Beantwoord

Hinderlijk blokkerig beeld

  • 31 October 2018
  • 5 reacties
  • 948 Bekeken

Sinds vandaag heb ik last van blokkerig beeld op tv. Dit is begonnen ná het onderhoud van het IPTV van afgelopen nacht. En dat is niet op 1 zender, maar op meerdere.

Daarvoor had ik er nooit of slechts sporadisch last van. En nee, ik heb in huis niks veranderd dat is net het zelfde als gisteren en de maanden ervoor. Ik baal hier stevig van, want de tv is nu een en al horror. Dit is geen doen.

Nu krijg ik zojuist een mail dat er nog een keer onderhoud gepleegd gaat worden volgende week (maandag 5 op dinsdag 6 november). Hopen maar dat dan de problemen opgelost zijn.

Hebben meer mensen last van dit blokkerig beeld ná het onderhoud van afgelopen nacht? Of ben ik de enige?
icon

Beste antwoord door Sander 31 October 2018, 20:51

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge
Hallo, dat is idd niet helemaal de bedoeling.

Heb al geprobeerd om de set top box te herstellen door een korte stroomonderbreking.
Ja, dat heb ik. Zojuist nog een keer gedaan en ook de netwerkkabel loskoppelen. Maar dat heeft niks geholpen.

Misschien is blokkerig niet helemaal de juiste beschrijving. Het is alsof het beeld (of een deel van het beeld niet snel genoeg gedownload wordt. Met name de onderste helft van het beeld vertoont dat 'blokkerige' beeld. Soms over de hele helft, soms alleen het onderste gedeelte. Ook stokt het geluid dan. Het hersteld zich wel vrijwel meteen binnen een seconde. Maar even later is het weer zover. Dan weer blijft beeld gewoon voor een minuutje. Ik zit nu het beeld en geluid op RTL4 te beschrijven,

Even gezapt naar NPO 1, maar ook daar is het hetzelfde.
Reputatie 7
Hoi @Totaalmesjogge

Bedankt voor je melding! We krijgen meerdere meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervinden met hun TV beeld. Op dit moment zijn we met man en macht op zoek naar de oorzaak èn de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte: Thuis TV. Excuses voor het ongemak.
Hoi Sander,

Bedankt voor je reactie en prettig dat je mij/ons op de hoogte houdt via de 'storing'-topic. Daar las ik je update van vanochtend (1-11-2018/6:48u), dat er nog altijd gewerkt wordt aan het probleem.

Zelf heb ik het gevoel dat het probleem sinds vannacht/vanochtend alleen maar erger is geworden in plaats van beter. Dat even als mededeling.

Onnodig te zeggen dat ik (met jou/jullie) hoop dat het snel opgelost wordt. Ik zou haast zeggen, mocht dat het probleem (kunnen) oplossen, voer dan, indien mogelijk, het onderhoud dat gepland staat voor in de nacht van 5/6 november, vannacht al uit. Maar, nu ben ik maar een leek. 🙂
Reputatie 7
Gelukkig is het probleem al voor vanavond opgelost. Rond 15u konden alle TV Boxen weer een scherp en stabiel beeld tonen. Bedankt voor jullie geduld!

Reageer