Beantwoord

Het geluid loopt niet synchroon.

  • 30 December 2020
  • 35 reacties
  • 2898 Bekeken

Reputatie 3
  • is een King Poster
  • 87 reacties

Al een hele poos geleden heb ik een reactie geplaatst in het AlgemeneTV Feedback topic.

Omdat ik maar niets van t-mobile hoor maak ik er maar een apart topic van.

Het geluid van de tv uitzending loopt niet synchroon met het beeld.

Dit kwam al voor bij het verder kijken na het pauzeren van live tv, het bekijken van een programma met begin gemist en bij het gaan bekijken van een opname die nog niet is afgerond.

Sinds een paar weken is daar bijgekomen dat ook het geluid van live tv achterloopt.

Echter: het bekijken van een afgeronde opname gaat prima. Mooi synchroon.

Ik heb de Amino Aria x7 box en gebruik de cloud opname functie.

Het geluid wordt afgespeeld op een Sonos Arc. Ik heb deze al losgekoppeld om te kijken hoe het gaat via de speakers van de tv maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Toch gekeken of het met de lipsyncfunctie van de tv maar dat helpt niets.

Ik ben sinds eind oktober klant bij t-mobile en ben niet onder de indruk.
Dat er iets misgaat kan ik mij voorstellen maar dat ik na een week of 6 nog steeds geen bruikbare reactie heb gekregen en al helemaal geen reactie van t-mobile zelf stoort mij enorm.

Ik hoop dat er nu wel iets aan wordt gedaan….

Ik Hoor het graag.

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 23 April 2021, 16:26

Bekijk origineel

35 reacties

Beste allen, 

Het wordt wel een beetje hopeloos wat mij betreft het beeld en vooral met terugkijken en een live programma even vanaf het begin kijken wanneer je net iets te laat bent, is eigenlijk niet te doen. Het beeld loopt volstrekt niet synchroon met het beeld. 

Het kan wel, want inmiddels kijk ik NPO programma's terug via de NPO app. Daar werkt het wel, dus het kan wel. 

Ik vind dit echt heel erg jammer want ik ben verder enorm blij met T-Mobile, het is niet te duur en ben verder dik tevreden met alle functionaliteiten. In combi met mijn telefoonabonnement een prima deal.

Maarrrrr, ik moet zeggen ik ben wel verder aan het kijken en overweeg om mijn abonnement op te gaan zeggen. Want dit speelt nu al maanden en het wordt niet opgelost en ik heb er ook geen vertrouwen meer in. Ik bedoel dit is niet een klein onhandigheidje dit is echt de meest basis functionaliteit die je van een tv-aanbieder mag verwachten “dat het beeld synchroon loopt met het geluid”. Het voelt nu als in een bioscoop zitten waar het licht niet uit kan, dat is ongeveer het niveau waarop dit zich afspeelt, maar kennelijk heeft het geen prioriteit en zo ja dan snap ik echt niet waarom dit niet kan worden verholpen.

Ik geef het nog een maand, ik heb ook helemaal geen zin om over te stappen, maar als het over een maand nog steeds zo slecht is dan ben ik weg. Sorry T-Mobile, jullie hebben het er zelf naar gemaakt, dit kan echt niet.

Met vriendelijke groet 

Hugo 

Reputatie 7

Hi @HugoCross, dank voor je bericht. Ik ga er graag voor zorgen dat we het probleem voor je gaan oplossen. Dit wil ik graag doen door je bericht in het aangemaakte topic op te pakken: 

Spreek ik je daar verder? Alvast heel erg bedankt.

Reputatie 3

@HugoCross 

Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden voor mijn situatie. 
In mijn Samsung tv zit een optie bij de geluidsinstellingen om het geluid rechtstreeks door te sturen naar mijn soundbar (Sonos Arc). Door die instelling te veranderen naar ‘doorlussen’ (zo heet het geloof ik) loste het probleem op.
Wellicht een idee om dat bij jou ook even na te kijken maar misschien heb je dat al gedaan.

Succes!

Reputatie 7

Super attent dat je dit hier deelt @AdriO, dankjewel hiervoor! 😁

Beste Adri, 

 

Ik vind dit eigenlijk meer informatie voor T-Mobile want dit zegt veel over wat het probleem nu eigenlijk is. 

Maar laten we niet afdwalen van het probleem. 

Het betreft hier buitengewone basale functionaliteit: beeld dat synchroon loopt met het beeld. Het kan best na een update een keer een probleem zijn, maar zoiets moet daarna bovenaan de lijst staan en binnen afzienbare tijd zijn opgelost. Dat wordt het niet, het is nu al maanden aan de gang, gebaseerd op de vele posts op dit forum. Het is eigenlijk volstrekt absurd dat er kennelijk zoveel mensen genoegen mee nemen. 

 

Desalniettemin bedankt voor je tip! Ik heb zelf geen soundbar, maar ik kan wel wat vogelen, gewoon puur uit nieuwsgierigheid. Verder blijf ik bij mijn voornemen om dit tot begin november aan te kijken is het dan niet opgelost dan ga ik over naar de concurrent daar betaal ik zeker meer, maar ik vind dit gewoon niet meer te harden. 

Groeten

Hugo

Reputatie 3

Hi @HugoCross 

Oh, ik ben het volkomen met je eens…. het oplossend vermogen bij t-mobile is beneden alle peil. (Sorry @Lisa ).

Ik heb zelf al sinds oktober 2020 problemen met van alles en nog wat op dit platform en ze zijn blijkbaar niet in staat ook maar iets op te lossen.

Ik heb ook serieus overwogen om mijn abo op te zeggen maar de alternatieven hier in de regio zijn minimaal net zo beroerd. Dus als je dan toch voor shit moet betalen, dan maar zo min mogelijk.

Overigens zou ik ook als het geluid blijvend niet synchroon loopt (op alle fronten) er ook stevig de pest in hebben. Tot nu to is de enige klantenservice medewerker die er echt achteraan jakkert de genoemde @Lisa . Ik hoop dus dat zij jouw case ook ter hand wil nemen. Dan is er nog een sprankje hoop.

Ik heb de laatste maanden mijn mond gehouden omdat ik en @Lisa gewoon niet tot de botte hersens van de nerds in de kelders van Mount Doom, lijken door te kunnen dringen. Misschien moet ik echter weer een offensief starten want ik heb echt nog veel op mijn lever wat al maanden (zo niet meer als een jaar) speelt en nog steeds niet is opgelost.

Nou Hugo, ik wens je veel succes en laat je niet gek maken door die providers….. ze zijn allemaal hetzelfde.

Hartelijke groet,

 

Adri

Reputatie 7

Hi @HugoCross, merci dat je hier aan de bel hebt getrokken! Ik hoor heel graag van je of je op dit moment nog steeds dezelfde problemen met beeld en geluid dat niet synchroon loopt ervaart? Hiervoor zijn mijn collega's nog heel druk bezig met het verzamelen van genoeg voorbeelden. Ik wil dit graag verder voor jou doorzetten. Kun je terugkomen op de vragen die @Boris in jouw andere topic ook al aanhaalde? Dan kan ik zorgen dat er een onderzoek wordt gestart:

  • Ervaar je deze problemen op de TV Box of ook op de Smart TV App of TV Anywhere app?
  • Heb je voorbeeld programma’s waarbij dit gebeurt? Denk aan zenders, programma’s, tijd en datum.

Als je hierop terug kunt komen, ga ik dit verder chasen! 🍀

Hi @AdriO, weet dat je altijd aan mijn (digitale) mouw mag trekken! Dus als je ook weer concrete voorbeelden hebt verzameld de afgelopen tijd, schroom dan niet om die naar mij door te zetten. Dan ga ik daar met alle liefde weer achteraan. 

De laatste dagen heb ik regelmatig last van dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Vandaag is het bij de NPO uitzendingen inclusief de reclames waarbij het geluid 1-2 seconden voor loopt. Zo valt er niet te kijken naar bijvoorbeeld 2 voor 12
Wat kan ik daar aan doen?

Daarnaast is soms het stemgeluid met heel laag volume terwijl de rest van het geluid van normaal volumeniveau is. Heen en weer schakelen tussen zenders help dan. 

Dat heb ik de laatste dagen ook, zowel bij live als terugkijken. Was ik maar bij mijn oude provider gebleven, wat duurder maar nooit problemen. Dus Odido, doe er wat aan. Reset van alle apparatuur helpt niks. 

Reputatie 7
Badge +4

 @ikfiets kan je het modem en de glasvezel Media Converter opnieuw opstarten? Ik zie namelijk dat ze twee maanden constant verbonden zijn en ik hoop dat met ‘vers’ signaal de Mediabox weer zoals normaal gaat functioneren. 

 

Hoi @Frisov & @ikfiets, goed dat jullie dit aankaarten, ik wil er graag voor zorgen dat de lippen snel weer gelijk lopen met het geluid! Heel graag pak ik dit meteen goed voor jullie aan door een complete melding door te zetten naar de technische dienst. Kunnen jullie hiervoor de volgende vragen invullen:

  • Ervaren jullie dit alleen op de Mediabox of ook via de smart-tv of mobiele app?
  • De software versie van de Mediabox.
  • Ervaren jullie dit alleen op de NPO zenders of ook op andere zenders?
  • Kunnen jullie concrete tijdstippen en programma's geven waarop jullie dit ervaren? Hiermee kan onze technische dienst in de logs van de Mediabox exact meekijken wanneer er fouten optreden.
  • Hebben jullie het geluid van de Mediabox of Dolby of Stereo staan?
  • Gebruiken jullie een eigen speakers aangesloten of gebruiken jullie het geluid van de TV?

Met deze informatie kunnen we concreet aan de slag met het geluid, ik hoop de synchronisatie snel op orde te krijgen voor jullie! 🙂

Reageer