[Info] Formule 1 op Ziggo Sport gaat stoppen

[Info] Formule 1 op Ziggo Sport gaat stoppen
Reputatie 7
Badge +8

Het zal jullie vast niet ontgaan zijn dat Ziggo Sport volgend jaar gaat stoppen met het uitzenden van de Formule 1 op Ziggo Sport. Nu hebben wij hier al een aantal vragen over gehad, over hoe het nu precies zit en hoe jullie dit tóch kunnen blijven volgen. 

 

Hoe kan ik de F1 blijven volgen?

Het huidige Formule 1 seizoen is bij T-Mobile Thuis gewoon te bekijken via het Ziggo Sport Totaal pakket. Dus je hoeft je voor dit seizoen geen zorgen te maken. We weten nog niet welke partij officieel de rechten heeft verkregen voor de periode 2022 tot 2024. Zodra wij weten wat het nieuwe aanbod in Nederland wordt, zullen we jullie hierover informeren!

 

Buitenlands alternatief om de F1 te volgen

In het buitenland zijn de uitzendrechten van Formule 1 ietsjes anders. Een deel van de races zijn live te volgen via de Duitse RTL zender (kanaal 397 in het Internationaal pakket). Sinds 2021 is dit niet voor het hele seizoen, maar wel voor een paar races. Of hier ook nog verandering in komt in 2022 is momenteel nog niet duidelijk.

 

Update december 2021

Zie dit topic voor een update rondom de uitzendrechten van de F1 voor het jaar 2022:

 


26 reacties

Beste Demi,

 

Zou je ons als klant ook per mail op de hoogte kunnen houden of Via Play als betaalpakket bij jullie komt?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @MarcelvV, zelf heb ik niet de middelen om een e-mail uit te sturen naar alle klanten met een TV abonnement. Ik ga er vanuit dat de afdeling die hierover gaat dit wel doet wanneer er meer bekend is, aangezien dit toch wel een belangrijk onderdeel is van het TV-abonnement. Ik ga in ieder geval zeker het balletje laten rollen en anders houd ik jullie hier in dit topic ook op de hoogte!:grinning:

Het zal jullie vast niet ontgaan zijn dat Ziggo Sport volgend jaar gaat stoppen met het uitzenden van de Formule 1 op Ziggo Sport. Nu hebben wij hier al een aantal vragen over gehad, over hoe het nu precies zit en hoe jullie dit tóch kunnen blijven volgen. 

 

Hoe kan ik de F1 blijven volgen?

Het huidige Formule 1 seizoen is bij T-Mobile Thuis gewoon te bekijken via het Ziggo Sport Totaal pakket. Dus je hoeft je voor dit seizoen geen zorgen te maken. We weten nog niet welke partij officieel de rechten heeft verkregen voor de periode 2022 tot 2024. Zodra wij weten wat het nieuwe aanbod in Nederland wordt, zullen wi​​​​​​e jullie hierover informeren

Ik hoop dat jullie het in het packets doen net als Ziggo 

 

Buitenlands alternatief om de F1 te volgen

In het buitenland zijn de uitzendrechten van Formule 1 ietsjes anders. Een deel van de races zijn live te volgen via de Duitse RTL zender (kanaal 397 in het Internationaal pakket). Sinds 2021 is dit niet voor het hele seizoen, maar wel voor een paar races. Of hier ook nog verandering in komt in 2022 is momenteel nog niet duidelijk.

 

Ik hoop dat jullie het in het paket doen en het betaalbaar is 

Ik heb het over viaplay

 Ik hoop dat jullie het in het paket doen en het betaalbaar is 

Ik vermoed dat, als dit wordt aangeboden, het waarschijnlijk gewoon een viaplay abonnement zal gaan worden die minstens zo duur wordt als Ziggo Sport.

In de uitzendrechten van diverse sporten gaat enorm veel geld om, en dat gaan ze niet tegen een laag prijsje aanbieden. Op diverse sites wordt al gesproken over prijzen die viaplay in Noorwegen vraagt dus het zal mij niets verbazen dat ze ook hier in Nederland flinke bedragen gaan vragen.

We moeten maar afwachten zodat ik gelezen heb hoef je niet het hele pakket te pakken maar net als Ziggo alleen de sport 

Reputatie 5

Zoals ik het in de media lees en zoals viaplay het in het buitenland geregeld heeft is het een streaming pakket. Het zal dus niet via lineare TV als pakket aangeboden worden. Of we daar rouwig om moeten zijn is een 2e. Viaplay is namelijk van plan om het in 4k aan te gaan bieden, dat is een hele flinke stap omhoog vergeleken met het beroerde tv signaal welke tmobile momenteel aanbied. 

Reputatie 3

In andere landen waar viaplay de rechten kocht, gingen ook de kosten van F1TV (de streamingdienst van Formula One zelf) drastisch omhoog voor nieuwe abonnees. Dus sluit voor de Viaplay aankondiging een F1TV abonnement af, is mijn advies. 

Ach, ze kunnen wel veel vragen, krijgen ze alleen heel weinig klanten, de echte grote fans maar niet de grote massa die het heel leuk vind maar geen eerste levensbehoefte.

Zo zijn er al veel betaal diensten hier gestrand en gaan er nog meer stranden, elke euro kan maar 1 keer uitgegeven worden, dus hoe meer versnippering hoe kleiner het stukje taartword voor iedereen die een hapje wil.

Hi @MarcelvV, zelf heb ik niet de middelen om een e-mail uit te sturen naar alle klanten met een TV abonnement. Ik ga er vanuit dat de afdeling die hierover gaat dit wel doet wanneer er meer bekend is, aangezien dit toch wel een belangrijk onderdeel is van het TV-abonnement. Ik ga in ieder geval zeker het balletje laten rollen en anders houd ik jullie hier in dit topic ook op de hoogte!:grinning:

Hoi Demi,

 

Weet T-Mobile al wat ze gaan doen met ViaPlay in de toekomst?

Reputatie 7
Badge +14

Op 8 december zal Viaplay een persconferentie houden. Dan weet je als eerste wat hun distributie opzet wordt!

Op 8 december zal Viaplay een persconferentie houden. Dan weet je als eerste wat hun distributie opzet wordt!

Bedankt, maar ik richte de vraag aan T-Mobile. In je bericht staat niet vermeld óf T-Mobile dit aan gaat bieden. Optie is ook nog dat het te kijken is via Ziggo, die op hun beurt weer streamt via ViaPlay.

 

Ik wil weten of ViaPlay via T-Mobile wordt aangeboden wordt zoals nu Ziggo Sport Totaal.

Reputatie 7

@MarcelvV de providers willen wel, echter verwacht ik niet dat dit voor 8 December bekend gemaakt mag worden als er al een deal is gesloten.

Reputatie 1

In andere landen waar viaplay de rechten kocht, gingen ook de kosten van F1TV (de streamingdienst van Formula One zelf) drastisch omhoog voor nieuwe abonnees. Dus sluit voor de Viaplay aankondiging een F1TV abonnement af, is mijn advies. 

Ik adviseer iedereen de overstap naar F1TV te maken, voor 65 euro per jaar kijken in goede kwaliteit en met het beste commentaar inclusief de voor en nabeschouwingen.  

Reputatie 5

In andere landen waar viaplay de rechten kocht, gingen ook de kosten van F1TV (de streamingdienst van Formula One zelf) drastisch omhoog voor nieuwe abonnees. Dus sluit voor de Viaplay aankondiging een F1TV abonnement af, is mijn advies. 

Ik adviseer iedereen de overstap naar F1TV te maken, voor 65 euro per jaar kijken in goede kwaliteit en met het beste commentaar inclusief de voor en nabeschouwingen.  

Wat ik er van begrepen heb gaat viaplay in 4k streamen, dat vind ik wel iets om eens te proberen. Men gaf ook aan het niet extreem duur te maken. 

Als het dan niet bevalt kan ik altijd nog een f1tv abo afsluiten. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @MarcelvV, zelf heb ik niet de middelen om een e-mail uit te sturen naar alle klanten met een TV abonnement. Ik ga er vanuit dat de afdeling die hierover gaat dit wel doet wanneer er meer bekend is, aangezien dit toch wel een belangrijk onderdeel is van het TV-abonnement. Ik ga in ieder geval zeker het balletje laten rollen en anders houd ik jullie hier in dit topic ook op de hoogte!:grinning:

Hoi Demi,

 

Weet T-Mobile al wat ze gaan doen met ViaPlay in de toekomst?

Hoi @MarcelvV, op dit moment weten wij net zoveel als jij, dat is wellicht een flauw antwoord, maar wij hebben ook nog geen enkel idee van wat ViaPLay precies wil gaan aanbieden en hoe. Zodra er wel duidelijkheid is, zal iedereen die vanzelf ontvangen.Voor nu zou ik willen zeggen: laten we afwachten wat men bij ViaPlay besluit te doen en hoe of wanneer ze dat naar buiten willen brengen! 😊

Reputatie 4

@Demi en @Jason, contracten van Ziggo en Kpn is blijkbaar geregeld.

 

https://www.nentgroup.com/news/news-releases/viaplay-and-vodafoneziggo-agree-distribution-partnership-netherlands-1971217

 

https://www.nentgroup.com/news/news-releases/viaplay-and-kpn-announce-dutch-distribution-deal-1971213

 

Waarom is het bij jullie nog niet geregeld?

Reputatie 7
Badge +1

Komend weekend van vrijdag t/m maandag staan alle Ziggosport kanalen open en dit las ik in de Gelderlander   https://www.gelderlander.nl/formule-1/formule-1-bij-kpn-en-vodafoneziggo-grand-prix-van-zandvoort-komende-drie-jaar-live-te-zien-bij-nos~aa42c502/

Reputatie 7
Badge +1

https://www.gelderlander.nl/formule-1/ontknoping-in-strijd-om-wereldtitel-formule-1-tussen-max-verstappen-en-lewis-hamilton-gratis-te-zien~a85c8326/

Reputatie 2

Ik ben ook wel benieuwd of T-mobile het gaat aanbieden.. nu T-mobile Nederland eigenlijk niet meer van de grote Duitse T-mobile is zal de inkoopkracht ook minder zijn gewoonden bij grote spelers zoals ViaPlay.. een abonnement bij ViaPlay gaat je €13,99 kosten, wat nu iets minder is dan ziggo sport ( maar biedt meer aan dan alleen F1) en veel goedkoper dan de €65,- van F1TV. 
 

Het zou mooi zijn als ViaPlay hetzelfde kan worden uitgevoerd als het huidige ziggo sport totaal pakket.

Ik ben ook wel benieuwd of T-mobile het gaat aanbieden.. nu T-mobile Nederland eigenlijk niet meer van de grote Duitse T-mobile is zal de inkoopkracht ook minder zijn gewoonden bij grote spelers zoals ViaPlay.. een abonnement bij ViaPlay gaat je €13,99 kosten, wat nu iets minder is dan ziggo sport ( maar biedt meer aan dan alleen F1) en veel goedkoper dan de €65,- van F1TV. 
 

Het zou mooi zijn als ViaPlay hetzelfde kan worden uitgevoerd als het huidige ziggo sport totaal pakket.

Hier maak je een grote denkfout: de €65 (zonder korting, wordt vaak aan het begin van het seizoen voor ~€48 aangeboden) is voor een heel jaar. ViaPlay zou voor datzelfde jaar €167,88 gaan kosten. F1TV blijft bovendien in elk geval in 2022 haar diensten aanbieden in Nederland. Geen Viaplay is dus absoluut geen gemis wat mij betreft.

Reputatie 2

Ik ben ook wel benieuwd of T-mobile het gaat aanbieden.. nu T-mobile Nederland eigenlijk niet meer van de grote Duitse T-mobile is zal de inkoopkracht ook minder zijn gewoonden bij grote spelers zoals ViaPlay.. een abonnement bij ViaPlay gaat je €13,99 kosten, wat nu iets minder is dan ziggo sport ( maar biedt meer aan dan alleen F1) en veel goedkoper dan de €65,- van F1TV. 
 

Het zou mooi zijn als ViaPlay hetzelfde kan worden uitgevoerd als het huidige ziggo sport totaal pakket.

Hier maak je een grote denkfout: de €65 (zonder korting, wordt vaak aan het begin van het seizoen voor ~€48 aangeboden) is voor een heel jaar. ViaPlay zou voor datzelfde jaar €167,88 gaan kosten. F1TV blijft bovendien in elk geval in 2022 haar diensten aanbieden in Nederland. Geen Viaplay is dus absoluut geen gemis wat mij betreft.

Daar heb je helemaal gelijk in!

ik ben dan wel benieuwd welk commentaar F1TV gaat doen op de Nederlandse taal keuze, ViaPlay of GPRadio? Als het het tweede zou zijn zouden ze echt beter gaan scoren van ViaPlay aangezien je dan gewoon nog Olaf en Jack hebt.

Reputatie 7
Badge +14

Ook voor T-mobile klanten is Viaplay dus beschikbaar, maar net zoals bij andere streaming diensten moet je daar even een rechtstreeks abonnement voor afsluiten. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik keek toen het nog bij RTL Duitsland was wel eens op die zender, dan ging het geluid van de tv uit en luisterde dan via GP Radio,  RTL had wel de gewoonte er op de meest onhebbelijke momenten er reclame door te gooien.

Het afgelopen seizoen gekeken via Ziggo sport, dat inmiddels opgedoekt.

Reageer