Beantwoord

Hoe staat het met het onderzoek naar mijn verdwenen opnames?


  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Sinds een paar weken heb ik een probleem gemeld met onze opnames. Er verschijnt een zwart beeld met alleen T mobile logo. Opnames lijken verdwenen te zijn. Box is 100% goed aangesloten en de herstart van stroom af heeft niet geholpen.

Het probleem is bij de technische dienst in behandeling, maar het blijft maar stil... Áls je dan langs het ergerlijke bandje bij de telefonische support komt, kunnen zij me ook niets meer melden dan dat het in behandeling is en dat de technische afdeling op afstand probeert onze opnames terug te zetten. Ik ben het eigenlijk beu en wil geholpen worden zonder nog langer te moeten afwachten....

icon

Beste antwoord door eric 2 July 2022, 22:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 1

Jeetje wat rot dit is nu voor mij precies de reden geweest om van ziggo naar t-mobile over te stappen. Raakte zonder reden steeds al mijn opnames kwijt 

Reputatie 7
Badge +14

Als je de oude manier van opnemen gebruikt, dus met een harddisk recorder thuis, dan kan de technische dienst daar geen opnames op terug plaatsen. Ook een nieuwe box komt met een lege harddisk. Sinds een tihd is T-Mobile bezig met een andere manier van opnemen, cloud opnemen. Je zou een moderator kunnen vragen of je de huidige boxen kunt inleveren en overgezet worden naar het nieuwe tv product.

Dat kost wat doorlooptijd, brengt ook je oude opnames niet terug, maar er zijn geen vervangende boxen met harddisk meer. Dus het is het handigst om dan maar in 1 keer nu om te gaan.

Hoe kan ik aan een reactie komen van iemand die mijn melding in behandeling heeft?

Reputatie 7

Hi @Guid0, hartstikke goed dat je via deze weg aan de bel trekt! Ik help je hier heel graag bij, want je hoort zonder problemen van jouw opnames te genieten. Mijn collega's zijn ontzettend druk bezig om dit issue te verhelpen, maar ik kan me voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. Ik heb begrepen dat het ontzettend zou helpen om een Entone Amulet 515 die dit issue ervaart naar ons kantoor op te sturen voor nader onderzoek. Zo kunnen mijn collega's namelijk grondige testen uitvoeren. Ik heb hiervoor navraag gedaan bij mijn collega's en ben nog in afwachting van een reactie. Zodra ik hier een terugkoppeling op krijg, dan laat ik het aan je weten. 

Het onderzoek dat onlangs door mijn collega is ingeschoten, daar is nog geen update op binnengekomen. Vandaar dat je niks meer hebt vernomen. Omdat ik graag wil dat je goed op de hoogte wordt gehouden, houd ik vanaf nu zelf ook het onderzoek in de gaten voor je. Zo kan ik alle updates met je kan delen en hoef je hier niet zelf achteraan. Ik heb jouw verbinding onde de loep genomen en wil graag controleren of een zogenoemde powerflip resuleert in de oplossing. Zou je voor mij de volgende handeling kunnen uitvoeren?

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

We gaan er echt alles aan doen om dit te fixen! 💪

Reputatie 7

Hi @Guid0, graag kom ik nog terug op mijn eerdere bericht! Zou je willen meewerken aan het onderzoek door de TV Box naar ons kantoor toe te sturen? Als je hier akkoord mee gaat, dan vermeld ik in een privébericht het adres waar je het naar toe mag verzenden. Uiteraard vergoed ik dan de verzendkosten voor je. Vervolgens vraag ik een nieuwe TV Box voor je aan en kan ik ervoor zorgen dat je versneld over gaat naar T-Mobile TV (het nieuwe tv-platform). 

Omdat je nu nog in het bezit bent van een Entone Amulet 515 TV Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Mag ik deze swap alvast voor jou in orde maken? Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal je vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden:

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier akkoord mee gaat, dan ga ik voor je aan de slag! 😁

Als blijk van waardering dat je de huidige TV Box ter beschikking stelt voor onderzoek, wil ik je dan vergens drie maanden gratis Cloud Opnemen aanbieden. Ik hoor het graag van je! 

Dank voor deze reactie!

De powerflip (nogmaals) heeft wel iets geholpen in eerste instantie. Echter waren de meeste opnames niet te zien of benaderbaar, dan 'skipte' de 'aanwijsbalk' ze gewoon. Maar opgelost is het zeker niet. Ik wil niet zonder tv komen te zitten qua oplossing en uiteraard wil ik liever de opnames niet kwijt.

Hi @Guid0, graag kom ik nog terug op mijn eerdere bericht! Zou je willen meewerken aan het onderzoek door de TV Box naar ons kantoor toe te sturen? Als je hier akkoord mee gaat, dan vermeld ik in een privébericht het adres waar je het naar toe mag verzenden. Uiteraard vergoed ik dan de verzendkosten voor je. Vervolgens vraag ik een nieuwe TV Box voor je aan en kan ik ervoor zorgen dat je versneld over gaat naar T-Mobile TV (het nieuwe tv-platform). 

Omdat je nu nog in het bezit bent van een Entone Amulet 515 TV Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Mag ik deze swap alvast voor jou in orde maken? Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal je vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden:

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier akkoord mee gaat, dan ga ik voor je aan de slag! 😁

Als blijk van waardering dat je de huidige TV Box ter beschikking stelt voor onderzoek, wil ik je dan vergens drie maanden gratis Cloud Opnemen aanbieden. Ik hoor het graag van je! 

Is er een mogelijkheid dat het onderzoek onze opnames veilig kan stellen en kan overzetten naar de cloud? Dat heb ik liever, eerlijk gezegd.

Zo niet, dan heb ik geen andere keuze omdat opnemen en terugkijken nu überhaupt niet werkt. Is de capaciteit van opnemen in the cloud minimaal hetzelfde?

Is er een mogelijkheid dat het onderzoek onze opnames veilig kan stellen en kan overzetten naar de cloud? Dat heb ik liever, eerlijk gezegd.

 

Het omzetten van opnames van een box met eigen harde schijf naar de cloud kan helaas niet.

 

Zo niet, dan heb ik geen andere keuze omdat opnemen en terugkijken nu überhaupt niet werkt. Is de capaciteit van opnemen in the cloud minimaal hetzelfde?

 

 

In de cloud heb je de mogelijkheid om tot 200 uur op te nemen.

 

Reputatie 7

Hi @Guid0, ik kan me jouw reactie helemaal voorstellen! Gelukkig kun nog tv blijven kijken totdat de nieuwe TV Box bij je binnen is. Ik heb gelijk gevraagd bij mijn collega's van de technische dienst of het mogelijk is om de opnames die nu op de TV Box staan over te zetten naar de cloud. Maar zoals @Gerrit078 ook al aangeeft, is dit jammer genoeg niet mogelijk. Sorry hiervoor.

Ik hoop dan ook dat je toch de TV Box af zou willen staan voor onderzoek, zodat de oplossing hopelijk heel snel boven tafel komt. Uiteraard respecteer ik elke beslissing. Als je eerst nog een vraag hebt over T-Mobile TV, stel die dan vooral. Ook kan je hier nog enkele ins en outs teruglezen: Alles over T-Mobile TV | T-Mobile Community. Laat jij het weten als je eruit bent? Merci! ❤

 

Dan zie ik graag een nieuwe tijdelijke tv box tegemoet. Dan stuur ik de box toe en als het onderzoek dan tot een succesvolle oplossing leidt, dus jullie vinden de opnames terug, dan ontvang ik de oorspronkelijke box met opnames graag terug. En stuur ik de nieuwe weer retour. Is dat mogelijk? 

Reputatie 7

Hi @Guid0, echt onwijs bedankt dat je hieraan wilt meewerken! Zojuist heb ik de swap in orde gemaakt. De status van deze bestelling kun je volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Het adres van ons kantoor heb ik zojuist geschreven in een privébericht. Geef jij een seintje als je het pakket hebt verzonden? 

Goede vraag van je! Als dit mogelijk was, dan had ik hier zeker ja op gezegd. Maar jammer genoeg is dit niet mogelijk. Dit komt omdat je overgaat naar T-Mobile TV als je van Cloud Opnemen gebruik wilt maken en de TV Box die jij nu in huis hebt die is niet compatibel met dit nieuwe platform. Mochten de opnames hierdoor helemaal verdwijnen, dan maak ik ook graag een vergoeding hiervan in orde.