Beantwoord

HDCP 2.2 melding

  • 22 December 2020
  • 68 reacties
  • 2436 Bekeken

Tot vanochtend werkte alles goed. zet de tv aan helaas geen beeld wel geluid. alles loopt via mijn Denon avr-4200 deze werkt op HDCP 2.2 /4K dus kan het probleem niet zijn. heb alles gereset en hielp ook niet. alle kabels vervangen geen resultaat. ik begrijp er niks van hoe dit zo in 1 keer kan ontstaan. ook 3.5mm jacket naar tulp werkt ook niet. 

Ronduit waardeloos is dit.

icon

Beste antwoord door Brian 20 January 2021, 15:31

Bekijk origineel

68 reacties

Reputatie 1

Hallo, hier sinds vandaag exact hetzelfde probleem. Een maand geleden heb ik een nieuwe receiver gekocht en het heeft al die tijd goed gewerkt. Zonder enige aanpassingen aan mijn zijde sinds vandaag een hdcp melding en geen beeld meer. Het geluid werkt wel.

Een reset van de tv box (Amino) gaf beeld op NPO 1, 2 en 3. Zappen naar RTL 4 gaf direct die melding en die ging niet meer weg. Na een paar keer gereset te hebben krijg ik het splash screen van de amino te zien gevolgd door de melding. Kortom nu helemaal geen beeld meer. Mijn receiver staat overigens zo ingesteld dat alle 4k functionaliteit niet actief is. De receiver lijkt te denken dat het signaal wat de amino doorgeeft hdcp nodig heeft. 

Kortom de enige oorzaak is dat T-Mobile weer een firmware update van de amino heeft gedaan waar fouten inzitten of het formaat van de streams heeft veranderd. Bijzonder vervelend. 
 

Morgen maar weer eens bellen met de helpdesk.

Reputatie 1

Zojuist contact gehad met de klantenservice na 40 minuten wachttijd (werkelijk schandalig). De klantenservice kan mij niet helpen omdat het t-mobile protocol is dat het aansluiten via een receiver het probleem van de klant is. De dame van de klantenservice kan niks, kan zij uiteraard zelf niks aan doen. Ze belt mij terug nadat ze met de technische dienst gesproken heeft vanmiddag. Ik ben benieuwd of daar wat uit gaat komen. Zo niet dan vertrek ik bij t-mobile. Iedere keer als er iets aan de hand is kunnen ze mij niet helpen, de klantenservice is zo geinstrueerd dat ze niks kunnen en mogen. Je moet het als klant zelf maar uitzoeken.

Ook is dit de zoveelste keer dat er iets aan de kant van t-mobile is aangepast en niemand kan vertellen wat. Laat staan dat er enige communicatie over is. Als alles werkt is het een prima dienst maar je bent nooit zeker voor hoelang het werkt. Hebben ze zelf iets veranderd en wil je weten wat dan kan niemand je helpen en moet je het zelf maar uitzoeken. Kortom ik zal iedereen adviseren die t-mobile als provider overweegt een andere partij te kiezen totdat ze hun klantenservice eens fatsoenlijk inrichten. De mensen die je aan de lijn krijgt zijn over het algemeen vriendelijk en doen hun best maar ze zijn door interne processen met handen gebonden.

Reputatie 1

Uiteraard ben ik niet teruggebeld op de beloofde tijd. Dus opnieuw zelf gebeld en via de chat geprobeerd te benaderen. Het is echt een soort roulette of je iemand te spreken krijgt die je serieus neemt. Via de chat geen succes. Het gebruik van een receiver ondersteunen wij niet dus zoekt u het zelf maar uit. Maar telefonisch wel iemand aan de lijn gekregen die enorm zijn best deed. Hiervoor stond ik wel opnieuw 45 minuten in de wacht. Deze medewerker bevestigde dat het niet aan mijn apparatuur kon liggen en we hebben nogmaals alles getoetst. De medewerker heeft een dossier aangemaakt bij de technische dienst die volgens interne protocollen binnen een week moeten reageren. Het zal mij benieuwen of ik hier ooit nog iets van hoor. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @fvaes ,

 

Heb in een ander topic ook iets over geen geluid zien langskomen. Staat het volume van de tv box wel op maximaal? Bij het andere topic sprong het geluid bij uitschakeling automatisch op minimale geluidsvolume. Wil je laten weten of dit ook bij jouw het geval is? Dan kan een moderator dit op pakken.

Hier helaas hetzelfde probleem, nota bene op de dag van aansluiting door een T-mobile monteur. Bij aansluiten NL1,2 en 3 getest. Werkt naar behoren. Bij zappen naar RTL4 blijft het geluid via de versterker netjes doorlopen, maar krijgen we de HDCP 2.2 foutmelding en geen beeld.

Via de chat helaas geen hulp kunnen krijgen vanwege aansluiting via versterker. Hopelijk komt er via dit topic meer duidelijkheid :)

Hallo @fvaes ,

 

Heb in een ander topic ook iets over geen geluid zien langskomen. Staat het volume van de tv box wel op maximaal? Bij het andere topic sprong het geluid bij uitschakeling automatisch op minimale geluidsvolume. Wil je laten weten of dit ook bij jouw het geval is? Dan kan een moderator dit op pakken.

Bedankt voor het meedenken @soepkip67, helaas is het probleem wat hier ervaren wordt juist dat het beeld wegvalt vanwege de doorgegeven HDCP 2.2 codering. Het geluid blijft wel hoorbaar.

Reputatie 1

Hallo @soepkip67. Het heeft niks te maken met het geluid. Dat werkt namelijk prima en is hoorbaar. Het heeft te maken met het hdmi signaal wat vanuit de amino naar de receiver wordt verstuurd zoals @Tjado ook omschrijft. Dat is sinds gisteren aan de kant van T-Mobile veranderd. Na een reset van de amino doet inderdaad NPO 1,2 en 3 het. CNN overigens ook. Ik vermoed dat alle kanalen die “free to air” zijn gewoon werken. Vanaf RTL 4 springt meteen die hdcp melding in beeld wat mij doet vermoeden dat daar dus iets mis gaat. Hierdoor kun je dus via t-mobile geen tv meer kijken via een receiver met 4k (en dus hdcp 2.2) ondersteuning en een tv zonder 4k ondersteuning. Kortom hier moet echt iets aan gedaan worden!!!

Reputatie 7
Badge +7

@fvaes ,

Sorry☺️, goed lezen is ook een kunst. 🤗. Je kan ook niet via instellingen in de box dingen wijzigen, zodat je wel beeld krijgt?

 

Reputatie 1

@soepkip67 uiteraard allemaal geprobeerd, ook met de helpdesk. Het wijzigen van de resolutie heeft geen effect. Daarom heeft de helpdesk ook een dossier aangemaakt voor de technische dienst. Het ligt 100% zeker aan T-Mobile die sinds gisteren iets veranderd hebben. Overigens lees ik op amerikaanse fora van Vodafone dat ze daar eenzelfde probleem hebben gehad met de Amino. Een firmwareupdate van de amino heeft dat daar toen opgelost. Dat zal hier ook moeten gebeuren. Ik hoop dan ook dat iemand van die technische dienst dit serieus neemt. Anders kost het ze zeker weten klanten. 
 

Ik nam overigens ook deel aan het betaprogramma met de nieuwe tv dienst. Daar heb ik ook ondervonden dat er dingen werden veranderd aan de kant van T-Mobile zonder enige communicatie daarover. De helpdesk werd ook niet bijgepraat en veranderingen vonden vaak ‘s avonds of vlak voor het weekend plaats. Als er dan wat was kon je niemand bereiken. Indienen van klachten hierover heeft nooit tot enige respons geleid. Maar goed, dat was een beta programma dus accepteerde ik dat. Vaak na een tot twee dagen wachten was het probleem verholpen, omdat ze iets aan hun kant hadden gedaan. Ik hoop dat dit nu ook zo zal gaan, alhoewel ik mij er nu enorm aan begin te ergeren. Ze moeten gewoon de helpdesk in staat stellen om door te verbinden met tweedelijns support. Dat zou de klantbeleving enorm verbeteren. Nu word je 9 van de 10 keer niet serieus genomen en afgewimpeld.

Hier exact hetzelfde probleem, de TV aangezet en de melding dat de inhoud niet kan worden weergegeven omdat de TV geen HDCP 2.2 ondersteunt. En jawel, ook hier een receiver die nooit issues had (Denon AVR X2200W). Ben een maand geleden overgestapt maar als dit de voorbode is voor de toekomst… bah, kan m'n tijd wel beter besteden...

Misschien kan een moderetor hier is op reageren????

Mag er toch wel van uit gaan dat T-mobile weet wat ze aan het doen zijn.

Dus graag weer terug zetten op de oude instelling waar je geen hdcp 2.2 nodig hebt.

Reputatie 1

Tsja, ik verwacht echt niet voor de kerst iets van ze te horen. Wel een interessante ontwikkeling trouwens. Vanochtend heb ik ineens, zonder vooraankondiging, een mail gehad dat er “vervangende apparatuur” naar mij onderweg is. Ook een tweede mail dat ik een afspraak kan plannen met een installatiepartner. Kortom iemand heeft iets gedaan aan de kant van T-mobile maar dit zal het probleem niet oplossen. Helaas opnieuw geen begeleidende tekst waarom iemand dit heeft gedaan. 
 

Net toch maar weer een keer geprobeerd voor het geval er een provisioning proces door iemand getriggerd is waardoor ik die gekke mails ontvangen heb. Helaas nog steeds niks opgelost. 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi allemaal! Ik baal er van dat er sinds een paar dagen problemen zijn met de TV Box. Waar dit precies aan ligt, gaan we uiteraard onderzoeken! Voor nu is hier nog weinig over bekend, maar ik ben bezig alle gegevens te verzamelen van klantgegevens waarbij dit probleem speelt. Mochten meer mensen dit probleem hebben, laat het hier weten! We hopen jullie zo snel mogelijk meer over dit probleem te kunnen vertellen!

Reputatie 1

Hi @Demi, bedankt voor je reactie. Dat had ik, zeker vandaag, niet verwacht. Mocht je willen troubleshooten dan ben ik daarvoor de komende dagen beschikbaar. Jullie hebben mijn contactgegevens.

Hoi allemaal! Ik baal er van dat er sinds een paar dagen problemen zijn met de TV Box. Waar dit precies aan ligt, gaan we uiteraard onderzoeken! Voor nu is hier nog weinig over bekend, maar ik ben bezig alle gegevens te verzamelen van klantgegevens waarbij dit probleem speelt. Mochten meer mensen dit probleem hebben, laat het hier weten! We hopen jullie zo snel mogelijk meer over dit probleem te kunnen vertellen!

Dat probleem is makkelijk op te lossen, door dat aan jullie kant te veranderen. Dit is een codering signaal een soort van certificaat dat je moet hebben om bepaalde content te zien. Dit zit in de firmware die pas is geüpdatet. Dus de programmeur moet dit er uit halen en dan de firmware verspreiden, probleem opgelost. Dit is al eens gebeurt bij jullie heb ik gelezen op het forum. Hoop dat dit toch zeer snel opgelost wordt. En misschien is communiceren naar de klanten toe dat er een update aan komt. 

Reputatie 1

Ik heb overigens vandaag opnieuw een mail gehad van Guideon:

Wij zijn Guidion, de installatiepartner van T-Mobile Thuis. We hebben je gevraagd om een afspraak te maken voor de installatie, maar we hebben nog geen reactie gekregen. Wil je zo snel mogelijk genieten van jouw T-Mobile Thuis diensten? Klik dan nu op 'Plan je afspraak' en maak online je installatie-afspraak met ons.

Het klopt dat ik nu niet kan “genieten” van jullie tv dienst tijdens de feestdagen. Maar ik heb nog niet gereageerd omdat ik geen vertrouwen heb dat zij dit probleem kunnen verhelpen. Maar er gaat ook aan de kant van jullie support iets mis. Hoe komt het dat jullie mij deze mails sturen? Ik wil best op de uitnodiging ingaan alleen dan graag wat meer context waarom dit nodig is.

Daarnaast zie ik ook hier 2 extra slachtoffers: 

Ik heb sterk het vermoeden dat zij ditzelfde probleem ervaren alleen de melding niet op hun tv te zien krijgen. De timing is wel opvallend identiek. 

Reputatie 1

@Gijs50 ik ben het wel met je eens. Het is inderdaad een HDMI veiligheidsstandaard voor 4k content wat T-Mobile nog niet levert. Als één apparaat in de HDMI keten dat niet support dan wordt content ook niet weergegeven. Kortom voor een gebruikelijk tv abonnement op max. 1080p totaal niet geschikt. Maar ter voorbereiding op de toekomst kan er van de gelegenheid gebruik gemaakt worden om een optie in de Amino interface te maken waarin je HDCP 2.2 aan of uitzet. Maar dat is aan T-Mobile. Hoe sneller ze het uitzetten hoe sneller we weer tv kunnen kijken.

Wat mij ergert is dat er inderdaad nooit gecommuniceert wordt wat er technisch wordt aangepast. Niet naar klanten maar ook niet naar de eigen eerstelijns support. Dat laatste is bijzonder onhandig omdat je als klant afgewimpeld wordt en het gevoel krijgt niet serieus te worden genomen. Ook worden er vaak dingen aangepast vlak voor het weekend en in dit geval de feestdagen. Hierdoor is de klantenservice niet of amper te bereiken en zorg je ervoor dat je klanten tijdens feestdagen zonder tv zitten. Daar zouden ze de interne protocollen eens op moeten aanpassen. Ook vind ik dat de eerstelijns support moet kunnen escaleren / doorverbinden met tweedelijns. Dan kun je tenminste enige vorm van service bieden. 

Hier sinds gisteren hetzelfde probleem, maar alleen als ik een opname wil bekijken.. Door een power flip te doen van de Amino kan ik weer tv kijken, maar zodra ik een opname wil bekijken of via de gids wil terugkijken, dan krijg ik de HDCP 2.2 melding. Ik heb de Amino en tv aangesloten op een Sony sound base. 

Hoi allemaal! Ik baal er van dat er sinds een paar dagen problemen zijn met de TV Box. Waar dit precies aan ligt, gaan we uiteraard onderzoeken! Voor nu is hier nog weinig over bekend, maar ik ben bezig alle gegevens te verzamelen van klantgegevens waarbij dit probleem speelt. Mochten meer mensen dit probleem hebben, laat het hier weten! We hopen jullie zo snel mogelijk meer over dit probleem te kunnen vertellen!

Ik hoop op een snelle oplossing, ben net klant bij jullie en vrijwel direct al geen tv. Leuk zo met de feestdagen… laat je ons weten welke voortgang er vandaag geboekt is? Of waar we in de amino de instelling naar max 1080p kunnen zetten?

Hoi allemaal! Ik baal er van dat er sinds een paar dagen problemen zijn met de TV Box. Waar dit precies aan ligt, gaan we uiteraard onderzoeken! Voor nu is hier nog weinig over bekend, maar ik ben bezig alle gegevens te verzamelen van klantgegevens waarbij dit probleem speelt. Mochten meer mensen dit probleem hebben, laat het hier weten! We hopen jullie zo snel mogelijk meer over dit probleem te kunnen vertellen!

In combinatie met Onkyo versterker zelfde probleem 

Reputatie 1

Hallo @Demi, ik heb iedere kerstavond zowel e-mails als smsjes ontvangen van Guideon. Dit begint mij ook te ergeren. Waarom zij ineens willen langskomen is mij vooralsnog een groot raadsel. Zou jij een van je collega’s willen vragen om mij te informeren hierover? Ze mogen uiteraard langskomen zodra ik weet waarom dit zou bijdragen. 

Hoi allemaal! Ik baal er van dat er sinds een paar dagen problemen zijn met de TV Box. Waar dit precies aan ligt, gaan we uiteraard onderzoeken! Voor nu is hier nog weinig over bekend, maar ik ben bezig alle gegevens te verzamelen van klantgegevens waarbij dit probleem speelt. Mochten meer mensen dit probleem hebben, laat het hier weten! We hopen jullie zo snel mogelijk meer over dit probleem te kunnen vertellen!

Hoi, wanneer kan ik de oplossing verwachten. Hoe moeilijk is het om de 4k content uit te zetten. Nu heb ik de boel moeten verbouwen om weer tv te kunnen kijken met waardeloos geluid hier betaal ik ook niet voor. Het probleem ligt aan de kant van t-mobile. Heb ook contact gehad met de klantenservice maar daar heb je helemaal niets aan. Misschien is enige compensatie wel op zijn plaats. En anders moet ik het contract maar laten ontbinden om vervolgens maar over te kunnen stappen waar ik zonder problemen tv en radio kan luisteren via de versterker en ook herhaalde opname kan gebruiken. Vind dit ook iets om bij radar voor te leggen hoe de consument van het kastje naar muur wordt verwezen. Was ik maar bij telfort gebleven.

Mvg,

Bert

@Demi Hier hetzelfde probleem. Graag zie ik dat deze zsm wordt opgelost

Hoi allemaal! Ik baal er van dat er sinds een paar dagen problemen zijn met de TV Box. Waar dit precies aan ligt, gaan we uiteraard onderzoeken! Voor nu is hier nog weinig over bekend, maar ik ben bezig alle gegevens te verzamelen van klantgegevens waarbij dit probleem speelt. Mochten meer mensen dit probleem hebben, laat het hier weten! We hopen jullie zo snel mogelijk meer over dit probleem te kunnen vertellen!

De oplossing is eigenlijk simpel. Even contact opnemen met de technische dienst voor een update om 4k content uit te schakelen is 2 jaar terug ook gebeurt. Zie de tekst hier beneden.

van de week aan de lijn geweest met de technische dienst van t-mobile thuis. Ze hebben een update uigevoerd waardoor het tv kastje nu 4k ready is. Momenteel geen probleem meer en het werkt met HDCP2.2. Dus T-mobile heeft een oplossing alleen een belletje naar technische team is wel nodig 😉

Reputatie 7
Badge +8

Dank jullie wel voor de reacties! Excuus voor de verlate reactie door de feestdagen. We hebben voor nu genoeg meldingen ontvangen en ik heb het doorgezet naar onze technische dienst. Ik hoop jullie zo spoedig mogelijk van een update te voorzien!

 

@Gijs50  Dank voor de toevoeging over de update van 2 jaar terug! Ik heb deze informatie ook gelijk doorgespeeld.

@fvaes Ik heb het direct voor je gecheckt. Ik zie dat je de klantenservice hebt gebeld over dit probleem. Collega gaf aan dat het probleem opgelost zou kunnen worden met een nieuw modem, en heeft voor jou een modemswap aangevraagd. Voor deze swap is een monteur aangestuurd om het nieuwe modem te installeren (het nieuwe modem is ook al onderweg). Een nieuw modem zal dit specifieke probleem dan niet oplossen, maar mocht je het handig vinden om toch een nieuw modem te hebben, dan kan je deze utieraard door de monteur laten vervangen en het oude modem terugsturen. 

Reageer