Beantwoord

haperende tv beelden ook na opvolgen alle adviezen van dit forum

  • 28 December 2019
  • 19 reacties
  • 459 Bekeken

In de regio Horst aan de Maas heb ik een aansluiting op glasvezel. De TV-beelden zijn blokkerig en het beeld schokt. Ik heb een Entone met harde schijf. Ik heb inmiddels alle adviezen van dit forum meerdere keren opgevolgd en het is nog steeds niet opgelost. de firmware is 2.9.25.

 

Wat moet ik nog meer doen om dit euvel te verhelpen?

icon

Beste antwoord door Piotr 30 December 2019, 12:41

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7

Hey @Muijsenberg,

Er zijn een aantal stappen die je kunt uitvoeren om weer TV te kijken. De eerste is het opnieuw aanmelden van de TV Box op het modem. Dit lost vaak eventuele storingen op:


1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.

2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.

3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.

4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.


Mocht dit stappenplan het euvel niet hebben verholpen, laat het ons dan gelijk weten. Ik ga er dan voor zorgen dat onze techneuten hiermee aan de slag gaan.

Ik heb bovenstaande allemaal al meerdere keren gedaan. dit heeft geen resultaat opgeleverd. Het beeld blijft schokkerig.

Reputatie 3

Vervelend zeg! Lees dit even mee: 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-upgrade-firmware-amulet-515-en-kamai-510-317015

Ik heb een TV-Box ENTONE-27 met Firmware 2.9.25

Reputatie 7

Hey @Muijsenberg,

Ik vrees dat het issue dat je ervaart te maken heeft met de problemen uit het topic dat Rolf hierboven aankaart. Onze techneuten zijn nog steeds bezig met het vinden van een oplossing. In sommige gevallen helpt  (tijdelijk) een fabrieksreset op afstand. Mocht je hiermee akkoord gaan dan voer ik dit graag voor je uit. Let wel op dat hiermee eventueel opgenomen programma's komen te verdwijnen. Ik hoor graag van je!

Beste Piotr, ik ga akkoord met een fabrieksreset. Wat moet je hiervoor weten?

Reputatie 7
Badge +16

@Muijsenberg Graag voer ik de factory reset voor je uit, sorry voor de vertraging van onze kant! Kan ik de reset gelijk doen of wil je dit liever op een ander tijdstip? Houd er rekening mee dat het maximaal 10 tot 15 minuten kan duren voordat de boel weer opgestart is. Geen zorgen dus als je even geen verbinding hebt: het signaal wordt opnieuw gestuurd en alles wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen. :wink:

Ik ben vanaf 13:00 thuis. Dan kan de factory reset plaatsvinden. Alvast bedankt.

Reputatie 7

Hey @Muijsenberg,

Ik heb zojuist de reset in gang gezet. Binnen enkele ogenblikken gaat je TV Box helemaal opnieuw opstarten. Ik hoor graag of het heeft geholpen!

Prima, als ik vanmiddag thuis ben zal ik eens kijken of het opgelost is.

De reset heeft geholpen. Het beeld schokt niet meer. Hopelijk blijft het zo. Bedankt voor de ondersteuning 

 

Reputatie 7
Badge +1

Waarschuwing:  In een openbaar forum NOOIT persoonlijke gegevens vermelden zoals naam, adres of telefoonummer, het beste kunt u die weghalen door op de 3 puntjes rechtsonder te klikken en dan optie bewerken te kiezen

Dank, gedaan. ik krijg alleen mijn tel nummer niet weg in mijn profiel. Ik heb het wel gewijzigd in mijn klantnummer

Geachte heer, mevrouw,

Ingebrekestelling en redelijke termijn om probleem op te lossen

Langs deze weg stel ik u voor het onderstaande in gebreke en geef u een redelijke termijn van 14 dagen na heden voor het definitief oplossen van het probleem.

Feitenrelaas

  • ik heb op 30-11-2019 in uw winkel te Zwijndrecht, winkelcentrum Walburg, een abonnement afgesloten voor "T-Mobile Thuis"
  • dit abonnement is ingegaan op 14-12-2019, zie bijlage
  • sinds het begin heb ik last van het volgende probleem
    • Haperend beeld op al mijn TV toestellen elke dag tussen tijdstip 23.00 en 11.00 uur
    • al uw reset instructies, zoals door u gepubliceerd op uw website, leveren op die momenten geen enkele verbetering of definitieve oplossing
  • de afgelopen weken heb ik meerdere keren uw helpdesk over dit probleem gebeld.
    • op zaterdag 4-1 j.l. kreeg ik pas van uw medewerker van de helpdesk een compleet relaas van de oorzaak van mijn probleem en dat er geen oplossing voorhanden is.
  • ten tijde van het afsluiten van mijn abonnement was dit probleem echter al bij u bekend
  • kortom ten tijde van het afsluiten van mijn abonnement en per de datum dat mijn aansluiting daadwerkelijk is ingegaan was mijn probleem al bij u bekend en is er dus sprake van dwaling en  misleiding van uw zijde dat ik het genot zou krijgen van een ongestoorde Tv-aansluiting

Ingebrekestelling en redelijke termijn om probleem op te lossen

Langs deze weg stel ik u dan ook in gebreke en geef u een redelijke termijn van 14 dagen om mijn probleem definitief op te lossen.

 Met vriendelijke groet, John Dordrecht

geachte heer John, dit is een topic die ik als klant van T-mobile Thuis heb gestart. Dus het heeft geen zin om in mijn Topic deze in gebreke stelling te doen. U moet, of zelf een topic starten in dit forum, of een mail of brief naar T-mobile sturen. Ik sluit nu deze topic. Gr. Muijsenberg 

Veel haperend beeld hier, en dat bijna elke dag, geen enkel uitzending is nog te volgen, ook na alle tips te hebben doorgelopen is er niks veranderd. Als er niets gaat veranderen zoek ik een andere aanbieder want ik heb er  genoug van.

Reputatie 7

Hi @Johan446 Ik heb meteen met je meegekeken en het goede nieuws is dat je internetverbinding er goed uit ziet. Het lijkt dus aan de verbinding met de TV Box zelf te liggen. Dit kan meerdere oorzaken hebben, zorg er in ieder geval voor dat de TV Box rechtstreeks bekabeld aangesloten is op de modem, dus zonder switch, router, powerline adapter of iets anders er tussen.

In ons TV topic vind je daarnaast meer tips om de problemen met het beeld te verhelpen. Lukt het niet om hiermee de problemen te verhelpen? Laat dan even weten welke problemen je precies ervaart en wat je al hebt geprobeerd om het te verhelpen, dan kijk ik graag met je mee!

Ik heb sinds vanmorgen ook een haperend/blokkerig tv beeld.

de internetverbinding vertoont geen problemen.

Ik liep alle geadviseerde stappen door:

  1. Loskoppelen tv box, ethernetkabel eruit, opstarten en bij melding kabel er weer in.
  2. Herstarten modem.
  3. Herstarten decoder.
  4. Wisselen van poort op het modem, weer opnieuw opstarten.

Aan mijn tv ligt het niet: streamingsdiensten komen scherp binnen.

Heb glasvezel.

Verbinding met de tv box rechstreeks op het T-mobile modem (Huawei HG659)

tv box Entone-27

 

Reputatie 7

Hi @BartHB, we hebben meerdere meldingen uit de omgeving Hoofddorp ontvangen over TV problemen en we zijn het op dit moment aan het onderzoeken. We plaatsen updates in het storingstopic. Excuses voor het ongemak en bedankt voor de melding!

Tip: TV kijken via de TV Anywhere app van T-Mobile op de AppleTV werkt zonder storing.

Reageer