iedere dag melding "Netwerkverbinding mislukt"

  • 5 May 2023
  • 21 reacties
  • 417 Bekeken

Hallo,

Omdat mijn moeder (via dit inlogaccount) behoorlijk dement begint te worden, laten we haar TV-box altijd aan staan.
Het aanzetten van 1) de TV en 2) de TV-box is al teveel gevraagd.
Aanzetten van de TV lukt nog net.
Sinds ongeveer 2 weken (na groot onderhoud door T-mobile) bestaat het probleem dat de TV-box iedere ochtend uit is (rood lampje brandt).
Na het aanzetten (door mij) van de TV-box verschijnt steevast de melding op de TV “Netwerkverbinding mislukt. Er is geen verbinding met de TV-dienst.”
Na het activeren van de optie “Opnieuw verbinden” gaat alles goed.
De gehele dag, tot de volgende ochtend.
Dan herhaalt het probleem zich weer.
Een reset van de TV-box heeft niet mogen helpen.
Ook een powerflip (uit en weer aan) van het modem (Zyxel) heeft geen oplossing gegeven.
Ik vermoed dat de TV-box niet meer juist werkt.
Ook het blauwe lampje werkt niet meer als hij aan staat.
Het rode lampje dus wel.

Is er een mogelijke oplossing?

Cal van Odido 10 maanden geleden

Hoi @CiscavanO, allereerst super bedankt voor deze beknopte en uitgebreide informatie, top dat je al zoveel stappen hebt doorlopen! Ook ik zie dat er iets niet lekker gaat met de TV Box. Hierom heb ik meteen haar dossier doorgezet naar onze technische dienst en ik ga er haast op zetten om snel met een oplossing te komen.

Iets anders: super fijn dat je jouw moeder hier zo mee helpt, daar heb ik respect voor! Ik dacht dat je het wellicht nog fijn zou vinden om jouw telefoonnummer aan haar contactinformatie toe te voegen. Op dit moment is namelijk alleen haar vaste telefoonnummer bij ons bekend, maar ik heb de indruk dat het beter is als we jou contacteren, stel dat er bijvoorbeeld een monteur moet langskomen. Je kan eenvoudig haar contactinformatie inzien en aanpassen via het My T-Mobile Thuis account: Contactgegevens.

Ondertussen ga ik ervoor zorgen dat er naar haar TV Box wordt gekeken, dit komt goed!

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @CiscavanO 

Is de tv box rechtstreeks aangesloten op de modem/router met een internetkabel of zit hier nog iets tussen?

Je zou de tv box ook een factory reset kunnen geven.

Hallo Waggas,

De TV-box is rechtstreeks op de modem aangesloten.
Ik heb gisteren (zaterdag) een factoryreset uitgevoerd waarna alles weer werkte.
Maar hedenochtend wederom hetzelfde probleem.
TV-box is uitgeschakeld en na inschakelen de melding “Netwerkverbinding mislukt enz”
De reset heeft dus niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @CiscavanO, allereerst super bedankt voor deze beknopte en uitgebreide informatie, top dat je al zoveel stappen hebt doorlopen! Ook ik zie dat er iets niet lekker gaat met de TV Box. Hierom heb ik meteen haar dossier doorgezet naar onze technische dienst en ik ga er haast op zetten om snel met een oplossing te komen.

Iets anders: super fijn dat je jouw moeder hier zo mee helpt, daar heb ik respect voor! Ik dacht dat je het wellicht nog fijn zou vinden om jouw telefoonnummer aan haar contactinformatie toe te voegen. Op dit moment is namelijk alleen haar vaste telefoonnummer bij ons bekend, maar ik heb de indruk dat het beter is als we jou contacteren, stel dat er bijvoorbeeld een monteur moet langskomen. Je kan eenvoudig haar contactinformatie inzien en aanpassen via het My T-Mobile Thuis account: Contactgegevens.

Ondertussen ga ik ervoor zorgen dat er naar haar TV Box wordt gekeken, dit komt goed!

Bij mij hetzelfde probleem. Sinds de update iedere ochtend dezelfde melding "Netwerkverbinding mislukt". Na op "Opnieuw verbinden" te drukken de rest van de dag geen problemen.

Het telefoonnummer in de contactgegevens is reeds mijn telefoonnummer.

Gisteren nieuw modem en tv-kastje ontvangen en geinstalleerd.
Vandaag gecontroleerd en…. alles werkt nog zoals het moet.
Dus alle problemen zijn hiermee opgelost.
Dank voor de adequate acties.


 

Hoi,

Ik krijg ook elke dag de melding Netwerkverbinding mislukt enz. als ik op de knop Opnieuw verbinden klik, werkt tv box weer. Ik heb deze melding sinds 15 mei. Op die dag heb ik het nieuwe T Mobile TV gekregen. 

Tv box is met internetkabel aangesloten op Zyxel modem. Modem heb ik gereset en stroom van Entone Amulet gehaald, maar ik krijg nog steeds dagelijks melding.

Wat kan ik nog meer doen? Kunnen jullie mij helpen?

Jasper

Reputatie 7
Badge +5

Goed om te lezen @CiscavanO, dankjewel voor de update en geniet ervan!

Hi @HelloA, geen zorgen! Ik heb gekeken naar jouw situatie en de TV Box die je nu hebt meteen omgewisseld naar een ander en nieuw exemplaar. Je ontvangt deze binnen vijf werkdagen, het aansluiten is gewoon een kwestie van omprikken. De oude TV Box hoeven we niet terug, in de mail die je zult ontvangen delen we wat je hiermee kunt doen zoals het naar een milieupunt brengen!

@Jasperjasper voor jou is het ook mogelijk om je TV Box om te ruilen, alleen maar jij nog gebruik van de TV Box met harddisk. Je zit nog op ons oude prijsplan. Lijkt het jou wat eventueel ons verlengaanbod aan te horen? Je krijgt dan een gloednieuwe korting en kunt met mijn collega's dan meteen een wissel van je TV Box bespreken. Zo kom je er onder de streep beter uit. Bel hiervoor met mijn collega's via 0800-0419. Ze doen je heel graag een aanbod! Wil je niet verlengen of het aanbod aanhoren, laat het mij dan weten. Ik schakel dan de technische dienst in!

 

Bedankt @Cheyenne !! Vandaag contact opgenomen en super goed geholpen. 

Jasper

@Cheyenne Ook ik heb hetzelfde probleem, op alle boxen die ik heb (4 stuks) sinds de laatste update. Ik heb van alles geprobeerd maar helaas geen effect. Het zijn ook hele oude boxen die ik jaren geleden heb ontvangen. Ligt het daar aan? Zo ja, kan ik ze dan alle 4 omruilen?

Eric

Ik heb ook sinds de update elke dag weer dezelfde melding "netwerkverbinding misluk" ook de box al gereset maar ik begrijp dus dat de enige optie is om de box om te ruilen klopt dat? 

Ik heb ook sinds de update elke dag weer dezelfde melding "netwerkverbinding misluk" ook de box al gereset maar ik begrijp dus dat de enige optie is om de box om te ruilen klopt dat? 

Nee dat klopt niet. Je moet even contact opnemen met t mobile, zij proberen eerst nog een reset vanuit hun kant en dat helpt vaak ook. Dan kun je je "oude" tv box blijven gebruiken. Lukt het niet dan moet je je tv box omruilen. 

 

Jasper

Reputatie 7
Badge +16

@enricopoort en @remco1985 Zoals @Jasperjasper hierboven correct aangeeft, kunnen wij een harde reset uitvoeren, maar ik heb het liefst dat je dit zelf doet omdat we merken dat die aan onze kant niet altijd goed doorkomt op de Amulet en de Kamai. Je kunt de instructies uit dit topic volgen om het uit te voeren: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset? | T-Mobile Community. Mocht ook dit niet helpen, dan ruilen we de TV Boxen natuurlijk met alle plezier om - houd er alsjeblieft wel rekening mee dat je alle opgenomen programma's wist zodra je de harde reset uitvoert op de Amulet. Heel veel succes toegewenst! 

@Jason bedankt voor je tip, maar helaas heeft een harde reset van mijn Entone gister avond niet geholpen. De software werd opnieuw geinstalleerd en ik moest opnieuw inloggen. Vanochtend en vanmiddag moest ik opnieuw aanmelden. Wat kan ik nog meer proberen? Of wordt het nieuwe boxen?

Groeten, Eric

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @enricopoort, dan wordt het inderdaad omruilen naar nieuwere TV Boxen. Neem jij vaak buitenlandse zenders op zoals ARD of BBC Four toevallig?

Hoi @enricopoort, dan wordt het inderdaad omruilen naar nieuwere TV Boxen. Neem jij vaak buitenlandse zenders op zoals ARD of BBC Four toevallig?

Hoi @Jason , volgens mij kan ik met een Entone niet opnemen, dus nee ik neem nooit op.

Wat moet ik doen om nieuwere boxen te krijgen?

Reputatie 7
Badge +16

@enricopoort Ik zie nu inderdaad dat het om vier Kamai boxen gaat, excuses voor bovenstaande vraag - die slaat nergens op bij nader inzien! 

Ik ruil de boxen allemaal om voor je - wil je er vier behouden of liever een kleiner aantal? Er verandert verder niets voor je. Zodra de nieuwere boxen dadelijk aangesloten zijn, mogen de Kamais alle vier naar een milieustraat gebracht worden - deze hoeven niet meer geretourneerd te worden.

@enricopoort Ik zie nu inderdaad dat het om vier Kamai boxen gaat, excuses voor bovenstaande vraag - die slaat nergens op bij nader inzien! 

Ik ruil de boxen allemaal om voor je - wil je er vier behouden of liever een kleiner aantal? Er verandert verder niets voor je. Zodra de nieuwere boxen dadelijk aangesloten zijn, mogen de Kamais alle vier naar een milieustraat gebracht worden - deze hoeven niet meer geretourneerd te worden.

@Jason ja graag alle vier, ik gebruik ze nog allemaal. Bedankt voor je moeite en service.

Reputatie 7
Badge +5

Helemaal goed @enricopoort, dat is bij deze geregeld! Deze komen binnen vijf werkdagen bij je aan, je ontvangt nog een trackling link van de bezorgdienst van te voren. De oude boxen hoeven we dus niet meer terug. Geniet alvast van de nieuwe TV Boxen! 😄

Ook hier hetzelfde probleem nadat de tv opgestart is de melding netwerkverbinding mislukt.

Ook het opnemen van meerdere  programma's is vervallen wat mij nu verplicht om op te nemen in de cloud.

Geen goede update wat mij betreft .iedere keer na het opstarten staan de zenders op geblokkeerd.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Rjruyters, fijn dat je hier melding voor maakt, ik spring graag voor je in de bres! Zojuist heb ik ook geantwoord op je reactie in dit topic: Netwerkverbinding mislukt bij eigen modem. Graag wil ik je vragen om, conform onze huisregels, één vraag te beperken tot één topic. Zo blijft de informatie helder en de oplossing adequaat.

Ondertussen gaan wij ons inzetten om dit permanent voor je op te lossen!

Reageer