Beantwoord

Het beeld en geluid van met name NPO1 loopt niet gelijk


  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Het beeld en geluid van met name NPO1 loopt niet gelijk. Ook opgenomen programma's. Soms lukt het om heen en weer te zappen met RTL4. Niet altijd.

icon

Beste antwoord door Lisa 22 June 2022, 16:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 3

Ook hier last van sinds een paar dagen tijdens het kijken via de App op Samsung TV.

 

Reputatie 1

Het beeld en geluid van met name NPO1 loopt niet gelijk. Ook opgenomen programma's. Soms lukt het om heen en weer te zappen met RTL4. Niet altijd.

ik hetzelfde maar grappig/gelukkig genoeg had ik als test programma van npo1 opgenomen en toen

liep het wel gelijk.

 

Gisteren gebeld met Klantenservice. Het is een bekend probleem (sinds 6 mei j.l.) Er wordt aan gewerkt door de software leverancier. Oplossing schijnt gevonden te zijn maar is nog niet uitgerold…..

Reputatie 7

Hi allemaal, ontzetend bedankt voor deze meldingen! Onze technische dienst is samen met de oplospartij inderdaad al enige tijd heel druk bezig om dit issue te verhelpen. Het euvel begon met de commerciële zenders, maar lijkt nu te zijn uitgebreid met onder anderen NPO 1. Omdat ik wil dat dit zo snel mogelijk wordt verholpen, zet ik graag nog wat extra voorbeelden door naar mijn collega's zodat dit meegenomen kan worden. Als jullie concrete voorbeelden hebben van programma's op NPO 1 van de afgelopen dagen inclusief de datum en het tijdstip waarop dit issue zich voordeed, dan ontvang ik dat heel graag. Merci voor de genomen moeite en excuses voor het ongemak! 

Hi allemaal, ontzetend bedankt voor deze meldingen! Onze technische dienst is samen met de oplospartij inderdaad al enige tijd heel druk bezig om dit issue te verhelpen. Het euvel begon met de commerciële zenders, maar lijkt nu te zijn uitgebreid met onder anderen NPO 1. Omdat ik wil dat dit zo snel mogelijk wordt verholpen, zet ik graag nog wat extra voorbeelden door naar mijn collega's zodat dit meegenomen kan worden. Als jullie concrete voorbeelden hebben van programma's op NPO 1 van de afgelopen dagen inclusief de datum en het tijdstip waarop dit issue zich voordeed, dan ontvang ik dat heel graag. Merci voor de genomen moeite en excuses voor het ongemak! 

Gisteren 21-06-2022 07:00 uur Ochtend journaal NPO1

 

Reputatie 1

Het is bij mij of sbs 6 of npo 1. het zijn dan alle nederlandse programma’s en de hele tijd.

Wat bij mij wel opviel was dat ik een programma van npo als test had opgenomen en toen liep

geluid en beeld wel gelijk, dit hebben de meeste mensen ook niet gezien de reacties.

 

sterkte met dit probleem

Reputatie 7

Hi @DKMVN en @Jemodak, heel fijn dat jullie dit konden aanvullen! Ik heb deze voorbeelden doorgezet naar onze technische dienst en houd dit onderzoek nauwlettend voor jullie in de gaten. Ik hoop dat ik hier heel snel meer over kan delen. 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb heel goed nieuws zo voor het weekend! Mijn collega's hebben aangegeven dat vannacht de eindfix is doorgevoerd voor het niet synchroon lopen van het beeld en geluid. Dit geldt voor alle zenders, dus ik hoor graag of jullie nu probleemvrij zijn. Kunnen jullie dit bij mij aangeven? 🎈

Reputatie 1

Joepie bij mij Klopt npo1 weer. Bedankt 

Reputatie 7

Yay, heel fijn dat je dit kunt bevestigen @Jemodak! Merci voor het aangeven en veel kijk-plezier. 

Reputatie 1

dank je wel, als het gehaper van het beeld nou ook eens wegbleef zou ik helemaal gelukkig zijn hahah

Reputatie 7

Hi @Jemodak, ik help je heel graag om dit ook te fixen! Het is namelijk niet de bedoeling dat je dit ervaart. Ervaar je dit op elke zender en geldt dit voor beide TV Boxen? Zou je eens willen dubbelchecken of alle kabels goed zijn aangedrukt? Soms kan zoiets kleins al de boosdoener zijn.

Zojuist heb ik ook gelijk jouw verbinding erbij gepakt en zie ik dat het modem al meer dan 100 dagen onafgebroken aan staat. Zou je eens een powerflip uit kunnen voeren? Dit doe je als volgt en verhelpt in heel veel gevallen de meeste problemen:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

Heeft dit het probleem aangepakt? Zo niet, dan ga ik graag verdere actie voor je ondernemen. Ik wil namelijk dat je volop kunt genieten tijdens het tv-kijken! 😊

Hi allemaal, ik heb heel goed nieuws zo voor het weekend! Mijn collega's hebben aangegeven dat vannacht de eindfix is doorgevoerd voor het niet synchroon lopen van het beeld en geluid. Dit geldt voor alle zenders, dus ik hoor graag of jullie nu probleemvrij zijn. Kunnen jullie dit bij mij aangeven? 🎈

Hoi Lisa, sorry voor de late reactie….

Ik kan bevestigen dat het probleem is opgelost!

 

Groetjes

Reputatie 7

Hi @DKMVN, geen probleem! Ik vind het al super fijn dat je dit laat weten. Merci en een hele fijne dag! 😁