Beantwoord

haperingen/storingen/blokkerig beeld op beide tvkastjes.

  • 11 March 2021
  • 1 reactie
  • 42 Bekeken

We komen er nog steeds niet uit. 

Ik heb helaas de laatste maanden geregeld last van haperingen/storingen/blokkerig beeld op beide tvkastjes. 
 

Helaas vanaf afgelopen maandag al bezig om fatsoenlijk tv te krijgen. Om de 5/10/15 seconden staat ons beeld stil en dan niet eventjes maar een hele poos. Alle stappen zijn al reeds gevolgd 2 avonden lang en gisteravond werden we er zo gek van dat we maar eens gebeld hebben met de klantenservice. 
 

De dame aan de telefoon heeft voor ons alles geprobeerd maar kwam er helaas ook niet uit. Ze ging het probleem doorzetten naar de technische dienst. Helaas zijn we alweer 24 uur verder en we hebben nog niks vernomen van de TD en we hebben nog steeds geen fatsoenlijk beeld gehad vanavond.

We zijn erg benieuwd hoelang dit gaat duren voordat er een oplossing gevonden is of dat we überhaupt vanuit de TD iets horen. Vooral in de Coronatijd snappen jullie misschien ook dat de tv nu wel iets is waar veel mensen op terug vallen nu. We betalen natuurlijk ook niet voor niets abonnementsgeld voor jullie service. Maar ondertussen al een aantal avonden geen TV. 
 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 12 March 2021, 15:11

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Bijsterbosch, welkom op de Community!

Er is niets zo frustrerend als een niet werkende TV Box, zeker in deze thuiswerk- en avondklokperiode. Om duidelijkheid te bieden, zal ik je uitleggen waarom de technische dienst nog niet gereageerd heeft:

Onze technische afdelingen maken gebruik van verwerkingstijden. Deze verwerkingstijden geven aan hoe hoog de huidige werkdruk is en wat de achterstand is die momenteel weggewerkt wordt. Momenteel bedraagt de gemiddelde verwerkingstijd vier tot  zes dagen - dit kun je ook wel de behandelingstermijn of procestijd noemen. Dat betekent dat onze techneuten op dit moment tickets in behandeling nemen die vier tot zes dagen geleden aangemaakt zijn. Vrij vertaald betekent dit voor jou dat jouw casus aankomende dinsdag of woensdag behandeld wordt. Dat is natuurlijk een lange periode en daarvoor een oprecht excuses!

Om die periode met iets meer plezier door te komen, kun je altijd nog gebruikmaken van TV Anywhere. Is de TV waarop de TV Box aangesloten is een smart TV? Zo ja: je kunt dan een laptop, tablet of smartphone koppelen aan je TV zodat je via TV Anywhere in ieder geval nog een grote oplage zenders kunt bekijken.

Wanneer je bijvoorbeeld een Android smartphone gebruikt (Samsung, LG, Oppo, Sony etc.), kun je gebruik maken van het zogeheten mirrorview (ook wel screencasting genoemd). Hiermee spiegel je jouw scherm op de smart TV zodat je TV Anywhere hierop kunt casten. We hebben nog geen TV-app voor TV Anywhere, dus zo kun je toch nog zenders bekijken op de TV. Het is slechts een noodoplossing, maar het werkt wel.

Nog beter: heb je een Chromecast of Apple TV? Dan werkt het helemaal simpel: koppelen, TV Anywhere openen en genieten.

Nogmaals, excuses voor het ongemak! Onze technische collega's zullen er straks alles aan doen om dit beeldprobleem voor je op te lossen zodat TV kijken weer een leuke ervaring wordt. 

Alvast een mooi weekend toegewenst en mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen doen, geef het dan alsjeblieft aan.

Reageer