Beantwoord

Guide knop werkt niet meer na update

  • 19 February 2017
  • 7 reacties
  • 3157 Bekeken

Goedenavond,
Het valt mij op dat de Guide knop op de afstandbediening niet meer werkt na de TMobile update.
Dit is erg lastig omdat je via deze weergave makkelijk kon schakelen. IS dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Sander 20 February 2017, 16:02

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi eminem99, welkom op het klantenforum.

Heb je al getracht om even (een seconde of 10) het stroom van de decoder af te halen? Dan kan de decoder zichzelf daarna resetten. Vaak lost dat de simpele problemen wel weer op. Je kunt eventueel de stappen uit dit topic aanhouden, ikzelf hanteer een andere methode: ik trek simpelweg de stekker uit de achterkant van de decoder, scheelt zoeken naar 'welke stekker hoort hierbij'. ;)

Mocht je dat geprobeerd hebben en het heeft niet geholpen, geef het dan nog even aan, het zou dan een storing kunnen zijn, er was er ook al één met bepaalde radiozenders.
Hoi Kaassausje,

Ik wil hier ook graag op reageren. Sinds de update naar het 'roze' ca. 2 weken geleden heb ik ook een probleem met mijn guideknop. Bij mij doet hij het wel maar er zit een vertraging in van zeker 5 seconden als ik hem indruk. Hij doet het dus wel, maar als ik op de knop druk, dan duurt het erg lang voordat hij reageert. Ik heb 2 tv-boxen. Ik heb echter alleen dat probleem gekregen met de tv-box met harde schijf. De andere doet het prima. Ook heb ik hem al diverse keren van het stroom gehaald. Helaas is dat de oplossing niet.
Is er nog iets anders wat ik/wij kunnen doen?
Hoi ribi00.

Anders dan het stroom eraf, waarschijnlijk niet, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb zelf ook een vertraging in het openen van het menu, maar ben zelf nog niet omgezet van Vodafone Thuis naar T-Mobile Thuis. Ik heb het, nu jij het zegt, ook sinds een aantal dagen, waarschijnlijk zijn er meer mensen die dit ook ervaren. Het gaat bij mij ook om de decoder met harde schijf.

Morgen zijn de T-Mobile Moderators weer aanwezig, wellicht kan één van hen aangeven of er iets bekend is over dit probleem en of wij er zelf iets aan kunnen doen, of dat we moeten wachten op een volgende update.
Bedankt Kaassausje, normaal altijd de eerste stap, nu al die tijd zitten violen om niets :)
Bedankt
Graag gedaan eminem99. 🙂
Hier heeft de update inmiddels ook plaatsgevonden, geen problemen en werkt allemaal prima!
Reputatie 7
Hoi @eminem99,

Inmiddels hebben alle klanten nu de 'make-over' gehad! 😳 In sommige gevallen bleek er nog een reset nodig om alles weer soepel te laten werken, maar we hebben geen signalen over deze Guide knop ontvangen. Alle andere knoppen werken dus wel (en direct)? Dan lijkt het toch een puntje voor de Box zelf te zijn. Is een fabrieksreset mogelijk voor jouw Box? Dit kan niet als je een opnamefunctie hebt. Nog steeds geen guide? Dan zijn er specifieke gegevens nodig, telefonisch contact heeft dan de voorkeur: 0800-0092.

Succes!

Reageer