Beantwoord

Haperende TV ontvangst

  • 9 December 2021
  • 45 reacties
  • 719 Bekeken

Sinds 1 december 2021 ben ik abonnee van T-Mobile omdat zij een glasvezelnetwerk in mijn werk hebben aangelegd. Eindelijk was ik bevrijd van de ADSL-ellende met haperende TV ontvangst, blokkerig beeld en stotterend geluid. En inderdaad, ik heb wel bijna 1 week kunnen genieten van storingsvrije ontvangst. Los van wat klein ongemak zoals het niet kunnen opnemen van bepaalde zenders en een ontzettende trage TV-decoder waarbij het minstens 5 seconden duurt voor ik beeld heb op een volgende zender. 

Vanavond ben ik echter sinds ongeveer 20.00 uur weer terug geworpen naar het ADSL tijdperk. Mijn TV-ontvangst is weer helemaal zoals vanouds. Haperend beeld en geluid, waarbij het beeld om de 5 seconden gewoon voor 3 seconden bevriest. 

Uiteraard heb ik alle tips en trucs uitgevoerd inclusief het opnieuw installeren van de software van de TV-box.

Hardware is een Zyxel modem en Amino Tv-box. 

Weet iemand hier een oplossing voor?  En is dit wat ik voor de komende 2 jaar aan kwaliteit kan verwachten van T-Mobile? 

icon

Beste antwoord door Lisa 10 December 2021, 13:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

45 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Wil Eindhoven, laten we direct to the point komen, daar heb jij het meeste aan: ondanks het feit dat je aangeeft dat alle standaard trucjes al geprobeerd zijn, staat het modem bijna 100 dagen onafgebroken aan. Ik kan me voorstellen dat je denkt dat deze stap overgeslagen kan worden, maar dat is jammer genoeg niet zo. Ik zal geen linkje sturen naar een herstart-topic, maar zal je in dit topic van de nodige informatie voorzien:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Dit zorgt ervoor dat modem én TV Box opnieuw opgestart worden. Om er nog een extra zetje in de digitale rug aan te geven, zal ik het modem vervolgens voorzien van een reprovisie zodat het signaal opnieuw aangemaakt kan worden en alles opnieuw naar het modem verstuurd wordt. Dit zou alle fouten eruit moeten halen. 

Nogmaals: begrijpelijk dat je jouw conclusies trekt nadat je eerder problemen ervaren hebt, dat is alleen maar logisch. Probeer echter altijd, hoe onzinnig het ook lijkt op dat moment, stap één uit van de probleemoplossing. In het geval dat dit niet werkt, kunnen we bepaalde zaken zoals apparatuur al relatief snel uitsluiten en dat is belangrijk in het onderzoek. Dankjewel voor je medewerking!

Heb jij de beschikking over een Chromecast of Apple TV thuis? Zo ja, dan kun je via TV Anywhere streamen zodat je alsnog alle zenders kunt bekijken op je smart tv.

Dag Jason,

mijn modem staat inderdaad nog steeds aan omdat alle haperingen en storingen waren opgelost na de zoveelste reset van de ontvanger. Internet heeft al die tijd probleemloos gewerkt. 

Het is wel grappig dat jij deze keer geen linkjes geeft, maar meteen de hele procedure geeft in de meest neerbuigende taal die je kunt bedenken.( Ik MAG dit en ik MAG dat. Je hebt het niet tegen een kind en ik wens ook zo niet aangesproken te worden.) 

Gezien het feit dat het modem probleemloos werkt v.w.b. internet, wat voor mij prioriteit 1 heeft, zie ik af van jouw voorstel om een reprovisie ( herinstallatie van software) uit te voeren omdat daarmee waarschijnlijk ook alle DHCP reserveringen en port forwardings komen te vervallen. Ja, ik ben een ervaringsdeskundige die bekend is met de welbekende IT adagios  “You can't fix things if you don't break them first.” en “You solve little problems by creating one big problem so everyone forgets about the little problems.” 

Het is al erg genoeg dat ik steeds mijn favorietenlijst in de goede volgorde moet zetten na elke “powerflip”, ik zit niet te wachten op nog meer TV-Mobile ergernissen. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Wil Eindhoven, mijn oprechte excuses als mijn stappenplan denigrerend of neerbuigend overkwam, deze procedure is overigens zoals we het altijd omschrijven, maar ik wilde je de moeite besparen om zelf naar het topic te navigeren. Bovendien ziet zo elke meelezer meteen wat de oplossing kan zijn. 

Ik snap de conclusie niet helemaal die je trekt omtrent het modem en de verbinding; een reprovisie is zeker niet de herinstallatie van software. Een reprovisie zorgt ervoor dat de diensten (Internet, TV en VoIP) opnieuw naar het modem gestuurd worden zodat er een vernieuwd signaal aangemaakt wordt op de WAN. 

Ik begrijp wat je bedoelt met het groter maken van een probleem, zeker als er aan het Internet niets mankeert, toch adviseer ik je om het modem te herstarten: dat is in 99 procent van alle gevallen stap één en zonder dat uit te sluiten, kom je geen stap verder. Dit wil overigens niet zeggen dat het puur aan het modem ligt, er kan een legio aan issues aan ten grondslag liggen. Wat we hiermee willen checken, is onder andere of de tijdelijke fouten die optreden in de verbinding de boosdoener zijn en bijvoorbeeld of er elders een obstructie zit in de verbinding/het signaal.

En weer weet T-Mobile er een puinhoop van te maken. Ik zie nou in mijn rekening overzicht dat er in Maart 90 Euri is afgeschreven wegens “Kosten niet retourneren Interactieve TV Box” terwijl ene Demi in deze thread 2 maanden geleden al heeft gemeld dat het ding wel bij T-mobile is aangekomen. 
Lijkt dat ik bij T-Mobile in het verdomhoekje zit; “Als we ook maar iets kunnen doen om hem te vervelen dan zullen wij het zeker niet nalaten.” 

Ik ga er van uit dat jullie e.e.a. heel snel op gaan lossen. 

Los van dit alles; ik heb inmiddels leren leven met de inferieure TV Box die regelmatig vast loopt, moeite heeft om de video server te vinden en er minstens 3 seconden over doet om van kanaal te wisselen. 

Reputatie 6

Hoi @Wil Eindhoven, Demi had in haar vorige bericht al netjes aangegeven dat het kan gebeuren dat dit bedrag op de factuur verschijnt en dat wij dit na een seintje van jou uiteraard direct vergoeden. Nu je het seintje hebt gegeven, zorg ik er persoonlijk voor dat de vergoeding in orde gemaakt wordt. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging en ook kun je dit terugzien op jouw T-Mobile Thuis pagina!

Bij een bedrijf dat zijn zaken administratief op orde heeft kan het niet gebeuren dat er onterechte factureringen worden uitgevoerd. Je verschuilen achter : het is al netjes aangegeven dat wij onterechte facturen sturen en je moet zelf maar an de bel trekken als dat gebeurd” getuigd van weinig tot geen professionaliteit.
Sinds wanneer moet ik er voortdurend op letten of ik niet opgelicht ga worden door een bedrijf dat pretendeert professioneel en betrouwbaar te zijn? 
Maar als dat de instelling is die T-Mobile hanteert, dan is het misschien handiger en verstandiger als ik mijn automatische incasso in trek zodat ik eerst kan controleren of jullie factuur wel correct is voordat ik akkoord ga. 

Zit ik op zondagavond TV te kijken krijg ik plotseling deze melding: 

Na een paar minuten wachten krijg ik deze melding: 

Ik heb niks veranderd aan de router, bedrading, TV box of TV.
Maar ik ga er van uit dat T-Mobile toch wel gaat vertellen dat dit mijn schuld is.
Tussen haakjes de uptime van de router is 26 dagen, 17 uur en 20 minuten. Dus dan zal het daar wel aan liggen. 

 

Edit: Na 20 minuten gewacht te hebben en zonder weer ook maar iets veranderd of gedaan te hebben komt de TV box plotseling weer tot leven. Wordt vervolgd. 

Krijg ik een juichende mail van T-Mobile:  “Goed nieuws, de Belgische tv- zenders Een, Canvas en Ketnet krijgen meer mogelijkheden op TV Anywhere. Je kon ze al buitenshuis kijken, maar nu kun je ook de functies 7 dagen Terugkijken, Opnemen en Start over gebruiken.” 

Dus ik log in op TV Anywhere, zoek een programma op op België Een en heb vervolgens de keuze uit “Stel een herinnering in.” maar opnemen is niet mogelijk.
Oh, dan heb ik het vast niet goed begrepen en heb ik vanaf nu de mogelijkheid om gewoon via TV de opnames op die zenders te programmeren zoals dat bij andere providers wel mogelijk is. Uiteraard probeer ik dat te doen, maar daar krijg ik de melding “Deze zender staat opnemen niet toe.” 

Is dit een “dood vogeltje'” of “verstandelijk gehandicapt” actie? 
Ofwel, maken jullie mensen blij met een dode mus of beloven jullie veel maar door niks te geven laten jullie de gek in vreugde leven. 

Trouwens een beetje bizar dat je programma's via TV Anywhere op moet gaan nemen om ze vervolgens vanaf je device te casten naar je TV. 

Reputatie 7
Badge +8

@Wil Eindhoven Geen zorgen met een ‘powerflip/van de stroom halen’ ben je niet alles kwijt, dit gebeurt alleen met een fabrieksreset. Het kan natuurlijk zo zijn dat er een storing kan voorkomen in jouw verbinding, maar dit niet in de gehele regio is (oftewel in het domein van de netwerkbeheerder). Dan komt inderdaad de melding naar voren dat er geen storing bekend is. Wat betreft het niet kunnen opnemen van bepaalde zenders heeft te maken met de rechten die wij van deze zenders hebben. Dit heeft niks te maken met een probleem, maar gewoonweg dat het niet mogelijk is tot we de rechten wel hebben. In het zenderoverzicht kan je exact terugvinden welke zenders je wel of niet kan opnemen: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis. De Belgische zenders zijn voor nu ook nog niet mogelijk, maar komt nog. Ik heb de vraag intern uitstaan per wanneer dit is.

Ik heb voor de zekerheid jouw verbinding ook even onder de loep genomen, maar ik zie hier geen problemen in terug. Het modem staat inmiddels 39 dagen aangesloten zonder wegvallende verbinding, maar ook de TV Box staat inmiddels 12 dagen onafgebroken op de stroom. Wel valt mij inderdaad op dat de kwaliteit onder de grens ligt dan dat het moet zijn om probleemloos tv te kunnen kijken. Zou je toch willen kijken bij de bekabeling of deze nog goed zit en eventueel testen met een andere internetkabel en HDMI-kabel. Wellicht dat dit het nog kan oplossen. Een andere LAN-poort testen zou ook nog eens willen werken. Mocht dit allemaal toch nog steeds geen verbetering geven, laat het mij dan alsjeblieft weten. Ik stuur dan een monteur jouw kant op om het een en ander binnenshuis na te lopen en op te lossen. Die ziet natuurlijk meer dan dat wij alleen kunnen zien op afstand. We helpen je graag Wil!

Dag Demi,
Het is best aardig dat je nu reageert op een bericht van 12 dagen geleden, maar een bericht van gisteren totaal negeert. 

Ik maak geen gebruik van een internet kabel, maar van Devolo homeplugs omdat mijn vrouw, vreemd genoeg, geen UTP kabel dwars door de huiskamer will hebben liggen. Uiteraard is daarmee de zaak beklonken want ondanks het feit dat het in 75% van de tijd probleemloos werkt, zal nou de conclusie ongetwijfeld zijn dat het probleem bij de Devolos ligt en dat jullie daar verder helemaal niks aan kunnen veranderen. 

Desalniettemin zou ik toch graag willen weten waarom ik niet de optie heb om bepaalde zenders op te nemen ondanks jullie mail dat dit wel mogelijk moet zijn. 

15 dagen geleden heb ik gevraagd om opheldering te geven over de aangekondigde mogelijkheden om op de Belgische tv- zenders Een, Canvas en Ketnet op TV Anywhere de functies 7 dagen Terugkijken, Opnemen en Start over te gebruiken en waarom ik die functies niet heb op mijn PC. 
Tot op heden is er nog niks veranderd en kan ik die functies nog steeds niet gebruiken en is er ook nog geen antwoord gegeven op mijn, naar mijn inzien, terechte vraag. 

Een en ander staat in schril contrast met jullie ronkende mail. Dus ik herhaal mijn vraag: “Was die mail een “dood vogeltje'” of een “verstandelijk gehandicapt” actie? 
Ofwel, maken jullie mensen blij met een dode mus of beloven jullie veel maar door niks te geven laten jullie de gek in vreugde leven? 

Reputatie 7

Hi @Wil Eindhoven ,

Thanks voor je bericht. Ik had je graag blij kunnen maken met goed nieuws dat ook de Belgische zenders mogelijk zijn voor opname via Cloud Opnamen. Ik wil daarvoor mijn welgemeende excuses aanbieden, maar betreft het hier een complete miscommunicatie vanaf onze kant. Voorlopig is daarbij Cloud Opnemen voor de Belgische zenders nog niet mogelijk. Ik deel graag het topic waarbij dit ook is besproken:

 

Hi @Wil Eindhoven ,

Thanks voor je bericht. Ik had je graag blij kunnen maken met goed nieuws dat ook de Belgische zenders mogelijk zijn voor opname via Cloud Opnamen. Ik wil daarvoor mijn welgemeende excuses aanbieden, maar betreft het hier een complete miscommunicatie vanaf onze kant. Voorlopig is daarbij Cloud Opnemen voor de Belgische zenders nog niet mogelijk. Ik deel graag het topic waarbij dit ook is besproken:

 

Dag Boris, 
Het topic eindigt met de mededeling dat “ Cloud Opnemen voor Belgische zenders aangekondigd is terwijl dit er nog niet is. Wel zijn de Belgische zenders toegevoegd aan TV Anywhere en is Terugkijken nu ook mogelijk.” Maar terugkijken op de Belgische zenders is ook nog niet mogelijk. Het komt er dus op neer dat we blij zijn gemaakt met een dood vogeltje en dat T-Mobile het niet nodig vond om even een rectificatie rond te sturen. 
In het half jaar dat ik klant ben bij T-Mobile hebben jullie al heel wat minpunten weten te scoren. Ik geef je te raden hoe groot de kans is dat ik overstap naar een andere provider op het einde van mijn contract. 

Zit ik nietsvermoedend en in het besef dat ik al mijn rekeningen heb betaald, TV te kijken, wordt mij plotseling het volgende beeld beeld voorgeschoteld. 

Tv ontvanger reageert nergens meer op. Door de stekker uit het stopcontact te trekken start het apparaat vervolgens weer op. Dit is weer een voorbeeld van de Kwalitatief Uitermate Teleurstellende hardware die T-Mobile aan de klanten verstrekt.
Goed bezig, T-Mobile. Nog even en ik stap over zonder het einde van mijn contract af te wachten. Hopelijk snappen jullie dat wanprestatie wel degelijk een gegronde reden is om een contract voortijdig te beëindigen. Maar waarschijnlijk gaat dat jullie IQ te boven.  

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Wil Eindhoven, dit werkt niet zoals het hoort, dat is evident. Sorry dat je ook hier mee opgezadeld wordt. Ik heb gekeken naar alle potentiële oplossingen, ook degenen die reeds aangeboden en doorlopen zijn en kan me nog één alternatief bedenken om te testen: zou je de TV Box op alle LAN-poorten willen aansluiten en dan willen testen of het in LAN 1, 2 of 3 wel naar behoren werkt, alsjeblieft? 

Uiteraard helpen wij je ontzettend graag en is het blijvend frustrerend wanneer het niet lekker loopt, ik begrijp je sentiment hierin ook, toch wil ik je vragen om het wel respectvol te houden. Opmerkingen als “verstandelijk gehandicapt” en “waarschijnlijk gaat dat jullie IQ te boven” kunnen kwetsend overkomen. Ik vind je “Kwalitatief Uitermate Teleurstellende” hardware frasering erg goed gevonden en kan er wel om lachen, maar probeer het netjes te houden, alsjeblieft. 

Zo back on topic want dat is het belangrijkste: wat mij betreft ontbinden we het contract voortijdig als dit niet opgelost kan worden - ik vind zeker dat je daar recht op hebt na alle trammelant.

Voor alle duidelijkheid: Mijn vorige commentaar was beledigend en kwetsend bedoeld omdat dat ogenschijnlijk de enige manier is om een enigszins relevante reactie te krijgen. 

Ja. na meer dan een halfjaar voortdurend geconfronteerd te worden met een meer dan bedroevende service verlening, een zeer onstabiele TV ontvangst met een apparaat dat is voorzien met opensource software die een disclaimer heeft dat “The open source software in this product is distributed in the hope that it will be useful but without any warranty without even the implied warranty of merchantability or fitness for a particular purpose.”  E.e.a. betekent vrij vertaald: We hopen dat de software enigszins nuttig is, maar geloof vooral niet dat je staat kunt maken op de betrouwbaarheid, stabiliteit of zelfs maar dat de software in de verte geschikt is voor het doel waarvoor het gebruikt word.”

Probeer nou eens een leverancier voor te stellen die je de garantie geeft dat hij misschien wel eens, ooit, gaat leveren waar je voor betaald, maar dat hij geen enkele garantie geeft dat hij zijn contract ooit na gaat komen of dat hij gaat leveren wat jullie zijn overeengekomen. 

Zou jij dan ook niet het stiekeme gevoel krijgen dat je te maken hebt met een oplichter? 

Zo niet dan verwijs ik naar mijn eerdere opmerking betreffende het IQ en de verstandelijke handicap.    

 

Reputatie 7

Hoi @Wil Eindhoven,

 

Laat ik voorop stellen dat ik blij ben dat na een reset de TV Box weer goed functioneerde. Het kan soms voorkomen dat hardware even in de war is en een herstart nodig heeft. Dit kan zowel bij een TV Box, modem of een TV voorkomen. Excuus voor zo'n situatie. Dit zal bij elke hardware, bij elke provider zo af en toe voor kunnen komen. 

 

Ik kan je hierbij bevestigen dat het zeker niet nodig is om kwetsend of beledigend te zijn om een relevante reactie van ons te verkrijgen. Sterker nog, ik zou willen zeggen dat het tegenovergestelde waar is! 😎

 

Ik zou het superjammer vinden als je een andere provider opzoekt en wil je dan ook vriendelijk verzoeken alle ongemakken en technische problemen hier aan te kaarten. Net zoals we eerder een nieuwe TV Box opstuurden, zullen we dit allemaal zo sjiek mogelijk proberen op te lossen. Dat is de service waar wij voor staan.

 

Voor nu wens ik je een fijn weekend! 🌞

Na bijna 3 dagen ongestoord TV te hebben mogen kijken slaat vandaag 28-05-2022 om 23.52 de TV ontvanger weer vast. Wederom is de enige remedie om het kreng helemaal lost te koppelen en opnieuw op te starten. 

Zonder kwetsend of beledigend over te willen komen, is dit naar jullie mening nog steeds normaal? (BTW, Jullie dreigement om niet meer te helpen neem ik met een korrel zout, want jullie hulp is tot dusver beperkt gebleven tot nutteloze tips om enige verbetering te brengen in de meer dan diep bedroevende kwaliteit van apparatuur en TV ontvangst.)

Ik weet uiteraard niet wat jullie normen v.w.b. betrouwbaarheid zijn, maar mijn TV heeft in 10 jaar nog nooit een harde reset nodig gehad om normaal te functioneren.

Nog even voor alle duidelijkheid: Ik heb de TV ontvanger nu aangesloten op poort 3 van het modem en de ontvanger opnieuw opgestart. Waarschijnlijk is dat de reden dat ik wel bijna 3 dagen probleemloos TV heb mogen kijken.

Is het inderdaad de bedoeling dat ik elke 3 dagen de TV ontvanger alvast preventief moet resetten om verzekerd te zijn van een probleemloos gebruik van de door T-Mobile geleverde hardware? 
Als dat zo is dan mag het weliswaar superjammer zijn dat ik vertrek, maar het lijkt mij dat het ook super begrijpelijk is als een klant afscheid neemt van een provider die blijkbaar niet in staat is om een probleemloze service te leveren met probleemloze hardware. 

 

Lief dagboek. 

Vandaag mocht ik weer genieten van een unlimited experience van T-Mobile. 
Om 2.10 besluit mijn TV-ontvanger dat het wel weer welletjes is geweest en slaat weer helemaal vast. Mijn schuld uiteraard, had ik het ding maar een dag eerder moeten resetten. Toen waren de 3 dagen om die de TV-ontvanger kan functioneren zonder vast te lopen.

Gelukkig ben ik er door Sander op gewezen dat dit hoort bij de ongeëvenaarde T-Mobile unlimited serviceverlening omdat het volgens hem heel normaal is dat apparaten vastlopen. 
In al de jaren dat ik systeembeheerder ben geweest is het mij nog nooit overkomen dat servers (zelfs niet toen ze nog op Neanderthal Technologie draaiden), switches of modems spontaan vast liepen.
Maar dat mag de pret niet drukken, het hoort volgens Sander nou eenmaal bij de apparatuur die T-Mobile levert.

Mijn contract loopt af op 1 december, dus uiterlijk 2 december heb ik een andere provider.
Als het al niet eerder is omdat ik het contract verbreek omdat T-Mobile de contractverplichtingen niet na komt.  

Reputatie 7

Hi @Wil Eindhoven,

Dank je wel voor je terugkoppeling en reactie. Dat de TV Box om de zoveel dagen vastloopt, kan allerminst de bedoeling zijn. Goed dus om reeds aan de bel te trekken. Wat mij daarbij opviel, na een meting van de verbinding, is dat we geen verbinding lijken te hebben met de TV Box. Dat is natuurlijk niet zo als het hoort en ben daarom benieuwd of er wellicht iets is veranderd aan jouw kant betreft de set-up. Dat er geen verbinding kan worden gelezen, kan bijvoorbeeld een reden zijn dat de verbinding met de TV Box wegvalt. 

We blijven graag voor je aan de slag gaan en daarbij wil ik graag kunnen kijken met de technische dienst of we het probleem kunnen oplossen. Zoals ik nu de verbinding bekijk, zie ik bijvoorbeeld twee LAN poorten die de status ‘down’ hebben, waardoor de verbinding hierop niet kan worden gemaakt. Kan je mij meenemen op welke poort de TV Box nu is aangesloten? Dan kunnen we in ieder geval uitsluiten of het hier niet om een defect modem gaat in plaats van een defecte TV Box.