Beantwoord

Ik zit zonder TV

  • 21 May 2020
  • 5 reacties
  • 253 Bekeken

Reputatie 1

Sinds maart ben ik klant bij T-mobile en sinds ik klant ben bij T-mobile ervaar ik storing- na storing en na storing weer een nieuwe storing.

 

Alles betreft de Tmobile Thuis en voornamelijk de TV die geen beeld weergeeft. 

Ik heb de Animo box, en alles is aangesloten door een monteur. 

 

Het begon bij kleine storingen waarbij enkel de box na resetten weer werkte. 

Een paar kleine weken verder heb ik 3 dagen geen TV gehad door een storing waarbij ik mijn Animo box opnieuw moest registreren wat uiteraard niet werkte. Nadat ik daar over had gepost hier op de community pagina was het probleem echter 4 uur later verholpen.

 

We zijn weer 1 week verder waarvan ik nu alweer ruim 48 uur zonder TV zit omdat het kastje geen beeld weergeeft. Het hele riedeltje met re-setten, ontkoppelen, het starten heb ik al meermaals uitgevoerd. Het begon met een internet storing om prime time 08:30 maandag ochtend. Niet ideaal gezien de thuiswerk situatie door Covid19, maar daar prik ik met een hotspot wel doorheen.

Ik vind het alleen mateloos irritant dat ik al 3 dagen zonder TV zit. Want ik betaal hier voor en dit is nu de 4e keer waarbij ik langer dan 24 uur zonder TV zit.

 

Neem gereust contact op via mijn gegevens, en kom met een oplossing. 

icon

Beste antwoord door Sander 23 May 2020, 09:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hoi @GerrieT,

 

Ik zie dat je ook in een ander topic een reactie hebt geplaatst. Laten we het centraal houden en je vraag hier bespreken. Begrijp ik het goed dat het issue alleen op TV speelt, je internetverbinding is dus goed?

 

 Dan wil ik je vragen om dit stappenplan te doorlopen: stappenplan TV probleem (video). Hiermee los je de meeste problemen direct op! 

 

Lukt het hiermee niet? Dan hoor ik graag hoe de TV Box is aangesloten op het modem. beschrijf hierbij de kabels en eventuele switches, adapters en koppelstukjes. Kun je ook aangeven hoe de storing zich uit? Zie je blokjes in beeld, hapert het beeld en blijft het beeld zwart? kun je ook aangeven of het ook speelt bij On Demand content of alleen bij Live TV? Dan kan ik een goede inschatting maken het probleem. Ik help je graag om een scherpe en stabiele TV ervaring te verkrijgen!

Reputatie 1

Hoi Sander,

 

Bedankt voor je reactie.

Zonder iets veranderd te hebben werkt alles weer naar behoren.

Zoals eerder gemeld lijkt het op een lokale storing die na verloop van een lange tijd weer opgelost is.

 

Wanneer ik weer een storing ervaar zal ik dat hier onder dit onderwerp melden.

De storing die 4 dagen heeft aangehouden gaf enkel een zwart beeld op mijn TV. Als ik van zender wisselde zag ik wel welke zender, en het programma. Maar geen beeld. Ook kon ik de Animo box niet meer op stand-by zetten, ook niet na op nieuw opstarten. 

 

Internet werkt naar behoren, snelheid is een ander verhaal want haal niet hoger dan 500mbit (bekabeld rechstreeks met een CAT5E van modem naar PC) terwijl ik glasvezel heb voor 1000mbit. Aan mijn hardware zou het niet moeten liggen.

 

2 maanden geleden is alles aangesloten door een monteur van t-mobile. 

transmitter in meterkast - kabel naar woonkamer - modem in woonkamer met bijgevelerde kabels aangesloten. 

1x utp naar Xbox 

1x utp naar Pc vast

1x utp naar TV (samsung smart tv)

1x utp naar animo box.

 

Gr,

Thomas

Reputatie 7

Hey @GerrieT,

Top om te lezen dat je TV weer naar behoren werkt! Mocht dit euvel terugkeren, trek dan gelijk aan de bel. Het is absoluut niet de bedoeling dat dit regelmatig voorkomt! 

Betreft je snelheid; er kunnen een aantal oorzaken zijn waardoor je jouw maximale snelheid niet haalt. Deze wil ik graag uitsluiten. Ik heb ze hieronder op een rijtje gezet. Controleer je de volgende punten? 

 
1. Je gebruikt een netwerkkaart gebruikt die alleen maar 100Mbit ondersteund (zoals broadcom of asheros chipset). 

2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel. 

3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.  

4. Een software matige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.  

5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet). 

6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen. 

7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Swich Control : NAT Acceleration 

 
Bedankt voor de moeite. Ik hoor de uitkomst graag! 

Reputatie 1

Hi  @Piotr 

 

Bedankt voor je reactie en het mee denken naar een oplossing.

Om terug te komen op je punten het volgende: 

 

  1. Mijn vaste PC heeft een 1gb netwerk aansluiting (MSI Z370 A Pro)
  2. Hoe kom ik er achter dat ik een UTP optimizer heb? Kabel loopt rechtstreeks van modem - PC
  3. Ik maak gebruik van de app-(Iphone 11s 404Mbps en Kabel PC 476Mbps via de speedtest.net app.
  4. Firewall zou ik nog moeten testen, dit zou ik in Windows kunnen aanpassen, ik kan evt mijn virusscanner proberen tijdelijk de deactiveren, dit lijkt mij niet de oplossing tot sneller internet.
  5. CPU heb ik met minimale load laten testen, reset en optimilisatie zonder een geopende game of browser.
  6. Als eerder genoemd - Rechtstreeks cat5E (10 - 13 meter ongeveer) modem naar - vaste PC
  7. Ik maak gebruik van de  zyxel VMG8825-T50, en kan die acceleratie tot op heden nog niet vinden bij de instellingen op het modem. Echter geeft mijn WAN 1000M/Full aan en LAN 1, 2, 3 en 4 100M/Full aan. Kan het daar aan liggen? Zo ja; hoe pas ik de LAN poorten ook naar 1000 full aan?

Bedankt, en verneem graag.

Reputatie 7

Hey @GerrieT,

Jij bedankt voor de terugkoppeling! Stap voor stap komen we er wel. :relaxed: Zie je bij je systeemoverview een soortgelijke weergave?


In dat geval adviseer ik je het volgende:

  1. Verwijder alle LAN UTP kabels
  2. Reset je modem naar factory settings
  3. Sluit met één UTP kabel (min Cat5e of hoger) een device aan waarvan je zeker bent dat hij een 1000Mb netwerk inface heeft
  4. Log in met dat apparaat op het modem
  5. Controleer of dat apparaat nu 1000Mb weergeeft

Een andere tip vond ik in dit topic: “Je zou de snelheid voor de ethernetpoort/driver in de computer kunnen forceren op 1000 full duplex.”

Ik hoor graag of het heeft geholpen!

Reageer