Beantwoord

Haperende TV ontvangst met nieuwe tv-platform via vlan trunk

  • 21 May 2023
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds de invoering van het nieuwe tv-platform hapert de tv ontvangst.

Na contact met de T-Mobile klantenservice lijkt de internetsnelheid voldoende 105 Mb via Huawei DSL modem maar om de een of andere reden te bitrate te laag.

We hebben 2 tv ontvangers.
- 1 is direct aangesloten op een IPTV poort van het modem
- 1 is aangesloten via twee switches die het signaal van de tweede IPTV poort en internet via een trunk naar de bovenste verdieping brengen en daar weer splitsen. Dit werkte prima met het vorige TV platform en de entone tv boxen.

Maar nu dus niet meer. Zodra ik de tweede IPTV poort aansluit op de switch hapert het signaal op beide TV's.
Als ik alleen de tv-box gebruik die direct op de IPTV poort zit werkt die goed.
Als ik beide boxen direct op de IPTV poorten aansluit werken ze allebei goed. Maar dan heb ik dus geen internet meer op zolder voor de computer, netflix e.d.

Het probleem lijkt dus in de combinatie van de vlan setup met het nieuwe tv-platform te zitten.
Vreemd is dat ook de direct aangesloten box problemen geeft als ik de tweede poort op de swiitch aansluit.

Heeft iemand een idee voor een oplossing?

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 May 2023, 12:17

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jpor 

Met het nieuwe T-Mobie TV vervalt VLAN 640 en zal de tv box ook werken op een internet poort. Je hebt de trunk dus niet maar nodig en kan vanaf de Huawei een internetkabel naar de zolder aanleggen, een switch aansluiten ( hier hoef je niks op in te stellen dus mag ook unmanaged zijn) en de tv box en andere internet apparaten aansluiten.

Ik heb gehoord dat met de migratie naar T-Mobile TV de 2 IPTV poorten ook internet poorten worden.

Bedankt.

Beide VLAN's te zijn verwijderd en switches opnieuw opgestart. De tweede IPTV poort van het Huawei modem is direct op switch op bovenste verdieping aangesloten. Daar is nu zowel internet als goede tv ontvangst.
De andere tv box zit op de eerste IPTV poort, de andere switch op een internet poort van het modem en alles werkt weer.
De IPTV poorten zijn dus inderdaad ook internet poorten en VLANs zijn niet meer nodig.

Reageer