Beantwoord

Haperende TV ontvangst

  • 9 December 2021
  • 45 reacties
  • 719 Bekeken

Sinds 1 december 2021 ben ik abonnee van T-Mobile omdat zij een glasvezelnetwerk in mijn werk hebben aangelegd. Eindelijk was ik bevrijd van de ADSL-ellende met haperende TV ontvangst, blokkerig beeld en stotterend geluid. En inderdaad, ik heb wel bijna 1 week kunnen genieten van storingsvrije ontvangst. Los van wat klein ongemak zoals het niet kunnen opnemen van bepaalde zenders en een ontzettende trage TV-decoder waarbij het minstens 5 seconden duurt voor ik beeld heb op een volgende zender. 

Vanavond ben ik echter sinds ongeveer 20.00 uur weer terug geworpen naar het ADSL tijdperk. Mijn TV-ontvangst is weer helemaal zoals vanouds. Haperend beeld en geluid, waarbij het beeld om de 5 seconden gewoon voor 3 seconden bevriest. 

Uiteraard heb ik alle tips en trucs uitgevoerd inclusief het opnieuw installeren van de software van de TV-box.

Hardware is een Zyxel modem en Amino Tv-box. 

Weet iemand hier een oplossing voor?  En is dit wat ik voor de komende 2 jaar aan kwaliteit kan verwachten van T-Mobile? 

icon

Beste antwoord door Lisa 10 December 2021, 13:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

45 reacties

Reputatie 7

Hi @Wil Eindhoven, super goed dat jij hiervoor aan de bel trekt! Jij dient optimaal te genieten van goedwerkende tv, dus ik ga je hier met alle liefde mee helpen. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen, alleen zie ik hier de TV Box niet in terug. Heb jij de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Heel fijn dat jij zelf al meerdere stappen hebt uitgevoerd. Ik wil je vragen om een zogenoemde powerflip uit te voeren. Dit doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. 

Maak jij wellicht gebruik van eigen apparatuur zoals adapters? Zo ja, dan is dat wellicht de boosdoener en wil ik aan je vragen om jouw apparatuur los te koppelen. 

Ik hoor het graag van je, want ik wil dit zo snel mogelijk voor je fixen! 😊

Bedankt voor de reactie. Het probleem was na ongeveer 1 uur plotseling weg zonder dat ik verder nog iets gedaan heb.
Ik maak inderdaad gebruik van poweradapters maar als het een hele week probleemloos heeft gewerkt en er treden plotseling storingen op, dan weiger ik om te geloven dat het dan aan de poweradapters ligt. Het is echter wel de logica die providers gebruiken en daarin verschilt T-Mobile dus blijkbaar niet van KPN en Xs4All. 
Daarnaast kan ik de poweradapters niet los koppelen want dan heb ik geen verbinding tussen TV-ontvanger en modem en het klinkt misschien raar, maar ik ga echt geen UTP kabel door mijn huiskamer leggen.  

Ik heb de hele procedure die je hebt voorgesteld uitgevoerd, want ik ben daar inmiddels wel mee bekend. Ik heb dat de afgelopen zo vaak uitgevoerd in het ADSL tijdperk dat ik de stappen wel kan dromen. 

Inmiddels werkt de TV voorlopig weer normaal, met uitzondering van het feit dat het schakelen tussen de kanalen 4 tot 5 seconden duurt en dat de TV zenders in omgekeerde volgorde getoond worden. 
Dus i.p.v. 1 tot 300, is de volgorde kanaal 300 tot 1. Bij het aanmaken van een nieuw profiel worden de kanalen wel in de juiste volgorde getoond, maar zodra ik uitlog en weer inlog op dat profiel is de zendervolgorde ook omgekeerd. 
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een storing zit in de TV-ontvanger, misschien dat het wisselen van ontvanger wat problemen oplost? 

Groet, Wil

 

Reputatie 7

Hi @Wil Eindhoven, dankjewel voor jouw heldere terugkoppeling! Wat fijn om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen. Ik respecteer zeker de beslissing om gebruik te maken van powerline adapters. Wellicht zat het issue toch ergens anders dan in de adapters, dat zou natuurlijk ook kunnen. Mocht het zich nog eens voordoen - wat ik uiteraard niet hoop - dan zou je dit in ieder geval altijd kunnen testen. Zo kan je uitsluiten of het probleem wel of niet in de adapters zit. 

Heel goed dat je aangeeft dat jij op dit moment een issue hebt met het zappen. Kan je aangeven of dit zich afspeelt in jouw favorietenlijst? Hierin kun je namelijk zelf de volgorde van de zenders bepalen. Als kanaal 300 bijvoorbeeld in jouw favorietenlijst op nummer 1 staat, dan klopt het dat je als het ware verkeerd om zapt. Mocht dit niet het geval bij je zijn, dan hoor ik het graag zodat ik meteen een taak kan aanmaken voor onze technische dienst. Hopelijk kunnen zij dan laten weten of een nieuwe TV Box eventueel de oplossing hiervoor is. Laat je dit aan mij weten? Dan ga ik verder voor je aan de slag! 💪

Hallo, 

Het probleem van de omgekeerde zendervolgorde doet zich inderdaad voor in mijn favorietenlijst. Maar, zoals ik al eerder opmerkte, als ik een nieuw profiel maak worden de kanalen wel in de juiste volgorde getoond, maar zodra ik uitlog en weer inlog op dat profiel is de zendervolgorde ook omgekeerd. Het is een hels karwei om de volgorde geforceerd te wijzigen gezien de bijna middeleeuwse en ontzettend trage software in de TV-ontvanger. Los nog van het feit dat dit gewoon niet zou moeten gebeuren. 
Tevens wordt ook nu weer de zeer trage schakeling tussen de kanalen genegeerd. Ik kan me nog de tijd van zwart-wit televisies herinneren waar het schakelen tussen de kanalen minder dan 1 seconde duurde. We leven nu 70 jaar later en de TV ontvanger van T-Mobile heeft minimaal 5 seconden nodig om van kanaal te wisselen. Dit ging zelfs sneller op een ADSL-lijntje. 

Alles bij elkaar genomen ga ik er van uit dat dit geen normale werking van de TV-ontvanger is. Ik zou toch graag zien dat de genoemde problemen opgelost werden. Mijn overstap naar T-Mobile werd vooral ingegeven door het idee dat een glasvezelaansluiting stabieler en sneller zou moeten werken dan een ADSL-verbinding op een koperdraadje. Tot dusver is mij daar weinig van gebleken, dus ik hoop dat er doortastend wordt ingegrepen zodat genoemde problemen op worden gelost. 

Alvast bedankt. 

Bij deze weer even een update. Nadat ik op 14-12 de “powerflip” heb uitgevoerd heb ik wel bijna 8 uur bijna ongestoord TV kunnen kijken met slechts beperkte haperingen en storingen. Daarna begon het lieve leven weer.  Uiteindelijk was het probleem verholpen nadat ik de TV-ontvanger gereset had. 
Maar om 1.00 uur 's nachts bleek ik plotseling nog maar beeld te hebben op enkele kanalen. Alle andere kanalen bleven op zwart. Opgenomen programma's kon ik wel gewoon terugkijken. 

Misschien wordt het probleem dan toch veroorzaakt door mijn ontvanger?  Ik vindt het namelijk nogal frappant dat ik via Instellingen > Software te lezen krijg dat de software is uitgebracht in de hoop dat het bruikbaar is, zonder zelfs maar enige garantie dat het geschikt is voor enig doel.

Graag zou ik de volgende problemen op korte termijn opgelost willen hebben: 
1. Een stabiele storingsvrije TV-ontvangst 
2. Een TV-ontvanger die op een normale en vlotte manier schakelt tussen kanalen zonder haperingen van 4 of 5 seconden.

Ik wil niet vervelend zijn maar het lijkt mij dat T-Mobile zich niet houdt aan de contractuele leveringsverplichting. 

Graag uw reactie.   

Reputatie 7

Hi @Wil Eindhoven, weet dat jij zeker niet vervelend bent! Ik vind het super goed dat je zo helder omschrijft wat er bij jou speelt en wil dat graag voor je oplossen. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingeschoten voor onze technische dienst waarin ik alle drie de punten (het trage zappen, de omgekeerdere zendervolgorde en stabiel beeld) heb meegenomen. Ik ga dit onderzoek goed voor je in de gaten houden en deel de uitkomst met je zodra alles is afgerond. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat ik jou van deze terugkoppeling kan voorzien. Als je tot die tijd nog een vraag hebt, laat het dan zeker even weten. Dan kan ik dat altijd nog toevoegen aan het onderzoek. Ik hoop echt dat er wat moois uitrolt, zodat jij in het nieuwe jaar definitief probleemvrij bent! ❤️

Wederom bedankt voor jouw reactie. 
Nou laat ik toevallig nog wat aanvullingen voor de experts hebben.
Na bijna 2 dagen van bijna storingsvrij ontvangst, besloot mijn TV-ontvanger vanavond (17-12-2021) om 22.00 dat het eigenlijk wel genoeg was geweest. Plotseling sloeg het beeld op zwart en reageerde de ontvanger nergens meer op. Alleen een harde reset door de stroom van het onding af te halen bracht weer enig leven in de brouwerij. 
Jammer dat hiermee ook weer de ellende van haperend beeld en geluid opnieuw begon. Die wist ik weer op te lossen met een nieuwe harde reset met losgekoppelde netwerkkabel tot het scherm verscheen waarin werd gevraagd om de netwerkkabel aan te sluiten. 
Verdere ontdekkingen zijn dat

  • Het geluid bij opgenomen programma's soms gewoon stopt. Het programma eindigen en opnieuw hervatten blijkt het geluid te herstellen
  • Bij haperende programma’s is het voldoende om het programma gewoon terug te spoelen naar het begin om het hele programma opnieuw ongestoord af te kijken, maar dit werkt alleen als het programma nog maar een kwartiertje duurt. 
  • Alternatieve oplossing is om het programma te pauzeren, iets leuks voor jezelf gaan doen en na afloop van het programma alsnog het hele programma ongestoord af te kijken. 

Al doende leert men, maar ik hoop dat het duidelijk is dat ik geen enkele behoefte aan deze kennis heb. 

Toen ik overstapte van XS4All dacht ik dat ik eindelijk verlost was van een hoop ergernis. Het is wel een beetje frustrerend dat XS4All in staat is om op een oud koperlijntje een stabielere TV-ontvangst te realiseren dan T-Mobile op glasvezel. In amper 3 weken tijd is het aantal keren dat ik de apparatuur heb moeten resetten al hoger dan in de voorgaande 11 maanden bij XS4All. 

Ik geloof niet dat ik moet vertellen dat ik op dit moment niet blij ben met T-Mobile. 

Lief dagboek, 

Vanavond 18-12-2021 om 23.05 uur sloeg mijn TV-ontvanger weer helemaal vast. 

Reageerde nergens meer op en alleen door de het onding weer eens een harde reset te geven kwam het spul weer tot leven. Gelukkig had ik nog niet de moeite genomen om alle kanalen weer in de juiste volgorde te zetten, want dat zou wederom vergeefse moeite zijn geweest. 

Ik laat je weten welke verrassingen T-Mobile nog in petto heeft. Lijkt mij dat je echt niet dieper kunt zinken dan onstabiele Tv-ontvangst via glasvezel, trage kanaal wisseling met een Tv-ontvanger die blijkbaar niet geschikt is voor het beoogde doel met software die om de haverklap crashed. 

Maar de wonderen zijn de wereld niet uit en als je kans ziet om zelfs de meest simpele dienstverlening op een grandioze manier te verneuken dan acht ik het niet onmogelijk om de wanprestatie te overtroeven.   

Lief dagboek, je gelooft het nooit!!! 

Amper 30 minuten nadat ik de hele boel gereset had, sloeg mijn TV-ontvanger opnieuw helemaal vast. 

En opnieuw is mijn Tv-ontvnagst gereduceerd tot een haperend zielig hoopje van digitale ontvangst. Je zou bijna denken dat het een soort businessplan is om zo weinig mogelijk kwaliteit te leveren voor zo veel mogelijk geld.

Maar het blijkt dus dat het best mogelijk is om een nieuw dieptepunt te bereiken als het gaat om leveringsverplichting en contractuele verantwoordelijkheid. 

Ik vraag mij echt af of T-Mobile straks de gore moed zal hebben om 100% kosten te berekenen over minder dan 50% prestatie.

Ik hou je op de hoogte. 

 

Lief dagboek, sorry dat ik je weer lastig moet vallen, maar T-Mobile heeft besloten dat m.i.v. 19-12-2021 het méér dan voldoende is dat ik de keuze heb tussen tussen Nederland 1, 2 of 3. 

Weet je nog dat ik amper 30 minuten geleden al aan gaf dat het bijna onmogelijk is om een dergelijk laag niveau te bereiken als provider?  Nou, T-Mobile blijkt dus geen enkel probleem te hebben met een méér dan bedroevende kwaliteit in digitale TV-ontvangst te verwezenlijken. En ze doen het zelfs helemaal moeiteloos. 
 Mijn ontvanger geeft geen enkel signaal buiten Nederland 1, 2 of 3. 

Er zijn geen storingen of werkzaamheden in mijn regio, volgens T-Mobile en toch heb ik alleen de keuze uit Nederland 1, 2 of 3. 
Zou een nietsvermoedende buitenstaander ook niet het vermoeen krijgen dat T-Mobile gewoon de zaakjes niet voor elkaar heeft, maar toch het volle pond gaat eisen?  

Wordt vervolgd. 

Lief dagboek. Yippieeeee!!!!

Nadat ik de TY-ontvanger een softwarematige reset had gegeven, de software opnieuw geladen was en ik mijn inloggegevens opnieuw had ingeklopt mocht ik voorlopig weer gebruik maken voor de diensten waar T-Mobile mij ongetwijfeld een vette rekening zal gaan sturen uiteraard zonder aftrek van de periodes dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de diensten waar ik contractueel recht op heb. 

Om met een beroemde Amerikaanse cabaretier te spreken : “Hell no, I ain't happy.”

Reputatie 3

Hoi Wil,

Ik heb zelf ook de nodige problemen (ik wacht nog op antwoord op mijn topic). Momenteel betaal ik inderdaad wel de volle mep. In mijn geval hebben ze beloofd dat zodra de problemen opgelost zijn er creditering zal plaatsvinden. Daar hoop ik dus op, het duurt alleen lang voordat er een oplossing is. Als ik het goed begrepen heb zijn de technische mensen die de wat ingewikkeldere problemen kunnen oplossen niet werkzaam in het weekend en feestdagen. Hopelijk kunnen ze jou wel snel helpen. 

Hoi Mathilde, 
Leuk dat je reageert. Dan weet ik in elk geval dat ik niet de enige ben die de meer dan beroerde service van T-Mobile moet verduren. 
Volgens mij zijn de technische mensen nooit werkzaam want zolang als de problemen niet zijn opgelost hoeft er ook niets gecrediteerd te worden. 
Ik weet uiteraard niet wat het probleem is, maar het is wel opvallend dat alles weer voor een kortere of langere tijd werkt nadat ik alles heb gedaan om de hele boel weer werkend te krijgen, zonder dat ik ook maar iets verander aan de manier waarop mijn modem met de TV-ontvanger is verbonden. Ik gebruik namelijk lan-over-power adapters, beter bekend als homepluggen. 

Voorlopig wacht ik nog even af, maar ik kan je verzekeren dat het vrij vervelend wordt om elke dag een “powerflip” te doen. Powerflip is gewoon een trendy term voor “Heb u toevallig al een keer alles uit en weer aan gezet?”  Antwoord: “Ja, dat doe ik dagelijks minstens 1 keer.” 

Lief dagboek, je zou bijna gaan denken dat er iets niet in orde is met T-Mobile. 

Vandaag rond 01.00 uur wild ik overschakelen naar een ander kanaal. Na de obligate 5 seconden bedenktijd die de TV-ontvanger nodig heeft om de opdracht te verwerken, kreeg ik de melding dat ik geen abonnement heb voor het gekozen kanaal.
Ik dacht ik ga het toch ff checken, maar toen ik probeerde in te loggen op de portal kreeg ik deze melding: 

“My T-Mobile is even niet bereikbaar...

op zaterdag 18 december van 00:00 uur tot uiterlijk 05:00 uur

Uiteraard proberen we het onderhoud zo kort mogelijk te laten duren.”

Jongens en meisjes van T-Mobile, ik wil jullie niet wakker maken, maar volgens mijn computer is het op dit moment al 21 december. Of zijn jullie al met zijn allen op kerstvakantie zoals alle lagere scholen? 

 

Reputatie 7

Hi @Wil Eindhoven, ontzettend bedankt voor alle aanvullingen! Zoals beloofd heb ik het onderzoek voor je in de gaten gehouden en ik zie dat deze gisteren is afgerond. De technische dienst heeft een nieuwe TV Box jouw kant op gestuurd. Ik hoop enorm dat deze nieuwe TV Box ervoor zorgt dat jij van alle eerder genoemde problemen af bent. Je kunt deze bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen

Ik vind het echt ontzettend rot om te lezen dat er juist meer problemen zijn bijgekomen, dus ik hoop dat de TV Box snel binnenkomt. Omdat jij al de enige issues hebt gehad, hoop ik je blij te kunnen maken met het volgende. Ik bied je graag een maand lang gratis het Entertainment en Infotainment pakket aan. Ik zie dat jij beide pakketten al in jouw abonnement hebt zitten, dus ik heb zojuist de kosten voor één maand hiervan vergoed. Jij kunt dit terugzien tussen je compensaties op T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Geef jij hier een seintje zodra jouw nieuwe TV Box up and running is? Ik hoop echt dat jij dan gelijk een verbetering merkt en weer optimaal van het tv kijken kan genieten. Zodra jij merkt dat alles weer tip top werkt, wil ik kijken wat ik voor je kan betekenen qua vergoeding. Jij betaalt uiteraard voor diensten die top werken, dus hier duik ik dan met liefde voor je in!

Hi @Mathilde29, ik wil je graag laten weten dat ik zo gelijk op jouw andere topic ga terugkomen! Zo houden we de communicatie mooi op één en dezelfde plek. Ik wil niets liever dan jullie zo goed en snel mogelijk helpen, dus ik ga hier verder mee aan de slag!

Lijkt mij niet meer dan fair dat ik laat weten dat het grootste gedeelte van mijn problemen na de ontvangst van de nieuwe TV-decoder zijn opgelost. 
De nieuwe decoder heeft inmiddels exact dezelfde software als de vorige, defecte, decoder. Desalniettemin is het schakelen tussen kanalen en het behouden van de ingestelde volgorde van kanalen verbeterd t.o.v. de situatie met de defecte decoder.  

Graag toch even aandacht voor het feit dat T-Mobile het nog steeds niet voor elkaar krijgt om programmas van België 1 en Canvas beschikbaar te maken voor opname. “De zender staat opnemen niet toe” is gewoon een flagrante leugen. Wijzig dat in “De techniek van T-Mobile is dermate achterhaald dat wij niet in staat zijn om opnames voor dit kanaal mogelijk te maken.”

Verder wil ik nog even wijzen op het feit dat door de Covid lock down “niet essentiële” winkels gesloten zijn. Wat dus betekent dat ik met de beste wil van de wereld niet is staat ben geweest om het defecte spul dat T-Mobile mij geleverd heeft, terug te sturen. Ik vindt het dan ook ontzettend lomp om dreigbrieven te sturen dat ik nou onderhand wel eens de geleverde bagger terug moet gaan sturen.
Hallo, T-Mobile. Ooit gehoord van “lock down niet essentiële winkels” zoals postagentschappen? Het is per slot van rekening niet mijn probleem dat T-Mobile defecte apparatuur naar klanten stuurt en vervolgens 2 weken nodig heeft om te constateren dat er inderdaad rommel is geleverd. 

Resumerend; Onderhand werkt mijn TV-ontvangst zoals te verwachten, dus daar scoort T-Mobile helemaal geen pluspunten. Integendeel. Het duurde dik 2 weken voordat het probleem werd opgelost. Bovendien is het nog steeds niet mogelijk om op te nemen van België1 en Canvas dankzij de achterhaalde techniek van T-Mobile. Onder de streep verklaart dit de “Onvoldoende” beoordeling voor T-Mobile.” Met name de tv-kwaliteit (6,6) en de klantenservice (5,9) scoren niet hoog vergeleken met de andere providers.” https://www.consumentenbond.nl/internet/beste-glasvezel-provider

 

Reputatie 7
Badge +14

Defecte apparatuur kan gebeuren, fijn dat het is opgelost. Voor het terugsturen zijn er ook tijdens de lockdown gewoon mogelijkheden. Postagentschappen vallen juist onder essentiële dienstverlening en konden gewoon open zijn.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Wil Eindhoven, fijn dat je laat weten dat het probleem opgelost is! Wat betreft het opnemen van de zenders die je benoemd - dit heeft te maken met de licentie die wij afnemen van de desbetreffende zender. Het is hierdoor (nog) niet mogelijk de zender op te nemen. In ons zenderoverzicht kan je precies zien wat er wel en niet mogelijk is met een zender qua het opnemen of terugkijken ervan. Ik wil toch ook even inhaken op het terug sturen van de apparatuur. Dit had gewoon mogelijk moeten zijn! Je kunt het terugsturen via PostNL, waarvan de punten vaak in supermarkten zitten. Het valt inderdaad onder essentiële dienstverlenging en had dus gewoon moeten kunnen! 

Hoi @Wil Eindhoven, fijn dat je laat weten dat het probleem opgelost is! Wat betreft het opnemen van de zenders die je benoemd - dit heeft te maken met de licentie die wij afnemen van de desbetreffende zender. Het is hierdoor (nog) niet mogelijk de zender op te nemen. In ons zenderoverzicht kan je precies zien wat er wel en niet mogelijk is met een zender qua het opnemen of terugkijken ervan. Ik wil toch ook even inhaken op het terug sturen van de apparatuur. Dit had gewoon mogelijk moeten zijn! Je kunt het terugsturen via PostNL, waarvan de punten vaak in supermarkten zitten. Het valt inderdaad onder essentiële dienstverlenging en had dus gewoon moeten kunnen! 

“Had mogelijk moeten zijn” is de crux van het verhaal. In mijn buurt zijn er geen PostNL punten gevestigd in een supermarkt. Dankzij de sluiting van het laatste postagentschap in mijn buurt in 2020 zou ik nu 30 km moeten rijden om een pakketje op te sturen. Gaat niet gebeuren. Inmiddels is het spul opgestuurd en ik heb het verzendbewijs.  

Reputatie 7

Hi @Wil Eindhoven, dankjewel voor de toelichting! Wat rot dat je zo ver zou moeten rijden om een pakketje op te sturen. Ontzettend bedankt dat je dit inmiddels hebt geregeld, dan gaat het helemaal goedkomen. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten. Voor nu een heel mooi weekend! 😊

Hoi, 

Ik kreeg vandaag een brief dat het pakketje niet is ontvangen terwijl ik het al heb opgestuurd op 18-01 om 14.18 uur. Laat maar weten waar ik een kopie van het verzendbewijs heen kan sturen. 

Groet, Wil

Reputatie 7

Hi @Wil Eindhoven,

Goed dat je het aangeeft! Ik zie inderdaad dat we het pakketje nog niet hebben mogen ontvangen, of dat deze inderdaad nog niet zo is herkend. Het verzendbewijs kan je hier in het topic met ons delen, dan zorgen wij voor de rest. Ik zie je bericht graag tegemoet! 

Hi @Wil Eindhoven,

Goed dat je het aangeeft! Ik zie inderdaad dat we het pakketje nog niet hebben mogen ontvangen, of dat deze inderdaad nog niet zo is herkend. Het verzendbewijs kan je hier in het topic met ons delen, dan zorgen wij voor de rest. Ik zie je bericht graag tegemoet! 

Sorry voor de late reactie, hierbij een foto van mijn verzendbewijs. Ik mag toch hopen dat jullie inmiddels de retouren hebben verwerkt. In elk geval hierbij de kopie van mijn verzendbewijs. 

 

Reputatie 7
Badge +8

@Wil Eindhoven Dank je wel voor het verzendbewijs! Het zou inderdaad al verwerkt moeten zijn. Gek genoeg zegt het systeem iets anders. Ik zou je willen vragen om af te wachten tot 19-2-2022. Dit is de uiterste datum dat de TV Box wordt terug verwacht. Ik kan vanaf hier de TV Box op de een of andere manier namelijk niet handmatig afmelden. Ik heb dit voor nu ook bij onze technische dienst aangekaart. Mocht er geen tijdige oplossing komen en komt er een onterechte factuur voor het niet terugsturen van de TV Box. Dan gaan we dit uiteraard voor je rechtzetten en de kosten voor je vergoeden. Wel zo eerlijk natuurlijk!

 

Edit: De technische dienst heeft de TV Box kunnen afmelden, yay! Echter kan het zo zijn dat alsnog de retourkosten worden doorberekend. Zodra deze op de factuur staan, kan je mij dan een seintje geven? Dan maak ik de vergoeding voor je in orde!

Yippie, Zit ik niets vermoedend TV te kijken slaat plotseling mijn beeld op zwart en krijg ik de melding dat er geen verbinding met de TV dienst is. Uiteraard check dan ff of er problemen zijn via https://thuismy.t-mobile.nl/storingen en tot mijn onuitsprekelijke verbazing krijg ik daar te zien “Er is op dit moment op jouw adres geen storing bekend.” Ehh, T-Mobile sporen jullie nog wel? Ik kan zelfs via de afstandsbediening de TV-decoder niet uitzetten, maar   “Er is op dit moment op jouw adres geen storing bekend.”… 
Natuurlijk kan ik weer de alom bekende “powerflip”, wat een eufemisme is voor “Heb u ‘em al een keer uit en weer aan gezet?:”, uitvoeren, maar dat betekent dus dat ik ook weer, voor de zoveelste keer al mijn favoriete zenders moet wissen en opnieuw ingeven om ze in de goede volgorde te krijgen. 
Gelukkig loopt mijn contact af per 1 Januari 2023 en het ziet er niet naar uit dat Ik dat ga verlengen om de volgende redenen:

  1. Ik heb inmiddels te vaak een “powerflip” moeten uitvoeren om gewoon TV te kunnen kijken dat het vertrouwen in de geleverde apparatuur is verdwenen.
  2. Ik heb inmiddels te vaak de hele routine van resetten en herinstalleren van brakke software doorlopen om vertrouwen te hebben in een probleemloze TV-ontvangst,
  3. Ik heb geconstateerd dat T-Mobile niet in staat blijkt te zijn om 24/7/365 een probleemloze TV-ontvangst te garanderen, maar wel verwacht dat ik probleemloos rekeningen voldoe voor een haperende dienstverlening. 
  4. Ik heb geconstateerd dat T-Mobile het niet nodig acht dat ik programma’s kan opnemen van diverse zenders “vanwege licentieproblemen.” Nou T-Mobile, los die problemen dan op en zorg dat ik die programma’s wel kan opnemen.

Natuurlijk zal ik nou wel weer een antwoord krijgen dat het heel vervelend, diep treurig en welhaast ondraaglijk verdrietig is dat mij dit weer voor de zoveelste keer overkomt, maar dat het probleem misschien op te lossen is door een powerflip of anders een totale reset van de tv-ontvanger, waarna een linkje wordt gegeven hoe ik e.e.a moet uitvoeren.  Wat equivalent is aan een autofabrikant die een motorprobleem probeert op te lossen door de klant te vertellen dat hij een keer de ruitenwisservloeistof moet bijvullen. 

Sorry T-Mobile, ik ben te oud om met kluitjes in het riet te worden gestuurd. Ofwel jullie zorgen dat jullie je zaakjes in orde krijgen, ofwel ik schakel mijn rechtsbijstandsverzekering in. De keus is aan jullie.