeten zijn! We doen onze uiterste best in wat we kunnen doen. Wanneer de oplossing nabij is horen jullie dit direct van mij in dit topic.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @KHV, ik had ook graag gezien dat dit eerder opgelost zou zijn. Onze IT-afdeling is er nog steeds druk mee bezig. Ik hoop zo snel mogelijk een nieuwe update hierover te hebben. Excuus hiervoor. Weet dat we hier druk mee bezig zijn!

Hi @Erik_Mobile, wat een top nieuws - dankjewel voor het melden! Ik heb ook doorgekregen van de technische dienst dat het is opgelost, dus daar ben ik heel blij om. Alvast een hele mooie jaarwisseling! 

Helaas heb ik een ander programma dat ik probeerde op 25 december terug te kijken en niet lukte.

Eerder heb ik het programma wel kunnen bekijken, maar nu niet meer. Net nog geprobeerd, maar nog steeds lukt het niet, zowel in de APP als online.

Het gaat om:

An Audience with Adel

NPO3, 30 april 2022

Helaas doet deze opname het nog steeds niet.

Ook de volgende opname doet het niet:

The Prestige

Paramount Network, 03 december 2022

Reputatie 7

Hi @KHV, ik ben hier zoals beloofd voor je achteraan gegaan! Momenteel hebben wij enkel deze workararound en kan ik niet een andere tip met je delen, sorry hiervoor. Ik hoor dan graag of deze workaround inmiddels toch weer bij je is gaan werken of ervaar jij nog steeds hetzelfde?  

Hi @Lisa dank je wel voor je reactie.

Helaas moeten we dan maar wachten op de fix.

Wat wel raar is, en misschien ook wel goed voor andere om te lezen/weten, is dat alles via de app op de telefoon wel gewoon goed werkt.

Is even een omslachtige route, maar dan kan je in ieder geval de gids bekijken, en je kan daar ook de programma's opnemen. 

 

We wachten de reactie van het dev team af.

Reageer